ďťż
  Actros MPII



kanioma - 11 gru 2006, o 14:14
" />Pojazd szczególnie ekonomiczny i niezawodny
Od nowoczesnego pojazdu ciężarowego wymaga się w zasadzie rzeczy niemożliwych. Musi w równym stopniu sprostać wzrastającym wciąż wymaganiom zarówno kierowców, jak i przedsiębiorców. Dlatego dla Actrosa skonstruowaliśmy kabinę o wnętrzu dostosowanym do potrzeb kierowcy i odpowiadającą wysokim standardom komfortu i bezpieczeństwa. Sprawdzone i wypróbowane rozwiązania techniczne są w Actrosie podstawą jego stałego rozwoju. BlueTec® - dieslowska technologia SCR, wykraczająca poza wymagania normy Euro 4 - zapewni Państwu pewną i ekonomiczną drogę w przyszłoąć. Oferując BlueTec® marka Mercedes-Benz udostępnia wypróbowane rozwiązanie, dzięki któremu Actros już teraz spełnia wymagania normy emisji spalin Euro 5. Wejdzie ona w życie w roku 2009. Technologia BlueTec® przyczynia się do ekonomiczności pojazdu, a przede wszystkim otwiera nowe perspektywy przed użytkującymi europejskie drogi kierowcami i przedsiębiorcami.
Zintegrowany tył pojazdu stwarza nowe możliwości - np. montaż większych zbiorników paliwa lub zbiorników oleju, kompresorów powietrznych itp. Nowe zawieszenie pneumatyczne z dwoma miechami pneumatycznymi w ciągnikach siodłowych w układzie 4 x 2 polepsza właściwości jezdne pojazdu. Nowa lżejsza oś tylna, a także dostępne na życzenie superszerokie opony zmniejszają masę własną pojazdu. Indywidualne w przypadku każdego samochodu Actros odstępy pomiędzy przeglądami technicznymi, wynoszące nawet do 120 000 km, mówią same za siebie. Silniki o podwyższonej mocy i z wyższymi momentami obrotowymi, dzięki jednoczesnemu niskiemu zużyciu paliwa, dodatkowo zwiększają ekonomiczność eksploatacji pojazdu. Pojazdy Actros wyposażane są standardowo w wypróbowany układ hamulcowy TelligentR wraz z systemem ABS i ASR. Wysokś skuteczność hamulców zapewnia stałe ciśnienie układu hamulcowego - 10 barów i wentylowane hamulce tarczowe, które nie tracą swych właściwości nawet na skutek długotrwałego obciążenia. Asystent układu hamulcowego w niebezpiecznych sytuacjach reaguje natychmiast, uzyskując pełną efektywność hamulców. Nowością układu hamulcowego TelligentR jest montowana standardowo blokada przeciwdziałająca stoczeniu pojazdu. Zapobiega ona niezamierzonemu staczaniu się pojazdu ze wzniesień podczas ruszania, czyniąc z jazdy po górskim terenie dziecinną zabawę. Nowe reflektory Actrosa idealnie rozświetlają drogę w ciemności. światło reflektorów, dzięki nowym przeźroczystym szkłom ze szkła organicznego, jest optymalnie ustawione i zapewnia bezkonkurencyjnie dalekie oświetlenie drogi. Pojazdy resorowane pneumatycznie mogą na życzenie otrzymać reflektory ksenonowe, jeszcze lepiej oświetlające drogę.


Podwozia
Przy pomocy systemu komputerowego wspomagania projektowania (CAD) oraz kompleksowych symulacji drgań i obciążeń działających na pojazd udało się skonstruować niezwykle lekką, stabilną i stanowiącą idealną podstawę dla każdego rodzaju zabudowy ramę nośną. Siatka regularnie rozmieszczonych w ramie otworów umożliwia użycie standaryzowanych zabudów na rozstawach osi z przedziału od 3300 do 6300 mm, a lekkość konstrukcji ramy pozwala na zwiększenie użytecznej nośności zabudowy, czyli parametru, na którego wartości zależy użytkownikowi najbardziej. Montowany na życzenie układ stabilizacji bocznych przechyłów pojazdu pozwala osiągnąć wyraźne podwyższenie komfortu i bezpieczeństwa przy przewożeniu towarów. Standardowa regulacja poziomu ramy Telligent®, podnosząca i obniżająca ramę pojazdu, umożliwia w pojazdach resorowaną pneumatycznie osią tylną szybką i prostą wymianę naczepy lub zabudowy. Jeszcze większy komfort w przypadku pojazdów z pełnym zawieszeniem pneumatycznym, przystosowanych do skrzyni ładunkowej, zapewnia dostępny na życzenie system regulacji pochylenia pojazdu Telligent®. Zwiększa on bezpieczeństwo na drodze, przeciwdziała nadmiernemu przechylaniu się pojazdu na zakrętach, chroni pojazd i towar, dostosowując amortyzację do warunków na drodze i rodzaju ładunku. W przypadku pojazdów z zawieszeniem pneumatycznym, przystosowanych do skrzyni ładunkowej, o dopuszczalnej masie całkowitej 25 t, układzie napędowym 6 x 2 i z silnikiem V6, na życzenie dostępna jest elektrohydraulicznie kierowana oś wleczona Telligent®. Zmniejsza ona średnicę koła zawracania i podwyższa komfort kierowania pojazdem.



Serduszko
Sercem Actrosa są jego trwałe i dynamiczne silniki V6 i V8. Niskie zużycie paliwa i wysokie ciśnienie wtrysku czynią z nich jednostki wzorcowe pod względem ekonomiczności oraz dostępnej w każdym momencie mocy. Kluczową rolę odgrywa w nich system sterowania pracą silnika Telligent®. Ten wypróbowany elektroniczny system regulacji silnika w milisekundowych odstępach dostosowuje wtrysk paliwa do aktualnej sytuacji na drodze. Regulacja wtrysku, w połączeniu z ciśnieniem wtrysku wynoszącym do 2200 barów, daje wspaniałą mieszankę, a tym samym podnosi stopień sprawności silnika. Niewielkie straty przy wymianie ładunku, turbosprężarki o większym natężeniu przepływu powietrza dla podwyższenia mocy silnika oraz zastosowanie regulowanych, jednocylindrowych sprężarek powietrza również przyczyniają się do niskiego zużycia paliwa Actrosa. Regulowana, dwucylindrowa sprężarka powietrza jest dostępna w ramach wyposażenia dodatkowego. Silniki Actrosa są niezwykle trwałe. Zastosowane rozwiązania techniczne zapewniają mniejsze obciążenie termiczne tłoków, a tym samym stałe, niskie zużycie oleju. Mniejsze obciążenie termiczne osiągnięto m.in. dzięki dodatkowym tulejkom izolującym termicznie końcówki wtryskiwaczy. Redukują one dodatkowo ilość sadzy przedostającej się do oleju silnikowego. Jesteśmy więc przy obsłudze. Zawory ssące i gniazda zaworowe, wykonane z odpornych na zużycie materiałów, umożliwiają wydłużenie okresów pomiędzy regulacjami. Odstępy między przeglądami technicznymi zwiększyły się dodatkowo dzięki odpowietrzeniu skrzyni korbowej z udoskonalonym separatorem oleju oraz kompaktowym alternatorom i rozrusznikom o zwiększonej trwałości. Reasumując: Actros to połączenie dużej wydajności z niskimi kosztami użytkowania.

Silniki Euro 4 i Euro 5 Actrosa oferuj? moc do 440 kW (598 KM). We wszystkich, oszczędnych jednostkach V6 i V8 wysokie momenty obrotowe dostępne są już przy niskich prędkościach obrotowych.
System serwisowania Telligent® rejestruje i zachowuje w pamięci błędy i usterki. . Informuje o nich kierowcę jednak tylko wtedy, gdy zachodzi konieczność reakcji. Mniej istotne błędy lub przejściowe usterki zostają usunięte podczas najbliższej rutynowej wizyty pojazdu w warsztacie.System serwisowania spełnia jedno z odwiecznych marzeń kierowców: gdy nie miga żadne ze światełek na desce rozdzielczej, można wyruszać w trasę. Inaczej mówiąc, kierowcy pozostaje tylko kontrola stanu opon, wszelkie inne codzienne czynności kontrolne można wykonać siedząc za kierownicą. Pozwala to zaoszczędzić każdego poranka wiele cennego czasu.

Technika napędowa, redukcja emisji spalin
O ile wymagania normy emisji spalin Euro 3 można było spełnić poprzez unowocześnienie samych silników, wymagania aktualnie obowiązującej normy Euro 4 i wchodzącej w życie w roku 2009 normy Euro 5 można spełnić wyłącznie z pomocą systemów końcowej obróbki spalin. Mercedes-Benz wcześnie zdecydował się na wprowadzenie przyszłościowego rozwiązania, które pozwoli spełnić już dziś zarówno wymagania normy Euro 4, jak i Euro 5 oraz osiągnąć długotrwałe korzyści ekonomiczne. Jest nim BlueTec® - dieslowska technologia SCR marki Mercedes-Benz dla ciężkich pojazdów użytkowych.

BlueTec® - system końcowej obróbki spalin - składa się z unowocześnionego silnika o podwyższonej (w zależności od wariantu) mocy, płynu eksploatacyjnego AdBlue, katalizatora SCR i urządzenia diagnostycznego systemu, jakie będzie wymagane w przyszłości przez ustawodawcę. Unowocześnione silniki przekonują niskim zużyciem paliwa i podwyższonym szczytowym ciśnieniem wtrysku, które optymalizuje proces spalania paliwa i - w zależności od wariantu silnika - podwyższa moc. Ulepszenie procesu spalania skutkuje zmniejszeniem ilości szkodliwych cząsteczek stałych. BlueTec® wykorzystuje w działaniu płyn AdBlue, tankowany z dystrybutora do oddzielnego zbiornika. Ze zbiornika, poprzez jednostkę dozującą, AdBlue dociera do spalin silnika i pod wpływem wysokiej temperatury ulega przemianie w amoniak, który jest potrzebny do reakcji chemicznej zachodzącej w katalizatorze. Tutaj, w ramach reakcji chemiczno-katalitycznej tlenki azotu przekształcają się w substancje nieszkodliwe: azot i wodę. Urządzenie diagnostyczne systemu stale monitoruje działanie komponentów BlueTec® i informuje kierowcę o aktualnym poziomie AdBlue w zbiorniku.Płyn AdBlue. jest wodnistym, nietrującym i bezwonnym roztworem. Tankuje się go (podobnie jak olej napędowy) z dystrybutora zamontowanego na terenie firmy lub na publicznej stacji paliw. Na 25 l zużytego oleju napędowego przypada zużycie ok. 1 l AdBlue. Standardowy zbiornik montowany w ciągnikach siodłowych ma pojemność 85 litrów, co z łatwością wystarcza na przejechanie odcinka o długości 6500 km, lub z Hamburga do Aten i z powrotem. W ramach wyposażenia dodatkowego dostępne są również większe zbiorniki.


Kabiny
Kierowca spędzający w drodze cały dzień, a czasem nawet tydzień, potrzebuje przede wszystkim jednego: kabiny, która w największym stopniu uprzyjemni mu pracę. Dlatego standardowym wyposażeniem Actrosa jest pneumatycznie amortyzowany fotel kierowcy o W połączeniu z bezstopniowo regulowaną kierownicą wielofunkcyjną umożliwia wybór najbardziej odpowiedniej dla każdego kierowcy pozycji pracy. Nowy kształt deski rozdzielczej, zwróconej w stronę kierowcy, zapewnia bardzo wygodną obsługę ergonomicznie rozmieszczonych przełączników. Dotyczy to także zintegrowanych w drzwiach przełączników do regulacji położenia i podgrzewania lusterek, zamka centralnego i podnośników szyb. Nowy, nieodbijający światła zespół czytelnych wskaźników na desce rozdzielczej dostarcza zrozumiałych informacji. Inne elementy wyposażenia Actrosa to nowoczesny układ ogrzewania i klimatyzacji, a w zależności od wariantu kabiny kierowcy, aż do 200 % większa objętość schowków na rzeczy osobiste kierowcy, więcej pojemnych schowków. Uchwyty na napoje w drzwiach bocznych (butelki o pojemności do 1,5 l) lub na konsoli środkowej są zawsze w zasięgu ręki i dostosowane do każdego wymiaru napoju. Kabiny kierowcy na dalekie trasy - L i Megaspace. Swoboda ruchów i wiele przestrzeni do pracy i wypoczynku to charakterystyczne cechy kabin nowego Actrosa. Od płaskiej na całej powierzchni podłogi w kabinie Megaspace, po elektrycznie sterowany dach przesuwno-uchylny. komfortowy fotel kierowcy z regulacją ustawienia.. Zarówno kabina typu L, jak kabina Megaspace są wyposażone standardowo w manualnie regulowaną klimatyzację. Na życzenie dostępna jest klimatyzacja automatyczna i zintegrowane z systemem wentylacji pojazdu ogrzewanie postojowe. Klimatyzacja automatyczna steruje samoczynnie dmuchawą, rozdziałem powietrza temperaturą, przy czym czujnik uwzględnia również natężenie światła słonecznego. Nowością w Actrosie jest także zintegrowany system jakości powietrza Air Quality System (AQS). Automatycznie zamyka on obieg powietrza w kabinie, do momentu, gdy powietrze na zewnątrz odzyska właściwą jakość. Duże, wielofunkcyjne schowki i półki w kokpicie, nad przednią szybą, a także dostępne od wewnętrz schowki zewnętrzne, umiejscowione pod łóżkiem, tworzą dużą przestrzeń, przydatną podczas długich tras. Niezbędne w podróży narzędzia zostały umieszczone w dwóch oddzielnych, dostępnych z zewnątrz, zabezpieczonych schowkach. Na dużej górnej półce można podczas postojów postawić ekspres do kawy lub telewizor. Wysokogatunkowe materiały i delikatne, współgrające ze sobą barwy oraz miękkie powierzchnie na podłożu z pianki tworzą w Actrosie przyjemną atmosferę pracy. Na życzenie w Actrose jest dostępna kabina typu L i Megaspace dla obsady jednoosobowej: doskonała na potrzeby jednego kierowcy. Klasyczne siedzenie pasażera zastąpił teraz komfortowy fotel ustawiony przy tylnej ściance kabiny. Zaletą takiego ukształtowania jest możliwość rozprostowania nóg i swobodnego stania. Dzięki zintegrowanemu z oparciem pasowi bezpieczeństwa możliwe jest również zabranie pasażera. Po złożeniu oparcia fotela do przodu powstaje wygodne łóżko z materacem sprężynowym. Zarówno kabina typu L, jak kabina Megaspace są wyposażone standardowo w manualnie regulowaną klimatyzację. Na życzenie dostępna jest klimatyzacja automatyczna i ogrzewanie dodatkowe. Klimatyzacja automatyczna steruje samoczynnie dmuchawą, rozdziałem powietrza temperaturą, przy czym czujnik uwzględnia również natężenie światła słonecznego. Nowościa w Actrosie jest także zintegrowany system jakości powietrza Air Quality System (AQS). Automatycznie zamyka on obieg powietrza w kabinie, do momentu, gdy powietrze na zewnątrz odzyska właściwą jakość. Standardowe, dolne łóżko w kabinie Actrosa zapewnia nowś jakosć wypoczynku. Na łóżku znajduje się jednoczęściowy materac sprężynowy. Dzięki możliwości wyjęcia materaca wraz z prześcieradłem, kierowca może zawsze zasnąć w swoim własnym łóżku. Wyprofilowana standardowo tylna ściana kabiny tworzy dodatkową przestrzeń w górnej części tułowia. Powierzchnia łóżka poszerzona została w ten sposób o 110 mm zapewniając szerokość leżanki 71 cm. Szerokość 80 cm, długość 202 cm - już wymiary górnego łóżka komfortowego nie pozostawiają wiele do życzenia. Podobnie jak dopasowujący się do kształtu ciała stelaż z listew, który po raz pierwszy znalazł się w wyposażeniu samochodu ciężarowego. Położony na stelaż, wysokogatunkowy materac piankowy zapewnia optymalny komfort wypoczynku. Dzięki przesuwnym listwom stelaż można dostosować do ciężaru użytkownika, tworząc dodatkową amortyzację dla wybranych części ciała. Rozwiązania, które do tej pory podnosiły komfort i bezpieczeństwo w samochodach osobowych, teraz można spotkać w Actrosie. Kierownica wielofunkcyjna umożliwia obsługę radia, telefonu i systemu informacyjnego kierowcy. Inicjacja rozmow telefonicznych przy użyciu zestawu głośnomówiącego, szukając swej ulubionej stacji radiowej lub piosenki na płycie kompaktowej - zintegrowane w kierownicy przyciski pozwalają nie odrywać od niej rąk. Wybrane ustawienia zostają pokazane na wyświetlaczu na desce rozdzielczej. Za pomocą przycisków na kierownicy można ponadto wywołać na wyświetlaczu informacje użytkowe lub serwisowe






Mercedes PowerShift.
Przełączanie biegów staje się jeszcze bardziej komfortowe przy zastosowaniu dostępnego na życzenie automatycznego systemu przełączania biegów Mercedes PowerShift.
Dostępny opcjonalnie, automatyczny system zmiany biegów współpracuje z tzw. niezsynchronizowanymi, 12- lub 16-stopniowymi skrzyniami biegów. Umożliwia on odpowiednią do zastosowań konfigurację układu napędowego. Mercedes PowerShift zapewnia duże korzyści zarówno w połączeniu z 12-, jak i 16-stopniową skrzynią biegów. Automatyczna zmiana biegów jest nie tylko szybsza, ale również pozwala na przeniesienie wyższych momentów obrotowych niż porównywalne zsynchronizowane skrzynie biegów. Ponadto wybierane oddzielnie programy i łagodniejsza zmiana biegów zapewniają większe bezpieczeństwo, ekonomiczność i komfort jazdy. Tryb manewrowy umożliwia przykładowo precyzyjne manewrowanie pojazdem, a tryb EcoRoll umożliwia oszczędności w zużyciu paliwa. Dochodzą do tego nowe funkcje tempomatu zintegrowanego ze zwalniaczem silnikowym: rozpiętość prędkości pomiędzy momentem napędowym i momentem hamowania jest większa i można ją dowolnie ustawiać, co przy przezornym stylu jazdy wyraźnie podnosi jej komfort.

Niska rama, wysoka ekonomiczno?ć: Actros Low-Liner.

Jeżeli o rentowności firmy decyduje nie ładowność pojazdu, ale przede wszystkim jego pojemność, proszę wybrać Actrosa Low-Liner. Oferuje on o wiele więcej niż tylko przestrzeń ładunkową o wysokości 3 metrów w świetle. Ten Actros przekonuje na przykład dostosowanym do przeznaczenia pojazdu układem napędowym. W połączeniu ze skrzyniami biegów z biegiem bezpośrednim, oś hipoidalna HL 6 z pojedynczym przełożeniem i zintegrowanymi miechami pneumatycznymi zapewnia niski poziom zużycia paliwa.

Więcej swobody: integralny tył.
Należy bardziej elastycznie podejść do problemu montażu zbiorników paliwa i urządzeń pomocniczych. Amortyzowanych pneumatycznie ciągnikach siodłowych Actros przestrzeń do niemal swobodnej zabudowy za kabiną, po lewej stronie. Wygospodarowano ją dzięki umieszczeniu akumulatorów i zbiornika sprężonego powietrza pomiędzy osią tylną i tylną belką ramy. Osuszacz sprężonego powietrza, ochronny zawór czterodrogowy oraz zawór sterowania przyczepy przeniesiono w obszar ramy. Uzyskana dzięki temu przestrzeń może zostać wykorzystana np. do montażu jeszcze jednego zbiornika paliwa. W ci?gnikach siodłowych o rozstawach osi 3600 mm i 3900 mm można zamontować zbiorniki o pojemno?ci do 1200 l. Także montaż pomp hydraulicznych lub kompresorów stał się teraz o wiele prostszy. Integralny tył zapewnia dużą przestrzeń montażową i ma inne duże zalety.

Większa ładowność pojazdu: superszerokie opony.
Na początek najważniejsze: montowane na życzenie superszerokie opony na koła osi napędowej pozwalają zmniejszyć masę własną pojazdu o całe 200 kg, ponieważ zastępują dwie stalowe obręcze kół, dwie opony i koło zapasowe. Aby zapewnić optymalne bezpieczeństwo i ekonomiczność użytkowania, standardowo wyposażamy superszerokie opony w system kontroli ciśnienia oraz wewnętrzną konstrukcję, utrzymującą stabilność jazdy w przypadku awarii opony. Jeśli ciśnienie w oponie jest za niskie lub sukcesywnie się zmniejsza, kierowca jest informowany meldunkami ukazującymi się sukcesywnie na wyświetlaczu zintegrowanej tablicy wskaźników - aż do pojawienia się sygnału dźwiękowego i zapalenia lampki "stop" z poleceniem natychmiastowego zatrzymania pojazdu. Oczywiście superszerokie opony mogą być poddane nacinaniu, wyważaniu, można też zakładać na nie łańcuchy śniegowe. Wyposażeniem dodatkowym jest system kontroli ciśnienia we wszystkich oponach pojazdu, umożliwiający wygodne przeprowadzanie kontroli ciśnienia z fotela kierowcy.

[right]zrodlo: http://www.mercedes-benz.pl[/right]




ScaniaV8 - 14 wrz 2007, o 18:19
" />Witam

Pare fotek znalezionych w googlach:









Ostatnie 2 fotki mojego autortswa.



gradex - 30 gru 2007, o 19:44
" />No to i ja zapodam parę fotek:







Miki_RDE - 30 gru 2007, o 22:17
" />Mój papa jeździ podobnym, tylko ma jeszcze rure z halogenami i rure pod międzyosiówkami, foty zapodam moze jutro lub w środe bo narazie jest w fazie konserwacji ?
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • albionteam.htw.pl
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • cichooo.htw.pl