|
|
|
|
Axor
kanioma - 11 gru 2006, o 21:07
" />Sprawdzony już ciągnik siodłowy lub podwozie ciężarowe Axora - pod względem ekonomiczności trudno je prześcignąć. W trosce o to, aby mozna bylo przewieźć jak najwięcej ładunku, konstruktorzy maksymalnie zredukowali masę własną Axora. W tym celu zastosowali skrzynię biegów z biegiem bezpośrednim w Axorze z silnikiem o mocy do 240 kW (326KM), zawieszenie pneumatyczne z dwoma miechami i lżejsze zderzaki. Liczy się każdy kilogram. Axor jest pojazdem wzorcowym także pod względem zużycia paliwa i nakładów na przeglądy techniczne - a więc czynników, od których zależy ekonomiczność pojazdu. Wtym kontekście należy też wspomnieć o systemie sterowania pracę silnika Telligent® i o oszczędnych 6-cylindrowych silnikach rzędowych. Mówiąc o ekonomiczności nie można pominąć BlueTec® - przyszłościowej technologii SCR marki Mercedes-Benz dla silników wysokoprężnych ciężkich pojazdów użytkowych. Umożliwia ona spełnienie wymagań ostrzejszych od wymagań obowiązującej normy Euro 4 i zapewnia nadzwyczaj ekonomiczną jazdę. Ekonomiczność Axora jest też zasługą odstępów między przeglądami. W transporcie dalekobieżnym wynoszą one 100 000 km, a dzięki systemowi serwisowania Telligent® można je wydłużyć nawet do 120 000 km. Jest on standardowym wyposażeniem Axora o mocy do 240 kW (326KM), w innych modelach jest wyposażeniem opcjonalnym, w połączeniu z układem hamulcowym Telligent®. Niezawodny i trwały Axor zachwyca też nadzwyczaj dużymi przebiegami.
Serduszko Moment obrotowy powinien być najwyższy w przedziale, w którym zużycie paliwa jest najniższe. Zgodnie z tą zasadą 6-cylindrowe silniki rzędowe o pojemności 6, 7 lub 12 l osiągają maksymalny moment obrotowy bardzo wcześnie, przy prędkościach obrotowych wynoszących od 1100 1/min do 1600 1/min. Moment obrotowy wynosi od 850 Nm w silniku o mocy 175 kW (238 KM) do 2100 Nm w silniku o mocy 315 kW (428KM). Do szczególnie ciężkich zadań przeznaczony jest silnik Axora o najwyższej mocy - 315 kW (428KM) - dostępny także dla podwozi ciężarowych Axora. Pierwszy przegląd? A co to takiego? W Axorze z silnikiem o mocy 265 kW (360KM) i wyższej udało się uniknąć tego, co w przypadku wielu pojazdów ciężarowych jest złem koniecznym. Odstępy pomiędzy przeglądami technicznymi wynoszą w transporcie dalekobieżnym 100 000 km. W Axorze z silnikiem o mocy do 240 kW (326KM) standardowo, a w pozostałych modelach opcjonalnie, w połączeniu z układem hamulcowym Telligent®, dostępny jest system serwisowania Telligent®, który pozwala na wydłużenie odstępów pomiędzy przeglądami nawet do 120 000 km. System serwisowania Telligent® uwzględnia rzeczywiste obciążenie pojazdu i rzeczywiste zużycie materiałów eksploatacyjnych oraz umożliwia zindywidualizowane wyznaczanie terminów przeglądów technicznych. Termin wymiany oleju zależy od jego zużycia, a nie od licznika kilometrów. Dodatni bilans eksploatacji Axora jest też oczywiście zasługą jego innych zalet: trwałości podzespołów lub materiałów eksploatacyjnych (na przykład łożysk bezobsługowych), które bez obsługi wytrzymują cały okres eksploatacji pojazdu.
Kabiny Od razu widać, że w Axorze dopracowany został każdy detal. Wzrok przyciągają na przykład reflektory zapewniające lepsze właściwości aerodynamiczne i zmniejszające zanieczyszczenie drzwi, a także zderzaki z lekkiego tworzywa sztucznego. Uwagę zwracają również silnie świecśce reflektory z przeźroczystymi szkłami, lepiej oświetlające jezdnię. Na życzenie mozna otrzymac reflektory ksenonowe, świecące jeszcze intensywniejszym światłem. Duże, antypoślizgowe stopnie i szeroko otwierane drzwi czynią wchodzenie do kabiny Axora bardzo wygodnym. Doskonałą widoczność zapewniają: duża szyba przednia, obniżone szyby boczne, lusterka z regulowanym ręcznie ogrzewaniem, szerokokątne lusterko zewnętrzne i lusterko rampowe. Warianty kabin kierowcy zawierają idealne rozwiązania do każdego zastosowania pojazdu - zarówno w średniodystansowym transporcie dalekobieżnym, kiedy regularnie nocuje się na trasie, jak i w ciężkim transporcie dystrybucyjnym, gdy jazda odbywa sie wyłącznie w dzień. Przestronna kabina typu L jest standardowo wyposażona w wygodne łóżko standardowe. W ofercie znależć można też kabinę typu L z wysokim dachem, w której można wygodnie stanąć. W tym wariancie, na życzenie dostępne jest również drugie, górne łóżko komfortowe. Kompaktowa i lekka kabina kierowcy typu S zapewnia w ciężkim transporcie dystrybucyjnym większą ładowność.Kabina typu S z przedłużeniem ściany tylnej daje większą przestrzeń i dodatkowe półki za siedzeniami.
Kokpity odpowiednie do zastosowań pojazdu.
W Axorach z silnikami o mocy do 240 kW (326 KM) oferujemy trzy warianty kokpitu: dystrybucyjny, dla transportu dalekobieżnego i komfortowy. Dla pojazdów z silnikami o mocy 265 kW (360 KM) i wyższej dostępne są dwa warianty kokpitu: kokpit dla transportu dalekobieżnego i kokpit komfortowy. Dostosowane do przewidywanych zastosowań pojazdu warianty kokpitu wyróżniają się harmonijnie zaokrąglonymi kształtami i praktycznymi półkami oraz ergonomicznym rozmieszczeniem elementów obsługowych w zasięgu ręki kierowcy - od półki DINA4 na desce rozdzielczej, poprzez uchwyt na długopis i popielniczkę, po elementy obsługowe ogrzewania i klimatyzacji oraz przełącznik blokady mechanizmu różnicowego. Dzięki umieszczonym na środku deski rozdzielczej uchwytom na kubek i napoje dla kierowcy i pasażera w każdej chwili można ugasić pragnienie. Osobom szczególnie wrażliwym na piękno polecamy także elementy dekoracyjne z drewna lub szczotkowanej stali.
Doskonałe fotele.
Ludzki organizm nie jest przystosowany do długiego siedzenia. Tym ważniejsze jest uczynienie siedzenia jak najwygodniejszym. Jeżeli kierowca pokonuje setki kilometrów, wzorcowe pod względem ergonomicznym fotele są szczególnie ważnym czynnikiem wspomagającym jego samopoczucie, wydajność podczas pracy i uwagę. Axor wyposażony jest standardowo w amortyzowany pneumatycznie standardowy fotel kierowcy, który dzięki szerokim możliwościom ustawień umożliwia wybór indywidualnie dobranej pozycji siedzącej. Fotele Axora są atrakcyjne także dzięki nowoczesnym wzorom tkaniny tapicerki. Jeszcze bardziej komfortowy jest, oferowany na życzenie dla kierowcy i pasażera, amortyzowany pneumatycznie fotel komfortowy. Swoją nadzwyczajną, zapobiegającą chorobom zawodowym ergonomię, fotel komfortowy zawdzięcza ścisłej współpracy jego konstruktorów z ekspertami niemieckiego stowarzyszenia na rzecz zdrowych pleców "Aktion Gesunder RĂźcken e.V." (AGR).Maksimum komfortu zapewnia jednak dostępny na życzenie klimatyzowany fotel pneumatyczny, który precyzyjnie odprowadza ciepło powstające podczas siedzenia, nie powodując niemiłych przeciągów w okolicach dolnej części pleców.
Komfortowa obsługa.
Wdrzwiach umieszczony został panel obsługowy z łatwymi w obsłudze przyciskami dla wielu funkcji. Inne elementy drzwi, to oprócz wygodnego podłokietnika, przede wszystkim umieszczone w przedniej części drzwi kierowcy i pasażera kuliste dysze powietrzne, umożliwiające precyzyjną regulację strumienia powietrza. Po pierwsze zapobiegają one zaparowywaniu szyb bocznych, po drugie dostarczone przez nie ciepłe powietrze tworzy przy niskiej temperaturze zewnętrznej swego rodzaju "kurtynę termiczn?", oddzielającą wnętrze kabiny od szyby, a po trzecie, latem kierowca może ustawić nawiew świeżego, chłodnego powietrza. Otwarta kieszeń z uchwytem na butelki oraz powierzchnie pokryte odpornymi na zarysowania materiałami stanowią uzupełnienie całości.
Czytelne wskaźniki.
Prędkość pojazdu, prędkości obrotowe silnika, zawartość zbiornika paliwa, ciśnienie układu hamulcowego - niemalże nieodbijająca światła, zintegrowana tablica wskaźników przekazuje wszystkie najważniejsze informacje o pojeździe szybko i zrozumiale. W określonych konfiguracjach wyposażenia dostępny jest wyświetlacz graficzny. Jego zmienny, zielony obszar prędkości obrotowych pomaga oszczędzać olej napędowy. Wyświetlacz pokazuje też uzupełnione o opisy meldunki o usterkach oraz - na życzenie - dane dotyczące naczepy.
Spanie dla zaawansowanych.
Łóżka dostępne dla kabiny kierowcy typu L Axora rzeczywiście zasługujś na to określenie. Na dole wygodne łóżko standardowe z jednoczęściowym materacem sprężynowym, na górze, w wyposażeniu dodatkowym kabiny typu L z wysokim dachem, łóżko komfortowe z elastycznym, dopasowującym się do ciała stelażem z elastycznych listew i wysokogatunkowym materacem z pianki. Przesuwne elementy nośne stelaża można ustawić odpowiednio do masy ciała i dopasować do poszczególnych jego części. Materace łóżek Axora można zabierać ze sobą przy zmianie pojazdu. Dzięki temu śpi się zawsze we własnym łóżku. Pod dolnym łóżkiem znajdują się jeszcze trzy pojemne schowki.W Axorze o mocy 265 kW(360 KM) wyższej, w środkowym schowku można na życzenie umieścić lodówkę. Również na życzenie, zamiast górnego łóżka oferujemy półkę na bagaż. Szczególny komfort w kabinie typu L daje element obsługowy na słupku C, służący do regulacji oświetlenia wewnętrznego, montowanego na życzenie ogrzewania dodatkowego i budzika - bez wstawania z łóżka.W kabinach z wysokim dachem umożliwia on również regulację standardowego dachu uchylnego z tworzywa sztucznego (lub na życzenie ze szkła).
Mniejsza masa, większa wytrzymałość, większa ładowność.
Ekstremalna wytrzymałość, masa własna bez jednego zbędnego grama - Axor doskonale spełnia oba warunki. Dzięki wielu działaniom, w Axorze udało się połączyć wytrzymałość i dużą ładowność oraz zdecydowanie ograniczyć masę własną pojazdu. Pomimo niskiej masy własnej, Axor wytrzymuje ekstremalne obciążenia - rama podłóżnicowa jest niezwykle wytrzymała.Wykonana w ramie siatka otworów rozmieszczonych w 50 -milimetrowych odstępach umożliwia montaż zabudowy lub oprzyrządowania, bez wiercenia dodatkowych otworów, które naruszałyby doskonałą powłokę antykorozyjną, wykonaną metodą katodowego gruntowania przez zanurzanie. Masę własną zmniejsza wahacz stabilizujący na amortyzowanej pneumatycznie osi tylnej HL 6. Większą dynamikę w amortyzowanych pneumatycznie ciągnikach siodłowych zapewnia zawieszenie pneumatyczne z dwoma miechami. Regulacja poziomu ramy Telligent® w pojazdach z amortyzacją pneumatyczną umożliwia przy podczepianiu i odczepianiu naczepy podniesienie ramy o 170 mm lub jej obniżenie o 90 mm.
Atrakcyjność wnętrza Axora wzrasta dzięki dostosowanym do przewidywanego zastosowania pojazdu kokpitom, wzorcowej funkcjonalno?ci i komfortowym łóżkom. Motywacja jest przecież jednym z ważnych czynników ekonomiczności.
[right]zrodlo:http://www.mercedes-benz.pl[/right]
maciek_traker - 9 lut 2007, o 08:19
" />Mercedesik niezły. Niedaleko mojego domu s? magazyny Tesco i ostatnio z Premiumek przerzucili się na takie wła?nie Axory. Troche ich szkoda, bo tam podobno kierowcy nie dbaj? o samochody, tylko tyle, co raz na tydzień go odkurz? i pojad? na myjnię.
Camillo - 18 lut 2007, o 21:57
" />WidaĂŚ, Âże Mercedes Axor ma szerokie zastosowanie. Stylistyka bardzo mnie siĂŞ podoba. Bardzo duÂży komfort jazdy to standard w cieÂżarówkach spod znaku gwiazdy Ci?gnik ma bardzo duÂż? renomĂŞ.
ScaniaV8 - 10 lut 2008, o 11:46
" />Witam
Foty axora:
Pozdrawiam
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plalbionteam.htw.pl
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plcichooo.htw.pl
|
|
|
|