ďťż
  Budowanie ścian po skosie



Alin - Mon Dec 14, 2009 4:44 pm
Witam serdecznie.

Niedawno zaczęłam korzystać z programu InteriCAD i zastanawiam się jak w modelingu najłatwiej można budować pomieszczenie ze ścianami po skosie.
Za wszelkie porady, sugestie i uwagi będę niezmiernie wdzięczna.




kasiula188 - Mon Dec 14, 2009 5:12 pm
Ściany po skosie można budować w różny sposób. Wszytko zależy od tego jak bardzo zależy Pani na precyzji. Jeśli ściana nie musi być precyzyjnie ustawiona wystarczy obrać odpowiedni punkt w oknie dialowgowym i narysować ścianę.
Natomiast jeżeli ściana ma być precyzyjnie narysowana proponuje narysować wpierw ściany w prostokącie a następnie korzystając z narzędzia poliline narysować linie pomocnicze o określonych długościach, które wyznaczą nam punkty końca i początku ściany.
Można także narysować ścianę o określonej długości i używając funkcji "obrót" obrócić ową o zadany kąt.
Ściany można także obracać w platformie VR.



marlon - Mon Mar 08, 2010 3:53 pm
Zastanawia mnie czy skosy to ostatnia rzecz jaką należałoby zrobić w modelingu przed exportem do VR..? Po użyciu funkcji Solids-Slice znika nam niebieska linia, która potrzebna jest do budowy większości elementów wnętrza. Czy jest jakiś sposób aby po wykonaniu skosu powrócić do niebieskiej linii?
serdecznie pozdrawiam



kasiula188 - Wed Mar 10, 2010 7:02 am
Nie tyle sam skos co skośny dach wykonuje się jako jeden z ostatnich elementów. Do wykonania skośnych dachów potrzebujemy uczynić ściany modelem 3D, nie mają one wtedy przypisanych właściwości ścian, stąd też nie możemy później nic z nimi zrobić.

Pozdrawiam...
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • albionteam.htw.pl
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • cichooo.htw.pl