ďťż
  Czarna lista



Truckman - 14 sie 2007, o 15:05
" />po tym co zobaczyłem w najnowszym wydaniu "Auto Swiata" pomyslałem że szkoda to tak zostawić i jako PKMC pasuje im odpisać "odpowiedniego" maila.Na mojej czarnej liscie jest juz FAKT a teraz do niej dołączył AŚ.Daje w linkach bo dość duża rozdzielczość.
poczytajcie sami:
http://www.maj.com/gallery/Truckman/Trucks/img_0373.jpg
http://www.maj.com/gallery/Truckman/Trucks/img_0374.jpg




kanioma - 14 sie 2007, o 15:33
" />przede wszystkim należałoby wysłać im obszerną definicje skrótu "T.I.R." ... banda jełopów, nauczy sie taki generalizować i wszystkich obsmaruje... a co z tymi co jezdzą przepisowo? tez sie wg AŚ zaliczają to dych opisanych w artukule??... i sie zgrzałam, no



miqs - 14 sie 2007, o 15:57
" />A słyszeliście, z ew Slowniku poprawnej polszczyzny jest słowo TIR jako pojazd ciezarowy? Ni eiwem bo nie sp[rawdzalem, ale przy jednej z moich akcji na temat slowa TIR tak mi ktos tam napisal



kanioma - 14 sie 2007, o 16:18
" />az poszukam słownika

http://sjp.pwn.pl/lista.php?co=tir

:-

chyba napisze do Miodka :icon_mryellow:




Truckman - 14 sie 2007, o 16:29
" />
">az poszukam słownika

http://sjp.pwn.pl/lista.php?co=tir

:-

chyba napisze do Miodka :icon_mryellow:

ale jest napisane wyraznie "na trasach międzynarodowych..
komentarze przynajmniej sensowne:D
http://www.auto-swiat.pl/forum/forum.asp?Artykul=18036



Miki_RDE - 14 sie 2007, o 18:09
" />Słuchajcie dzisiaj gadałem z moim tatą na temat przepisów dotyczących ciężarówek. Pytałem sie taty jak to jest u niego irlandii. Odpowiedział mi tak: wiesz tak naprawdę te większość wypadków na polskich drogach jest spowodowane tymi przepisami, bo jakby nie ograniczenia to wszyscy by jeżdzili szybko i nie było by że za szybką jadą no umiary też powinny być ale no bez przesady. Dzisiaj jak jechałem od sędziszowa Młp. to na A4 było ograniczenie do 50km/h wyobrażacie sobie na drodze międzynarodowej. I tata mi powiedział że w europie dla ciężarówek jest do 90km/h ograniczenie tylko w polsce i na ukrainie jest taka wiocha



miqs - 14 sie 2007, o 18:10
" />My tutaj gadu gadu o czarenej liscie, a tutaj www.wp.pl czyli Wirtualna Polska wreszcie jest obiektywna!

Popatrzcie:


">Niektórzy twierdzą, że się w nich zakochali jak w dziewczynach. Bez TIR-ów, w których spędzili kilkadziesiąt lat, nie mogą żyć. – Jak człowiek nie jeździ, czuje się chory – mówi Józef Gawin, od 38 lat kierowca ciężarówek.

Przemierzają miliony kilometrów – od Moskwy po Saragossę. Czasem wyruszają „w Europę” na miesiąc, żeby z kraju do kraju przewozić towary. Znają się jak w rodzinie. Nawet mówią o sobie „bracia”. Kiedy trzeba wymienić koło albo, nie daj Boże, komuś zdarzyła się „wanna” (w ich slangu – wywrotka) spieszą sobie na pomoc. I wspólnie grillują podczas 9-godzinnych postojów. – Jak w cygańskim taborze – śmieje się Zbigniew Myga z Katowic, od 32 lat w drodze. Przez CB-radio ostrzegają się przed „suszarkami”, czyli policyjnymi radarami, „misiakami” albo „krokodylami” – policjantami. Informują, gdzie najlepiej się zatrzymać, żeby się „wtulić”, czyli zaparkować. Protestują przeciw określeniu „tirówki”. – Dlaczego nie „osobówki”? – pyta Jerzy Paszek z Katowic, od 34 lat za kółkiem. – Często trudno mi zahamować, kiedy przede mną kierowca samochodu osobowego daje po hamulcach i szuka dziewczyny. Piosenki, filmy, opowieści pomogły w stworzeniu wokół nich ekscytującego klimatu. Tak naprawdę to ciężko pracujący ludzie. – Prawdziwa elita dróg – chwali ich komisarz Marcin Szyndler z Komendy Głównej w Warszawie. – Wypadki, które powodują są tragiczne i bardzo widowiskowe, ale w sumie jest ich niewiele. Stanowią tylko 10 proc. ogółu wypadków drogowych.

Inaczej widać świat

Ich ciężarówki, zwykle ważące około 40 ton, to królowe szos. – Z perspektywy kabiny na wysokości półtora metra inaczej widzi się świat – mówi syn Józefa, Dariusz Gawin z Bełchatowa, od 13 lat za kierownicą. Sam TIR – to też nie lada majątek. Za nowoczesny, z klimatyzacją i wyposażeniem trzeba zapłacić około 100 tys. euro. Do tego dochodzi cena przewożonego ładunku. – Jeśli to sprzęt elektroniczny albo metale szlachetne, jego wartość może sięgać 200 tys. euro – informuje Krzysztof Bilat, prezes jednej z katowickich firm transportowych. Do dziś z tyłu ciężarówek widać składaną niebieską tabliczkę z białym napisem TIR. Zamyka się ją, jeśli jedzie się do krajów unijnych, otwiera – gdy wjeżdża do Rosji, Chorwacji, Szwajcarii.

Bozia, grill i Myszka Miki

– Całe życie się mieszka w tym domku – pokazuje na swojego dafa Józef Gawin. – Tu mam wszystko: łóżeczko, ogrzewanie, proporczyki, Myszkę Miki dla ozdoby na szybie, firaneczki. I Bozię oczywiście, bo człowiek się modli. W Rosji odbieramy tylko rosyjskie programy, ale do granicy to i Mszy się słucha, i odmawia Różaniec. Paszek trzyma w kabinie kilka maskotek. Wielbłąd to pamiątka z Tunezji. Pies przypomina mu własnego goldena – Talesa. A papuga – to jego przezwisko... Oprócz tego wozi laptopa. Ważna też jest kuchnia – lodówka, grill, butla gazowa, czajniki, talerze, zapas wody pod naczepą, słoje z peklowanym mięsem... I szafa na ubrania na zmianę, buty... Kiedy „koń” (to w slangu znaczy: TIR) ma dłuższy postój, zdarza się, że czeka ich niespodziewany wypoczynek. – Przykładowo w Soczi nad Morzem Czarnym, jak się czeka 11 godzin na załadunek, to można odpocząć, pozwiedzać – mówi Józef Gawin

Litewska wina, francuska kara

– Ci kierowcy są świetnie wyszkoleni, w zależności od wieku nawet co rok przechodzą kontrole sprawności psychomotorycznych i stanu zdrowia – mówi komisarz Szyndler. Prawo do kierowania TIR-em można uzyskać po skończeniu 21. roku życia i przedłużać, dopóki kondycja kierowcy jest dobra. – Ważne, żeby starsi kierowcy doszkalali młodszych podczas próbnych jazd – dodaje. – A nie od razu wsadzali ich samych na TIR-y. Zdarza się, że po przekroczeniu 9-godzinnego czasu pracy prowadzący TIR-a może zasnąć i spowodować kolizję – wylicza przyczyny wypadków komisarz. Zwykle przestrzegają kontrolowanych godzin pracy. – W każdym TIR-ze znajduje się tachograf, teraz już elektroniczny, urządzenie rejestrujące pracę pojazdu – opowiada Bilat. – Da się go odczytać nawet do 21 dni wstecz. I jeśli kierowca jechał o godzinę dłużej na Litwie, może dostać za to mandat we Francji. Kierowcy w tygodniu mają pięć cyklów po dziewięć godzin jazdy i dziewięciogodzinną przerwę.

89 na godzinę

Maksymalnie mogą pracować 13 godzin, w tym dziewięć jechać, a pozostałe zajmować się przeładunkiem. Dlatego w tym zawodzie pracuje mało kobiet, bo przy przeładunku potrzeba niezłej tężyzny fizycznej. – Sam sobie rozkładam towar, żeby nie było przeładowania na osiach, za wszystko jestem odpowiedzialny – mówi Józef Gawin. Jako drugą przyczynę wypadków podaje się nadmierną prędkość pojazdów. – Ale mamy założoną blokadę i nie możemy przekroczyć 89 km na godzinę – tłumaczy Myga. Komisarz Szyndler uważa, że mówienie, iż kierowcy podczas postoju piją, a potem jadą podchmieleni, albo że dla „doładowania” biorą amfetaminę, to mity. – Badamy dokładnie krew sprawców kolizji. Zdarzają się tylko pojedyncze przypadki.

Ludzie specyficzni

– Jaka firma ryzykowałaby powierzenie majątku, jakim jest TIR, byle jakiemu pracownikowi? – pyta Bilat, który ceni swoich kierowców. Opowiada, że ich kierowcy mają obowiązek wypełniania tzw. karty kontroli pojazdu. Muszą na postojach i przejściach granicznych sprawdzać plomby, stan plandeki i podwozia. Wszystko dlatego, że na Zachodzie, zwłaszcza przed przejściem w Calais, nielegalni emigranci włamują się pod plandeki, wchodzą między przewożony towar i nielegalnie „podróżują” TIR-ami. A za przemyt osób grożą ogromne kary. – Przedtem baliśmy się jeździć do Rumunii, gdzie na każdym skrzyżowaniu wyrastały dzieci i żądały opłat, a jak nie, to nie można było jechać dalej – opowiadają kierowcy. – Teraz pełen zagrożeń jest też Zachód. – Kierowcy TIR-ów to specyficzny rodzaj ludzi. Mają doskonale poukładane sprawy rodzinne – mówi Bilat. – Czasem proszą o krótsze kursy, żeby coś pozałatwiać w domu, zwłaszcza kiedy mają dorastające dzieci. Poza tym są bardzo odpowiedzialni. – Nie można nikogo przymusić do tej pracy – uważa Dariusz Gawin, który odziedziczył skłonność do TIR-ów po ojcu. – Zawsze w drodze może zdarzyć się coś niebezpiecznego, ale u nas się mówi: „Ile wyjazdów, tyle powrotów”. A wszyscy im życzą: „Szerokiej drogi i gumowych drzew”.



Źródło www.wp.pl

Poza tym, myślałem, aby dać im porządny artykuł na temat osobówek i niech zobaczą. Mam zdjęcia jak wyprzedza Skoda samochód który jedzie 150 km/h i nie wyprzedzlala slamazanrnie, tylk opoleciala jak rakieta. Poczytałem trochę ten artykuł, bo nie mam zbytnio czasu, ale to co wyczytałem to jest masakra. Powyżej macie trochę ciepłych słówn na ochłodę nerwów Mam nadzieję, że naród głupi nie jest i nie kupuje AutoŚwiat-u

Bardzo mi sie podoba fragment o wypadkach z powyzszego artykułu na wp.pl. Przeczytajcie i zobaczcie, czy naprawde choc mowi o tragediach nie pozwala troche ochlonac?



Kuba J. - 14 sie 2007, o 18:25
" />Myślę, że miQs jako prezes powinien do Auto świata w naszym imieniu napisać, w liście zamieszczając odpowiednie cytaty w powyższego tekstu. Brawa dla jego autora. :icon_pom: :icon_pom:



miqs - 14 sie 2007, o 19:45
" />
">Myślę, że miQs jako prezes powinien do Auto świata w naszym imieniu napisać, w liście zamieszczając odpowiednie cytaty w powyższego tekstu. Brawa dla jego autora. :icon_pom: :icon_pom:
Tak, zeby nie było. Taki ze mnie prezes jak z magnuma, nobla i matthewa To w woli wyjasnienia.

No postaram sie jutro cos napisac. Piszcie co powinno sie tam znalezc, a ja to ladnie ubiore w slowa i dodam troche od siebie.



Truckman - 15 sie 2007, o 07:59
" />miqs dokładnie ten sam artykuł pokazał mi babcia wczoraj w "gosciu niedzielnym".Ucieszyłem sie ze w "moherowej" prasie ukazał sie taki artykuł bo może babcie które żyją na tej zasadzie co swiętobliwośc powie wkońcu popatrzą inaczej na kierowców i ciężarówki



miqs - 15 sie 2007, o 08:28
" />
">miqs dokładnie ten sam artykuł pokazał mi babcia wczoraj w "gosciu niedzielnym".Ucieszyłem sie ze w "moherowej" prasie ukazał sie taki artykuł bo może babcie które żyją na tej zasadzie co swiętobliwośc powie wkońcu popatrzą inaczej na kierowców i ciężarówki
To prawda, czy sie nabijasz?



Truckman - 15 sie 2007, o 08:47
" />100 procent prawdy.Idelanie ten sam artykuł hehe



miqs - 15 sie 2007, o 10:16
" />No to ciekawie sie robi jeszce brakuje, zeby zamiast kielicha, byl model ze silosem, a zamiast lamp rury z halogenami



Wojtek K. - 16 sie 2007, o 06:54
" />Mnie to również bardzo denerwuje... kilka tygodni temu w dwóch numerach dowalili się do kierowców autobusów i robią fotki kierowców łamiących przepisy, wypisują kretyńskie komentarze i uważają, że jeśli kilku tak robi, to już tak robią wszyscy. Najbardziej odpowiedznim opisem tych panów będzie kilka słów Kaniomy:


">... banda jełopów, nauczy sie taki generalizować i wszystkich obsmaruje...



Truckman - 17 sie 2007, o 10:30
" />
">Myślę, że miQs jako prezes powinien do Auto świata w naszym imieniu napisać, w liście zamieszczając odpowiednie cytaty w powyższego tekstu. Brawa dla jego autora. :icon_pom: :icon_pom:
Tak, zeby nie było. Taki ze mnie prezes jak z magnuma, nobla i matthewa To w woli wyjasnienia.

No postaram sie jutro cos napisac. Piszcie co powinno sie tam znalezc, a ja to ladnie ubiore w slowa i dodam troche od siebie.

napisałeś coś??Podziel sie z nami;p
jak nie napisałeś to:
-tacy kierowcy to pojedyncze przypadki
-niech zajmą sie przewożnikami którzy ich naganiają do przekraczania prędkośc,czasu pracy itp
-co do przeładowania niech najadą na spedytorów którzy takie ładunki im wciskaja na siłe
-napisz o zakazach weekendowych,swiątecznych i upałach
-podpowiedz im niech oglądną sobie kilka odcinków "UWGA PIRAT" i niech policza ciężarówki zatrzymane i osobówki
-jak pisza że cięzarówki nie utrzymuja odstepu to dlaczego osobówki nie jeżdzą w odstepach 20m żeby zmieścił sie zestaw albo autobus
-zapytaj się po co w osobówkach ludzie montują CB skoro to głupota i sposób na unikanie kontroli i napisz że CB dla kierowców to zródło informacji o adresach,korkach,wypadkach,ostrzeganie przed pijanymi rowerzystami,zrobić miejsce dla karetki i normalnie pogadać na jakieś tematy z nudów
-napisz ze kierowca ma płatne od kilometra/frachtu i ile przejedzie tyle zarobi
i na koniec napisz że PKMC liczy na jakieś sprostowanie w następnym numerze



kanioma - 17 sie 2007, o 11:29
" />Truckman widze ze sie zgrzales, masz talent, wiec napisz ja popre w całej rozciągłości :icon_xd:



Truckman - 17 sie 2007, o 12:09
" />ja nie jestem nerwowy a talentu nie mam żadnego.Jak miqs sie za to nie wezmie ani archi to pomysle ale jak ja mam to napisać to szkoda czasu na czytanie ;D



miqs - 17 sie 2007, o 12:10
" />
">Myślę, że miQs jako prezes powinien do Auto świata w naszym imieniu napisać, w liście zamieszczając odpowiednie cytaty w powyższego tekstu. Brawa dla jego autora. :icon_pom: :icon_pom:
Tak, zeby nie było. Taki ze mnie prezes jak z magnuma, nobla i matthewa To w woli wyjasnienia.

No postaram sie jutro cos napisac. Piszcie co powinno sie tam znalezc, a ja to ladnie ubiore w slowa i dodam troche od siebie.

napisałeś coś??Podziel sie z nami;p
jak nie napisałeś to:
-tacy kierowcy to pojedyncze przypadki
-niech zajmą sie przewożnikami którzy ich naganiają do przekraczania prędkośc,czasu pracy itp
-co do przeładowania niech najadą na spedytorów którzy takie ładunki im wciskaja na siłe
-napisz o zakazach weekendowych,swiątecznych i upałach
-podpowiedz im niech oglądną sobie kilka odcinków "UWGA PIRAT" i niech policza ciężarówki zatrzymane i osobówki
-jak pisza że cięzarówki nie utrzymuja odstepu to dlaczego osobówki nie jeżdzą w odstepach 20m żeby zmieścił sie zestaw albo autobus
-zapytaj się po co w osobówkach ludzie montują CB skoro to głupota i sposób na unikanie kontroli i napisz że CB dla kierowców to zródło informacji o adresach,korkach,wypadkach,ostrzeganie przed pijanymi rowerzystami,zrobić miejsce dla karetki i normalnie pogadać na jakieś tematy z nudów
-napisz ze kierowca ma płatne od kilometra/frachtu i ile przejedzie tyle zarobi
i na koniec napisz że PKMC liczy na jakieś sprostowanie w następnym numerze

Sorki, ale nic nie napsiałem maiłem dużo pracy Już się biorę



Truckman - 17 sie 2007, o 12:11
" />tylko wiesz...z takimi trzeba ostro ;D pokaż potem efekty



miqs - 17 sie 2007, o 12:12
" />Tak ich pojadę, że podadza PKMC do sadu A tak na serio to jaki jest to numer AŚ?



Truckman - 17 sie 2007, o 12:27
" />z tego poniedziałku
P.S a zamiast sie kłócić kto jest z btc a kto z pkmc to wkońcu mozna by w kupie coś wymyslić żeby dziennikarze zmienili sobie kozła ofiarnego :icon_ass:



miqs - 17 sie 2007, o 12:42
" />Co to za betoniarka, na pierwszdej stronie co niby przejezdza na czerwonym?



Truckman - 17 sie 2007, o 12:46
" />Jelcz
jeszcze na koniec im napisz takie zdanie "Auto-Świat-przyjaciel kierowcy" ciekawe w którym miejscu.Proponuje zmienić hasło reklamowe na "Auto-Świat-wróg kierowców zawodowych-przyjaciel niedzielnych" hehe



miqs - 17 sie 2007, o 12:58
" />Szanowna Redakcjo!

Piszę do was w sprawie artykułu: „STOP PĘDZĄCYM CIĘŻARÓWKOM”, jaki został umieszczony w najnowszym magazynie Auto Świat z 13.08.2007. Chciałbym podkreślić, że piszę w imieniu Polskiego Klubu Miłośników Ciężarówek
Jestem oburzony tym artykułem. Zastanawia mnie czy Autor zna się na sprawie? Jestem pewien, że zupełnie się w tym temacie nie orientuje, ponieważ pisząc takie rzeczy pokazuje nam, że chyba powinien pracować w przedszkolu, zupełny brak profesjonalizmu.
Zgodzę się z pierwszym zdaniem: „Wielka, ciężka ciężarówka to prawdziwy król szos” To jest naturalne, że większy, silniejszy jest królem. O ile to było prawdą, to każde następne zdanie umacniało mnie w przekonaniu, że jednak Auto Świat, powinien zajmować się samochodami osobowymi/terenowymi itp. A nie ciężarówkami. Od tego jest Polski Traker lub Trailer. Są to czasopisma, które znają się na rzeczy. Zastanawia mnie ile dni Autor szukał tych przypadków łamania przepisów? Oczywiście zgodzę się z tym, że kierowcy łamią przepisy, ale są to najczęściej nasi sąsiedzi zza Bugu i kierowcy, którzy mają płatne za kilometr lub fracht. To oznacza, że ile przejedzie tyle zarobi.
Nie da się ukryć, że przekraczając prędkość ciężarówka stwarza o wiele większe zagrożenie niż auto osobowe, ale mam kolejne pytanie do Autora. Czy zdaje Pan sobie sprawę ile procent wypadków powodują ciężarówki? Jak twierdzi komisarz Marcin Szyndler z Komendy Głównej w Warszawie: "Wypadki, które powodują kierowcy ciężarówek są tragiczne i bardzo widowiskowe, ale w sumie jest ich niewiele. Stanowią tylko 10 proc. ogółu wypadków drogowych." Proponuję Panu oglądnąć parę razy program: „UWAGA PIRAT!”, który jest emitowany na antenie TVN Turbo. Ile razy jest tam zatrzymywana ciężarówka? Ja oglądałem ten program przez miesiąc i zaledwie dwa ( 2 ) razy spotkałem się z takim przypadkiem. Jak Pan myśli po co jest w osobówkach CB Radio, skoro to głupota i ostrzeganie się przed kontrolą? Teraz to już jest inne pytanie prawda? Wcale nie! Dla kierowców CB to przede wszystkim źródło informacji o: adresach, korkach, pijanych rowerzystach, robotach drogowych, wypadkach, prośba o to, aby zrobić miejsce dla karetki Pogotowia/Straży Pożarnej lub Policji, ale najczęściej służy do porozmawiania na zwykłe codzienne tematy, aby zabić jakoś nudę panującą w kabinie.
Kierowcy przestrzegają przerw, zakazów weekendowych, świątecznych. Ciekawe, który kierowca auta osobowego zastanawia, się, że jadąc np. do Francji przekracza normy dla kierowców ciężarówek, powodując tym samym zagrożenie na drodze? Kierowca ciężarówki zatrzyma się na parkingu, odpocznie tyle ile wymaga tego prawo, a osobówka pojedzie dalej – jak daleko to się okaże…
Ciężarówki są przeładowane? Dobrze, ale co ma do tego kierowca, który podjeżdża ciężarówkom pod naczepę i bierze ładunek od spedytora. Nawet, jeżeli domyśli się, że coś jest nie tak z wagą to dostaje go na siłę i musi jechać! W takich sprawach powinniście się zająć spedytorami, a nie kierowcami! Powodem przekroczeń prędkości są szefowie firm, którzy zmuszają kierowców do jeżdżenia szybko i tzw. „ tarczka z okno i gaz w deche”
Kolejną sprawą, która mnie zbulwersowała było zdjęcie betoniarki. Przejechała na czerwonym, ale gdy była tuż przed linią stop zapaliło się żółte światło. Czy widział Pan kiedyś ciężarówkę hamującą z 50 km/h w 2 metry? Ja nigdy nie widziałem takiej osobówki! To jest normalne!
Następnie chciałbym wspomnieć o odstępach pomiędzy samochodami ciężarowymi. Owszem, przydały by się. Ale dlaczego samochód osobowy, który może jechać 90 km/h wyprzeda ciężarówkę, która jedzie tyle samo? Poza tym, samochody osobowe również powinny trzymać 20 metrowe odstępny, aby zmieścił się tam autobus lub ciężarówka.
Owszem możemy przestrzegać zakazów, robić dłuższe pauzy, usuwać się z drogi na święta, ale nie zdziwcie się-zwykli ludzie, jak któregoś pięknego dnia pójdziecie do sklepu, a tam nie będzie mięsa, chleba, proszku do prania itd. a to dla tego ze my kierowcy musimy stać i nie ma, komu dowieźć towaru na czas. To dzięki Nam macie w sklepach to, czego potrzebujecie i jak się nam za to dziękuje? Szykanując! To jest sprawiedliwość?? Gdzie pytam? Zamiast "TIRY NA TORY" to "KOMUNO WRÓC"!!
"Ci kierowcy są świetnie wyszkoleni, w zależności od wieku nawet co rok przechodzą kontrole sprawności psychomotorycznych i stanu zdrowia" - Mówi komisarz Szyndler. Mowa, że jesteśmy idiotami czy bez mózgami jest chyba nie na miejscu i obraza nie tylko nas-kierowców, ale tez lekarzy uprawnionych do przeprowadzania takich badań, ponad to liczę, że takie badania będą przechodzili również kandydaci na kierowców do kat. B, uwierzcie, że będzie O WIELE bezpieczniej! Jeszcze jedno, dlaczego kierowcy aut ciężarowych najczęściej pomagają bezinteresownie innym na drodze w razie wypadku, złapania "gumy" czy doprowadzają się wzajemnie do celu podróży? Dlatego, że są piratami drogowymi, a może, dlatego też nazywa się ich zagrożeniem na drodze...
Na zakończenie chciałbym dodać, że liczymy na publikację naszego listu w CAŁOŚCI na łamach Auto Świat-u oraz na sprostowanie. Proponuje zmienić hasło reklamowe na "Auto-Świat-wróg kierowców zawodowych-przyjaciel niedzielnych" Chciałbym jeszcze dodać, że artykuł ten, w nie zmienionej formie ukarze się w głównych gazetach dla kierowców oraz wszystkich zaprzyjaźnionych portalach internetowych.

Z poważaniem
Klub PKMC



Truckman - 17 sie 2007, o 13:10
" />no i miód ;D



kanioma - 17 sie 2007, o 13:11
" />no i gitarra, moznaby dopisac:
kazdy kierowca, zanim stanie sie kierowcą ciężarówki musi przejsc szereg badan lekarskich i poddac sie testom psychologicznym, wiec mowa ze jestesmy idiotami czy bezmózgami jest chyba nie na miejscu i obraza nie tylko nas-kierowców, ale tez lekarzy uprawnionyhc do przeprowadzania takich badan, ponad to liczę, że takie badania bedą przechodzili również kandydaci na kierowców do kat. B, uwierzcie, że bedzie O WIELE bezpieczniej!! Ciekawi mnie też fakt, iz autor tekstu jak rowniez reaktor naczelny nie obawia sie sprawy sądowej jaką mogą założyc kierowcy czujący sie porzywdzeni poprzez ten tekst, gdyby dotyczyło to polityki, już dawno sprawa znalazłaby sie na wokandzie a gazeta musiałaby zacząc zbierac pieniązki na rekompensaty.
Jeszcze jedno, dlaczego kierowcy aut ciężarowych najczesciej pomagają bezinteresownie innym na drodze w razie wypadku, złapania "gumy" czy doprowadzają sie wzajemnie do celu podrózy? Dlatego ze są piratami drogowymi? a moze dlatego tez nazywa sieich zagrozeniem na drodze...

jak przypomni mi sie coś jeszcze to z miła chęcią dopisze

jako przykład mozna podac artykuł z wp.pl o pracy i kierowcach



miqs - 17 sie 2007, o 13:13
" />Zrobilem tez na BTC temat o nawolaniu do walki Mozesz dac mi mail do redakcj? Wysle to wieczorem jak nikt nie wniesie prosby o poprawki.



Truckman - 17 sie 2007, o 13:48
" />
">Zrobilem tez na BTC temat o nawolaniu do walki Mozesz dac mi mail do redakcj? Wysle to wieczorem jak nikt nie wniesie prosby o poprawki.

autoswiat@axelspringer.com.pl



miqs - 17 sie 2007, o 13:51
" />
">Zrobilem tez na BTC temat o nawolaniu do walki Mozesz dac mi mail do redakcj? Wysle to wieczorem jak nikt nie wniesie prosby o poprawki.

autoswiat@axelspringer.com.pl
Dzieki!



RoadTrain - 17 sie 2007, o 14:03
" />ÂŚwietny artykuÂł. Czekam na publikacje.



Kuba J. - 17 sie 2007, o 14:12
" />A ja bym tam wtrącił kilka cytatów z wyższego tekstu (słowa policjanta byłyby bardziej przekonujące). "Jak twierdzi komisarz Marcin Szyndler z Komendy Głównej w Warszawie. – Wypadki, które powodują kierowcy ciężarówek są tragiczne i bardzo widowiskowe, ale w sumie jest ich niewiele. Stanowią tylko 10 proc. ogółu wypadków drogowych." albo jakos tak



Truckman - 17 sie 2007, o 14:14
" />no i tu masz racje...



miqs - 17 sie 2007, o 14:29
" />Dodałem 2 cytaty komisarza. na temat testow i wypadków. Myślę, że więcej nie trzeba dodawać.

DOBRA POSZŁO!

Cholera okazało się, że są dwa błędy. Tak to jest jak pisze się pod wpływem chwili. Więcej na to nie idę. :-



Truckman - 18 sie 2007, o 15:53
" />jakie błędy??



kanioma - 18 sie 2007, o 16:24
" />dwa błedy ortograficzne to jeszcze nie koniec swiata wazny jest sesn a o to nam chodziło



sbzdz - 18 sie 2007, o 16:52
" />Kochani moi

możecie pisać, pisać i pisać. Auto Świat jest raczej tabloidem, niż pismem motoryzacyjnym. To nie pierwszy raz, kiedy piszą ewidentne głupoty. Walczyć z nimi, to jakby walczyć z Faktem lub Super Expresem. Moim zdaniem to bez sensu. I tak ich nie przekonacie. Człowiek który to napisał ciężarówkę widział z boku na ulicy, i do tego jest przekonany, że jest nawiększym na świecie specjalistą od spraw transportu drogowego oraz kolizji drogowych. Niech się kiedyś przejedzie w porządną trasę (o ile ktoś będzie chciał go zabrać), i wtedy coś napisze.
A tak będzie to tylko zawracanie kijem Wisły.

Boli tylko to, że niestety dużo ludzi to czyta i wielu z nich wierzy w to co przeczytali.

A w moim przekonaniu jakiekolwiek sprostowania i wyjaśnienia miałyby jakąkolwiek siłę oddziaływania, gdyby je napisali kierowcy, a nie grupa miłośników ciężarówek o średniej wieku ...nastu lat.
Po prostu tylko się z tego pośmieją.

sorki migs



Truckman - 19 sie 2007, o 07:51
" />ale skąd oni będą wiedzieć że w klubie miłosników ciężarówek są nastoletni ludzie a nie np. kierowcy ??? Kierowcy piszą co mysla na forum auto swiata



kubamich1 - 19 sie 2007, o 17:38
" />No jest teÂż kilku zawodowców , w tym jedna kobitka od niedawna , wiĂŞc nie jest tak Âźle! Fajnie by byÂło jakby chociaÂż czasopisma trakerskie to wydrukowaÂły.

Mój pomysÂł jest taki aby poprawiĂŚ b³êdy ortograficzne i sens tego pisma (np. wykasowaĂŚ ten wers gdzie jest "komuno wróĂŚ") i wysÂłaĂŚ do wszystkich redakcji pism trakerskich i moÂże teÂż do programu Na Osi , wraz za³¹czonym artykuÂłem z Auto ÂŚwiata.Tylko do wszystkich a nie tylko Trailer i Polski Trucker. SÂą jeszcze inne czasopisma: CiĂŞÂżarówki i autobusy , Samochody Specjalne ,Transport Technika Motoryzacyjna , Transport Polski , Logistyka, Bus -traker ( brat PT) itp.



Truckman - 20 sie 2007, o 10:07
" />Kuba ale co to da że ten artykuł wydrukuje traker np?? i tak czytają to tylko kierowcy więc nic to nie zmieni



kubamich1 - 20 sie 2007, o 10:16
" />MoÂże nie zmieni ale redakcje pism wsyÂłajÂą sobie nawzajem korespondencje i moÂże nawet prenumeraty samych pism , wiĂŞc jakaÂś szansa jest. MyÂśle Âże gdyby to wydrukowali to na 100% dojdzie do takiego pacanomÂłota co wypisuje takie pierdoÂły w Auto ÂŚwiecie. Ponadto uwarzam Âże przydaÂłoby siĂŞ zwróciĂŚ uwagĂŞ na ten problem.MoÂże wreszcie te czasopisma trakerskie zaczĂŞÂłyby jak¹œ akcjĂŞ czy kampaniĂŞ na rzecz ratowania wizerunku Kierowców ciĂŞÂżarówek jak i samych ciĂŞÂżarówek. W Austrii teÂż chyba mieli taki problem i transportowcy siĂŞ zmówili i na tyÂłach naczep z róÂżnych firm pojawiÂło siĂŞ duÂże logo "LKW-friends on the road". MoÂżna nawet poprosiĂŚ redakcjĂŞ PT Âżeby porawiÂła ten list od PKMC - moÂże by siĂŞ zgodzili -bo czas zacz¹Ì dziaÂłaĂŚ.A ja do czarnej listy dopisuje p.red.Zientarskiego którego do tej pory uwaÂżaÂłem za czÂłowieka podchodzÂącego do tematu profesjonalnie ,ale okazaÂł siĂŞ teÂż wrogiem ciĂŞÂżarówek . Na WC jest temat w dziale NEWS o zakazie wyprzedzania dla ciĂŞÂżarówek w caÂłej UE ,który jest w planach.I pan Zientarski zabiera tam wÂłaÂśnie gÂłos. I jeszcze jakiÂś pan doktor którego teÂż przeÂśladujÂą ciĂŞÂżarówki i juÂż kilkakrotnie uciekaÂł do rowu bo jechaÂły prosto na niego i to 100 na godzinĂŞ. ;D

Logo z Austrii.



Truckman - 20 sie 2007, o 10:30
" />ten zakaz to kolejna niedokońca normalna sprawa-pojedzie ci 50 cięzarówek za traktorem i dupa zimna:D



kierowca - 20 sie 2007, o 11:03
" />wymyślecie coś bo rozmawiałem z Pawłem Tobolskim z Trailera i powiedział, że jak będzie coś dobrego to mogą to poprzec



Truckman - 20 sie 2007, o 11:10
" />nie "wymyslcie" tylko "wymyslmy"



kanioma - 20 sie 2007, o 11:24
" />niestety na mnie dziś liczyc, w tym temacie, nie mozecie, tu liczy sie trzeźwość umysłu, w dosłownym tego słowa znaczeniu. Podoba mi sie pomysł z Australii rzucony przez Kubę. David, skoro masz znajomości w Trailerze, to już powinieneś zacząc działać, no chyba ze redakcja TRAILERA jest na tyle leniwa, ze chcą dostac wszystko podane na tacy....



kierowca - 20 sie 2007, o 11:29
" />My mamy rzucic pomysł i wtedy będzie można myślec



kubamich1 - 20 sie 2007, o 11:36
" />
">niestety na mnie dziœ liczyc, w tym temacie, nie mozecie, tu liczy sie trzeŸwoœÌ umys³u, w dos³ownym tego s³owa znaczeniu. Podoba mi sie pomys³ z Australii rzucony przez Kubê. David, skoro masz znajomoœci w Trailerze, to ju¿ powinieneœ zacz¹c dzia³aÌ, no chyba ze redakcja TRAILERA jest na tyle leniwa, ze chc¹ dostac wszystko podane na tacy....


OoOoOo faktycznie niezadobrze siĂŞ czujesz- ta akcja promocyjna jest w Austrii ;D.



kanioma - 20 sie 2007, o 11:56
" />Kuba, czepiasz sie;) to na A i to na A



Wojtek K. - 20 sie 2007, o 13:16
" />Ale to drugie na A gdzie skaczą kangury jest na drugim końcu świata ;D

Jednak szanowny Pan redaktor coś wspomniał o podzielonych zdaniach co do artykułu w AŚ... może miał też na myśli nasz list

Pełny rozmiar: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/8115424a9383b18d.html



Truckman - 20 sie 2007, o 15:14
" />ja sie doczytałem.gościu sie usprawiedliwia że policja doności codziennie o wypadku z udziałem ciężarówki.Ale wypadków z osobówkami jest kilkakrotnie więcej więc nadal pisze pierdoły



Wojtek K. - 20 sie 2007, o 15:17
" />Czyli nie pomyślał nad solidnym usprawiedliwieniem, albo przeprosinami tylko owija w bawełne dalej :-



kubamich1 - 22 sie 2007, o 19:10
" />http://www.motofakty.pl/artykul/jedzie_ ... zie+traker

No i kolejny z serii....poczytajcie sobie komentarze pod artykuÂłem...



Wojtek K. - 22 sie 2007, o 19:31
" />To jest odpowiedni komentarz, sam często to widze na drogach ::)

Autor: wes
23.12.2005 15:59
A ja widzę,że kultura kierowców TIR-ów wzrasta z każdym kolejnym rokiem. Oni głównie narzekają na
otępiałych albo przygłupich kierowców osobówek, kóre np. hamują po wyprzedzaniu - tuż przed
ciężarówką, albo po chamsku wymusząją pierwszeństwo, bo wiadomo, zanim tir ruszy swoje 30 ton... oni
będą przed nim. Dużo jeżdżę i na jednego łamiącego przepisy TIR-a wypada setka samochodów osobowych, które wyprzedzają na ciągłych, na "trzeciego" itp...



Mateusz C - 22 sie 2007, o 20:58
" />W tym "jedzie traker" było napisane "kierowca ciężarówki umyślnie przyspiesza, gdy wyprzedza go auto osobowe". Dziś na krajowej 5 pod Bydgoszczą wyprzedzała nas osobówka na ciągłej na trzeciego, pod jadącego dafa, my sobie spokojnie w kolumnie jedziemy tak z 70-80km/h, i czuje kuzyn zaraz pełen but, tak własnie jak opisuje tu "dziennikarz" ::) Trzeba zacząć walczyć z tą opinią o tak zwanych TIRach >:(

Denerwuje mnie jeszcze to jak jedziesz drogą z poboczem np. nr.2 od Świecka lub wcześniej spomniana 5 i jedzie taki sobie handlowiec Seincentem, Yarisem bądz czym innym i prosi "kolego prosze o margines" i idzie na trójke, po pierwsze to niejest nasz kolega a po drugie jak jest noc ty zjedziesz na margines a pujdzie po nim grupa młodzierzy bądź jakis lokajny pijaczek i ty nie zdążysz zrobić zadnego manewru ::) Wina - oczywiście, że twoja, niezjerzdzajcie nigdy na margines, on jest w razie W bądź jakiejś awari a nie do takiego czegoś.



Wojtek K. - 22 sie 2007, o 21:15
" />No ale wiesz to jest czasem wkurzające jak wyprzedza na trzeciego i się wciska ratując własne dupsko, a innych narażając na niebezpieczeństwo, nawet nie myśląc o tym co ktoś wiezie w naczepie, czy jest to wrażliwy towar czy może nie ::)



kierowca - 22 sie 2007, o 21:32
" />
">niezjerzdzajcie nigdy na margines, on jest w razie W bądź jakiejś awari a nie do takiego czegoś.


Czemu nie zjeżdżac, zjeżdżając ułatwiasz manerw innym co innego w nocy bo w noc to noc , ale w dzień czemu nie zjeżdżac? wolisz jechac w kolumnie 1km samochodów do momętu gdy z naprzeciwka nic nie bedzie jechac? szczególnie na drogach gdzie margines jest szeroki np 7 z Gdańska do Elbląga cięzaówka czy nawet osobówka ładnie zjedzie a ty go ładnie śmigniesz ja tu problemu nie widze



Mateusz C - 23 sie 2007, o 07:37
" />Mogę zjechać innej ciężarówce, osobówce nie



Truckman - 23 sie 2007, o 07:52
" />skoro kierowcy już mają taką opinie to mysle że teraz mogą na nią pracować.Miedzy sobą pomagać sobie a osobówce nie zjeżdza, jechać zgodnie z przepisami czyli w miescie 50km/h i nie wpuszczać osobówek przed siebie.Ciekawe jak wtedy będą narzekać?? "kierowcy tirów jezdzą za wolno i blokują ruch" zapewne ale to co kuba pokazałeś to mały pikuś w porównaniu z tym co napisał auto swiat.Wyrażnie jest w artykule kilkakrotnie napisane "niektórzy" i mają racje bo zdażają się też debile za kółkiem.1/100 ale bywają



kierowca - 23 sie 2007, o 11:59
" />
">Mogę zjechać innej ciężarówce, osobówce nie


Ja niemoge , a jeśli osobówką jedzie kierowca ciężarówki? Wszyscy sobie powinni ułatwiac podróż



Wojtek K. - 23 sie 2007, o 19:14
" />Niestety kolejna osoba negatywnie o TIR-ach, ale niestety w tym wypadku ma racje ::) Przez takich kierowców, trakerzy mają zjechane zdanie w Polsce :-

"Wczoraj wracając z pracy do domu (15km) uniknąłem niemal pewnej śmierci w spotkaniu z naczepą tira. Koleś zasuwał na zakręcie ponad 100 nagle przyczepa straciła przyczepność i sunęła bokiem prosto we mnie szczęście że mogłem na szerokie pobocze się wcisnąć ale szczęścia nie miał już koleś z transita który otarł się o bok naczepy tira i wylądował w lesie. Kierowca tira nawet debil sie nie zatrzymał i zaczął uciekać. Gdy zobaczyłem że kierowca transita jest cały ruszyłem za tirem. Koleś ni cholery sie nie chciał się zatrzymać ani na moje trąbienie mruganie światłami. Zadzwoniłem w czasie pościgu na policje i dopiero po jakiś 15 kilometrach dołaczyla do nas psiarnia i zatrzymała kolesia. Idiota się tłumaczył ze nic nie widział. Odpowie teraz za ucieczke z miejsca wypadku, i co dostanie zawiasy a mogłem zginąć ja, moj pies i kierowca z transita.

~tribal, 23.08.2007 12:39"



miqs - 25 sie 2007, o 19:55
" />Chyba wszyscy się zmieniają. Nawet mój tata zaczął korzystać z pobocza Ostatnio nawet zdarzyło mu się wpuścić ciężarówkę z parkingu, bo był spory ruch, a i tak ją zaraz może wyprzedzić więc wpuszczenie ciężarówki to praktycznie tylko uprzejmość bo nie było straty czasu.



kierowca - 26 lis 2007, o 19:04
" />Kumpel przyniósł dziś do szkoły Auto Świata i tak go przegladał i patrze a tam coś ze zdjęciem ciężarówki to zaraz mu zabrałem i czytam i odziwo doznałem szoku a mianowicie pojawił się apel do kierowców osobówek aby nie zajeżdżali drogi samochodom ciężarowym



Miki_RDE - 26 lis 2007, o 19:13
" />
">Kumpel przyniósł dziś do szkoły Auto Świata i tak go przegladał i patrze a tam coś ze zdjęciem ciężarówki to zaraz mu zabrałem i czytam i odziwo doznałem szoku a mianowicie pojawił się apel do kierowców osobówek aby nie zajeżdżali drogi samochodom ciężarowym
czyli ludzie zaczynają poprawnie myśleć



Truckman - 26 lis 2007, o 19:47
" />nasze walczenie nie idzie na marne



kubamich1 - 29 lis 2007, o 19:04
" />Zajebisty TIR:

http://www.forumsamochodowe.com/temat-9600.html



Marcin - 29 lis 2007, o 20:16
" />Heeeeeeeeee ale ziomki.



kubamich1 - 28 gru 2007, o 12:51
" />http://motoryzacja.interia.pl/hity_dnia ... ow,1032075



TiroManiaK_2006 - 28 gru 2007, o 13:05
" />Interia jest nieobiektywna wobec kierowców ciężarówek i osobówek marki BMW... Tego nic już nie zmieni. :ashamed0005:



kubamich1 - 28 gru 2007, o 13:12
" />Zakute paÂły i tyle.



lukasz91 - 28 gru 2007, o 18:08
" />
">Zakute pały i tyle.

No dokładnie



Mickul - 28 gru 2007, o 19:26
" />
">Zakute pały i tyle.


Zawsze jak Kuba coś walnie to jak świnia w transformator ;D



kubamich1 - 29 gru 2007, o 15:44
" />ChodziÂło mi o popierdzielonych w w wiĂŞkszoÂści ludzi ktorzy piszÂą popierdzielone komentarze.Np.: Âże kierowcy tirów majÂą tylko prawo jazdy i czasem wyksztaÂłcenie podstawowe- to sÂą te zakute paÂły.



TiroManiaK_2006 - 4 sty 2008, o 12:59
" />Ja myślę, że to po prostu walka z wiatrakami. Co niektórzy są na tyle konserwatywni że swoich poglądów nie zmienią

http://www.oai.obywatel.iq.pl/tirynatory.html



TiroManiaK_2006 - 4 sty 2008, o 21:58
" />To o wykształceniu podstawowym kierowców ciężarówek to wiem coś ze szkoły.Niektórzy u mnie w klasie tak uważają ale nie mam zamiaru im nic na ten temat tłumaczyć bo oni są puści poprostu.Wszedłem w link podany przez Asię i widzę ,ze gwiazdzy zaczynają się angażować w akcję tiry na tory :/ Niech zajma się sobą bo widzę ze za duzo kasy maja i sie wciskają w najmniej dla nich zrozumiały temat.



NobelEXC - 5 sty 2008, o 09:43
" />Jakby zrobili taki odcinek tranzytowy zachód-wschód w Polsce i kierowcy mogli sobie spokojnie odpoczać w tym czasie to czemu nie? Problem jest w tym, że takie rozwiązanie Polsce ( z tego ja wiem ) jest droższe od normalnego przejazdu na kołach, wiec nie ma w tym sensu ekonomicznego...

Sposób w jaki osoby z tej strony próbują wymusić takie postępowanie jest według mnie śmieszny i może prowadzic jedynie do sytuacji, w której Rząd RP bedzie wolał wydać pieniądze na kolej, dofinansowując nieopłacalną inwestycje, zamiast dostosować infrastrukture drogową do norm europejskich.



TiroManiaK_2006 - 5 sty 2008, o 11:48
" />Jarek masz rację, ludzie którzy nie mają zielonego pojęcia o transporcie, nie znają statystyk dotyczących wypadków mówią, że gdy z dróg znikną "tiry" będzie bezpieczniej. To żałosne...



miqs - 5 sty 2008, o 12:24
" />Jak z dróg znikną TIRy to będzie całkowite prawo dżungli i tyle.



kanioma - 5 sty 2008, o 12:35
" />Naszczęście nie znikną



TiroManiaK_2006 - 5 sty 2008, o 15:25
" />Jakby zniknęły z dróg to wtedy osobówki by miały większe pole do popisu.Krótko mówiac prędkość średnia by sobie wzrosła i dopiero wypadków było by więcej :/



Truckman - 5 sty 2008, o 16:17
" />Polacy są 100 lat za murzynami.W austri były cięzarówki puszczane koleją z tego co wiem i sie ten sposób nie przyjął.Teraz sie z tego wycofują.Ale polacy nie mogą sie uczyć na czyichś błędach tylko na swoich



Miki_RDE - 8 sty 2008, o 15:54
" />Jakby znikły to jak jareczek napisał było by wiecej miejsca dla popisu osobówek, i wtedy to już w ogóle do dupy będzie a jakby zrobili przejscia podziemne lub pobudowali obwodnice to by nie było calej sprawy tylko oni muszą szukać dziury w całym



kubamich1 - 7 kwi 2008, o 06:46
" />http://wiadomosci.wp.pl/wiadomosc.html? ... 550748.109



Miki_RDE - 7 kwi 2008, o 08:45
" />Dobra ale to tylko 41%, a tak nawiasem to więcej kłopotu sprawiają osobówki niż ciężarówki, przy każdym prawie wypadku osobówka vs ciężarówka to wina osobówki, zajedzie drogę, wyprzedza przy nadjeżdżającą ciężarówką z myślą że zdąży. Sam znam przypadek, jak gość jechał manem f2000 znajomy taty, i nagle z przeciwnego pasa wyjechał mu samochód i zaczął na niego trąbić Nie wiem czy on chciał żeby mu ustąpił drogi tą ciężarówką czy uznał że on ma pierwszeństwo :ashamed0005: Ale w każdym razie w ostatniej chwili gość zjechał tym manem do "rowu" bardziej przepaści dość stromej że jak schodziłem tam to iść się nie dało, i dobrze że było drzewo to się na drzewie zatrzymał zaraz przy drodze, oczywiście sprawca uciekł bo to w nocy było i ludzie mówią że ciężarówki wypadki powodują



Truckman - 7 kwi 2008, o 13:36
" />dobra tam...będą chodzić na dworzec po bułke to sie im odechce takich debilizmów pisać
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • albionteam.htw.pl
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • cichooo.htw.pl