|
|
|
|
Daf 3600 Tubrotwin
Krzysztof - 2 sty 2007, o 21:21
" />Zwycięstwo Bulla w rajdzie Paryż – Dakar w 1985 roku w kategorii pojazdów powyżej dziesięciu ton dało konstruktorom Dafa do my?lenia. Wszystko wskazywało na to, że najlepszych rozwiązaniem dla ciężarówek takich jak Turbotwin jest wykorzystanie dwóch silników. Wiązały się z tym jednak problemy. Przede wszystkim należało znaleźć odpowiednie miejsce na dwie sześciocylindrowe jednostki napędowe. Umieszczono je na niskiej ramie o specjalnej konstrukcji w środkowej części pojazdu. Zapewniało to korzystne rozłożenie ciężaru (przy optymalnym podziale masy 50:50 miedzy obie osie), obniżenie środka ciężkości i nie wymagało zwiększenia wysokości ciężarówki. Każdy z dwóch agregatów typu DAF DKZ 1160 Turbo Intercooling osiągał moc 495 KM przy 2 400 obr./min i maksymalny moment obrotowy 1 785 Nm przy 1 400 obr./min. Przy łącznej mocy 990 KM Turbotwin uzyskiwał prędkość maksymalną 250 Km/h , a w trudnych warunkach rajdowych ponad 200 Km/h. W układzie napędowym producent wykorzystywał dwie niezsynchronizowane, mechaniczno-pneumatyczne, ośmiobiegowe skrzynie ZF. Wiele uwagi poświęcono zawieszeniom kół, odgrywającym wyjątkową rolę w warunkach terenowych. W obu osiach zamontowano pióra paraboliczne, ponadto na każde koło przypadały cztery amortyzatory teleskopowe. Ciśnienie w oponach było regulowane z kabiny w zakresie od dwóch do pięciu barów. Hamulce były tarczowe hydrauliczne dwuzakresowe. W celu poprawienia aerodynamiki nadwozie zyskało obudowę z aluminium.
Kolczan - 2 sty 2007, o 21:35
" />Te dwa silniczki robią swoje, z taką mocą to można wygrywać w Dakarze. I ta prędkość 250 km/h. Szkoda że teraz na Dakarach ciężarówki mają ograniczenia prędkości
Na rajd w roku 1988 powstały modele Turbo Twin X1 i X2 zmotywowani zeszłorocznym sukcesem załogi liczyły na zwycięstwo w klasyfikacji generalnej jednak po serii wypadków w której zginął członek załogi Kees van Loevezijn zespół wycofał się z rywalizacji a ciężarówki Turbo Twin nie wystartowały już nigdy później.
Fotki X1:
Krzysiek, na tym ostatnim zdjęciu też właśnie są już X1.
[right]żródło: (c)www.hardtrucks.lap.pl[/right]
Mateusz C - 3 sty 2007, o 08:17
" />Kocham Rajd Dakaru, a te dafy to kawał klasyki tego sportu, zobaczcie, ze dafy do dziś dobrze rywalizują na trasach rajdu ale pod teamem DeRooya, ale już kamazów niemogą dogonić
pazio - 3 sty 2007, o 14:23
" />Dafiki super...takim to pewnie nie jeden chciałby sobie pojeździć
NobelEXC - 3 sty 2007, o 18:04
" />dokładnie, chciałoby się pojeździć to istne monstrum na kołach
Kolczan - 3 sty 2007, o 18:06
" /> ">dafy do dziś dobrze rywalizują na trasach rajdu ale pod teamem DeRooya
W tamtym roku Dafy DeRooya nie zostały dopuszczone do startu w Dakarze przez jakieś problemy z homologacją, dlatego w tym roku DeRooy będzie startował na Ginafach.
MarcinK. - 3 sty 2007, o 18:15
" />Dafik super. ta moc i prędkość maksymalna. Kto by nie chciał takim pojeździć
Mateusz C - 3 sty 2007, o 18:33
" />Tak tak, nie startowały rok temu, a że teraz na Ginafach to nie wiedziałem , zawsze przegapię ten program na eurosporcie co leci w wtorek wieczorem, co pokazują przygotowania do dakaru >:(
Kolczan - 3 sty 2007, o 18:51
" />heh szkoda że nie mam eurosportu Pozostają mi tylko 10-minutowe "relacje" na TVP1 w których ciężko jest zobaczyć coś o ciężarówkach ....
kierowca - 12 sty 2007, o 21:35
" />tu macie filmik dotyczący tego dafa jak jedzie na rajdzie w 1988 roku. Najlepsza scenka jak jedzie z osobówką równo.
http://video.google.pl/videoplay?docid= ... ruck+speed
ScaniaV8 - 14 wrz 2007, o 18:36
" />Pięknie poszedł
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plalbionteam.htw.pl
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plcichooo.htw.pl
|
|
|
|