|
|
|
|
Daf CF
Wojtek K. - 19 sty 2007, o 12:17
" />Podczas wrześniowego salonu samochodowego IAA we Frankfurcie odbyła się światowa premiera nowej serii ciężarówek DAF-a. Pod hasłem "Kieruj swoim biznesem" zaprezentowano serię CF, którą firma zamierza wkroczyć w 21. stulecie. Serię, która cechuje się nowym wyglądem zewnętrznym, nową stylistyką wnętrza i wieloma nowinkami technicznymi, jak i szeroką gamą silników odpowiadających normie Euro 3.
Światowa premiera DAF-a serii CF wyglądała imponująco. Poza tym była sporym zaskoczeniem na frankfurckim IAA. Z laserów i dymów wyłoniło się auto z napędem 4x2, 6x2, 6x4 a nawet 8x4. Nabywając DAF-a CF należy zwrócić uwagę nawet na kabinę. Ta bowiem oferowana jest w wersji miejskiej i dalekobieżnej. DAF-CF to w pełni nowa koncepcja konstruktorów firmy wchodzącej dziś w skład grupy PACCAR Company. Wdrażanie serii CF odbywać się będzie etapowo. Z początkiem 2001 r. do produkcji wejdzie wariant 4x2. Pod koniec roku wariant 6x2, a w 2002 r. - auta z układem jezdnym 6x4 i 8x4.
Dzięki wydłużeniu kabiny uzyskano też więcej miejsca dla przednich siedzeń. Można je teraz przesuwać o 20 cm i podnosić o 12,5 cm. Nowa kolumna kierownicy o podwyższonym punkcie łamania powiększyła możliwo?ci ustawiania steru. Dzięki takim parametrom każdy kierowca znajdzie w CF dogodną dla siebie pozycję. Styliści DAF-a nie zadowolili się wyłącznie zewnętrzną linią. Dokonano też znaczących przekształceń w środku. Tablica rozdzielcza swym wyglądem przypomina podobne urządzenia w luksusowych samochodach osobowych. Na centralnym miejscu znajduje się ciekłokrystaliczny monitor zawierający informacje o najważniejszych funkcjach silnika i samego pojazdu, jak: ciśnienie w układzie hamulcowym, ciśnienie i poziom oleju, ciśnienie sprężarki, napięcie prądu ładowania, temperatury wody, zużycie klocków hamulcowych i funkcjonowanie systemów ABS, ASR, EBS czy pneumatycznego resorowania. Komputer pokładowy przekazuje oczywiście dane o czasie jazdy, przeciętnej prędkości, zużyciu paliwa, itp. Jest też na tablicy przyrządów miejsce na panel komunikacyjny: radio z CD, odbiornik CB i telefon GSM.
Mocną stroną CF są oczywiście silniki. Odpowiadające normie Euro-3 o mocy od 185 KM dla najlżejszego modelu CF65 - po 428-konny w najcięższej wersji CF85. Wszystkie 6-cylindrowe, rzędowe silniki posiadaj? turbodoładowanie i intercooler. Dla modelu CF65 przeznaczone są 5,9-litrowe silniki Cumminsa (także należącego do koncernu PACCAR) wykonane w technice czterozaworowej i z układami wtrysku paliwa Common-Rail. Silnik ten produkowany będzie w trzech wariantach: 185, 220 i 250 KM. Źródłem napędu nowego CF75 jest 9,2-litrowy silnik DAF-a o mocy 249, 310 i 360 KM. Na szczycie programu CF stoi CF85. Jego sercem jest 12,6-litrowy silnik DAF-a o mocy 340, 381 lub 428 KM. W zależności do zastosowanego silnika dobrano skrzynie biegów. Oferta sięga od 6-stopniowej skrzyni ZF przez 9-stopniow? skrzynię Eatona po skrzynię ZF o 16 przełożeniach. Dla modeli CF75 i CF85 przewidziano 8-, 9- i 16-stopniowe skrzynie ZF. Na zamówienie specjalne dostarczana jest automatyczna skrzynia biegów Allisona. U progu XXI wieku producenci walczą o pozycję na światowej arenie. Walczą też o oszczędny i ekologiczny pojazd. Wydaje się, że w tej mierze będą mieli jednak jeszcze wiele do powiedzenia, chociaż na razie konieczność spełniania ostrzejszych norm ekologicznych przy wysokich wymogach użytkowych, odbija się często wzrostem zużycia paliwa.
Ważnym punktem przy konstruowaniu podwozia były prace nad obniżeniem jego wagi. Ostatecznie udało się zdjąć 165 kg, niezależnie od typu wozu. Jednocześnie wszystkie podzespoły, jak: kompresor, agregat chłodzący czy bateria akumulatorów, umieszczone zostały od wewnętrznej strony. Auto wyposażono w paraboliczne resory elektrycznie sterowane resorowanie pneumatyczne. Na zlecenie specjalne istnieje możliwość instalacji pneumatycznego resorowania przedniej osi. Realizując program obniżki kosztów eksploatacji konstruktorom udało się wydłużyć okres między przeglądami z 50 tys. km do 75 tys. km. A w przypadku stosowania oleju syntetycznego i filtra odśrodkowego - z 100 tys. km do 120 tys. km.
magnum - 20 sty 2007, o 00:15
" />Cfka jest moją obsesją. XF przy nim to brzydal CF jest zaje.. najlepszy z fafików.
Wojtek K. - 20 sty 2007, o 10:52
" />Hehe no to Ci niespodziankę zrobiłem No jest ładny CF, ale nie aż tak, żeby obrażać XFa ;D
Kuba J. - 20 sty 2007, o 19:14
" />Fajny jest ten z cysterną. Masarka. Ogólnie to chyba XF jest ciekawszy. In my opinion of kors ;D ;D
SmalTrak - 21 sty 2007, o 15:54
" />Daf CF jest chyba najładniej wyprofilowaną ciężarówką. Ma bardzo zgrabny i aerodynamiczny kształt choć Daf XF105 też już jest bardziej "Zaokrąglony" od poprzednika.
Wnętrze
Technologia SCR spełniająca normy emisji spalin EURO4 oraz EURO5 (fot.Zbiornik AdBlue)
Wojtek K. - 21 sty 2007, o 17:33
" />Dzięki Smal za dołożenie się do tematu. Swoją drogą ładne wnętrze mają
Krzysztof - 21 sty 2007, o 17:47
" />Dafy bardzo ładne z zewnątrz jak i wewnątrz.
NobelEXC - 7 lis 2007, o 10:05
" />no to CF-ka doczekała się "kocich oczek"
Kolczan - 7 lis 2007, o 13:44
" />Bardzo ładnie się prezentuje Dafik z tymi lampkami. Teraz te reflektory dodały mu uroku.
Mateusz C - 8 lis 2007, o 07:46
" />Wygląda całkiem symatycznie, tylko czy holendrzy nie przedobrzyli czasem z blendą, troche za duża się wydaje.
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plalbionteam.htw.pl
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plcichooo.htw.pl
|
|
|
|