|
|
|
|
Daf XF 105
Krzysztof - 11 gru 2006, o 16:30
" />Nowy Daf XF-105 ma jeszcze bardziej wyrazisty dolny grill osłaniający chłodnicę, przechodzący w stalowy zderzak o nowej stylistyce, gładsze linie górnego grilla o nowej konstrukcji, nowy wygląd lusterek i całkowicie zmieniony dach kabiny Super Space Cab. Ksenonowe reflektory główne, osłonięte gładkim tworzywem, dostępne są w opcji, charakterystyczne światła zespolone o kształcie kocich oczu w zderzaku oraz zintegrowane reflektory punktowe na dachu kabiny Super Space Cab stanowią o nowym obliczu pojazdów XF105. Bardziej wyrazista dolna atrapa chłodnicy przechodzi w stalowy zderzak o nowej stylistyce. Kierownica o nowej konstrukcji może być wyposażona w opcji w poduszkę powietrzną z kierownicy steruje się również takimi funkcjami jak tempomat, kontrola prędkości zjazdowej czy telefonem. Inne funkcje operacyjne, w tym skrzyni biegów AS-Tronic, również zostały zintegrowane z kolumną kierownicy. Wszystkie przełączniki na desce rozdzielczej, jak przełączniki sterujące czterema lusterkami i szybami, umieszczone na konsoli drzwi, są podświetlane. Deska rozdzielcza obejmuje trzy gniazda DIN, umieszczone jedno nad drugim, w celu zapewnienia łatwej instalacji np. systemu audio, wyświetlacza systemu nawigacji lub komputera pokładowego, idealnie w polu widzenia kierowcy. W tablice rozdzielczą został zainstalowany wyświetlacz, przedstawiający najważniejsze informacje dotyczące pojazdu. W celu uzyskania niemal płaskiej podłogi, tunel silnika został obniżony do 15 cm. W efekcie można łatwo przemieszczać się po kabinie, a jej wysokość powyżej tunelu silnika w kabinie typu Space Cab wynosi 1,75 m, a kabinie typu Super Space Cab 2,10 m. W przypadku, gdy pojazd jest wyposażony w automatyczną skrzynię biegów AS-Tronic, podłoga kabiny jest całkowicie wolna od przeszkód. W modelach wyposażonych w manualną skrzynię biegów, dźwignia zmiany biegów jest składana, aby zapewnić możliwość swobodnego przemieszczania się w kabinie. Obniżenie tunelu silnika umożliwiło także zwiększenie pojemności schowka pod leżanką. Firma DAF oferuje możliwość wyboru pomiędzy jednym łączonym schowkiem pod leżanką a dzielonym — z jedną lub dwiema szufladami. Jedna z szuflad może pomieścić 45-litrową lodówkę, w której zmieszczą się pionowo duże butelki. Dodatkowo dostępny jest uchwyt na butelki umieszczony tuż w zasięgu ręki, obok fotela kierowcy. W kabinie znajdują się dwa duże i wygodne łóżka. Dolna leżanka mierzy 210 cm długo?ci oraz 81 cm szerokości. Jednoczęściowy materac ma grubość 15 cm. Do górnej leżanki, o wymiarach 205 x 70 x 10 cm, prowadzi elegancka i ergonomiczna drabinka wykonana z aluminium. Model XF105 jest wyposażony w nowy 12,9-litrowy silnik PACCAR MX, opracowany i wyprodukowany przez firmę DAF Trucks w Eindhoven. Od momentu wprowadzenia modelu na rynek będą dostępne silniki o mocy 300 kW (410 KM), 340 kW (460 KM) oraz 375 kW (510 KM) z maksymalnym momentem obrotowym odpowiednio 2000, 2300 oraz 2500 Nm, który dostępny jest w szerokim zakresie obrotów silnika — od 1000 do 1500 obr./min. W późniejszym czasie będzie dostępna wersja o mocy 560 KM (410 kW). 6-cylindrowy rzędowy silnik łączy doskonałą wydajność i elastyczność z ekonomicznym zużyciem paliwa. Bezawaryjność i trwałość to kolejne główne założenia projektu nowego silnika serii MX. Zakładana żywotność tego silnika wynosi 1,6 miliona kilometrów. Silnik PACCAR MX charakteryzuje połączenie sprawdzonej, najnowszej technologii z technicznymi innowacjami, zastosowanie zaawansowanych technologicznie materiałów, np. żeliwa CGI (z ang. Compact Graphite Iron) oraz maksymalna integracja zespołów funkcjonalnych. Np. w bloku cylindrów i głowicy kolektory zostały zintegrowane, aby zminimalizować liczbę części i zmniejszyć ilość elementów wystających poza kadłub silnika. Nawet wysokociśnieniowy układ wtryskowy SMART jest zintegrowany z blokiem cylindrów. Inne nowości techniczne to pasek wieloklinowy służący do napędzania alternatora i układu klimatyzacji, kompozytowa pokrywa zaworowa ze zintegrowanym odpowietrznikiem miski olejowej, osłona napędu rozrządu z tyłu silnika, stalowe tłoki, pompa paliwowa połączona z pompą wtryskową oraz aluminiowa obudowa koła zamachowego. Nowy hamulec dekompresyjny Jacobs podwaja skuteczność hamowania, szczególnie w zakresie prędkości obrotowych między 1000 i 1500 obr./min, czyli w paśmie prędkości operacyjnej. Aby spełnić wymagania norm emisji Euro 4 i Euro 5, DAF XF105 będzie wyposażony w konwerter katalityczny DeNOx. Warto dodać też że Daf XF 105 został wybrany ciężarówką roku 2007.
miqs - 14 gru 2006, o 14:42
" />Jedyny daf, który mi sie podoba. Wedlug mnie powinno sie wprowadzać więcej takich modeli, ponieważ cieszą oko, a i kabina jest nawet niezła.
Marcin - 14 gru 2006, o 14:44
" />Masz racje miqs. Ja narazie 105 widziałem raz w Polsce. Jest po prostu piękna....
NobelEXC - 14 gru 2006, o 18:45
" />Też uważam ze 105 SSC jest najładniejszym DAFem w historii, ponad to najnowszy model posiada chyba najobszerniejszą kabinę z wielkiej "7"... to tego dobry silnik i staje sie poważnym konkurentem dla klasyków ( czyt. Scania, Volvo )
Kuba J. - 15 gru 2006, o 21:18
" />Ja "stopiątki" widziałem ostatnio w Poznaniu... ale tylko przejazdem... suuuper wyglądają. Oby więcej takich i moim zdaniem to jak narazie najlepszy FAFIK
TiroManiaK_2006 - 21 gru 2006, o 03:28
" />No Powiem wam że 105-eczk jest rewelacyjna Miałem okazję się jej przyjrzeć bliżej w salonie Wanickiego pod Krakowem i robiła namnie duże wrażenie. Jedną sztukę w tej chwili w kolorze zielone jabłuszko ma Tymbark.
IRAZ - 29 gru 2006, o 06:36
" />Bardzo ładne DAF-y. Daje kilka fotek: http://img209.imageshack.us/img209/4584/150058zgiu0.jpg http://img215.imageshack.us/img215/8780 ... ap2np1.jpg http://img215.imageshack.us/img215/4290 ... 9isix9.jpg
DoBo - 29 gru 2006, o 11:35
" />Siema! W zeszłym roku w czerwcu miałem okazje spotkać pięknego DAFa XF 105 SSC z Holandii. Było to jeszcze przed 13TS więc był to nie lada rarytas. Swoją drogą nadal na PL trasach jest rarytasem(oczywiście wersja SSC) chodź ja w weekend przed świętami widziałem dwa razy XFa 105 w wersji SSC raz nawet miał halogeny wbudowane i był na PL taflach. Jak dla mnie ten DAF jest mocnym konkurentem dla Scani czy też Volva. Mnie bardzo się podoba zwłaszcza w konfiguracji 6x2.
BEZWZGLĘDNY ZAKAZ KOPIOWANIA FOTEK BEZ MOJEJ ZGODY!!!
Wiem że to nie galeria .
Kolczan - 29 gru 2006, o 20:28
" />Dafik 105 to po prostu cudo Szczególnie ten z halogenami
mario_scania - 1 sty 2007, o 13:53
" />Dafik 105 jest cudny miałem okazje w nim siedzieć w salonie tylko w SC bo ojciec chciał kupować ale zrezygnowaliśmy bo nie ma to jak SSC (które wszystkie już były sprzedane >:()
Wojtek K. - 1 sty 2007, o 19:53
" /> ">Dafik 105 jest cudny miałem okazje w nim siedzieć w salonie tylko w SC bo ojciec chciał kupować ale zrezygnowaliśmy bo nie ma to jak SSC (które wszystkie już były sprzedane >:()
Ale są zamówione Mario ? Bo chętnie bym je zobaczył na 14 TC ;D
PrzemekM - 3 sty 2007, o 13:22
" />Oj te Dafiki 105 są rzeczywiscie bardzo ładne ;D Ja też miałem okazje siedzieć w każdej z kabin, jak jechałem to zobaczyłem,że koło mojego domu stoją jakieś Dafiki a patrze a Tu 105 ;D Rura na parking, pogadać z kierowcami i foteczki pocykać ;D Dafkiki mają bardzo ładne wnętrza, wszystko w nich jest bardzo fajne ;D
Wojtek K. - 3 sty 2007, o 19:08
" />No to jak foteczki pocykałeś, to wrzuć tutaj ;D
PrzemekM - 3 sty 2007, o 19:29
" />Proszę bardzo ;D Ocaniajcie
Wojtek K. - 4 sty 2007, o 14:33
" />WOW ale super XFki ;D
PrzemekM - 4 sty 2007, o 16:09
" />Jak coś to mam jeszcze dużo fotek, z każdej strony, foty wnętrza, jak chcecie to piszcie i wrzucę ;D
mario_scania - 7 sty 2007, o 17:07
" /> ">Dafik 105 jest cudny miałem okazje w nim siedzieć w salonie tylko w SC bo ojciec chciał kupować ale zrezygnowaliśmy bo nie ma to jak SSC (które wszystkie już były sprzedane >:()
Ale są zamówione Mario ? Bo chętnie bym je zobaczył na 14 TC ;D
no Wanicki czeka na dostawe z fabryki i maja być w marcu czy jakoś tak, ale nie wiem czy sie na Dafa czy może na coś innego na wiosnę skusimy ???
Marcin - 9 sty 2007, o 19:58
" />SCANIA R rlz
Wojtek K. - 19 sty 2007, o 21:43
" />Ja tam Mario bym się nad Daf-em zastanowił... W porównaniu XF, Magnum i Rki, Scanie wypadają bardzo słabo
PrzemekM - 21 sty 2007, o 17:21
" />Wypasiony Dafik fajne kolorki ;D
SmalTrak - 21 sty 2007, o 21:00
" />Parę zdjęć wnętrza odemnie
Marcin - 22 sty 2007, o 18:14
" />Nom fajne. Ale można by tu dużo zmienić.
grodzio - 23 sty 2007, o 14:07
" />malina ;D , jeszcze folie widać
kierowca - 24 sty 2007, o 22:27
" />Niby zmniejszyli tunel w xf ale nadal jest wysoki, czy nie mogą zrobić jak volvo czy scania. Ładny ten zielony fafik ale razi ten brak halogenów na dole.
Kuba J. - 26 sty 2007, o 17:08
" />Panowie, czy mi się wydawało, czy leitgeber ma "stopiątkę" ??
maciek_traker - 12 lut 2007, o 13:17
" />Bardzo mi się podoba ten DAF. Nieźle wykombinowali z tymi górnymi lampami. Ogólnie DAF-y podobają mi się ze względu na te lampy i bardzo przestronnymi kabinami.
mmartynka - 17 kwi 2007, o 19:07
" />ta "stopiątka" robi duże wrażenie ;D miałam okazję dokładnie się jej przyjżeć
MACIEK T. - 17 kwi 2007, o 21:05
" />Martynka w DAFie Ja w jej wieku mogłem tylko o czymś takim pomarzyć, ale czasy się zmieniły
kanioma - 17 kwi 2007, o 21:39
" />jak mnie posadzili do XFki testowej to kazali położyć folie na fotele ;D ale wrażenia nieziemskie:P mam fotki ale nie pokaże ;D
MACIEK T. - 20 kwi 2007, o 11:32
" />Kilka moich fotek
Szymek-tir - 20 kwi 2007, o 17:19
" />Witam.Maciek T. naprawde super Daf. i bardzo ładnie utrzymany.!!!
kierowca - 20 kwi 2007, o 21:07
" /> "> bardzo ładnie utrzymany.!!!
a czego sie spodziewac po nowym aucie?
Szymek-tir - 21 kwi 2007, o 16:38
" />A jest gdzieś napisane ze to jest auto całkiem nowe?? może być używane ale nie długo ale są takie ciecie to po 2 tygodniach umieją auto zgnoić!!!pozdrawiam!!!
Marcin - 21 kwi 2007, o 16:50
" />Chłopie jakbyś sie odmulił to byś wiedział, że te auta są produkowane od bodajże pół roku, wiec jakim sposobem miało by być zniszczone?? Owszem kierowcy mogą nie dbać, ale sory.
MACIEK T. - 25 kwi 2007, o 21:18
" />Kolejna 105 testowana przez Wojtka El Płeblo ;D
kierowca - 25 kwi 2007, o 22:06
" />poprstu wsiadac i jechac to 410 czy 510? ;D
DoBo - 25 kwi 2007, o 22:36
" />Piękna maszyna , chyba 460tka . Miłego prowadzenia Maćku .
kierowca - 26 kwi 2007, o 13:48
" />o właśnie napisz jak działa automat. Bo mnie to ciekawi, wrażenia z jady jak buja tak jak w scanii topline ?
MACIEK T. - 26 kwi 2007, o 14:18
" />Myśle że działanie automatu, plusy i minusy opisane zostaną w wakacyjnym numerze Trailera? ;D Dlatego nie będę pisał nic na ten temat, na pewno dużym minusem tego modelu są zbyt duże obudowy lusterek, są tak nie wygodne że można nie zauważyć nadjeżdżającego auta na skrzyżowaniu czy rądzie Buja kabiną raczej tak jak w Renault Magnum
kierowca - 26 kwi 2007, o 14:47
" />to napisz mi na pw ;D
duzo lepiej sie zbiera niż 410?
Maciek - 26 kwi 2007, o 16:51
" />Świetny dafik według mnie jest lepszy od space cab. Maciek jak masz jakieś fotki z wnętrza to daj je na forum.
lukasz91 - 1 gru 2007, o 12:30
" />
Marcin - 1 gru 2007, o 12:40
" />Z czego to przerobione??
DoBo - 1 gru 2007, o 12:45
" />Stare no i oczywiście fotomontaż :evilgrin0039:. Gdyby linia maski była troche mniej kanciasta było by nawet niezłe cacko .
miqs - 1 gru 2007, o 12:55
" /> ">Z czego to przerobione?? Z Photoshopa
Mickul - 1 gru 2007, o 14:45
" />Kiedyś analizowałem ten rysunek, bo oczywiście nikt nie wierzył, że to fotomontaż :evilgrin0039:
miqs - 1 gru 2007, o 15:16
" /> ">Kiedyś analizowałem ten rysunek, bo oczywiście nikt nie wierzył, że to fotomontaż :evilgrin0039: Wystarczy spojrzeć na okolice lewej lampy :rolleye0017:
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plalbionteam.htw.pl
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plcichooo.htw.pl
|
|
|
|