|
|
|
|
Dodawanie punktów świetlnych
kasiula188 - Wed Oct 07, 2009 5:53 pm
W InteriCADzie punkty świetlne możemy dodawać na różne sposoby. W zasadzie każdy przedmiot może być źródłem naszego światła trzeba tylko nadać mu odpowiednie ustawienia. Jednak mówiąc o świetle należy zacząć od pierwszej z możliwości jakie daje nam program. PIERWSZA OPCJA - dodawanie punktów świetlnych w modelingu Punkty świetlne możemy dodać już na etapie rysowania ścian i tworzenia sufitów. Są to jednak jedynie punkty świetle dodawane na płaszczyźnie poziomej np. sufit. Aby wykonać tą operację należy użyć opcji Create 2D light symbols automatically po czym zgodnie z zaleceniami programu dokonać zmian w ustawianiach oraz wykonać kolejne opcje. Program doprowadzi nas do utworzenia punktów świetlnych 2D po czym zapyta czy zmienić je w widok 3D co należy wykonać. Utworzone w ten sposób punkty świetlne możemy w późniejszym czasie modyfikować w trybie VR.
DRUGA OPCJA- punkty świetlne zaczerpnięte z bibliotek Po wyeksportowaniu wykonanego modelu pomieszczenia do trybu VR możemy dodać punkty świetlne bezpośrenio z biblioteki z postaci wybranego modelu lampy. System pozwala dodawać lampy w każdym wybranym miejscu bez ograniczeń.
TRZECIA OPCJA- wybrany przedmiot jest źródłem światła Każdy wybrany przedmiot możemy uczynić źródłem światła zaznaczając bryłę i używając New Light
Po wybraniu źródeł światła nalezy ustawić jego parametry oraz dobrać rodzaj, jednak o tym napisze już przy innej okazji.
marlon - Wed Mar 03, 2010 9:45 am
Mam problem z ustawieniem światła i zupełnie nie wiem jak sobie z nim poradzić ;/ Pomieszczenie posiada pkt świetlne dodane w modelingu oraz kilka lamp zamieszczonych w virtual reality. Nawet okna ustawione są jako źródła światła dla wypróbowania efektu. Wszystkie ustawienie w Light Property są niezmienione więc nie wiem co mogłabym zepsuć. Niestety funkcja Radiosity konczy się ciemnością. Po długotrwałym renderowaniu i dojściu do 1% nadal pomieszczenie jest czarne a widoczne pkt;y świetlne istnieją ale nie świecą. Gdzie mógłby tkwić problem?? Może ograniczenia sprzętowe dają o sobie znać>? Pozdrawiam ekspertkę
kasiula188 - Wed Mar 03, 2010 11:06 am
Ciężko jest ocenić problem na odległość. W pierwszej kolejności proszę po przeliczeniu światła użyć ikonki Light Adjustment i pozmieniać ustawienia. Być może widok da się wyregulować. Jeśli to nie pomoże będziemy próbować dalej. Proszę mi jeszcze powiedzieć jaki widok uzyskuje Pani z zewnątrz pomieszczenia? też jest ciemno czy może ściany są doświetlone???
marlon - Sat Mar 06, 2010 7:55 pm
Niestety kolejne próby renderowania są nadal ciemnością. Poza wnętrzem także czarno... Poza tym coraz trudniej wykonywać proste czynności w VR bo o ile się nie myle, to program rozrasta się w miarę użytkowania. Dodam,że jakiś czas temu nie miałam wielkich problemów ze światłem i renderem, choć zawsze zaznaczając obiekty świetlne obraz robił się czarny a jedynie pkt świetlne były ledwo widoczne na żółto... Niestety pozostało mi zmienić sprzęt. Myślę,że wtedy większość problemów zniknie Pozdrawiam
marlon - Sun Mar 07, 2010 7:10 pm
Problem nieco się rozjaśnił... Pomieszczenie, które sprawiało mi problemy było skomplikowane i kompletnie umeblowane. Często rozbijałam meble i wyrzucałam je daaaaaleko w przestrzeń. Gdy próbowałam zobaczyć pomieszczenie z góry, było ono małą kropką, ponieważ widok zaczynał się od najdalej "wystrzelonego" mebla. Spróbowałam wyrzucić zbudowaną przestrzeń jeszcze raz z modelingu i po nadaniu tekstur i lamp zrenderowałam widok. Nie dość,że render posuwał się w miarę szybko to światła zaczęły świecić. Tylko jeszcze wystąpił problem z robieniem zdjęć. Okno z widokiem, które ma właściwości świetlne po przerenderowaniu staje się zupełnie czarne w funkcji raytrace i podczas generowania zdjęć.. Nie jestem pewna czy tak ma być, czy to jakiś błąd.. Nie wiem czy dobrze kombinuje tłumacząc sobie problemy świetlne, ale biorąc pod uwagę czas renderingu 1% w pierwotnym projekcie (ok 2h) to jednak rozbicie mebli na za dużej przestrzeni i ogólne przekombinowanie wnętrza doprowadziło komputer do szału. Pzdr
kasiula188 - Wed Mar 10, 2010 6:51 am
hmmm... nie sądzę aby przeliczanie świateł było zależne od tego jak wiele mebli ustawimy w pomieszczeniu czy też jak bardzo jest ono skomplikowane. Przeliczanie świateł zależy raczej od ilości i rodzaju owych. Rendering natomiast uzależniony jest od użytych na powierzchniach materiałów. Przedmioty znajdujące się poza pomieszczeniem nie mają nic do przeliczania świateł ze względu na to, iż na zewnątrz pomieszczenia nie ma punktów świetlnych i te elementu nie są doświetlane.
tartatatin - Fri Apr 16, 2010 11:30 am
witam, też mam podobny problem- po przeliczeniu świateł wszystko jest czarne i jest komunikat, że nie ma żadnych żródeł swiatła- choć one są i są włączone. Przed liczeniem świateł tło jest czarne (w innych modelach- "prawidłowych"- było niebieskie) prosze o pomoc
kasiula188 - Mon Apr 19, 2010 6:04 am
Witam, nie możliwym jest by przy włączonych wszystkich światłach wszystko było czarne. Jeśli sytuacja taka zaistniała to albo nie ma dodanych tam świateł albo są one wyłączone. Należy sprawdzić ustawienia świateł. Istnieje także możliwość taka, że świateł jest zwyczajnie zbyt mało i mają za niską moc.
marlon - Mon Apr 19, 2010 6:30 am
Witam, czy komuś udało się zrenderować pomieszczenie na 100%? Jak wygląda proces?Do 1%- ok obraz jest w miarę rzeczywisty, ale jak przekroczę jeden procent komputer muli się do tego stopnia ,że 3 % uzyskuje po kilku dobrych godzinach i jest to obraz kompletnie biały...;/(lub czarny) Moje pytanie brzmi; czy program ustawia światło fazami i raz jest ok, raz białośc, innym razem czernie...czy postęp powinien iść równomiernie, czyli im bliżej 100% tym bardziej realnie? Szczerze mówiąc nadal przy większych i bardziej uposażonych pomieszczeniach mam ogromne problemy ze światłem i renderowaniem. Na pewno nie prześwietlam pomieszczeń,...staram się nie dawać w sumie więcej niż ok 100 wat na 20 m kw....Jednak efekt jest zniechęcający... Nadmieniam,ze przy pomieszczeniach małych i nieprzekombinowanych wszystko jest prawidłowo.
marlon - Mon Apr 19, 2010 6:32 am
Witam, nie możliwym jest by przy włączonych wszystkich światłach wszystko było czarne. Jeśli sytuacja taka zaistniała to albo nie ma dodanych tam świateł albo są one wyłączone. Należy sprawdzić ustawienia świateł. Istnieje także możliwość taka, że świateł jest zwyczajnie zbyt mało i mają za niską moc.
Ja też przed liczeniem świateł miałam czarne tło. Problem znikł kiedy zmieniałam komputer na troszkę lepszy.
kasiula188 - Wed Apr 28, 2010 9:41 am
Być może problem tkwi w jakości sprzętu, aczkolwiek ja nie pracuje na jakimś super sprzęcie a jednak nie mam tego typu problemów.
marlon - Mon May 31, 2010 7:37 pm
Proszę o wyjasnienie dlaczego niemożliwym jest zrobienie jpg.a przy świetle dziennym? Render jest ok, z okien wychodzą promienie słoneczne, za oknem teksturka krajobrazu....Niestety efekt przy zrobieniu zdjęcia jest fatalny....Tzn za oknem zamiast widoku bialo niebieskie tło proszę o wyjaśnienie, czy inetricad nie ma dopracowanej funkcji światła dziennego, czy robię coś źle? Przyznam,że zależy mi na tym bardzo, bo realistyka zdjęć jest dużo wyższa przy świetle dziennym.
pzdr
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plalbionteam.htw.pl
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plcichooo.htw.pl
|
|
|
|