ďťż
  Econic



kanioma - 11 gru 2006, o 22:56
" />Unikalny pojazd do zadań specjalnych

Econic powstał w odpowiedzi na zapotrzebowanie kilku sektorów gospodarki stawiaj?cych specyficzne zadania przed użytkowanymi pojazdami: wywóz ?mieci, dystrybucja miejska, straż pożarna i służby lotniskowe. Jego atutami jest niespotykanie niskie wej?cie do kabiny, bardzo niska sylwetka pojazdu oraz zwrotno?ć. Dla uzyskania maksymalnej efektywno?ci w ruchu miejskim pojazd wyposażono w automatyczn? skrzynię biegów Allison. Uzupełnieniem przemy?lanej koncepcji jest pneumatyczne zawieszenie wszystkich osi z możliwo?ci? opuszczania pojazdu przy niskich przejazdach i podnoszenia go przy pokonywaniu nierówno?ci. Trudno znaleÄ˝ć seryjny samochód ciężarowy, który byłby w równym stopniu "szyty na miarę" potrzeb. Przy tak wyspecjalizowanej konstrukcji pojazdu zachowano możliwie duży stopień unifikacji z typowymi ciężarówkami Atego co pozwala na obniżenie kosztów czę?ci zamiennych i upraszcza serwisowanie. Przy zachowaniu wszystkich zalet Atego uzyskano nowy unikalny pojazd do zadań specjalnych.


Do każdej pracy odpowiedni model

Econic jest produkowany jest jako pojazd dwuosiowy 18-tonowy oraz trzyosiowy 26-tonowy. W zależno?ci od potrzeb modele trzyosiowe dostępne s? z tyln? osi? pchan? jak i wleczon?. W obu tych przypadkach o? tylna nienapędzana jest kierowana w sposób wymuszony elektrohydraulicznie.


Silniki

Oszczędne, dynamiczne, lekkie i sprawdzone w Atego

Do napędu pojazdów Econic stosuje się silniki 6-cylindrowe Euro 3 typoszeregu (odno?nik) OM 906. Jednostki te pochodz? z pojazdów Atego i s? dostosowane do współpracy z automatyczn? skrzyni? biegów oraz zasilania dodatkowych urz?dzeń. Rozwi?zanie takie zapewnia wysoki stopień unifikacji pojazdów i uproszczenie logistyki czę?ci zamiennych. Stosowane s? dwie wersje silnika OM 906 LA o mocy 170 kW (231 KM) i 205 kW (279 KM).


Kabiny

"Low-entry" oznacza niskie wej?cie, zobacz jak bardzo niskie

Kabina pojazdów Econic stanowi unikaln? konstrukcję zaprojektowan? przy wykorzystaniu potencjału technicznego Mercedes-Benz. Przy jej konstrukcji sięgnięto do technologii znanych z autobusów miejskich i uzyskano kabinę samochodu ciężarowego o niewiarygodnie niskim wej?ciu (pierwszy stopień na wysoko?ci 450 mm od podłoża, płaska podłoga 350 mm wyżej). Ponadto kabina ta mie?ci do 4 osób oraz zapewnia swobodne przej?cie w poprzek pojazdu. Po dodaniu drzwi bocznych po prawej stronie składanych otrzymujemy kabinę stanowi?c? wzór ergonomii dla wszystkich tych, których praca wymaga częstego opuszczania kabiny. Taki rodzaj kabin okre?lany jest często "low-entry cab" - kabina o niskim wej?ciu. Patrz?c na kabinę Econic trudno oprzeć się wrażeniu, że okre?lenie to powstało na potrzeby tego pojazdu. Jego kabina stanowi przestrzenn? konstrukcję kratownicow? aluminiow? pokryt? poszyciem z tworzyw sztucznych. Kabina spełnia wszystkie wymagania wytrzymało?ciowe dla samochodów ciężarowych. Duża powierzchnia termoizolacyjnego oszklenia zapewnia kierowcy doskonał? widoczno?ć. Standardowo kabina jest wyposażana w fotel kierowcy na poduszce powietrznej oraz szerok? trzyosobow? kanapę po stronie prawej. Opcjonalnie można zamówić zamiast kanapy drugi fotel na poduszce powietrznej. Spora przestrzeń za siedzeniami zapewnia załodze przewiezienie wszelkich niezbędnych rzeczy. Prawe drzwi pneumatycznie składane do wewn?trz pojazdu i szeroki stopień zapewniaj? wzorcowy dostęp. Kabina Econic wykonywana jest w dwóch wersjach: z wysokim i niskim dachem. W tym drugim przypadku pojazd osi?ga niewiarygodn? dla samochodu ciężarowego wysoko?ć całkowit?: poniżej 2,5 m. W przypadku pojazdów pożarniczych jest to zaleta trudna do przecenienia.


Wyposażenie standardowe

Miejska jazda bez stresu
Blokada mostu osi napędowej Układ ABS Hamulce tarczowe na wszystkich osiach Korektor siły hamowania w zależno?ci od obci?żenia Przednia belka przeciwwjazdowa Wspomaganie układu kierowniczego LS8 Stabilizatory osi przedniej i tylnej Regulowana kolumna kierownicy Parametryzowalny moduł steruj?cy prac? przystawek mocy i funkcjami dodatk. Przygotowanie do montażu radia (antena, okablowanie, 2 gło?niki) Akumulatory 2 x 12 V / 165 Ah Osłona przeciwsłoneczna wewnętrzna sterowana elektrycznie Immobilizer Transponder Lusterko szerokok?tne po stronie pasażera Lusterka zewnętrzne sterowane elektrycznie Skrzynia biegów automatyczna sze?ciobiegowa Allison WT MD 3060/3,49-065 Tachograf automatyczny 1 dzień / 2 kierowców WskaÄ˝nik temperatury zewnętrznej Deska rozdzielcza z wy?wietlaczem wielofunkcyjnym Zbiornik paliwa z tworzywa sztucznego 210 litrów Wydech kominem do góry za kabin? Przygotowanie do montażu bocznych ?wiateł obrysowych Przygotowanie do montażu ?wiateł ostrzegawczych na dachu ?wiatła tylne sze?ciokomorowe z odblaskami Osłona chłodnicy od dołu Ogranicznik prędko?ci do 85 km/h Silnik Euro 3 Alternator 27 V / 80 A Układ podgrzewania paliwa Koła stalowe 9,00 x 22,5 z osłonami nakrętek Kanapa pasażerów trzymiejscowa z pasami bezpieczeństwa bezwładno?ciowymi Fotel kierowcy zawieszony pneumatycznie, Grammer Wyciszenie pojazdu zgodnie z CM 92/97 Apteczka, ga?nica, trójk?t ostrzegawczy, narzędzia pokładowe, klin pod koła


Wyposażenie dodatkowe
Wybrane pozycje wyposażenia dodatkowego pojazdów Econic:
*Skrzynia biegów automatyczna z retarderem
*Skrzynia biegów manualna ze sterowaniem preselekcyjnym Telligent
*Przystawki odbioru mocy (różne wersje i przełożenia)
*Kabina z niskim dachem
*Drzwi jednoskrzydłowe uchylne po prawej stronie zamiast składanych
*Pojedynczy fotel pasażera na poduszce powietrznej zamiast kanapy
*Klimatyzacja
*Ogrzewanie postojowe
*Układ wydechowy z wylotem skierowanym do dołu
*Różne warianty zbiorników paliwa
*Dostosowanie do wymogów ADR


Innowacje w pojazdach Econic

Kabina o niskim wej?ciu
Zoptymalizowana kabina o wyj?tkowej ergonomii: niskie wej?cie, drzwi składane pneumatycznie do ?rodka, swobodne przej?cia w poprzek kabiny, niekoroduj?ca.

Konsekwentna redukcja wysoko?ci pojazdu
Od niskoprofilowych opon (305/70 R 22,5), poprzez zawieszenie powietrzne wszystkich osi aż do kabiny o obniżonym dachu - konsekwencja owocuj?ca uzyskaniem wysoko?ci samochodu ciężarowego poniżej 2 500 mm. Dodatkowe sterowanie wysoko?ci? zawieszenia przy pomocy pilota pozwala na dostosowanie wysoko?ci pojazdu do aktualnych potrzeb.

Systemy Telligent: sterowania prac? silnika, obsługi i serwisowania, system hamulcowy
Wykorzystanie systemów Telligent znanych z pojazdów Atego skutkuje niskimi kosztami eksploatacji użytkowania.

Automatyczna skrzynia biegów
Zastosowano skrzynię biegów automatyczn? Allison w wykonaniu 5- lub 6-biegowym, z retarderem lub bez. Bezkompromisowe podej?cie do jazdy w mie?cie. Kierowca powinien uważać na drogę a nie na biegi.

Econic zasilany gazem
W pojazdach poruszaj?cych się po mie?cie szczególn? wagę przykładamy do ekologii. Econic, jako pojazd stosowany zasadniczo w terenie gęsto zaludnionym jest dostępny również w wersji zasilanej gazem NGT.


[right]zrodlo:http://www.mercedes-benz.pl[/right]




kubamich1 - 7 lis 2007, o 11:29
" />Takie cuÂś zamówiÂła frirma Vos - ciekawe tylko w jakim celu???













ScaniaV8 - 7 lis 2007, o 11:36
" />Fajny fuul wypas,dużo miejsca płaska podłoga ale po co im to ci nie powiem.



Kolczan - 7 lis 2007, o 13:37
" />Bardzo ciekawa kostrukcja. Od przodu wygląda prawie jak londyński double-decker Tylko ciekawe jakie zastosowanie znajdzie w VOSie




Diablo - 7 lis 2007, o 22:23
" />BUAHAHAHHAAHHAHAHAHA ;D ;D ROTFL....
niewyrobie....
na jaki grzyb wosowi to ???? hahaha....
przerośnięty kurnik...
nie no ciągniczek z kosmosu
fajne są te siedzenia,kierowca pełna regulacja i w ogóle a pasarzer siedzi na stołku który mamy w kuchni....



Miki_RDE - 8 lis 2007, o 10:14
" />Podejrzewam, że to jakos tak na firme do przeciągania naczep, ale to by się nie sprawdziło, bo po co te kurniki by byly nie wiem, ale nie podoba mi sie to za bardzo



DoBo - 8 lis 2007, o 12:47
" />Mi bardzo przypadł o gustu ten wynalazek. To pewnie z tego powodu że uwielbiam wszystkie ciężarówek które mają w sobie coś ponad standartowego(np. podwyższany dach, przedłużana kabina itp). Nie inaczej jest w przypadku Econica, bardzo podoba mi się to rozwiązanie ponieważ w kabinie jest idealnie płaska kabina i dla osób które nie lubią "wspinać" się do normalnych kabin, rozwiąznie z bardzo niskim wejściem jest idealne. Co do wnętrza jeszcze, napewno zauważyliście że jest możliwość zamontowania dodatkowych foteli(po to jest ta srebrna "szyna"), chociaż sam nie wiem jakie to może mieć zastosowanie w praktyce? Co do ogólne zastosowania tego typu kabin? Myśle że krajówka, albo niedalekie trasy międzynarodowe ::). Pozdrawiam



kierowca - 8 lis 2007, o 15:51
" />Dobre rozwiązanie dla transportu objętościowego ze względu na niską wysokość siodła. No i do tego ekologiczny bo zasilany gazem ziemnym



Praetorian - 10 lis 2007, o 23:39
" />W ogóle VOS zajmuje się ładunkami dużymi, a nie ciężkimi. Najwięcej zestawów na wschodzie, to Scanie krótkie, ale z kurnikiem. Solo 3 osiowe z 3 osią podwieszaną+ przyczepa. Oprócz tego jest masa Manów TGA i pojedyncze sztuki Actrosów, którymi jeżdżą tylko Rumuni. Wszystko to są kontenery- firany lub szmaty. Wożą plastikowe beczki (puste), materace, podpaski, watę, chusteczki.

Druga część transportu to są cysterny do przewozu ziarna, cukru, i innych artykułów żywnościowych.

Taka ciekawostka- po wjeździe do Czech, lub Szwajcarii (zaraz za granicą) kierowca zanim ruszy wysyła przez satelitę wiadomość, aby przygotowali przelew, ponieważ na wstępie muszą zapłacić karę za nad wymiar (4,20 wysokości kurnik, a paka kontenera wystaje jeszcze kilkanaście cm wyżej). Druga ciekawostka- dość niedawno przyjęli do firmy dwóch Rumunów. Jechali razem z Holandii do Rumunii (ale na dwa auta) załadowani po brzegi telewizorami LCD. Po przejechaniu granicy z Rumunią zniknęli i Rumuni i dwa zestawy z ładunkiem



TiroManiaK_2006 - 12 lis 2007, o 17:14
" />Artykuł z Listopadowego TRAILERa.

"GAZOWY WIEŻOWIEC"
Najbardziej spektakularną nowością na stoisku MERCEDESA był ciągnik siodłowy ECONIC NGT 1828, zaopatrzony w kabinę z "kurnikiem" sypialnym oraz silnik zasilany gazen ziemnym.
Wersja CNG będzie operowała w promieniu 350km, a wersja LNG w promieniu 800km. Zaprezentowana odmiana ECINICa powstała na zamówienie firmy HARRY VOS.



Wojtek K. - 12 lis 2007, o 17:53
" />Zbiorniki z gazem znajdują się po prawej stronie ramy, pomiędzy osiami, i nie opowiadaj głupstw, przecież kierowca nie może pod jednym dachem mieszkać z butlami CNG Ale głupote wymyśliłeś



DoBo - 12 lis 2007, o 18:48
" />W króniku jest łóżko i schowki, pozatym widać to na jednym ze zdjęć . A zbiorniki są oczywiście na ramie(ale to już napisał Wojtek). Ciekawy jest zasięg w wersji LNG(Liquefied Natural Gas-ciekały gaz ziemny), 800km to całkiem sporo, jeżeli jest możliwość tankowania gdzieś na stacjach to można się zapuścić takim zestawem nawet gdzieś dalej w Europe ::). Pozdrawiam



TiroManiaK_2006 - 22 lis 2007, o 14:05
" />Ostatni pojazd Vos bardzo mi przypadł do gustu. Mimo, że ma taki dość futurystyczny kształt i w ogóle to przykuwa oko widza. Z tego co słyszałem Vos chce przejąć cześć frachtów i zysków z transportu naczep z gazami i gazem ziemny LPG.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • albionteam.htw.pl
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • cichooo.htw.pl