|
|
|
|
Ekonomiczny sens tuningu
przemas - 21 mar 2007, o 18:42
" />Nie wiem jak wy s?dzicie, ale podyskutujmy o sensie tuningu ciê¿arówek. Jak wiecie sam jestem fanem piêknych ciê¿arówek, ale dosz³em do wniosku, ¿e Moje volvo by³o stuningowane na pograniczu rozs?dku a rozpusty. We¡my volvo firmy MODO jest piêkne, ale nigdy nie op³aci siê ta przeróbka, nikt przy sprzeda¿y tego pojazdu za pare lat nie zap³aci firmie pieniêdzy proporcjonalnych do kosztów poniesionych przy budowie minus amortyzacja.
Przyk³ad: Scania z og³oszenia na stronie www.mobile.de
Scania T164GB 6x2
Cena Netto 192.000 MwSt. 16% 30.720 Brutto 222.720 (Alle Angaben in EUR)
Daten: Gebrauchtfahrzeug, 13.000 km, 353 kW (480 PS), Diesel, Schaltgetriebe, Euro 3, Erstzulassung: 05/04, Klimaanlage, blue-metallic, Achsen: 3, Besonderheiten: ABS, Hydraulik, Retarder Beschreibung: ALL what you can think off. Tires 100%-100%-100% Gearbox GRS900R
Händler: Scania Biler A/S Birkedam 14 DK-6000 Kolding Tel.: +45 - 70 / 105960 Fax: +45 - 76 / 300993
Za te pieni?dze przewo¡nik jest w stanie kupiæ trzy nowe scanie, które trzy krotnie wiêcej zarobi?
Marcin - 21 mar 2007, o 18:49
" />Teoretycznie tak. ALe po to show trucki, ze one raczje nie pracuja, przynajmniej czesc. Moim zdaniem sprzedawanie takiego trucka nie ma sensu. Bo po to ktos robi tuning, zeby miec wizytowke firmy....
przemas - 21 mar 2007, o 18:52
" />Tak ale samochód siê starzeje no chyba ¿e nie jest urzywany w transporcie a jedynie stoi na dywanie. Ale na to nie wiele firm mo¿e sobie pozwoliæ
MarcinK. - 21 mar 2007, o 18:54
" />Trzeba powiedzieæ tak: Jak kto? ma kase i chêci to zbuduje sobie show trucka
mario_scania - 21 mar 2007, o 18:56
" />a ja sadze ze kazdy przy zdrowych myslach moze sobie trochu stuningowac wozik za mala kase, oczywiscie wszystko z glowa a nie ze 15halogenow pelno obrysow bo wtedy truck traci na pieknie
przemas - 21 mar 2007, o 19:35
" />Mario masz racje te¿ jestem za tuningiem w granicach rozs?dku. A temat typowych show trucków to ju¿ inna bajka
Maciek - 21 mar 2007, o 19:38
" />Moim zdaniem nie sztuk? jest zrobiæ show trucka i postawiæ go w firmie jako wizytówka albo je¡dziæ nim tylko na zloty, sztuk? jest tuningowaæ ciê¿arówke dostatecznie tak by mo¿na by ni? pojechaæ na jaki? zlot i ¿eby zarabia³a na siebie.
kierowca - 21 mar 2007, o 20:10
" />zobaczcie na Blada. Volvo stuningowane mocno ale bajecznie i bez przesady i na odadatek pracuje w transporcie na codzien a po godzinach odwiedza imprezy
przemas - 21 mar 2007, o 20:28
" />Tak tylko ¿e Blade jest stuningowane za kase sponsorów firma transportowa da³a tylko pojazd bazowy a tuning to pomys³ i starania kierowcy który wszystko wymy?li³ za³atwi³ sponsorów z kas? i przerobi³ swoj? drog? chcia³ bym mnieæ takiego kierowce
mario_scania - 21 mar 2007, o 20:34
" />taki kierowca to tylko marzenie i pozazdroscic wlascicielowi ;D u mnie w firmie nie ejdne byl debil frajer itp (widac po Torpedzie i innych wozach) ale takze bylo kilku spoko kolesi minn teraz na Manku taki jest
przemas - 21 mar 2007, o 20:41
" />ja te¿ marze o kierowcy który by chocia¿ dba³ o to co ja zrobie w ciê¿arówce
mario_scania - 21 mar 2007, o 20:44
" />otoz to przemas ;D Ale ogolnie moim skromnym zdaniem ladniej prezentuje sie na drodze starszy wozik ktory ma te 4 swieczki(nawet bez rury) i kilka obrysowek na masce, niz jakis ciemny nie oswietlony nawet nowy sprzecik ktory ma piekny nowy lakierek. Naszczescie wczoraj moj starszy tez to zrozumial jak Manka widzial czyli juz jakis krok w przod
kierowca - 21 mar 2007, o 22:19
" /> ">ja te¿ marze o kierowcy który by chocia¿ dba³ o to co ja zrobie w ciê¿arówce
poczekaj jeszcze troche ;D
A ja wróce do teamtu skandynawów bo to s? brudasy jednym ?³owem , kto widzia³ aby w brudym kombinezionie wybrudzonym na z³adunku wsiadac do auta i odjechac dalej i tak jezdizc w tym bródnym smierdzacym kombinezionie i dlatego wiêkszosc aut ze szwecji ma niesamowicie brudne tapicerki ale pomijajac ten fakt dbaja o auta mo¿e nie wszyscy bo wszêdzie s? czarne owce ale w wiêkszosci i to widac
³epster - 22 mar 2007, o 12:11
" />Ja nie wime jak mozna nie dbac o auto ktorym sie jedzi przeciez to jest jak drugi dom tam spedzasz wiecej czasu niz w domu jak jedziesz po za kraj ale widac niektorzy ludzie nie dabaja o samochod(moze i w domu tez taki syf maja)
Banshee777 - 22 mar 2007, o 13:04
" />My?lê, ¿e w przypadku ciê¿arówek pojêcie ekonomia i tuning prawie nigdy siê ze sob? nie spotykaj?, tym bardziej ¿e nie to maj? na celu jego wykonawcy. Mo¿naby na upartego stwierdziæ, ¿e dodatkowe reflektory poprawiaj? bezpieczeñstwo, a zabudowa os³on, czy wiekszy zderzak poprawiaj? aerodynamikê, ale prawdziwym celem tuningu ciê¿arówek jest spersonalizowanie ?rodka transportu, w którym kierowcy spêdzaj? wiele miesiêcy/lat ¿ycia. Korzy?ci? bêdzie duma i poczucie jakiego? wyró¿nienia, a nie obciêcie kosztów, wzrost warto?ci przy sprzeda¿y itp. Nawet mówienie, ¿e piêkne wymalowanie trucka i jego tuning optyczny to ?wietna reklama, tak¿e jest mocno przesadzone. Fakt, podnosi siê presti¿ firmy, ale po pierwsze, trafia to raczej do mi³o?ników, a nie firm chc?cych jak najtaniej przetransportowaæ swój produkt, a po drugie za podobn? kasê mo¿naby by³o zrobiæ znacznie efektywniejsz? kampaniê reklamow?. Powiedzmy wiêc sobie jasno - ciê¿arówki tuningujemy dla siebie Mam nadziejê, ¿e siê ze mn? zgodzicie...
Marcin - 22 mar 2007, o 14:41
" />Bardzo madre slowo banshe. Popieram CIe w 100%.
miqs - 22 mar 2007, o 16:08
" />Wedlug mnie po porstu tuning ciezarowek robi wlasciciel dla wlasnej satysfakcji, badz uznania w gronie znajomych, rowniez wlascicielki takich firm. Nikt nie liczy strat jakie beda przy sprzedarzy. Liczy sie to,z e auto cieszy oko.
przemas - 22 mar 2007, o 17:46
" /> ">Wedlug mnie po porstu tuning ciezarowek robi wlasciciel dla wlasnej satysfakcji, badz uznania w gronie znajomych, rowniez wlascicielki takich firm. Nikt nie liczy strat jakie beda przy sprzedarzy. Liczy sie to,z e auto cieszy oko. Po czê?ci siê zgodze ja te¿ upiêkrzam swoje ciê¿?rówki dla w³asnej satysfakcji by cieszy³y oko, ale nie zgodzê siê z tym ¿e dla uznania w gronie przewo¡ników mam gdzie? co jaki? obcy przewo¡nik my?li o mojej ciê¿arówce.
Mateusz C - 22 mar 2007, o 17:57
" />Ja my?le, ¿e tu chodzi równierz o presti¿ firmy. Jak wiemy tylko nieliczne firmy staæ na piêkny tuning, co daje uznanie w bran¿y. Spój¿my na takie firmy jak: Rico, K. Polak czy Modo. Kiedy firma ma w swojej flocie taki rodzynka to ludzie zaraz inaczej spogl?daj? na firme, ¿e niby taka bogata, po¿adna itp itd
DoBo - 22 mar 2007, o 18:00
" />Ja zgadzam siê z wypowiedz? Bansheego . Wszystkie tuningowane trucki s? robione tylko po to by cieszyæ oko w³a?ciciela. Zapytajcie w³a?ciciela "Nemo" dlaczego pomalowa³ ca³y zestaw motywami airbrush. Jestem niemal¿e pewien ¿e powie ¿e wykona³ to bo po prostu marzy³o mu siê takie auto i koniec kropka . A co do aut sponsorowanych przez ró¿ne firmy to moim zdaniem robi? oni to po ty by zaprezentowaæ swoje mo¿liwo?ci, np. Blaupunkt sponsoruje tuning jakiego? trucka po to by daæ do niego swój sprzêt audio/video i pokazaæ swoje mo¿liwo?ci potencjalnym nabywcom . Pozdrowionka
">Ja my?le, ¿e tu chodzi równierz o presti¿ firmy. Jak wiemy tylko nieliczne firmy staæ na piêkny tuning, co daje uznanie w bran¿y. Spój¿my na takie firmy jak: Rico, K. Polak czy Modo. Kiedy firma ma w swojej flocie taki rodzynka to ludzie zaraz inaczej spogl?daj? na firme, ¿e niby taka bogata, po¿adna itp itd
Dok³adnie, jak osoba która potrzebuje co? przewieĽæ np. jakie? mro¿onki i widzi ¿e MoDo ma tak odwalony zestaw to odrazu pomy?li ¿e firma ma dobr? kondycje finansow?, jest pewnym kontrahentem i ogólnie jest warta wspó³pracy .
MACIEK T. - 22 mar 2007, o 20:26
" /> ">Ja my?le, ¿e tu chodzi równierz o presti¿ firmy. Jak wiemy tylko nieliczne firmy staæ na piêkny tuning, co daje uznanie w bran¿y. Spój¿my na takie firmy jak: Rico, K. Polak czy Modo. Kiedy firma ma w swojej flocie taki rodzynka to ludzie zaraz inaczej spogl?daj? na firme, ¿e niby taka bogata, po¿adna itp itd
Co z tego ¿e firma Rico, czy K Polak ma fajne bryczki jak kierowca zarobi ?mieszni pieni?dze i nie ma go w domu ze dwa miechy? ?mieszne, co za z³odzieje
miqs - 22 mar 2007, o 20:30
" /> ">Ja my?le, ¿e tu chodzi równierz o presti¿ firmy. Jak wiemy tylko nieliczne firmy staæ na piêkny tuning, co daje uznanie w bran¿y. Spój¿my na takie firmy jak: Rico, K. Polak czy Modo. Kiedy firma ma w swojej flocie taki rodzynka to ludzie zaraz inaczej spogl?daj? na firme, ¿e niby taka bogata, po¿adna itp itd
Co z tego ¿e firma Rico, czy K Polak ma fajne bryczki jak kierowca zarobi ?mieszni pieni?dze i nie ma go w domu ze dwa miechy? ?mieszne, co za z³odzieje A to jest akurat ciekawe spostrzezenie, bo co mi po tym, ze mam jezdze ladnym truckiem, ktory jednak nie jest moj, nie ma mnie w domu i mam z tego marne pieniadze?
kierowca - 22 mar 2007, o 20:53
" />"z ³adnej miski sie nie najesz "
Miki_RDE - 22 mar 2007, o 20:56
" />Kto? tu zapomnia³ o trans-poludnie, tam te¿ nie s? najlepsze zarobki, ciagle brakuje im kierowców ;D
mario_scania - 22 mar 2007, o 20:57
" />tuning optyczny to glownie jest dla wlasnej satysfakcji ;D im glebiej brniesz w szykowanie woziku tym wiecje korzysci masz np, ojciec moj jak wymylem biedronke i odkleilem naklejki bez wiekszego oporu przywiozl obrysy i jak je zalozyl zaczol cos mowic o halogenach poprostu tuning wciaga ;D
miqs - 22 mar 2007, o 21:03
" /> ">"z ³adnej miski sie nie najesz " Tylko, ze w przypadku tuningu ciezarowek robi sie nie po to, aby sie zwrocilo.
mario_scania - 22 mar 2007, o 21:04
" />tylko po to aby zachecalo i cieszylo ;D
kierowca - 22 mar 2007, o 21:09
" /> ">"z ³adnej miski sie nie najesz " Tylko, ze w przypadku tuningu ciezarowek robi sie nie po to, aby sie zwrocilo.
chodzi³o mi o to ¿e jak jest firma która ma nowe autka to w wiêkszosci jest CENZURA np rico polak skat itd
miqs - 22 mar 2007, o 21:11
" />aaa to zle zrozumialem, ale nie bede ukrywal, ze masz racje.
mario_scania - 22 mar 2007, o 21:13
" />ogolnie w kazdej wiekszej i duzej firmie dba sie tylko o kase i robote a o wozy i kiermanow juz nie dlatego jestem za firma gdzies do 30wozow
kierowca - 22 mar 2007, o 21:57
" />ty no nie od 30 tylko do 15- 18 nie wiecej
Wojtek K. - 23 mar 2007, o 23:47
" />No tak Kierowco masz racje, aby ka¿dy mia³ przydzielonego trucka i dba³ o niego jak o swojego, tak? sta³? posade, jak w rodzinie
Truckman - 1 kwi 2007, o 19:19
" />Moim zdaniem jak sie przyjmuje kierowce to go³ym okiem widaæ czy bêdzie dba³ o auto.Przyk³ad firma Expolco z Gdyni-z tego co znam 100% kierowców to ludzie którzy nie s? kierowcami z przypadku tylko od ma³ego sie tym interesuj? (chyba ka¿dy z nas wie o co chodzi )Jeden z nich za swoje pieni?dze kupi³ chromowane ko³paki "daje mi satysfakcje jak na parkingu kto? z aparatem podchodzi i pyta czy mo¿e zrobiæ zdjêcie akurat mojego auta wybranego sposród 30 innych"i Zgadzam sie z kierowcom.Wiêkszo?æ firm która nie ma wiêcej jak 20 aut dobrze p³aci , prezes jest uczciwym cz³owiekiem i dba o kierowców, a kierowcy s? zadowoleni z pracy i dbaj? o samochody.
magnum - 1 kwi 2007, o 19:30
" />Je?li jest porz?dna firma to siê op³aca. Ale wiemy ¿e kierowcy nie zarabiaj? du¿o i przecie¿ nie bêd? sobie dokupywaæ lodówek, klim, fel alu. S? kierowcy buraki i kierowcy. Jak pracuje my?li ¿e mo¿e dojechaæ auto na maxa i tyle, a potem znajdzie inn? firme ;D
Marcin - 2 kwi 2007, o 06:32
" />Dokladnie bo to auto firmowe. Jakby takie aouto byloby jego to by o nie dbal na kazdym calu, a tak moze je zajechac - jest serwis...
przemas - 3 kwi 2007, o 16:37
" />To takie pytanie w zwi?zku z t? dyskusj? wed³ug was ile kierowca powinien zarabiaæ?
miqs - 3 kwi 2007, o 16:41
" /> ">To takie pytanie w zwi?zku z t? dyskusj? wed³ug was ile kierowca powinien zarabiaæ? Jezeli kierowca sie przyklada jest sumienny to co najmniej 5 patyków, ale np. w miesiacu tydzien wolny.
mario_scania - 3 kwi 2007, o 19:50
" /> ">To takie pytanie w zwi?zku z t? dyskusj? wed³ug was ile kierowca powinien zarabiaæ? Jezeli kierowca sie przyklada jest sumienny to co najmniej 5 patyków, ale np. w miesiacu tydzien wolny.
tak a przestoj wozu przez tydzien to juz jakies koszty dla szefa, i mniej przejechanych km czyli mniej kasy conie
kierowca - 3 kwi 2007, o 20:52
" />najlepsze uk?³dy sa takie ze jezdzisz np 4 tygodnie i zjezdzasz do domu na 2
i wychodzi na to ¿e jestes pe³ne 2 tygodnie w domu, mozesz cos zaplanowac cos zrobic i wychochi ¿e jeste? wiecej w domu ni¿ jak bys normalnie jezdzi³
Truckman - 4 kwi 2007, o 18:03
" />Ale pomyslcie-zapieprz ca³y miesi?c (góra 2 dni w domu) za 2500z³ to jest raczej ?mieszne:/ Przy tej p³acy kierowca powinien je¿dziæ góra 2 tygodnie w miesi?cu
Mateusz C - 4 kwi 2007, o 20:30
" />Wed³ug mnie dobry sposób jest gdy kierman jeĽdzi 3 tygodnie i tydzieñ w domu. Ale chyba jeszcze lepiej by by³o tak jak kierowca powiedzia³ 4tyg. i 2 w domu. A co do zarobków, to jak by pracowa³ w takim systemie to ok. 5 tys. minium 4,5
mario_scania - 14 lip 2007, o 08:19
" />Chlopaki tylko nie przesadzajcie z tuningiem ;D bo wtedy jestescie ladnym kaskiem do zatrzymania i ulyszenia " mozemy sobie poogladac samochodzik"? hehehe Ja juz taka sytuacje mialem Torpeda
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plalbionteam.htw.pl
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plcichooo.htw.pl
|
|
|
|