Flota PEKAES S.A.



Mihu - 28 mar 2007, o 06:53
" />Pekaes jest najstarszym i największym czysto polskim przewoÄ˝nikiem międzynarodowym. Firma powstała w 1958 roku jako PMPS (Przedsiębiorstwo Międzynarodowych Przewozów Samochodowych) PEKAES, swiadczyła usługi na rzecz polskiego handlu zagranicznego. Był to spory w przełom w stosunku do komunistycznej polityki całkowitej izolacji kraju. Pierwszymi pojazdami we firmie było 10 Magirusów Jupiter (145) i Satur (195) z przyczepami z obrotnic?. Baza znajdowała się na Woli w Warszawie. Pierwsze trasy pojazdy wykonywały do górzystej Szwajcarii (prasa szwajcarska pisała o najeÄ˝dzie komunistów ma ich kraj) obarczone ładunkami głównie m?ki ziemniaczanej. Na powrocie ładowano różne towary drobnicowe. W 1951 roku firma liczy już 21 pojazdów w tym 5 zestawów chłodniczych. Autostrady zaczęły dopiero powstawać, a punkty graniczne przypominały senne peryferyjne miasteczka.
Lata 60'te upływaj? pod znakiem poszerzania bazy taboru (pojawiły się wozy takie jak Saviem JM240, Volvo F88/89 czy Pegaso 208) do ok. 200 sztuk oraz wykonywaniem kursów do coraz większej ilo?ci krajów (w tym do Niemiec, Austrii, Francji, Włoch, Hiszpanii).
W lata 70'te firma wchodzi z flot? 220 żółtych jednostek. Był to czas wielkiego rozwoju gospodarczego, który nie omin?ł transportowego monopolisty. W 1972 roku bazę przeniesiono do Błonia, (w którym znajduje się do dzi?) zarz?d jednak przeniósł się z powrotem do Warszawy na ul. Siedmiogrodzk?, bo kilkugodzinne czekanie na poł?czenie telefoniczne dezorganizowało pracę przedsiębiorstwa. W połowie lat 70'tych doszło do podpisania kontraktów na wykonywanie jazd na Bliski Wschód. Była to istna żyła złota, a sama firma była sprawnie zarz?dzana przez znanego w całej Europie Juliusza Kowalika. Rozszerzano tabor w zastraszaj?cym tempie. Pod koniec lat 70'tych tabor skł?dał się z ponad 1300 zestawów drogowych! Trzon stanowiły Volvo F88/89 (póÄ˝niej także F12), Renault-Berliet TR305 oraz Fiat NT, w większo?ci pojazdy wyposażono w... klimatyzacje. Miesięcznie na Bliski Wschód firma wysyłała nawet 400 do 500 pojazdów! Powstały nowe zajezdnie w Słubicach, Szczecinie i ?remie. Wynajęto bazy w Czechowicach i Starachowicach. Przyjęto zasadę wymiany taboru co 7 lat (z reguły auta miały wtedy ponad 800 tys. km), a więc ?rednia wieku nie przekraczała 3 lat!
Popyt na transport był tak wielki, że na pocz?tku lat 80'tych stworzono tzw. "patronat" i międzynarodowe zlecenia Pekaesu dostawały inne firmy, np. PKS czy Transbud. Firma wypracowała sobie ogromn? renomę wszędzie, gdzie tylko się pojawiła. Sovtransavto wzorował się na Pekaesie. W 1982 roku firmę przekształcono w spółkę akcyjn?, która oprócz przewozów zajęła się także spedycj?. Do tej pory korzystano z usług C. Hartwig, który podlegał Ministerstwu Handlu Zagranicznego. Placówki Pekaesu powstały nimal w każdym kraju. Od Sofii po Londyn, od Malmo po Padwę. Pojawiła się pierwsza konkurencja - wozy PLO, Hartwiga i Hortexu, ale do końca lat 80'tych Pekaes utrzymuje rolę głównego przewoÄ˝nika międzynarodowego i przypada mu ponad 80% zezwoleń innych krajów na wjazd. Hortex otrzymał 3,68%, PLO 3,48% a inni ok. 10% - dane z 1987 roku). Tabor Pekaes składał się z doskonale nam znanych Iveco/Fiat TurboStar, Volvo F12, Mercedesów NG/SK czy Renault R. Na próby trafiły także Fordy Transcontinental z motorami Cumminsa. Jednostki ci?gnione to na ogół chłodnie i plandeki, ale były też ubraniówki, cysterny spożywcze i pojazdy do transportu żywca oraz autotransportery.
Lata 90'te to czas rosn?cej konkurencji i kolejek na granicach. W 1991 roku firma stała się holdingiem, a zajezdnie spółkami. Następne zmiany to końcówka lat 90'tych. Nazwę holdingu zmieniono na PEKAES S.A, a Pekaes Transport S.A. w Błoniu stał się jedyn? spółk? zajmuj?c? się transportem. Wchłon?ł spółki ze Sremu i z Czechowic i Słubic, a jeszcze prędzej ze Szczecina. Główny cel tej zmiany to zmniejszenie kosztów i lepsze zarz?dzanie firm?. Tabor uległ zmniejszeniu do ok. 600 jednostek. Opierał się głównie na Mercedesach SK oraz Actros, Volvo FH12, Renault Major i Magnum oraz Iveco EuroTech.
Poczatek XXI wieku to poł?czenie oddziału spedycyjnego - Multi Spedytor z Pekaes Transport i powstanie jedego PEKAESu oraz dalsza konsolidacja spółek. Pojawiaj? się wozy nowej generacji - Iveco Stralis 430, Mercedes Actros MPII 1841 oraz Renault Magnum 440 E-tech i Premium 420dCi. W większo?ci s? to pojazdy typu low-deck. Naczepy to chłodnie oraz plandeki. W 2005 roku czę?ć udziałów zostaje przejęsta przez AJK Menagment, co owocuje nowym zarz?dem i rozwojem przewozów drobnicowych oraz licznymi planami zmian, które obecnie wprowadzane s? w życie i wychodz? firmie na dobre. W 2005 roku kupiono 24 sztuki Renault Magnum 480DXi, 25 Volvo FH12 460 GlobetrotterXL oraz 30 Iveco Stralis 480AS. Wszystkie trworz? zestawy mega. Firma zainwestowała także w system ł?czno?ci satelitarnej - Qualacomm.

Nagród zebranych przez Pekaes czy ładunków jakie przewiózł wymieniał nie będę - podam link: http://www.pekaes.com.pl/index.php?opti ... Itemid=306

A teraz "do dzieła", proszę aby?cie w temacie przedstawiali zdjęcia [glow=red,2,300]SWOJEGO[/glow] autorstwa. Zacznę ja:


Pojazd: Renault Magnum 480DXi


Pojazd: Renault Premium 420dCi, Iveco Stralis 430AS, Renault Magnum 480DXi


Pojazd: MB Actros MPII 1841


Pojazd: Renault Premium 420dCi


Pojazd: MB Actros 1840


Pojazd: MB Actros 2540




Mateusz C - 28 mar 2007, o 13:10
" />Pekaes ma teraz ładne zestawy, Straliski tandemy, meski L mega i magnum. Mieszkam prawe na przeciwko bazy pekaesu i widze kilkadziesi?t na dzień ;D. Ale słuchajcie chłopaki, widze ze mamy tu kilku użytkowników zwi?zanych z pekaesem, jak tam u nich teraz jest?? Kołchoz czy troche lepiej?

EDIT: dorzuce jedn? moj? foteczkę:




Mihu - 28 mar 2007, o 13:25
" />Widzę, ze fotka robiona w ?remie Co do tego jak jest - wiadomo, ze PRL nie wróci. Ja powiem tak, nie jest Ä˝le, a w porównaniu do tego co się słyszy o innych firmach (przynajmniej większo?ci) to nadal jest lepiej. Nowy zarz?d stale "pcha" firmę do przodu



Mateusz C - 28 mar 2007, o 13:28
" />Tak tak ?rem ;D A jak tam z stawkami? jest słabo, normalnie czy tak jak powinno być? i jak jest płacone? od km czy tak jak kiedy? od strefy?




miqs - 28 mar 2007, o 14:22
" />Przypomniala mi sie rymowanka

Zółty jak Słońce, szybki jak pies, co to? To zapier#$%@* PEKAES!



muzzy_polo - 28 mar 2007, o 17:55
" />Mój father nadal tam je¡dzi i jest nadal koÂłchoz. Kierowcy uciekaj? na boki - maj? kupe aut na placu bez obsady - czyt. bardzo dobre stawki







kierowca - 28 mar 2007, o 19:23
" />Z FH na sztralisa to musi byc ból



muzzy_polo - 28 mar 2007, o 20:00
" />
">Z FH na sztralisa to musi byc ból


To nie ból, to siĂŞ nazywa awans. Pekaes jako firma z duÂż? tradycj? i do?wiadczeniem, prowadzi politykĂŞ sprawdzania kiermanów - je?li poradz? sobie z najgorszymi autami ( np: Volvo), to na pewno dadz? sobie radĂŞ z lepszymi sprzĂŞtami (sralisy) ;D



kierowca - 28 mar 2007, o 20:02
" />ja ci dam najgorszymi. to ja bym za taki awans podziękował



Mateusz C - 28 mar 2007, o 20:26
" />Dobrze muzzy dobrze ;D ;D ;D Co tam takie volvo, wszyscy nimi jezdza i zachwycaj? a niema czym W ?remie wogóle niema Volviaczków, tylko nowiutkie Stralisy 430 i 480. Pod górki to chycaj? ze szok ;D



Krzysztof - 28 mar 2007, o 20:57
" />ja rowniez bym podziekowal bo od kiedy stralis jest lepszy od FH ?



Mihu - 29 mar 2007, o 05:13
" />
">ja rowniez bym podziekowal bo od kiedy stralis jest lepszy od FH ?


Jak idzie o teren górzysty to od zawsze Iveco było najlepsze... Muzzy trochę przesadziłe? ze swoj? wypowiedzi?... Rotacja kierowców w ostatnim czasie uległa znacznemu zmniejszeniu! A zapewniam Cię, że jak idzie o pieni?dze to 90% naszych firm jest gorszych ::)



kubamich1 - 29 mar 2007, o 17:49
" />Ja teÂż tam pracowaÂłem ,co prawda tylko 3 miechy z okÂładem ale taki juÂż jestem Âże jak mi co? nie pasuje to sobie poprawiam.Dla mnie najgorsz? stron? pracy w Pekaes byÂła jazda na skoka. Nie byÂłoby w tym nic zÂłego gdyby auto byÂło zawsze na bazie w BÂłoniu.Ale niestety tak nie byÂło prawie nigdy.Pakujesz graty na np 3 tyg.jazdy i zapinasz poci?giem np. do Szczecina po auto.



Truckman - 29 mar 2007, o 18:08
" />Stralis jest lepszy od volva ;D Mod powinien przenie?ć ten post do działu Humor nie chce sie kłócić ale wystarczy zapytać kierowców.Sam dżwięk wychodz?cy z pod kabiny stralisa (kosiarka spalinowa) mówi sam za siebie :- A pekaes przeszedł na iveco bo tu $$$ ich boli.Ale widać Iveco nie sprawdziło sie bo wracaj? do współpracy z Volvo



kierowca - 29 mar 2007, o 18:27
" />Wrócili do volva bo oni woż? częsci do i z fabryki volva i jak wzieli iveca to im volvo powiedziało że jak nie wemz? nastempnym razme volv to baj baj z robot? u nich



muzzy_polo - 29 mar 2007, o 19:36
" />widzê ¿e nied³ugo mo¿e doj?æ do sporu miêdzy zwolennikami Iveca i Volvo..
JeÂżeli o mnie chodzi, to drodzy koledzy stawiam w swoich postach sralisa wyÂżej od Fh tylko po to Âżeby trochĂŞ po?miaæ siĂŞ z kierowc?. Ale moje prawdziwe zdanie, które kiedy? juÂż powiedziaÂłem na tym forum - Iveco to Fiat. A Fiat gówno wart. I tyle w temacie.



kierowca - 29 mar 2007, o 19:46
" />i to jest prawidłowy tok my?lenia.



Mihu - 30 mar 2007, o 05:50
" />
">A pekaes przeszedł na iveco bo tu $$$ ich boli.Ale widać Iveco nie sprawdziło sie bo wracaj? do współpracy z Volvo



">Wrócili do volva bo oni woż? częsci do i z fabryki volva i jak wzieli iveca to im volvo powiedziało że jak nie wemz? nastempnym razme volv to baj baj z robot? u nich


Oba posty rozbawiły mnie niemal do łez Co do pierwszego - nie zapominaj (albo poczytaj), że Pekaes od lat korzysta z pojazdów 4 sprawdzonych przez siebie marek. Jakby się nie sprawdziły to dlaczego Pekaes kupiłby w 2005 roku oprócz 25 Fh także 30 Stralisów?

A co do roboty na obsłudze Volvo to teraz robi to Fluckinger. Pekaes już jeÄ˝dzi tam tak czesto jak kiedy?, więc jak przypuszczam nie miało to żadnego zwi?zku z obsług? Volvo...

A co do samego Stralisa... Iveco jest przyzwoitym samochodem z bardzo dobrymi układami napędowymi, które w górach nie maj? sobie równych. Jakby nie było "na poziomie" to prawdopodobnie zniknęło by z rynku, bo kto by je kupił? Nie zasłaniać się cen? - bo kto kupiłby tańszy (tańszy raptem o kilka tys Euro od, np Volvo) samochód, który byłby tak zły, ze przynosiłby straty w postaci długich przestojów wynikaj?cych z gorszej jako?ci? Także pomy?lcie zanim napiszecie...



kanioma - 26 lis 2007, o 02:01
" />przypadkiem znalezione
http://pl.youtube.com/watch?v=f1LAEkHO6 ... re=related



Wojtek K. - 26 lis 2007, o 14:10
" />Ten sam filmik jest w dziale Film:

http://forum.pkmc.eu/index.php/topic,99.75.html



kubamich1 - 26 lis 2007, o 19:27
" />Bryka fathera:





kanioma - 26 lis 2007, o 22:06
" />Kuba, Ty sie orientujesz w PEKAESie, czy to jest prawd± co tu pisz±?
http://etransport.pl/forum25768.0.html



kubamich1 - 26 lis 2007, o 23:06
" />Powiem Ci Âże ja to forum dawno usun±³em Âże swojego komputera-jakby braæ pod uwagĂŞ to co tam wypisuj± to w Âżadnej firmie w PL nie daÂłoby siĂŞ pracowaæ, to jest forum wyrzutków którzy gdzie nie pójd± to maj± jakie¶ problemy.



kanioma - 27 lis 2007, o 14:04
" />I wszystko na ten temat



kubamich1 - 1 gru 2007, o 18:59
" />Panowie! Poszukujê zdjêcia Mana F 90 w barwach PEKAES, mo¿e kto¶ z Was ma to bym by³ wdziêczny za okazanie.



TiroManiaK_2006 - 12 lut 2008, o 22:04
" />Ja mieszkam 30 km od Bloni gdzie jest glowna siedziba PEKAES-u.Mialem kilka razy byc tam z tata i widzialem naraz 150 ciezarowek.Wiem bo sobie je policzylem bo mi sienudzilo.Takiej ilosci jeszcze nie widzialem i bylem zafascynowany.Mam takze model starej magnumeczki z PEKAES-u i wam pokaze ja jak bede u wujka.W koncu tam pracuje jako Dyrektor czegos tam xD



Wojtek K. - 13 lut 2008, o 10:09
" />Po co tak kozaczysz, że jest dyrektorem "czego¶ tam", troche skromno¶ci, bo coraz czę¶ciej widać jakie bajki piszesz, najpierw się dowiedz, a póĽniej pisz
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • albionteam.htw.pl
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • cichooo.htw.pl