ďťż
  Galaxy on Fire



mikolaj230 - Cz 05 lut, 2009
" />Galaxy on Fire



Typ gry: Zręcznościowa
Rozmiar: ok. 300 kb
Typ grafiki: 3D
Tematyka: Science-Fiction
Testowane na: Nokia 5310 Xpress Music

Jeżeli ktoś styknął się z grami 3D polegającymi na lotach statkami kosmicznymi, a do tego lubi tego typu tematykę, Galaxy on Fire jest właśnie dla niego. Oparta na silniku Abyss gra osadzona jest w galaktyce, jaką znamy chociażby z Gwiezdnych Wojen. Wcielamy się w pilota statku kosmicznego, podejmującego się różnych zadań - dostarczenia towaru do odległego miejsca czy ochraniania transportu. Oczywiście nie będzie nam dane wypełniać misje łatwo i szybko - przeszkadzać nam będzie rasa Vossków oraz kosmiczni piraci.

Pierwsze wrażenie po uruchomieniu gry było bardzo pozytywne. Gra łądowała się ok. 10 sekund, po czym uruchomiło się ciekawe, nowoczesne menu ze statkami 3D i planetą w kosmosie. Niestety, gra nie oferuje nam zbyt wiele opcji - możemy co najwyżej włączyć/wyłączyć dźwięk i wibracje, wybrać tryb sterowania (odwrócone czy nie) oraz uruchomić tryb ciągłego ognia, który jednak łatwo włączymy w trakcie gry klawiszem 7. Pomoc ogranicza się do informacji na temat sterowania.

Gdy jednak wybierzemy nową grę, będziemy mogli dowiedzieć się (niestety po angielsku) kim jest nasz bohater i co w ogóle robimy na kosmicznej stacji. Następnie odbędzie się misja tutorialowa, podczas której będziemy mieli okazję polatać po kosmosie i rozwalić ćwiczeniowe kule. Sterowanie jest bardzo proste:
2 - góra/dół (przy odwróconym sterowaniu)
8 - dół/góra (przy odwróconym sterowaniu)
4 - skręt w lewo
6 - skręt w prawo
5 - strzał (przytrzymany 5 - stały ogień)
1 - zmiana broni
3 - dopalacz
7 - stały ogień
*,# - kamera z boku
0 - kamera od przodu

Za wykonanie każdej misji dostaniemy kredyty, za które możemy kupić (tylko po zakończeniu misji) nowe rzeczy - od lepszych broni, takich jak lasery, pociski plazmowe czy rakiety, przez tarcze po nowe myśliwce. Pierwszy statek jest wyposażony dość słabo i dopiero po wykonaniu 4-5 misji będziemy w stanie jako-tako go ulepszyć. Ma on tylko jedną broń laserową i żadnej tarczy. Tryb zakupów jest bardzo dobrze wykonany. - każdy element jest bardzo szczegółowo i dokładnie opisany, dzięki czemu nie kupimy byle czego.

Fabuła może nie zachwyca, ale nie jest też nudna i bezsensowna. W czasie gry, o ile rozumiemy choć trochę angielski, niektóre rozmowy mogą nas naprawdę zaskoczyć. Generalnie jedynym minusem jest praktycznie zerowy wpływ na fabułę oraz konieczność kontynuowania gry tylko poprzez wykonanie kolejnych misji podsuwanych nam przez grę.

Misje nie należą do najprostszych. Często możemy się nawet nie do końca orientować, co należy zrobić. Niestety, rozwiązanie trzeba odgadnąć samemu, ewentualnie czasami możęmy otrzymać wskazówkę w trakcie gry. Przykładem może być misja, w której musimy lecieć z pasażerem do pewnego miejsca. Nagle zostaniemy zaatakowani przez wroga, a ponieważ nasz statek nie jest wtedy jeszcze zaawansowany, walka jest długa. Tymczasem czas ponagla, a pasażer prosi nas o walkę z obcymi. Jednak wykonanie misji jest już wtedy niemożliwe.

Jedyną rzeczą, która jak zwykle nie jest najlepsza, jest dźwięk. Gra nie oferuje nam wiele pod tym względem. Ma 3 melodie, jedną do menu, drugą do gry normalnej i trzecią do walki. Brakuje też dźwięków odwzorowujących np. strzał czy trafienie.

Generalnie, Galaxy on Fire, mimo drobnych błędów, jest dla mnie kompletnym zaskoczeniem. Zajmujący 300 kilobajtów program zazwyczaj nie oferuje nam więcej niż dwuwymiarowa, kilkupoziomowa gierka. W Galaxy on Fire możemy się naprawdę wciągnąć. Sądzę, że gry oparte na silniku Abyss prowadzą nieuchronnie do jednego - że grając na komórce, będziemy czuli satysfakcję jak na komputerze.

Plusy
świetna, płynna grafika 3D
możliwość modyfikacji naszego statku
duże możliwości sterowania
długie, rozbudowane misje
świetna grywalność

Minusy
dźwięk
brak wpływu na fabułę




Phil - So 07 lut, 2009
" />Świetnie napisana recenzja. Sam ją robiłeś czy ściągnąłeś z innej strony?
Jedyna kwestia to nie zgodzę się z minusami, bo wpływ na fabułę ma tylko kilka najnowszych gier i to w dodatku na PC a gdyby gra miała bardziej rozbudowaną oprawę dźwiękową to mocno wpłynęło by to na rozmiar gry



mikolaj230 - So 07 lut, 2009
" />Dzięki Sam
Jeżeli chodzi o fabułę... Miałem na myśli że nie można nawet wybrać misji, co w aktualnych grach się już pojawia Ale to tylko mały minus.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • albionteam.htw.pl
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • cichooo.htw.pl