|
|
|
|
Import modeli w postaci 3ds
kasiula188 - Tue Dec 15, 2009 1:20 pm
Wielu producentów mebli udostępnia modele swoich produktów w postaci plików 3ds. Często więc pojawiają się pytania w jaki sposób zaimportować taki plik. Otóż należy zainstalować konektor na 3dstudio maxie. Wtedy w menu zapisu 3dstudio maxa pojawi się dodatkowa opcja zapisu do pliku przyswajalnego przez InteriCAD
kasiula188 - Fri Jan 22, 2010 11:55 am
Modele 3ds można konwertować za pomocą darmowego oprogramowania do grafiki 3D. Program nazywa się Blender.
kaja2006 - Sun May 23, 2010 10:11 am
W jaki sposób konwertować modele z 3dmaxa za pomocą Blendera? Proszę o instrukcję " krok po kroku".
kasiula188 - Mon May 24, 2010 6:32 am
Witam, nie jestem z stanie opisać instrukcji konwertowania plików w blenderze ponieważ nie jestem specjalistą w obsłudze tego programu a jedynie specjalizuje się w obsłudze InteriCada T3 Pro. Przykro mi ale nie jestem w stanie tutaj pomóc. Proszę poszukać kursów z zakresu blendera.
kaja2006 - Thu May 27, 2010 1:33 pm
Ale chcąc zakupić ten program muszę wiedzieć w jaki sposób konwertować pliki jeśli ten program nie współpracuje z plikami 3ds. Jest to duże utrudnienie dla użytkowników.
kasiula188 - Wed Jun 02, 2010 6:55 am
Modele 3ds bez problemu można zaimportować po wcześniejszym przekonwertowaniu. Nie widzę więc problemu. Osoba, która zajmuje się obsługą blendera robi to "od ręki". Niestety tak jak powiedziałam ja się tym nie zajmuje więc nie jestem w stanie napisać instrukcji krok po kroku. Tak to w życiu bywa, że jedni robią jedno a inni ludzi zajmują się kolejnymi czynnościami.
iza123 - Mon Jul 19, 2010 9:34 am
Witam, przywitam sie -jestem tu nowa:) 3ds-y wczytujesz normalnie do modelingu jak dwg i dalej konwertujesz do mrm. ale wlasnie jak to jest z plikami *max? do nich wlasnie sluzy ten blender?
pozdrawiam Iza
dawid - Wed Jul 21, 2010 11:14 am
Witam Blender nie obsługuję plików *.max. Blender jest programem do tworzenia grafiki, modeli i animacji 3D. można do niego zaimportować pliki *.dwg, *.3ds. Blender może służyć do wymodelowania np krzesła które później można wyeksportować do plików .dwg i wykorzystać je w InteriCAD. Co do samych plików .max to może warto w 3DMaxie zmienić im format na właściwy. Skąd Pani ma te pliki .max? Czy dostała je Pani od kogoś już w tym formacie czy sama je takie stworzyła? Pozdrawiam
iza123 - Wed Jul 21, 2010 3:59 pm
jesli pytanie bylo do mnie- sa w sieci biblioteki z darmowymi plikami *max. ja niestety nie mam tego programu i nie mam jak ich przekonwertowac. czy jedyny sposob to konwersja w maxie?
dawid - Thu Jul 22, 2010 12:31 pm
Z tego co wiem pliki .max są obsługiwane tylko przez 3DMaxa
iza123 - Sat Jul 24, 2010 9:30 am
to dlaczego w opisie programu jest informacja o kompatybylnosci tych plikow z Intericadem?
dawid - Wed Jul 28, 2010 12:57 pm
Pliki .max są wewnętrznym formatem programu 3D Studio MAX i nie są one obsługiwane przez program InteriCAD. Aby użyć modelu z 3DS max należy zapisać go do pliku .3ds bądź .dwg które są obsługiwane przez InteriCADa. W opisie programu jest napisane : "import modeli w formacie dwg, 3ds" oraz "import modeli z 3D Studio Max" . zastosowanie tu mają pliki .3ds i .dwg a nie plik .max
kaja2006 - Thu Jul 29, 2010 5:34 pm
W Renderze jest funkcja " Import 3D max model" więc dlaczego nie można z niej korzystać?
dawid - Fri Jul 30, 2010 7:30 am
InteriCAD współpracuje z 3D Studio max, lecz w tym wypadku wszystko zależy od formatu pliku. Pliki .max nie są obsługiwane przez interiCADa natomiast pliki .3ds są obsługiwane. Oba te formaty pliku pochodzą z 3D Studio maxa. Na rynku istniej kilka programów graficznych np interiCAD, 3D Studio max, Blender, Maya, każdy z tych programów posiada własne formaty plików które nie zawsze współpracują z innymi programami. jednakże aby było możliwe przenoszenie obiektów z jednego programu do drugiego powstał uniwersalny format .dwg. Jest on kompatybilny z wszystkimi programami na rynku. Podsumowując całą dyskusję: InteriCAD obsługuje plik z 3D studio max w formacie .3ds InteriCAD nie obsługuje plików .max (są one wewnętrznym formatem 3D studio max)
iza123 - Fri Jul 30, 2010 8:51 pm
ok. to ja jeszcze mam pytanie. czy moge bezposrednio wczytac 3dsa do renderingu, czy muszę go konwertowac na mrm w analogiczny sposob do konwersji z dwg? (czyli otiweram w modelingu, scalam, export do VR i export do formatu mrm)? i czy są jakieś sposoby na naprawe plików? w wielu wypadkach są one uszkodzone (np bardzo duzo modeli roca), probuje naprawiać i nic, tylko szczątki brył. byly już tu wyjasnienia ale jakoś nie umiaam z nich skorzystać, nie byly dokladne. na czym dokladnie polega advanced export i jak należy go przeprowadzić?
i jeszcze jedna kwestia - chcę np. z danego modelu usunąć jakis fragment (np z wanny koła baterię). usuwam w modelingu, robie blok, export do VR i ... ta bateria tam zostaje! co więcej, probuje rozczłonkować model w VR i też nie działa.
dawid - Mon Aug 02, 2010 10:30 am
Advanced Export daje nam dodatkowe opcje przy eksporcie modelu do VR.
Export modeli 3D do Virtual Reality. Etapy: 1. Wybierz âVirtual Realityâ-> â Advanced Exportâ. 2. W wyskakującym oknie dialogowym âźSendModel Optionâ, wybierz precyzję exportowanych modeli. Kliknij OK. 3. Zaznacz modele, które chcesz exportować i potwierdź wybór prawym przyciskiem myszki. Program wykona operację automatycznie.
Export i scalanie modeli 3D do Virtual Reality. Etapy: 1. Wybierz âVirtual Realtyâ-> âAdvanced Export mergeâ. 2. W wyskakującym oknie dialogowym âźSendModel Optionâ wybierz precyzję exportowanych modeli. Kliknij OK. 3. Wybierz model, który chcesz eksportować i potwierdź wybór prawym przyciskiem myszki. Program wykona operację automatycznie.
zachęcam do samodzielnych eksperymentów z różnymi ustawieniami.
Pliki .3ds należy potraktować tak samo jak .dwg
w sprawie usuwania elementów z modelu: po usunięciu fragmentów modelu w modelingu, proszę użyć opcji "Advanced Export merge". do VR zostanie wyeksportowany przeedytowany przez Panią model.
iza123 - Tue Sep 07, 2010 7:38 pm
mam prosty sposób na to żeby konwertować modele z dwg czy 3ds, w przypadku gdy pliki sa uszkodzone, czyli wczytuje się z błedami które nie chcą być zniwelowane przez surface repair. trzeba w modelingu znacznie powiekszyc model i wczytac potem przez advanced export normal+4. dzieki temu wchodzi mi roca:)
a czy ktos z Was wczytywał modele sketchupa?
niestety nie wszyskie się czytają:( ja robię to na 2 sposoby: 1.za pomoca pobranej wtyczki do konwertowania http://intericad.pl/index.php?site=download 2.konwertując pliki skeczapowe do 3ds i potem do mrm
Astro - Fri Oct 08, 2010 2:04 pm
Witam,
Widzę, że w opisie możliwości importu modeli, w szczególności z 3D Max, pomineliście ważną funckję, czy raczej dodatek jaki przychodzi z InteriCADem. Tak jak któryś z moich poprzedników zauważył, w VR jest funkcja "imort z 3dMax". Wybór tej funkcji otwiera okno do załadowania plików w formacie MTF. To nie jest rdzenny format Max'a ale format w którym Max może zapisać model jeżeli zainstalujemy mu, tzn. Maxowi, konwenter dostarczony wraz z InteriCADem. Pewnie wszyscy zauważyli, że podczas instalacji InteriCADa pojawia się okno z pytaniem o wersję i ścieżkę dostępu do 3D Maxa. To jest właśnie ten konektor. Jeżeli pominęliście ten krok pliki instalacyjne można znaleźć w katalogu: x:\InteriCADT3\vr\system. Plik nazywa się SetMaxPlugin.exe. Jeżeli nie macie Maxa to można śmiało udostępnić ten plik komuś kto na Maxie pracuje i niech zapisuje modele w formacie MTF ku Waszej uciesze Podsumowując, import w InteriCADzie T3 jest możliwy: - w warstwie modelingu: dwg/dxf, 3ds (funkcją insert) - w VR: mtf (z Maxa poprzez plugin), 3ds (wczyta wraz z kolorami) Jeżeli macie problemy z wczytaniem 3ds bezpośrednio do InteriCADa to można spróbować wczytać go do Maxa i zapisać do mtf i w tej postaci do InteriCADa.
Pozdrawiam!
Astro - Fri Oct 08, 2010 2:08 pm
No i oczywiście SketchUP, też w VR! Pozdrawiam.
Astro - Fri Oct 08, 2010 2:32 pm
I raz jeszcze w dniu dziesiejszym. Padło pytanie czy móżna usunąc baterię z umywalki. Generalnie ja przerabiam modele z biblioteki w VR usuwając zbędne elementy, w tym konkretnym przypadku baterię, funkcję do usuwania powierzchni. Czyli wybieram edycję obiektu, zieniam na tryb powierzchniowy a anstępnie wybieram usuń. Ta metoda sprawdzić się też może gdy mamy importowany obiekt, zaśmiecony zbędnymi elementami (np. wew. półki, sworznie, zawiasy itd.). Takie modele pochodzą często z systemów 3D do modelowania ale dla celów produkcyjnych. Dla wizualizacji zawierają one często zbędne elementy, wspomniane wyżej, które zaburzają proces radisity. Ich usunięcie często pomaga w uzyskaniu lepszych efektów wizualnych no i odchudza praces liczenia jak i rozmiar plików. Pozdrawiam.
iza123 - Fri Oct 08, 2010 2:35 pm
no tak, wszystko pięknie gdy masz maxa. a po co ci intericad skoro masz maxa? intericad jest reklamowany jako konkurencja dla maxa, tansza i majaca w sobie też autocada.
pliki skp mozna wczytywac, ale plugin do skp koliduje z modulem ceramik. przy instalacji tego pluginu, znika ceramik i na odwrót:( może na to jakaś rada??
Astro - Mon Oct 11, 2010 12:53 pm
Witam,
Czy to pytanie do mnie? Jeżeli tak, to ja nie mam maxa i jest to mój świadomy wybór. Max jest świetny do modelowania 3D, np. do robienia mebli typu sofa, foteli czy innych skomplikowanych brył. Jednak do szybkiej prezentacji dla klienta i do pracy z pomieszczeniami nie jest ani narzędziem wygodnym ani wydajnym. Tu lepszy jest InteriCAD bo on jest stworzony z myślą o wnętrzach.
Jeżeli to pytanie ogólne to każdy musi wybrać to co jest mu potrzebne do pracy. Jak robisz wizki na okładki czasopism lub do foldera producenta - moja propozycja weź maxa - pewnie masz więcej czasu na realizację zleceń i więcej swobody w aranżacji. Jeżeli robisz wnętrza i oprócz zleceniodawcy masz jeszcze dogadać się z wykonawcą - weź InteriCADa - to też tylko moja sugestia.
Każde z tych narzędzi służy innym celom i do innych zostało przygotowane. Wybór zależy od zbierzności celów które przyświecały projektantom oprgoramowania i Twoim. Zwróć uwagę, że w ogóle nie poruszam tu tematu takiego jak stosunek ceny/szybkości, ceny/jakości, łatwości obsługi, kompatybilności itd. To dotakowe argumenty za jednym lub drugim.
Ja mam InteriCADa i KD Maxa. Na tym forum szukam pomocy i przedstawiam swoją ścieżkę pracy, w tym współpracy z osobami które zajmują się modelowaniem 3D i mogą mi pomóc w konwersji między formatami np. 3ds - mrm, tak jak to opisałem w poprzedim poście.
Nie mam ceramica i nie znam tego problemu z plug-in'em do sketchupa. Może ktoś inny wie jak ten temat ugryźć?
Pozdrawiam!
iza123 - Mon Oct 11, 2010 3:07 pm
Astro, nie chciałam na Ciebie napadać, nie bierz tego do siebie;) chodzilo mi o to, że jesli nie masz maxa, nie możesz wykorzystywać maxowych plikow w intericadzie, chyba że współpracujesz z kimś kto może Ci coś przekonwertować. ja maxa nie znam, trudno mi sie wypowiadać o jego szybkości czy "nadawania się" bardziej lub mniej do wnętrz. Pracowałeś w maxie? chętnie poznam szersza opinię/porównanie z intericadem. czy intericad jest szybszy rzeczywiscie? każdy z nas podjął decyzje o zakupie intericada, z róznych powodów nie wybrał maxa...
Czy możesz coś więcej powiedziec o KDmax? czym różni się w porówananiu z modułem kitchen w t3?
KarolinaArtCube - Thu Oct 14, 2010 9:30 am
Witam w VR istnieje możliwość rozbijania brył na poszczególne części składowe i usuwanie niepotrzebnych nam elementów. W zakładce Products Library jest funkcja Explode Entity obiekt który wskażemy zostanie rozbity na poszczególne części składowe. Możliwe jest wtedy np. usunięcie z łóżka niepasującej nam poduszki czy nakrycia.
A jeszcze jeżeli chodzi o przyjmowane formaty przez InteriCAD Modeling - przyjmuje formaty .dwg, .dxf, .3ds - które później można eksportować do VR VR - przyjmyje obiekty w formacie .mtf
Pozdrawiam Karolina
KarolinaArtCube - Thu Dec 09, 2010 3:24 pm
Witam
KD Max jest programem głównie dedykowanym dla producentów mebli kuchennych i szaf wnękowych. W T3 jest możliwość także robienia kuchni które jest uproszczoną wersja z KD Max. W KD Max mamy gotową bibliotekę mebli których możemy modyfikować wymiary i parametry wstawienia. do tego mamy bogata bibliotekę frontów, klamek, blatów. Przy czym możemy sobie także ściągać tekstury frontów od konkretnych producentów i je nakładać na fronty. Dodatkowe informacje można uzyskać na tym forum w zakładce KD Max.
Pozdrawiam Karolina
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plalbionteam.htw.pl
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plcichooo.htw.pl
|
|
|
|