|
|
|
|
[IN-BOX] KIBRI 13000 1/87 LIEBHERR LTM 1800
LITE - 19 sie 2007, o 13:55
" />LIEBHERR LTM 1800
D¼wig samojezdny Liebherr LTM 1800, o¶mioosiowy, z masztem teleskopowym, pomocniczym masztem kratownicowym, oraz kratownicowym ramieniem przed³u¿aj±cym i dodatkowym przeciwciê¿arem. Pojazd napêdzany jest o¶miocylindrowym silnikiem Diesla Typ D9408 TI-E o mocy 420kW/570PS, napêd d¼wigu to sze¶ciocylindrowy silnik Diesla Typ 9406 TI-E o mocy 300kW/420PS.
D³ugo¶æ podwozia 17,91m Szeroko¶æ podwozia 3m Wysoko¶æ w czasie jazdy 4m Masa drogowa pojazdu 96t Szybko¶æ pojazdu po drodze 67,5km/h D³ugo¶æ masztu teleskopowego 26m do 56,4m Maszt pomocniczy 31,5m Waga przeciwciê¿aru 160t, max 200t Waga przeciwciê¿aru dodatkowego 240t, max 250t
Za:
+ bardzo ciekawy temat + du¿a liczba elementów + kratownice i czê¶ci teleskopu wykonane jako jeden element + wszystkie najwa¿niejsze czê¶ci d¼wigu dzia³aj± + du¿e mo¿liwo¶ci konfiguracji d¼wigu + sporo elementów nadmiarowych + wysokiej jako¶ci, bardzo mocna linka
Przeciw:
- miejscami ¿enuj±co niska jako¶æ elementów - beznadziejna „kalkomania” - s³aba instrukcja - tragiczne opakowanie - brak sporej ilo¶ci drobnych detali
Model jest w skali 1/87 – czyli kolejkowej. W tym przypadku skala to du¿y plus. Modele s± wystarczaj±co du¿e, aby co¶ pokazaæ i móc je „zmechanizowaæ”. Jednocze¶nie s± na tyle ma³e, ¿e mo¿na je trzymaæ w mieszkaniu:). Najwy¿sze modele z Kibri przekraczaj± 180cm.
Pude³ko. Wymiary pud³a 31,5*21,2*10,5cm (W*S*G). Nie jest zafoliowane, jedynie zaklejone od apodu dwoma kawa³kami biurowej ta¶my klej±cej. Pokazuje zdjêcie modelu a nie efekciarski rysunek, co mo¿na zaliczyæ na plus. Karton jest raczej przeciêtnej jako¶ci i nie wzbudza zachwytu.
Zawarto¶æ zestawu.
Opakowanie. Czê¶ci nie s± zapakowane w jakikolwiek worek i lataj± lu¼no po pude³ku. Dziwi mnie fakt, ¿e nic nie zginê³o w czasie transportu. Standard dla Kibri. Delikatniejsze elementy zwykle ulegaj± uszkodzeniu – po³amane barierki czy porêcze to normalka.
Instrukcja monta¿u. Instrukcja to 4 kartki formatu A4, bêd±cymi zwyk³ym ksero orygina³u instrukcji. Pokazuje krok po kroku, jak to wszystko z³o¿yæ. S³aba czytelno¶æ, krzywo wykonane odbitki to kolejny niechlubny standard u Kibri.
Kalkomania. Kalkomanie to naklejki do samodzielnego wyciêcia i ukszta³towania. Wycinasz i przyklejasz na sucho. ¯adnych zabaw z p³ynami zmiêkczaj±cymi, sido, itp. Naklejki s± grube i s³abo prze¼roczyste. Najlepiej wykonaæ je od zera samodzielnie. W zestawie s± dwa jednakowe arkusze. Na arkuszach znajdziemy równie¿ napisy firmowe i eksploatacyjne kilku innych firm.
Olinowanie. Linka wysokiej jako¶ci nawiniêta na bardzo praktyczn± szpulkê. Linka jest mo¿e ciut za sztywna i przy ma³ych obci±¿eniach nie bêdzie chcia³a siê uk³adaæ w np. zbloczu hakowym. Jest jej 30 metrów i jest bardzo mocna.
Model. Jest wykonany w „technice kolejkowej” – sk³adanie na styk/bolce, wypraski w kolorach malowania, minimum kleju. Kto¶ zarzuci³ swego czasu, ¿e Kibri robi modele bardziej przypominaj±ce zabawki typu „snap”. Co¶ w tym jest. W sk³ad zestawu wchodzi 620 elementów. Powa¿nie. Na zdjêciu tego nie widaæ, ale tyle w³a¶nie tego jest. Du¿o czê¶ci siê powtarza, i sporo nie bêdzie wykorzystane w modelu. Poniewa¿ chcê ten model mocno zwaloryzowaæ, my¶lê ¿e koñcowa liczba elementów przekroczy 750 sztuk.
Podwozie. Rama jest wykonana jako jeden element. Wygl±da solidnie, ¶lady po wypychaczach bêd± zakryte elementami zabudowy. Niestety nie ma mo¿liwo¶ci wykonania skrêtnych kó³ – opony bêd± haczyæ o nadkola.
Podpory. Do podwozia do³±cza siê podpory. S± rozchylane i wysuwane. Elementy wsuwane s± w dwóch d³ugo¶ciach – roboczej i „przewozowej”.
Kabina. Kabina kierowcy jest odlana razem z lusterkami i wycieraczkami. Wycieraczki kwalifikuj± siê do usuniêcia i wstawienia w ich miejsce elementów fototrawionych.
Podstawa d¼wigu. Podstawa d¼wigu – du¿y jednoczê¶ciowy odlew z bia³ego tworzywa. Do niego montujemy ramiê, przeciwwagi, bêbny linowe i podwozie. Zawiera cztery bêbny na linê.
Ramiê teleskopowe. Ramiê sk³ada siê z czterech segmentów, z czego ostatni jest zbudowany z dwóch po³ówek, aby umo¿liwiæ wmontowanie rolek na linê. Jest rozsuwane, na bokach ma wykonane otwory, dziêki czemu istnieje mo¿liwo¶æ zablokowania wysoko¶ci ko³eczkami. Oprócz tego na trzech wysuwanych segmentach ma takie prostok±tne wg³êbienia – to jest miejsce na napis firmowy. Wklejamy napis w to wg³êbienie i mamy pewno¶æ, ¿e napis siê nie zniszczy przy wsuwaniu i wysuwaniu ramienia. Ramiê jest grube, ma³o siê ugina, a segmenty s± dobrze spasowane. D³ugo¶æ maksymalna ramienia to 63,5cm. Dodatkowo na pierwszym segmencie montuje siê bêben z lin±, co umo¿liwia zbudowanie d¼wigu z dwoma dzia³aj±cymi zbloczami hakowymi.
Ramiê pomocnicze. Du¿a, trzyczê¶ciowa kratownica ma d³ugo¶æ 36,6cm. S³u¿y do zawieszenia przeciwciê¿aru dodatkowego oraz do regulacji wychylenia ramienia teleskopowego. Przechodzi przez ni± równie¿ lina do zblocza hakowego.
Maszt kratownicowy. Kratownicowe przed³u¿enie masztu teleskopowego, tzw. „bocian”. Ma d³ugo¶æ 57cm. Sk³ada siê z czterech segmentów i jednego adaptera na ró¿ne wymiary kratownic. Segmenty ¶rodkowe maj± d³ugo¶ci odpowiednio: niebieski ma³y 16,4cm; niebieski du¿y 16,5cm. Segmenty s± ³±czone „na wsuw” – bardzo ³atwo mo¿na zmieniaæ d³ugo¶æ wysiêgnika.
Ciêgna. Bocian jest podtrzymywany za pomoc± cieniutkich z³±czy. S± bardzo delikatne, i moim zdaniem kwalifikuj± siê do natychmiastowej przeróbki. Mo¿na je wzmocniæ, przeci±gaj±c przez nie cienk± nitkê lub dorobiæ wzmocnienia z plastiku.
Adapter. S³u¿y do po³±czenia teleskopu z kratownic±. Wszystkie czê¶ci ³±czone „na wcisk”.
Zblocza hakowe. W zestawie s± cztery zblocza. Jedno 235t, jedno 350t, oraz dwa ma³e nie ujête w instrukcji. Nie wiem, jaki maj± wagomiar. Du¿e haki maj± po dwa "zaczepy". Ma³e haki s± w wersji jedno- i dwu- „zaczepowej”. Wad± haków w Kibri jest to, ¿e nie maj± obracanych rolek. Rolki sta³e stawiaj± du¿y opór przy przesuwaniu liny. Zastanowiê siê nad wytoczeniem takich rolek z mosi±dzu lub stali.
Przeciwciê¿ar. Dwa rodzaje segmentów – prostok±tne i trapezowe. S± puste w ¶rodku, i mo¿na je wype³niæ np. ¶rutem stalowym. Segmenty w kszta³cie trapezu montowane s± na podstawê d¼wigu oraz s± podwieszane pod kratownic±, prostok±ty s± tylko podwieszane.
Materia³y pomocnicze. Do budowy modelu zgromadzi³em trochê ró¿nego rodzaju dodatków.
Rozpuszczalnik nitro – najlepszy „klej” do modeli Kibri. Silnie toksyczny – wymaga zak³adania maski dla lakierników.
Malutkie ¶rubki pochodz±ce z ró¿nych czê¶ci komputerowych (dyski twarde, cdromy, stacje dyskietek).
Drut stalowy 0,5mm na przewody, uchwyty i porêcze (drut wzi±³em z pancerzy do linek przerzutek rowerowych).
Ma³e anteny teleskopowe – idealne do wykonywania ruchomych teleskopów. Dzia³aj±, stawiaj± opór, czê¶ci wysuwane nie wymagaj± malowania, ³atwe w obróbce, ³atwo dostêpne, tanie – same zalety
Chcê jeszcze dokupiæ siatki fototrawione i blachê ryflowan± samoprzylepn±. Czê¶æ przewodów wykonam z przewodu wchodz±cego w sk³ad modeli (g³ównie) motocykli firmy Tamiya oraz resztek ¶wiat³owodów.
Pytania i uwagi mile widziane. Je¶li chcecie zdjêcia elementów nie ujêtych powy¿ej to piszcie.
Pozdrawiam
LITE
miqs - 24 sie 2007, o 17:58
" />Przepraszam, ze nie napisa³em ci na gg, ze forum juz jes tok i mozesz dac relacje, ale widze, ze zauwazyles to No coz ja moge powiedziec. Jestem pod wrazeniem dzwigu, wielkosc oraz tego co chcesz z nim zrobic
LITE - 24 sie 2007, o 20:07
" /> ">Przepraszam, ze nie napisa³em ci na gg, ze forum juz jes tok i mozesz dac relacje, ale widze, ze zauwazyles to No coz ja moge powiedziec. Jestem pod wrazeniem dzwigu, wielkosc oraz tego co chcesz z nim zrobic
E-maila dosta³em Bêdê potrzebowa³ pomocy kogo¶, kto robi odlewy z ¿ywicy. Trzeba poprawiæ felgi, bo te z zestawu nie s± najlepsze i skopiowaæ je kilka razy.
Wkrótce recenzja d¼wigu Liebherr 1050/3
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plalbionteam.htw.pl
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plcichooo.htw.pl
|
|
|
|