[IN-BOX] KIBRI 13000 1/87 LIEBHERR LTM 1800



LITE - 19 sie 2007, o 13:55
" />LIEBHERR LTM 1800

D¼wig samojezdny Liebherr LTM 1800, o¶mioosiowy, z masztem teleskopowym, pomocniczym masztem kratownicowym,
oraz kratownicowym ramieniem przed³u¿aj±cym i dodatkowym przeciwciê¿arem.
Pojazd napêdzany jest o¶miocylindrowym silnikiem Diesla Typ D9408 TI-E o mocy 420kW/570PS,
napêd d¼wigu to sze¶ciocylindrowy silnik Diesla Typ 9406 TI-E o mocy 300kW/420PS.

D³ugo¶æ podwozia 17,91m
Szeroko¶æ podwozia 3m
Wysoko¶æ w czasie jazdy 4m
Masa drogowa pojazdu 96t
Szybko¶æ pojazdu po drodze 67,5km/h
D³ugo¶æ masztu teleskopowego 26m do 56,4m
Maszt pomocniczy 31,5m
Waga przeciwciê¿aru 160t, max 200t
Waga przeciwciê¿aru dodatkowego 240t, max 250t

Za:

+ bardzo ciekawy temat
+ du¿a liczba elementów
+ kratownice i czê¶ci teleskopu wykonane jako jeden element
+ wszystkie najwa¿niejsze czê¶ci d¼wigu dzia³aj±
+ du¿e mo¿liwo¶ci konfiguracji d¼wigu
+ sporo elementów nadmiarowych
+ wysokiej jako¶ci, bardzo mocna linka

Przeciw:

- miejscami ¿enuj±co niska jako¶æ elementów
- beznadziejna „kalkomania”
- s³aba instrukcja
- tragiczne opakowanie
- brak sporej ilo¶ci drobnych detali

Model jest w skali 1/87 – czyli kolejkowej. W tym przypadku skala to du¿y plus.
Modele s± wystarczaj±co du¿e, aby co¶ pokazaæ i móc je „zmechanizowaæ”.
Jednocze¶nie s± na tyle ma³e, ¿e mo¿na je trzymaæ w mieszkaniu:).
Najwy¿sze modele z Kibri przekraczaj± 180cm.

Pude³ko.
Wymiary pud³a 31,5*21,2*10,5cm (W*S*G). Nie jest zafoliowane, jedynie zaklejone od apodu dwoma kawa³kami biurowej ta¶my klej±cej.
Pokazuje zdjêcie modelu a nie efekciarski rysunek, co mo¿na zaliczyæ na plus. Karton jest raczej przeciêtnej jako¶ci i nie wzbudza zachwytu.



Zawarto¶æ zestawu.

Opakowanie.
Czê¶ci nie s± zapakowane w jakikolwiek worek i lataj± lu¼no po pude³ku.
Dziwi mnie fakt, ¿e nic nie zginê³o w czasie transportu. Standard dla Kibri.
Delikatniejsze elementy zwykle ulegaj± uszkodzeniu – po³amane barierki czy porêcze to normalka.



Instrukcja monta¿u.
Instrukcja to 4 kartki formatu A4, bêd±cymi zwyk³ym ksero orygina³u instrukcji. Pokazuje krok po kroku, jak to wszystko z³o¿yæ.
S³aba czytelno¶æ, krzywo wykonane odbitki to kolejny niechlubny standard u Kibri.



Kalkomania.
Kalkomanie to naklejki do samodzielnego wyciêcia i ukszta³towania. Wycinasz i przyklejasz na sucho.
¯adnych zabaw z p³ynami zmiêkczaj±cymi, sido, itp. Naklejki s± grube i s³abo prze¼roczyste.
Najlepiej wykonaæ je od zera samodzielnie. W zestawie s± dwa jednakowe arkusze.
Na arkuszach znajdziemy równie¿ napisy firmowe i eksploatacyjne kilku innych firm.



Olinowanie.
Linka wysokiej jako¶ci nawiniêta na bardzo praktyczn± szpulkê.
Linka jest mo¿e ciut za sztywna i przy ma³ych obci±¿eniach nie bêdzie chcia³a siê uk³adaæ w np. zbloczu hakowym.
Jest jej 30 metrów i jest bardzo mocna.



Model.
Jest wykonany w „technice kolejkowej” – sk³adanie na styk/bolce, wypraski w kolorach malowania, minimum kleju.
Kto¶ zarzuci³ swego czasu, ¿e Kibri robi modele bardziej przypominaj±ce zabawki typu „snap”. Co¶ w tym jest.
W sk³ad zestawu wchodzi 620 elementów. Powa¿nie. Na zdjêciu tego nie widaæ, ale tyle w³a¶nie tego jest.
Du¿o czê¶ci siê powtarza, i sporo nie bêdzie wykorzystane w modelu.
Poniewa¿ chcê ten model mocno zwaloryzowaæ, my¶lê ¿e koñcowa liczba elementów przekroczy 750 sztuk.



Podwozie.
Rama jest wykonana jako jeden element. Wygl±da solidnie, ¶lady po wypychaczach bêd± zakryte elementami zabudowy.
Niestety nie ma mo¿liwo¶ci wykonania skrêtnych kó³ – opony bêd± haczyæ o nadkola.





Podpory.
Do podwozia do³±cza siê podpory. S± rozchylane i wysuwane. Elementy wsuwane s± w dwóch d³ugo¶ciach – roboczej i „przewozowej”.



Kabina.
Kabina kierowcy jest odlana razem z lusterkami i wycieraczkami.
Wycieraczki kwalifikuj± siê do usuniêcia i wstawienia w ich miejsce elementów fototrawionych.



Podstawa d¼wigu.
Podstawa d¼wigu – du¿y jednoczê¶ciowy odlew z bia³ego tworzywa.
Do niego montujemy ramiê, przeciwwagi, bêbny linowe i podwozie. Zawiera cztery bêbny na linê.





Ramiê teleskopowe.
Ramiê sk³ada siê z czterech segmentów, z czego ostatni jest zbudowany z dwóch po³ówek,
aby umo¿liwiæ wmontowanie rolek na linê.
Jest rozsuwane, na bokach ma wykonane otwory, dziêki czemu istnieje mo¿liwo¶æ zablokowania wysoko¶ci ko³eczkami.
Oprócz tego na trzech wysuwanych segmentach ma takie prostok±tne wg³êbienia – to jest miejsce na napis firmowy.
Wklejamy napis w to wg³êbienie i mamy pewno¶æ, ¿e napis siê nie zniszczy przy wsuwaniu i wysuwaniu ramienia.
Ramiê jest grube, ma³o siê ugina, a segmenty s± dobrze spasowane. D³ugo¶æ maksymalna ramienia to 63,5cm.
Dodatkowo na pierwszym segmencie montuje siê bêben z lin±, co umo¿liwia zbudowanie d¼wigu z dwoma dzia³aj±cymi zbloczami hakowymi.





Ramiê pomocnicze.
Du¿a, trzyczê¶ciowa kratownica ma d³ugo¶æ 36,6cm.
S³u¿y do zawieszenia przeciwciê¿aru dodatkowego oraz do regulacji wychylenia ramienia teleskopowego.
Przechodzi przez ni± równie¿ lina do zblocza hakowego.



Maszt kratownicowy.
Kratownicowe przed³u¿enie masztu teleskopowego, tzw. „bocian”. Ma d³ugo¶æ 57cm.
Sk³ada siê z czterech segmentów i jednego adaptera na ró¿ne wymiary kratownic.
Segmenty ¶rodkowe maj± d³ugo¶ci odpowiednio: niebieski ma³y 16,4cm; niebieski du¿y 16,5cm.
Segmenty s± ³±czone „na wsuw” – bardzo ³atwo mo¿na zmieniaæ d³ugo¶æ wysiêgnika.



Ciêgna.
Bocian jest podtrzymywany za pomoc± cieniutkich z³±czy. S± bardzo delikatne, i moim zdaniem kwalifikuj± siê do natychmiastowej przeróbki.
Mo¿na je wzmocniæ, przeci±gaj±c przez nie cienk± nitkê lub dorobiæ wzmocnienia z plastiku.



Adapter.
S³u¿y do po³±czenia teleskopu z kratownic±. Wszystkie czê¶ci ³±czone „na wcisk”.



Zblocza hakowe.
W zestawie s± cztery zblocza. Jedno 235t, jedno 350t, oraz dwa ma³e nie ujête w instrukcji. Nie wiem, jaki maj± wagomiar.
Du¿e haki maj± po dwa "zaczepy".
Ma³e haki s± w wersji jedno- i dwu- „zaczepowej”. Wad± haków w Kibri jest to, ¿e nie maj± obracanych rolek.
Rolki sta³e stawiaj± du¿y opór przy przesuwaniu liny. Zastanowiê siê nad wytoczeniem takich rolek z mosi±dzu lub stali.



Przeciwciê¿ar.
Dwa rodzaje segmentów – prostok±tne i trapezowe. S± puste w ¶rodku, i mo¿na je wype³niæ np. ¶rutem stalowym.
Segmenty w kszta³cie trapezu montowane s± na podstawê d¼wigu oraz s± podwieszane pod kratownic±, prostok±ty s± tylko podwieszane.



Materia³y pomocnicze.
Do budowy modelu zgromadzi³em trochê ró¿nego rodzaju dodatków.

Rozpuszczalnik nitro – najlepszy „klej” do modeli Kibri. Silnie toksyczny – wymaga zak³adania maski dla lakierników.

Malutkie ¶rubki pochodz±ce z ró¿nych czê¶ci komputerowych (dyski twarde, cdromy, stacje dyskietek).

Drut stalowy 0,5mm na przewody, uchwyty i porêcze (drut wzi±³em z pancerzy do linek przerzutek rowerowych).

Ma³e anteny teleskopowe – idealne do wykonywania ruchomych teleskopów.
Dzia³aj±, stawiaj± opór, czê¶ci wysuwane nie wymagaj± malowania, ³atwe w obróbce, ³atwo dostêpne,
tanie – same zalety

Chcê jeszcze dokupiæ siatki fototrawione i blachê ryflowan± samoprzylepn±.
Czê¶æ przewodów wykonam z przewodu wchodz±cego w sk³ad modeli (g³ównie) motocykli firmy Tamiya
oraz resztek ¶wiat³owodów.

Pytania i uwagi mile widziane. Je¶li chcecie zdjêcia elementów nie ujêtych powy¿ej to piszcie.

Pozdrawiam

LITE




miqs - 24 sie 2007, o 17:58
" />Przepraszam, ze nie napisa³em ci na gg, ze forum juz jes tok i mozesz dac relacje, ale widze, ze zauwazyles to No coz ja moge powiedziec. Jestem pod wrazeniem dzwigu, wielkosc oraz tego co chcesz z nim zrobic



LITE - 24 sie 2007, o 20:07
" />
">Przepraszam, ze nie napisa³em ci na gg, ze forum juz jes tok i mozesz dac relacje, ale widze, ze zauwazyles to No coz ja moge powiedziec. Jestem pod wrazeniem dzwigu, wielkosc oraz tego co chcesz z nim zrobic


E-maila dosta³em
Bêdê potrzebowa³ pomocy kogo¶, kto robi odlewy z ¿ywicy.
Trzeba poprawiæ felgi, bo te z zestawu nie s± najlepsze i skopiowaæ je kilka razy.

Wkrótce recenzja d¼wigu Liebherr 1050/3
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • albionteam.htw.pl
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • cichooo.htw.pl