ďťż
  Informacje Ogólne



Cesc - 18 kwi 2009, o 10:41
" />Arcania a Gothic Tale - jest to czwarta część z serii Gothic nie licząc dodatków. Gra tworzona jest przez studio Spellbound.

Producent: Spellbound
Wydawca: Jowood
Dystrybutor PL: nieznany
Data wydania: prawdopodobnie Zima 2009
Polskie wydanie: brak informacji
Cena: brak informacji
Tryb gry: Single player
Platforma: PC/XBOX 360
Wymagania: brak informacji
Nośnik: brak informacji
Oficjalna strona: http://arcania-game.com
Polska strona: http://arcania.gram.pl


">Podstawowe Informacje

- Arcania a Gothic Tale tworzony jest przez studio Spellbound, wydawcą zaś będzie JoWood.
- Oficjalna i ostateczna nazwa gry to Arcania a Gothic Tale zarówno dla Europy, jak i USA. Jednak można używać zwrotów: Gothic 4, G4, Gothic Arcania.
- Budżet na produkcję Gothic 4 wynosi 3.485.900 Euro.
- Gra zostanie wydana w całej Europie, a także w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie.
- Arcania a Gothic Tale ma zostać wydany już w zimę 2009 roku.
- Ruszyła oficjalna strona Arcania a Gothic Tale: http://arcania-game.com

Fabuła

- W grze wcielamy się w całkowicie nową postać, o której nie mamy żadnych istotnych informacji. Wiemy że jest on rybakiem i nie ma imienia, a jego umiejętności bojowe jak i magiczne będą zerowe.
- Akcja Gothic 4 rozgrywa się 10 lat po zakończeniu Gothic'a 3.
- W Arcania a Gothic Tale pojawi się stary Bezimienny. Przyjmie imię Króla Rhobara 3 i ruszy ku podbojom. Jak się okazuje, Bezimienny nie jest wzorowym władcą. Wręcz przeciwnie, jego panowanie kojarzy się z tyraństwem, złem i okrucieństwem. Jednak nie robi tego z własnej woli. Został on opętany przez złe moce, silniejsze od Innosa i Beliara. Granicę królestwa Myrthany sięgają aż do południowych wysp.
- Grę rozpoczniemy w tawernie pod "Rozdartą Dziewicą" której właścicielką jest Murda.
- Prawdopodobnie wróci podział na rozdziały, ale nie jest to potwierdzone, ani zaprzeczone.

Świat Gry

- Doświadczymy dnia i nocy, tak jak to miało miejsce w poprzednich częściach.
- Świat gry ma być stosunkowo duży, ale nie większy niż w Gothic 3, a nie mniejszy niż w Gothic 2, ujrzymy zarówno małe jak i duże miasta.
- Podróżowanie między wyspami będzie odbywało się najprawdopodobniej przy pomocy statków i teleportów. Ale z uzyskanych informacji od Spellbound wiemy, że szykują coś jeszcze innego (latające maszyny?).
- Podczas gry dowiemy się nieco o "Niezbadanych krainach", ale ich nie zobaczymy. Ponadto zostanie wyjaśniona historia niektórych rzeczy z poprzednich części, jednak nie będzie to historia życia Bezimiennego.
- Bariera będzie podobna do tej z Gothic 1, jednak trzeba będzie tam wejść, a nie wyjść. Aczkolwiek nie ona będzie głównym wątkiem w fabule.
- Nie będziemy mogli zmieniać swojego wyglądu zewnętrznego. Chodzi nam o twarz, ale będą zadania w których będzie wymagana zmiana ubrania.
- Prawdopodobnie wystąpią nowi Bogowie, czyli oprócz Innosa, Adanosa i Beliara zobaczymy kogoś nowego, ale nie zdziwimy się gdy w grze pojawią się tylko "nowi" Bogowie.
- W grze pojawią się wszelkiego rodzaju pułapki.
- W grze pojawi się wątek miłosny. Jednak będzie to jako zadanie poboczne.
- Wielce prawdopodobne że pojawią się turniej rycerskie i walki na arenach.
- W Arcania a Gothic Tale będziemy mogli znaleźć szkoły magii.

Miasta i Obozy

- Pojawi się Obóz podobny do tego z Bractwa Śniącego, a jego nazwa to Czarna Woda - wybrana przez fanów.
- Argaan - tak nazywać się będzie jedna z czterech wysp, które wystąpią w Arcania a Gothic Tale. Jedyne co o niej wiemy, to fakt iż jest objęta ona klątwą Króla Thorniara.
- Znamy również nazwy trzech miast, które wystąpią w Gothic 4. A są nimi Thorniara, Setarrif, oraz Stewark.
- Każde mieszkanie będzie miało drzwi i wejście do nich będzie teraz trudniejsze.
- Na pewno pojawią się miasta portowe. Ich celem będzie wysyłanie statków w podróż, jak i ich przyjmowanie.

Postacie

- Na pewno spotkamy znanego nam już z poprzednich części Lestera, Diega, Miltena, Laresa, Thorusa
- Zupełnie nowymi postaciami będą: Elgan, Feren, Murda, Belgor-mąż Murdy, Gonter, Ethorn-myśliwy, Dangar-uzdrowiciel, Ricklen, Leboras
- Kupcy będą podróżować między miastami. Będziemy mogli spotkać ich także w drodzę do miasta.
- W grze na pewno pojawią się kobiety, ponad to będą odgrywać ważną role.
- Postacie z poprzednich części będą wyglądać troszkę starzej w Arcania a Gothic Tale (chodzi tutaj o znane nam już osoby).
- Nasz bohater, jak i inne postacie będą mogły zachorować.

Potwory, zwierzęta

- Spotkamy znane nam już bestie: Krwiopijców, Błotne Węże, Pełzacze, Polne Bestie, ale ich wygląd zostanie odświeżony.
- Całkiem możliwe, że ujedziemy konia, choć stoi to pod jednak znakiem zapytania bo twórcy rozważają wszystkie możliwe środki transportu.
- W grze wystąpią unikatowe bestie takie jak Czarny Troll. W Arcania a Gothic Tale pojawią się również przywódcy stad, takowy przykład mieliśmy w Gothic 2 tj. Przywódca Stada Zębaczy.
- Możliwe że poza ludźmi i orkami zobaczymy nowe rasy np.: elfy.
- " Zwierzę wygląda niegroźnie i jest nam dobrze znane, ale w rzeczywistości w końcu może być skąpym potworem. Powiedziałem. " opis EDL'a odnośnie jednej z bestii. Ciekawe co to za potwór ?
- Powietrze opanują w końcu ptaki, zaś w morzach spotkamy ryby i potwory morskie.
- Potwory będą podróżować z jednego terenu do drugiego, w poszukiwaniu pokarmu.

Ekwipunek

- Pod znakiem zapytania stoi wystąpienie magicznej rudy w Gothic 4.
- Zostanie zaprezentowany nam zupełnie nowy ekwipunek.
- Bronie będą ulegały zniszczeniu.
- Gdy będziemy zbyt często parować ciosy, to tarcza zostanie zniszczona.
- Obok mieczy pojawią się też inne bronie. Na teraz tyle mogę powiedzieć.
- Jedzenie będzie zawsze świeże i soczyste. Nie ulegnie zepsuciu.

Przyroda

- W grze odwiedzimy cztery różne wyspy, każda z nich posiada swój unikatowy klimat, faunę i florę.
- Pogoda będzie miała wyraźny wpływ na otoczenie np.: gdy pada deszcz strażnicy schowają się w domu by uchronić się przed nim. Podobnie będzie z innymi ludźmi, ponadto możliwe że gdy wejdziemy w błoto nasze ubranie się "ubrudzi".
- Możliwe że na drzewach będą rosły owoce. W takim wypadku każda z czterech wysp zaoferuje nam inną roślinność, a w tym inne owoce.
- W grze pojawi się Las Orków.
- Będzie można ścinać niektóre drzewa i krzaki.
- Zapalona pochodnia zgaśnie w deszczu.
- Pogoda będzie miała wpływ na prędkość biegu i wytrzymałość.

Gildie

- W Arcania a Gothic Tale wystąpi gildia kupców, do niej należy chociażby Murda.
- Z opowiadań można dowiedzieć się o gildii Myśliwych z Krwawej Doliny
- Wystąpi gildia podróżników, a ich przywódcą jest Cranglan
- Pewne, jest w grze zobaczymy Paladynów.
- Możliwe że na morzach pomiędzy wyspami spotkamy piratów.
- Pojawią się tajne organizację tak jak np: Gildia Złodziei z Gothic 2.

Umiejętności

- Zostanie ulepszony system umiejętności i sterowania. Spellbound zapewnia jednak, że będziemy mieli do wyboru klawiszologię z poprzednich części.
- Prawdopodobnie będzie możliwość wspinaczki na drzewa, jak i inne elementy występujące w grze.
- W Gothic 4 wystąpi pasek wytrzymałości. Takowy widzieliśmy już w Gothic 3.
- Całkiem możliwe że po zjedzeniu, wypiciu "czegoś" lub mieszaniu różnego pokarmu będziemy mieli przed monitorem nie wyraźny obraz, a bohatera będzie brało na wymioty.
- W Arcania a Gothic Tale zobaczymy nowy system obrażeń. Po uderzeniu kogoś w rękę to osoba poszkodowania nie będzie mogła wykonywać szybkich ruchów a broń pozostawi po sobie wyraźny ślad.
- Gdy walczymy jakąś bronią, podczas jej użytkowania doskonalimy się w jej obsługiwaniu, dzięki czemu bohater walczy o wiele lepiej i zadaje większe obrażenia.
- Powróci wspinaczka na wszelkie obiekty, wcześniej pisaliśmy o wspinaniu się na drzewa jednak Spellbound wciąż pracuje nad system wchodzenia na drzewa.
- Będziemy możliwość nauki pisania i czytania. Pisać będziemy mogli na kamieniach, kartkach.
- Nasz bohater czasem będzie musiał nabyć umiejętności oszusta, by wykonać daną misję.
- Będziemy mogli rzucać przedmiotami codziennego użytku.

Arcania i sprzęt

- Grafika gry będzie wspierana przez DirectX 10.
- Arcania a Gothic Tale na pewno zostanie wydany na PC i XBOX 360. Możliwa jest wersja na PS3
- Oprawa audio ma być równie piękna dla uszu, jak ta w którą wsłuchiwaliśmy się w poprzednich częściach.
- Potwierdzono podział grafiki na bardziej żywą i ciemną.
- Arcania a Gothic Tale będzie oferował świetne oświetlenie i cienie które będą się zmieniały z każdą godziną dnia, jak i nocy.
- W Arcania a Gothic Tale 95% rzeczy napisane jest w C++, C#, PHP, Java i Lua. Używane są też inne języki. W grze najważniejszymi są C++, LUA, Shader, Assembly.
- Prawdopodobnie powstanie modkit do Arcania a Gothic Tale.


Ten artykuł napisałem ja na podstawie: wywiadów, podanych informacji i opowiadań dla Arcania.gram.pl

Mam nadzieję że mnie admin za to nie zje .




Polinick - 18 kwi 2009, o 14:42
" />Słyszałem od pewnej osoby z Waszej ekipy, że teksty nie przechodzą żadnej korekty przed trafieniem na stronę. To jest fakt, żadnej ^^



Valdar - 18 kwi 2009, o 16:07
" />Ehh szykuje się robota



Cesc - 19 kwi 2009, o 10:31
" />
">Słyszałem od pewnej osoby z Waszej ekipy, że teksty nie przechodzą żadnej korekty przed trafieniem na stronę. To jest fakt, żadnej

No niestety nie wszystkie przechodzą, bo brakuje ludzi do tego chętnych. A ten artykuł jest świeżo po aktualizacji. Swoją drogą ciekawe kto z ekipy kapuje na serwis, zamiast wziąć się do roboty


">Ehh szykuje się robota

Chodzi Ci o artykuły ? To jeszcze jest masa innych.




Exitulus - 19 kwi 2009, o 10:36
" />Dlaczego oni zawsze zapominają o magach... ;(

Powinien być porządny klasztor/gildia. Jak z G2 tylko ulepszony, co by mag wchodził do miasta a ludzie by mu się kłaniali



Ranndolf - 24 kwi 2009, o 22:45
" />Wymagania minimalne z oficjalnej strony:

* Procesor: Intel Pentium 4 3.2 GHz lub AMD Athlon 3500+
* Pamięć: 1GB (XP) lub 1,5GB (Vista)
* Grafika: ATI 1800XT lub Nvidia GeForce 6800 Ultra z 256 MB i Shader Model 3.0
* Napęd: 6x DVD
* Miejsce na twardym dysku: 10 GB
* DirectX 9.0c
* Karta muzyczna: kompatybilna z DirectX 8.1



Polinick - 25 kwi 2009, o 09:33
" />Fajnie wyglądają te wymagania, fajnie, ale nie ma się co cieszyć, na pewno będą wyższe.

No i jest pewna nieścisłość

">ATI 1800XT lub Nvidia GeForce 6800 Ultra
Radeon 1800XT jest mocniejszym sprzętem od GF 6800 Ultra. Tak myślę.



Ranndolf - 25 kwi 2009, o 09:58
" />To wymagania minimalne zeby pograc normalnie na pewno trzeba bedzie miec sprzęt sporo mocniejszy...

A róznica pomiedzy tymi kartami nie jest na tyle kolosalna, by zachaczało to o jakąś nieścisłość



Polinick - 25 kwi 2009, o 10:42
" />Może i nie taka kolosalna, ale jest. Chociaż z drugiej strony... 6800 Ultra.

A wymagania wzrosną, zawsze tak jest, że te podawane na długo przed premierą są dużo niższe od ostatecznych.



Ranndolf - 25 kwi 2009, o 11:18
" />Gra ma byc tez na xkupe 360 wiec jesli nie spaprza optymalizacji, to wymagania nie powinny byc koszmarnie wysiokie



Polinick - 25 kwi 2009, o 12:52
" />No nie jest to takie pewne. Przecież silnik na Xboxa i PC różni się dość znacząco z racji tego, że architetura tych platform jest zupełnie różna, a i różnica w grafice zawsze jest spora, więc i wymagania mogą być na PC wysokie.



Ranndolf - 25 kwi 2009, o 23:16
" />Ale to raczej wymagania zalecane wymagania minimalne nie musza byc wcale takie wysoki :) wszystko zalezy od optymalizcji :)
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • albionteam.htw.pl
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • cichooo.htw.pl