|
|
|
|
Informacje Ogólne
Cesc - 18 kwi 2009, o 10:41
" />Arcania a Gothic Tale - jest to czwarta część z serii Gothic nie licząc dodatków. Gra tworzona jest przez studio Spellbound.
Producent: Spellbound Wydawca: Jowood Dystrybutor PL: nieznany Data wydania: prawdopodobnie Zima 2009 Polskie wydanie: brak informacji Cena: brak informacji Tryb gry: Single player Platforma: PC/XBOX 360 Wymagania: brak informacji Nośnik: brak informacji Oficjalna strona: http://arcania-game.com Polska strona: http://arcania.gram.pl
">Podstawowe Informacje
- Arcania a Gothic Tale tworzony jest przez studio Spellbound, wydawcą zaś będzie JoWood. - Oficjalna i ostateczna nazwa gry to Arcania a Gothic Tale zarówno dla Europy, jak i USA. Jednak można używać zwrotów: Gothic 4, G4, Gothic Arcania. - Budżet na produkcję Gothic 4 wynosi 3.485.900 Euro. - Gra zostanie wydana w całej Europie, a także w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie. - Arcania a Gothic Tale ma zostać wydany już w zimę 2009 roku. - Ruszyła oficjalna strona Arcania a Gothic Tale: http://arcania-game.com
Fabuła
- W grze wcielamy się w całkowicie nową postać, o której nie mamy żadnych istotnych informacji. Wiemy że jest on rybakiem i nie ma imienia, a jego umiejętności bojowe jak i magiczne będą zerowe. - Akcja Gothic 4 rozgrywa się 10 lat po zakończeniu Gothic'a 3. - W Arcania a Gothic Tale pojawi się stary Bezimienny. Przyjmie imię Króla Rhobara 3 i ruszy ku podbojom. Jak się okazuje, Bezimienny nie jest wzorowym władcą. Wręcz przeciwnie, jego panowanie kojarzy się z tyraństwem, złem i okrucieństwem. Jednak nie robi tego z własnej woli. Został on opętany przez złe moce, silniejsze od Innosa i Beliara. Granicę królestwa Myrthany sięgają aż do południowych wysp. - Grę rozpoczniemy w tawernie pod "Rozdartą Dziewicą" której właścicielką jest Murda. - Prawdopodobnie wróci podział na rozdziały, ale nie jest to potwierdzone, ani zaprzeczone.
Świat Gry
- Doświadczymy dnia i nocy, tak jak to miało miejsce w poprzednich częściach. - Świat gry ma być stosunkowo duży, ale nie większy niż w Gothic 3, a nie mniejszy niż w Gothic 2, ujrzymy zarówno małe jak i duże miasta. - Podróżowanie między wyspami będzie odbywało się najprawdopodobniej przy pomocy statków i teleportów. Ale z uzyskanych informacji od Spellbound wiemy, że szykują coś jeszcze innego (latające maszyny?). - Podczas gry dowiemy się nieco o "Niezbadanych krainach", ale ich nie zobaczymy. Ponadto zostanie wyjaśniona historia niektórych rzeczy z poprzednich części, jednak nie będzie to historia życia Bezimiennego. - Bariera będzie podobna do tej z Gothic 1, jednak trzeba będzie tam wejść, a nie wyjść. Aczkolwiek nie ona będzie głównym wątkiem w fabule. - Nie będziemy mogli zmieniać swojego wyglądu zewnętrznego. Chodzi nam o twarz, ale będą zadania w których będzie wymagana zmiana ubrania. - Prawdopodobnie wystąpią nowi Bogowie, czyli oprócz Innosa, Adanosa i Beliara zobaczymy kogoś nowego, ale nie zdziwimy się gdy w grze pojawią się tylko "nowi" Bogowie. - W grze pojawią się wszelkiego rodzaju pułapki. - W grze pojawi się wątek miłosny. Jednak będzie to jako zadanie poboczne. - Wielce prawdopodobne że pojawią się turniej rycerskie i walki na arenach. - W Arcania a Gothic Tale będziemy mogli znaleźć szkoły magii.
Miasta i Obozy
- Pojawi się Obóz podobny do tego z Bractwa Śniącego, a jego nazwa to Czarna Woda - wybrana przez fanów. - Argaan - tak nazywać się będzie jedna z czterech wysp, które wystąpią w Arcania a Gothic Tale. Jedyne co o niej wiemy, to fakt iż jest objęta ona klątwą Króla Thorniara. - Znamy również nazwy trzech miast, które wystąpią w Gothic 4. A są nimi Thorniara, Setarrif, oraz Stewark. - Każde mieszkanie będzie miało drzwi i wejście do nich będzie teraz trudniejsze. - Na pewno pojawią się miasta portowe. Ich celem będzie wysyłanie statków w podróż, jak i ich przyjmowanie.
Postacie
- Na pewno spotkamy znanego nam już z poprzednich części Lestera, Diega, Miltena, Laresa, Thorusa - Zupełnie nowymi postaciami będą: Elgan, Feren, Murda, Belgor-mąż Murdy, Gonter, Ethorn-myśliwy, Dangar-uzdrowiciel, Ricklen, Leboras - Kupcy będą podróżować między miastami. Będziemy mogli spotkać ich także w drodzę do miasta. - W grze na pewno pojawią się kobiety, ponad to będą odgrywać ważną role. - Postacie z poprzednich części będą wyglądać troszkę starzej w Arcania a Gothic Tale (chodzi tutaj o znane nam już osoby). - Nasz bohater, jak i inne postacie będą mogły zachorować.
Potwory, zwierzęta
- Spotkamy znane nam już bestie: Krwiopijców, Błotne Węże, Pełzacze, Polne Bestie, ale ich wygląd zostanie odświeżony. - Całkiem możliwe, że ujedziemy konia, choć stoi to pod jednak znakiem zapytania bo twórcy rozważają wszystkie możliwe środki transportu. - W grze wystąpią unikatowe bestie takie jak Czarny Troll. W Arcania a Gothic Tale pojawią się również przywódcy stad, takowy przykład mieliśmy w Gothic 2 tj. Przywódca Stada Zębaczy. - Możliwe że poza ludźmi i orkami zobaczymy nowe rasy np.: elfy. - " Zwierzę wygląda niegroźnie i jest nam dobrze znane, ale w rzeczywistości w końcu może być skąpym potworem. Powiedziałem. " opis EDL'a odnośnie jednej z bestii. Ciekawe co to za potwór ? - Powietrze opanują w końcu ptaki, zaś w morzach spotkamy ryby i potwory morskie. - Potwory będą podróżować z jednego terenu do drugiego, w poszukiwaniu pokarmu.
Ekwipunek
- Pod znakiem zapytania stoi wystąpienie magicznej rudy w Gothic 4. - Zostanie zaprezentowany nam zupełnie nowy ekwipunek. - Bronie będą ulegały zniszczeniu. - Gdy będziemy zbyt często parować ciosy, to tarcza zostanie zniszczona. - Obok mieczy pojawią się też inne bronie. Na teraz tyle mogę powiedzieć. - Jedzenie będzie zawsze świeże i soczyste. Nie ulegnie zepsuciu.
Przyroda
- W grze odwiedzimy cztery różne wyspy, każda z nich posiada swój unikatowy klimat, faunę i florę. - Pogoda będzie miała wyraźny wpływ na otoczenie np.: gdy pada deszcz strażnicy schowają się w domu by uchronić się przed nim. Podobnie będzie z innymi ludźmi, ponadto możliwe że gdy wejdziemy w błoto nasze ubranie się "ubrudzi". - Możliwe że na drzewach będą rosły owoce. W takim wypadku każda z czterech wysp zaoferuje nam inną roślinność, a w tym inne owoce. - W grze pojawi się Las Orków. - Będzie można ścinać niektóre drzewa i krzaki. - Zapalona pochodnia zgaśnie w deszczu. - Pogoda będzie miała wpływ na prędkość biegu i wytrzymałość.
Gildie
- W Arcania a Gothic Tale wystąpi gildia kupców, do niej należy chociażby Murda. - Z opowiadań można dowiedzieć się o gildii Myśliwych z Krwawej Doliny - Wystąpi gildia podróżników, a ich przywódcą jest Cranglan - Pewne, jest w grze zobaczymy Paladynów. - Możliwe że na morzach pomiędzy wyspami spotkamy piratów. - Pojawią się tajne organizację tak jak np: Gildia Złodziei z Gothic 2.
Umiejętności
- Zostanie ulepszony system umiejętności i sterowania. Spellbound zapewnia jednak, że będziemy mieli do wyboru klawiszologię z poprzednich części. - Prawdopodobnie będzie możliwość wspinaczki na drzewa, jak i inne elementy występujące w grze. - W Gothic 4 wystąpi pasek wytrzymałości. Takowy widzieliśmy już w Gothic 3. - Całkiem możliwe że po zjedzeniu, wypiciu "czegoś" lub mieszaniu różnego pokarmu będziemy mieli przed monitorem nie wyraźny obraz, a bohatera będzie brało na wymioty. - W Arcania a Gothic Tale zobaczymy nowy system obrażeń. Po uderzeniu kogoś w rękę to osoba poszkodowania nie będzie mogła wykonywać szybkich ruchów a broń pozostawi po sobie wyraźny ślad. - Gdy walczymy jakąś bronią, podczas jej użytkowania doskonalimy się w jej obsługiwaniu, dzięki czemu bohater walczy o wiele lepiej i zadaje większe obrażenia. - Powróci wspinaczka na wszelkie obiekty, wcześniej pisaliśmy o wspinaniu się na drzewa jednak Spellbound wciąż pracuje nad system wchodzenia na drzewa. - Będziemy możliwość nauki pisania i czytania. Pisać będziemy mogli na kamieniach, kartkach. - Nasz bohater czasem będzie musiał nabyć umiejętności oszusta, by wykonać daną misję. - Będziemy mogli rzucać przedmiotami codziennego użytku.
Arcania i sprzęt
- Grafika gry będzie wspierana przez DirectX 10. - Arcania a Gothic Tale na pewno zostanie wydany na PC i XBOX 360. Możliwa jest wersja na PS3 - Oprawa audio ma być równie piękna dla uszu, jak ta w którą wsłuchiwaliśmy się w poprzednich częściach. - Potwierdzono podział grafiki na bardziej żywą i ciemną. - Arcania a Gothic Tale będzie oferował świetne oświetlenie i cienie które będą się zmieniały z każdą godziną dnia, jak i nocy. - W Arcania a Gothic Tale 95% rzeczy napisane jest w C++, C#, PHP, Java i Lua. Używane są też inne języki. W grze najważniejszymi są C++, LUA, Shader, Assembly. - Prawdopodobnie powstanie modkit do Arcania a Gothic Tale.
Ten artykuł napisałem ja na podstawie: wywiadów, podanych informacji i opowiadań dla Arcania.gram.pl
Mam nadzieję że mnie admin za to nie zje .
Polinick - 18 kwi 2009, o 14:42
" />Słyszałem od pewnej osoby z Waszej ekipy, że teksty nie przechodzą żadnej korekty przed trafieniem na stronę. To jest fakt, żadnej ^^
Valdar - 18 kwi 2009, o 16:07
" />Ehh szykuje się robota
Cesc - 19 kwi 2009, o 10:31
" /> ">Słyszałem od pewnej osoby z Waszej ekipy, że teksty nie przechodzą żadnej korekty przed trafieniem na stronę. To jest fakt, żadnej
No niestety nie wszystkie przechodzą, bo brakuje ludzi do tego chętnych. A ten artykuł jest świeżo po aktualizacji. Swoją drogą ciekawe kto z ekipy kapuje na serwis, zamiast wziąć się do roboty
">Ehh szykuje się robota
Chodzi Ci o artykuły ? To jeszcze jest masa innych.
Exitulus - 19 kwi 2009, o 10:36
" />Dlaczego oni zawsze zapominają o magach... ;(
Powinien być porządny klasztor/gildia. Jak z G2 tylko ulepszony, co by mag wchodził do miasta a ludzie by mu się kłaniali
Ranndolf - 24 kwi 2009, o 22:45
" />Wymagania minimalne z oficjalnej strony:
* Procesor: Intel Pentium 4 3.2 GHz lub AMD Athlon 3500+ * Pamięć: 1GB (XP) lub 1,5GB (Vista) * Grafika: ATI 1800XT lub Nvidia GeForce 6800 Ultra z 256 MB i Shader Model 3.0 * Napęd: 6x DVD * Miejsce na twardym dysku: 10 GB * DirectX 9.0c * Karta muzyczna: kompatybilna z DirectX 8.1
Polinick - 25 kwi 2009, o 09:33
" />Fajnie wyglądają te wymagania, fajnie, ale nie ma się co cieszyć, na pewno będą wyższe.
No i jest pewna nieścisłość
">ATI 1800XT lub Nvidia GeForce 6800 Ultra Radeon 1800XT jest mocniejszym sprzętem od GF 6800 Ultra. Tak myślę.
Ranndolf - 25 kwi 2009, o 09:58
" />To wymagania minimalne zeby pograc normalnie na pewno trzeba bedzie miec sprzęt sporo mocniejszy...
A róznica pomiedzy tymi kartami nie jest na tyle kolosalna, by zachaczało to o jakąś nieścisłość
Polinick - 25 kwi 2009, o 10:42
" />Może i nie taka kolosalna, ale jest. Chociaż z drugiej strony... 6800 Ultra.
A wymagania wzrosną, zawsze tak jest, że te podawane na długo przed premierą są dużo niższe od ostatecznych.
Ranndolf - 25 kwi 2009, o 11:18
" />Gra ma byc tez na xkupe 360 wiec jesli nie spaprza optymalizacji, to wymagania nie powinny byc koszmarnie wysiokie
Polinick - 25 kwi 2009, o 12:52
" />No nie jest to takie pewne. Przecież silnik na Xboxa i PC różni się dość znacząco z racji tego, że architetura tych platform jest zupełnie różna, a i różnica w grafice zawsze jest spora, więc i wymagania mogą być na PC wysokie.
Ranndolf - 25 kwi 2009, o 23:16
" />Ale to raczej wymagania zalecane wymagania minimalne nie musza byc wcale takie wysoki :) wszystko zalezy od optymalizcji :)
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plalbionteam.htw.pl
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plcichooo.htw.pl
|
|
|
|