ďťż
  Iveco Stralis 480



SmalTrak - 25 maja 2009, o 19:12
" />Tutaj jeszcze nie prezentowałem ciężarówki ojca więc pora to zrobić.

Trochę danych:

- Marka i typ: Iveco Stralis
- Rok produkcji: 2004
- Silnik: Moc 480 km. Cursor, Automat
- Przebieg: ok. 750 tyś. km.
- Wyposażenie:
*Radio CD, *El.szyby, *El.lusterka, *Fotele pneumatyczne, *Pakiet biurowy(?), *Obracany fotel pasażera, *Automatyczna skrzynia biegów
- Obsługiwane kierunki: Niemcy, Francja, Hiszpania, Włochy, Belgia

Jak będziecie chcieli się czegoś dowiedzieć to śmiało pytajcie.

Zdjęcia praktycznie zaraz po przekazaniu auta. Nie wyglądało ono wtedy zbyt ciekawie.





Wnętrze przed wysprzątaniem - dzień:











Wnętrze po posprzątaniu - noc:















A teraz zdjęcia z minionego weekendu. Zamontowane zostały firanki, wyprane zostało wnętrze. Kabina otrzymała polerkę. W planach jest także pomalowanie felg, montaż gałązek, żółtych cytrynek pod zderzak oraz oklejenie przednich świateł żółtą folią.

















Pozdro i sorry za dużą ilość zdjęć.




ScaniaV8 - 25 maja 2009, o 19:19
" />Witam

Iveco po posprzątaniu i umyciu wygląda bardzo ładnie Od dawna twój ojciec nie pracuje w Tolmarze?

Pozdrawiam



SmalTrak - 25 maja 2009, o 19:30
" />
">Od dawna twój ojciec nie pracuje w Tolmarze?

Już półtora roku będzie.



Mateusz C - 25 maja 2009, o 20:41
" />Ty, nie wiedziałem, że twój ojciec jeździ u Florka, to praktycznie sąsiad mojego ojca szefa Gruszczyn tak?

Iveco jak to iveco, ma swój charakter i tyle Po polerce lakier ładnie się błyszczy, chodź efekt psują różne odcienie szarości plastików, no ale te roczniki (już) tak mają Też podoba mi się to czerwone oświetlenie w straliskach, fajny gadżet. Aczkolwiek za te firanki to bym Cię chętnie zje.ał Aby pomniejszają i tak dużą przestrzeń kabiny Ale za to na silnik na pewno nie narzekacie Mocy w cholere mimo tylko 480km na etykietce

Aaaa, i skrzynia to chyba pół automat. Biegi trzeba przełączać w przód, i w tył, przy zatrzymaniu sam włącza na 3/5 bieg w zależności od obciążenia na pace. I chyba czasami sam redukuje? Mieliśmy właśnie takie coś w naszym EuroStarze, zresztą kuzyn w stalisie też tak ma, EuroTronic się zwie z tego co pamietam

Spalanie jak tam? Nasza 480tka z ZFem w tandemie (tandem zawsze bierze na oko litr więcej niż ciągnik z naczepą) przy średnio 15-20t i pełnym rurowaniu w podwójnej obsadzie łyknie 30-32 litry. Trasa Polska-Hiszpania-Polska




Truckman - 26 maja 2009, o 06:49
" />Polerka czyni cuda Odzyskał drugą młodośc. Poprzedni kierowca to jakiś brudas zajebisty Do czegoś takiego doprowadzić kabine Powiedz mi jak sie ma silniczek przy tym przebiegu nie leje, nie stuka I zobacz czy szyberdach nie cieknie bo te plamy na podsufitce troche niepokojąco wyglądają



miqs - 26 maja 2009, o 06:56
" />Ładnie go wypicowałeś Jednak auto gruntownie wymyte to inna bajka Ojciec nie narzeka na Iveco? Mercedes był lepszy/gorszsy?



Mateusz C - 26 maja 2009, o 10:22
" />
"> I zobacz czy szyberdach nie cieknie bo te plamy na podsufitce troche niepokojąco wyglądają

Daniel uwierz mi, nie spotkałem jeszcze iveca mające przebieg ponad 400tys z suchym sufitem. KAŻDE tak ma Nie ważne czy Stralis czy EuroStar.



Truckman - 26 maja 2009, o 11:40
" />
">Nie ważne czy Stralis czy EuroStar.
Czy Scania R



SmalTrak - 26 maja 2009, o 13:22
" />Ale pytań. No dobra, jedziem...

A ja sądzę, że przez firanki zrobiło się jakoś przytulniej. Miejsce pracy oddzielono od sypialni i tak moim zdaniem powinno być. Jeśli zaś chodzi o skrzynie to podczas jazdy biegi przekładają się automatycznie. Gdy skrzynia jest w pozycji N trzeba wrzucić bieg. Prawym przyciskiem przy joystiku wybieramy typ przełożenia. Jest Semi i Auto. Przy Semi sami wybieramy, z którego biegu ruszymy. Przy Auto komputer sam wybiera bieg biorąc pod uwagę obciążenie osi. Redukować np. podczas podjazdu pod górę można.

Spalanie wychodzi podobne. Mniej więcej 30L czasami 28, czasami 32. Tym bardziej, że Hiszpania nie jest płaskim terenem.

Silnik jak na swój przebieg, który teraz wynosi ok. 850 tys. km o ile się nie mylę (dane z początku tematu są z lutego 2008) sprawuje się idealnie. Nic nie stuka, odpala i pracuje równo. To aż dziwne jak na Iveco, ale prawdą jest, że narazie nic się nie psuje.

Co było lepsze? Trudno powiedzieć. Iveco na pewno jest bardziej funkcjonalne. Za to na pewno komfort jazdy lepszy był Mercedesem. Każdy miał jakieś + i -.



Mateusz C - 26 maja 2009, o 13:52
" />
">Nic nie stuka, odpala i pracuje równo. To aż dziwne jak na Iveco, ale prawdą jest, że narazie nic się nie psuje.

Z tym, że to dziwne to się nie zgodze Stare silniki Iveco ze spokojem wytrzymywały po 1,2mln kilometrów bez remontów, Cursory przewidziane są na 1,5mln Także jeżeli się dba o bieżące sprawy jak olej, filtry itd spokojnie wasze iveco jeszcze trochę pojeździ.

Ojciec w 93? 94? roku dostał jako pierwszy w Polsce EuroTecha. (nie musicie w to wierzyć, ale jakiś tam certyfikat z fotką wisi u szefa w biurze) Przejeździł nim od nowości 950tys po Unii, Później Iveco w firmie latało do 1,3mln kilometrów na liczniku i zostało sprzedane, z tego co wiem, dzisiaj jeździ już tylko w koło komina, czasami je widuje gdzieś w Śremie i z tego co ostatnio się dowiedziałem licznik w styczniu przekręcił już 2mln. Auto po lakierniku, remoncie silnika, mostu i skrzyni biegów całkiem sprawnie jeździ z cegłami...

Ps. Ochhh Ja na temat Iveca mógłbym gadać godzinami



Kuba J. - 26 maja 2009, o 15:40
" />Mateusz.. wkoło komina czy konina? Bo ostatnio widziałem żółtego eurotecha na konińskich bez ospojlerowania i naklejek cursora...?



ScaniaV8 - 26 maja 2009, o 15:48
" />Witam

Moim zdaniem wygląda napewno lepiej z tymi firankami niż bez.Mam takie same odczucie jak Paweł,jest bardziej przytulniej

Pozdrawiam



Mateusz C - 26 maja 2009, o 16:40
" />Kuba, w koło komina Jeździ w promieniu 100km od Śremu. EuroTech był biały z owiewkami na kabinie.



Wojtek K. - 26 maja 2009, o 22:19
" />Bardzo mi się Wasz Stralis podoba Po polerce wygląda jak nówka... pasowałyby mi tutaj chromowane aluski koniecznie z Super - Singlami na przodzie i jakaś delikatna rurka na dachu. Dbajcie o niego i oby służył bezawaryjnie



Bodzio - 27 maja 2009, o 12:30
" />"Się dba ,się ma" - i w tym przypadku jest to w pełni uzasadnione .
Fajnie że przykładacie się do dbania o auto ,za to duże piwo

Pozdrawiam.



kierowca - 28 maja 2009, o 17:45
" />Ładnie żeś Paweł kabine obleciał, odrazu lakier odzyskał świeżość i auto zyskało na wyglądzie . A jaką pastą polerowałeś ?



SmalTrak - 28 maja 2009, o 18:08
" />Jest to politura nabłyszczająca do zmatowiałych lakierów (jest też do lakierów nowszych) firmy Sonax. Dosyć przyjemnie się poleruje i daje świetne efekty szczególnie na ciemniejszych lakierach. Karoseria była polerowana właśnie tą politurą, a owiewki jako, że są plastikowe były polerowane pastą Tempo. Były już nieco wyblaknięte w porównaniu do blachy.

I taka informacja. Iveco ma dziś przejechane już 897104km.



miqs - 28 maja 2009, o 18:18
" />A jak z usuwaniem rysek przez tego sonaxa?



SmalTrak - 28 maja 2009, o 18:26
" />Z usuwaniem rys może być kiepsko. Jest to jedynie politura nabłyszczająca, a nie renowacyjna. Być może usuwa jakieś mikrorysy, ale z tymi większymi sobie raczej nie poradzi.



kierowca - 28 maja 2009, o 18:31
" />
">Z usuwaniem rys może być kiepsko. Jest to jedynie politura nabłyszczająca, a nie renowacyjna. Być może usuwa jakieś mikrorysy, ale z tymi większymi sobie raczej nie poradzi.

a jak by tak najpierw tempo a potem tą politurą ?

i ręcznie machałeś czy maszynką ?



SmalTrak - 28 maja 2009, o 19:11
" />Nie próbowałem tego sposobu. Następnym razem sprawdzę czy to działa. A polerowałem ręcznie. W maszynkę się jeszcze nie wyposażyłem.



miqs - 28 maja 2009, o 20:50
" />Bo tak ogólnie chłopaki z forum golfa robią tak: poleruja pastami polerskimi maszynowo, potem politura maszynowo, myja auto i na to wosk. Auto gotowe na MajoVWke.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • albionteam.htw.pl
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • cichooo.htw.pl