ďťż
  Kilka różnych wątpliwości



Mateusz Skórski - 30 wrz 2010, o 15:29
" />A więc tak:
-Przeczytałem na forum, że istnieje na świecie szybkim limit programów. Sztuk dwa. Cóż to oznacza?
-Kolejna sprawa to komunikaty. Czy mogą być wysyłane do nie-swoich jednostek?
-Jeszcze jedna rzecz odnośnie komunikatów - jak rozumiem, jeśli dwie jednostki, a i b, wyślą po jednym komunikacie do jednostki c... to dojdą w losowej kolejności, tak?

- Na koniec najważniejsze - czemu w oknie wpisywania programów nie można wklejać żadnych treści?! Mam spreparowany kod dla zbieracza, kopiuję go, i tu zagwozdka, nie da się go wklejać, a mimo to nie chciało by mi się przepisywać tych 30 linijek kodu.




Marek Szykuła - 30 wrz 2010, o 22:13
" />



Mateusz Skórski - 1 paź 2010, o 19:40
" />Co do textboxa - działa mi to wszędzie, poza tymi dwoma oknami w świecie szybkim i wolnym. Mam Chrome'a, win 7.



Marek Szykuła - 1 paź 2010, o 21:35
" />




Mateusz Skórski - 1 paź 2010, o 22:16
" />Jest świetnie - nareszcie działa.
Jak rozumiem opcja, by każdy pojazd miał mniej lub bardziej skomplikowany program jest możliwa, ale tylko na świecie wolnym, tak?
Jeszcze jedno pytanie. Czy udałoby się rozwijać grę możliwie też w kierunku większej ilości rund, pozwoliłoby to na bardziej zaawansowane techniki, które normalnie prawdopodobnie nie zdążyły by nawet pokazać jakichkolwiek efektów swych działań. Nie ukrywam, projektuję pewien skomplikowany system, i chciałbym zobaczyć go w działaniu. Mogę spróbować opisać szkic koncepcyjny, na życzenie.



Marek Szykuła - 1 paź 2010, o 22:42
" />



Mateusz Skórski - 1 paź 2010, o 22:50
" />Naszła mnie kolejna wątpliwość - mianowicie, w jaki sposób moja własna jednostka, która stoi przy bazie, i nie dostała żadnych komunikatów może zoorientować się, jakie jest id mojej bazy? Wydaje mi się to niezbędne, gdyż bez tego nie może się z nią komunikować.



Marek Szykuła - 1 paź 2010, o 22:58
" />



Mateusz Skórski - 1 paź 2010, o 23:06
" />Ale nie istnieje sposób, by jednostką A zobaczyć id jednostki B i wysłać jej komunikat w tej samej turze? Zakładając że nie ma zapisanego id tej jednostki.



Marek Szykuła - 1 paź 2010, o 23:20
" />Jeśli widać jednostkę w otoczeniu to właściwie id jest podany. W innych przypadkach to niemożliwe. Ale można to obejść poprzez wysyłanie sobie id "na wszelki wypadek".



Mateusz Skórski - 1 paź 2010, o 23:28
" />Właśnie problem w tym, że to, iż obiekt jest w polu widoczności nic nam nie daje. Znamy bowiem jego typ - ok, to czołg. Znamy jego param, ok zastrzeli mnie z odległości 3, znamy jego owner, dobra, jest mój, nie ma co się martwić. Ale nie widzę w dokumentacji nawet wzmianki o widzeniu innych id (poza LIST UNITS)



Marek Szykuła - 2 paź 2010, o 00:39
" />Param to jest właśnie id. Pierwsza tabela mówi, że to jest parametrem.



krzysiumed krzysiumed - 2 paź 2010, o 12:23
" />Czy jest możliwość przekazywania informacji między turami? W Pythonie mogę to zrobić poprzez zapisanie stanu skryptu (moduł pickle) do pliku i odtworzenie w następnej turze, ale pliki po wykonaniu skryptu są usuwane (rozumiem, że to ze względów bezpieczeństwa).



Marek Szykuła - 2 paź 2010, o 13:23
" />



krzysiumed krzysiumed - 2 paź 2010, o 19:26
" />Według dokumentacji istnieją komendy MOVE {kierunek}, np. MOVE N, ale one nie działają.

@edit: I w jaki sposób odróżnić, która odpowiedź systemu to odpowiedź na polecenie UNIT, a która na LIST UNITS (w przypadku gdy się posiada dwie jednostki, jest to niemożliwe)?



Marek Szykuła - 2 paź 2010, o 22:09
" />



krzysiumed krzysiumed - 3 paź 2010, o 10:35
" />I jeszcze jedno. W dokumentacji jest napisane:




Marek Szykuła - 3 paź 2010, o 11:26
" />Tak to średnica. Dzięki. Dodałem wzmiankę w dokumentacji.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • albionteam.htw.pl
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • cichooo.htw.pl