Opony



grodzio - 31 sty 2007, o 12:44
" />Jak w temacie, piszcie wszystko co wiecie na temat opon w truckach. Ja ostatnio odbyłem podróż przez pół Polski i widizałem, że sporo ciężarówek ?migało po ?niegu na supersinglach i nie bardzo im to szło. Pierwsze więc pytanie czy supersingle to opony letnie, czy s? też zimówki. Chętnie poczytałbym co? o oponach niskoprofilowych.




Miki_RDE - 31 sty 2007, o 14:35
" />Supersingle maj? dużo powierzchnię wiec sie ?lizgaj? i raczej kto? m?dry kto jeÄ˝dzi w lecie na supersinglach to na zime zakłada zwykłe tak jest w przypadku mojego taty



miqs - 31 sty 2007, o 19:59
" />
">Supersingle maj? dużo powierzchnię wiec sie ?lizgaj? kurde wreszcie mnie ktos uswaidomil, ze jest odwrotnie ja myslałem, ze im szersze kolo tym lepsza przyczepnosc



Wojtek K. - 31 sty 2007, o 20:04
" />Sie Miqs myliłe? i to bardzo, ponieważ szeroka opona musi odprowadzić bardzo dużo wody z lamelek, a im węższa tym lepsze odprowadzania, ponieważ jest mała powierzchnia. Ogl?dałe? kiedy? rajd Szwecji ? Tam możesz zobaczyc na czym to polega, jak po lodzie, ?niegu i wodzie pomykaj? na oponach o szeroko?ci 135 mm




Miki_RDE - 31 sty 2007, o 20:16
" />
">Supersingle maj? dużo powierzchnię wiec sie ?lizgaj? kurde wreszcie mnie ktos uswaidomil, ze jest odwrotnie ja myslałem, ze im szersze kolo tym lepsza przyczepnosc
Tak jest w lecie że szersze to maj? lepsz? przyczepno?ć ale na zime to s? bardzo zbędne



grodzio - 31 sty 2007, o 21:59
" />prostuj?c fakty im szersze koło tym lepsza przyczepno?ć ,ale na suchym,wystarczy jednak trochę mokrego i ci?gniemy za sob? hektolitry wody. przy okazji zimówek chodzi o jeszcze jedn? sprawę mianowicie o uzyskanie jak największego nacisku na cm kwadratowy powierzchni koła, na w?skim jest on ze zrozumiałych względów większy.



TiroManiaK_2006 - 7 lut 2007, o 01:04
" />Mnie zawsze fascynowały opony zimowe do ciężarówek. Wiadomo jak to się ma do osobówek ale z tego co się już oczytałem i o patrzyłem w sklepie z Oponami to Opony Zimowe do ciężarówek zaczyaja dorównywać technologiom jak i zadaniom typowej opony od samochodu osobowego.

Ostatnio natknołem się na nowe Michelinki Energy 4 Winter do ci?gników na os napędow?.

A i małe sprostowanko oponki które zostan? za jeden dzień użyte w boju na Rajdzie Szwecji maj? nowy rozmiar 125mm szeroko?ci i jeszcze większej ilo?ci kolców w pojedynczym klocku opony. Rozporz?dzenie z zał?cznika J federacji FIA.Oficjalnym i jedynym dostarczycielem opon dla zespołów Manufactures 1 i Manufactures 2 jest BFGoodrich - Koncer Michelin.



SmalTrak - 7 lut 2007, o 18:28
" />Z tego co wiem do ciężarówek bardzo rzadko stosuje się opony zimowe. Jedna opona do ciężarówki kosztuje grubo ponad 600zł i najczę?ciej w ciężarówkach s? montowane opony całosezonowe.



kierowca - 8 lut 2007, o 00:02
" />mój wujas ma nowe Michelinki co? tam Snow Scandinavia czy jako?tak na całym ci?gniku i mówi że jeżdzi sie super. a mój ojciec ma na swoich supersinglach powycinane rowki bo ojca szef ma warsztat dla cięzaówek ł?cznie z wulkanizacj? i mu porobił



maciek_traker - 13 lut 2007, o 18:46
" />Tak więc Michelin ma w swojej ofercie dwa modele zimowych supersingli: X ONE XDN 2 Grip oraz X ONE XDN Grip. S? to opony o rozmiarze 495/45 R 22,5. A co do odprowadzania wody, to supersingle maj? gorzej, bo s? szersze, więc większ? powierzchni? przylegaj? do asfaltu i musz? odprowadzic o wlele więcej wody niż 315/70 R 22,5. Wtedy pojawia się zjawisko aquaplaningu, czyli pomiędzy opon?, a asfaltem powstaje warstwewka wody, która skutecznie ogranicza przyczepno?ć i auto ma tendencję do "płynięcia" po drodze. Zostawiam link, to możecie sobie obejrzeć te opony i trochę o nich poczytać.

http://www.michelintransport.com/ple/fr ... 37&lang=PL



grodzio - 17 lut 2007, o 16:05
" />czy mógłby kto? przsybliżyć temat czujników ci?nienia w ogumieniu i ewentualnie systemów automatycznego dopompowania powietrza?



maciek_traker - 17 lut 2007, o 17:24
" />Na temat czujników ci?nienia powietrza mam do powiedzenia tyle, że wbrew pozorom nie podaj? jakie ci?nienie jest w oponie, tylko wł?czaj? kontrolkę na desce rozdzielczej, kiedy ci?nienie drastycznie spadnie np. kiedy przebijemy opone. Z tego co słyszałem i czytałem, nie ciesz? się zbytni? trwało?ci?. A na ten drugi temat niewiele wiem(praktycznie nic),gdyż słyszałem dawno, że chc? to wprowadzić, ale ogólnej zasady działania nie znam..


">prostuj?c fakty im szersze koło tym lepsza przyczepno?ć ,ale na suchym,wystarczy jednak trochę mokrego i ci?gniemy za sob? hektolitry wody. przy okazji zimówek chodzi o jeszcze jedn? sprawę mianowicie o uzyskanie jak największego nacisku na cm kwadratowy powierzchni koła, na w?skim jest on ze zrozumiałych względów większy.


Te słowa rozwiewaja chyba wszystkie Wasze w?tliwo?ci. Bo moje na pewno, chociaż nieskromnie przyznam, że już wcze?niej o tym wiedziałem.

@Mod: Jest opcja zmień, więc prosze jej używać, a nie pisać posta pod postem w ten sam dzień !



maciek_traker - 20 mar 2007, o 18:32
" />
">czy mógłby kto? przsybliżyć temat czujników ci?nienia w ogumieniu i ewentualnie systemów automatycznego dopompowania powietrza?


Więc tak- na ten drugi temat ostatnio czytałem, kiedy w starym numerze Polskiego Trakera opisywali Renault Keraxy, które brały udział w wyprawie po Jadwabnym Szlaku. Mniej więcej chodzi o to, ze na klawiaturze wpisujesz dan? warto?c ci?nienia, a system pneumatyczny dopompuje go do wpisanej wartosci. Bardzo sie to przydaje w rajdach pustynnych bo wszystko robi elektronika i pneumatyka a nie trzeba wysiadac z wozu i reczne korygowac wartosci.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • albionteam.htw.pl
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • cichooo.htw.pl