|
|
|
|
Problem z malowaniem.
Grex - 18 mar 2007, o 10:35
" />Witam.Sklejam naczepê Schmitz Rewell.Nie mam pomys³u na pomalowanie skrzyni(ch³odni).Mo¿e mnie jako? wspomo¿ecie ciekawymi pomys³ami.Niechcia³bym jej oklejaæ kalkomaniami z pud³a.Tylko stworzyæ jakie? ciekawe malowanie.Czekam na propozycje.Za pomys³y z góry dziêkuje.
Pozdrawiam
grodzio - 16 lip 2007, o 14:59
" />S³uchajcie mam problem z pomalowaniem ramy od Iveco. Jak nale¿y pomalowa³em wszystko podk³adem i wysz³o super. Potem postanowi³em, ¿e pomalujê czarnym matem. Warstwa farby po³o¿y³a siê idealnie, problem pojawi³ siê po 30 minutach. Farba zmieni³a kolor z czarnego na szary i to o ró¿nych odcieniach. Kolejna warstwa nic nie pomog³a. Postawnowi³êm wiêc wszystko wysuszyæ i pomalowaæ ramê na czarny po³ysk (jak to zazwyczaj w niemieckich stra¿akach). I znowu farba po³o¿y³a siê ³adnie, ale po wyschniêciu zmatowia³a i zrobi³a siê czarno - szara. W niektórych miejscach jes po³ysk w innych mat. Malujê Motipami i nigdy nie mia³em takiego problemu. Pomó¿cie.
Truckman - 16 lip 2007, o 15:19
" />grodzio problemy przy malowaniu sprayami sa niezliczone-wiem to ze swojego doswiadczenia o ile podk³ad jest akrylowy i baza te¿ to nie mam pojêcia co sie mo¿e dziaæ ale polecam 600 na wodzie zmatwoiæ i spróbowaæ jeszcze raz.Jak nie to nie ma innej rady-kret/dot
Archi - 16 lip 2007, o 17:12
" />Kret/dot albo Panowie wreszcie zainwestujcie w aerografy. Tam wprawdzie tak¿e pojawiaj± siê problemy, ale jesli farba jest ¶wie¿a i odpowiednio dobrana, to nie ma problemów. Malowanie aerografem daje nam jeszcze ten luksus, ¿e mo¿emy malowaæ bardzo drobne czê¶ci bez obawy, ¿e zalejemy element farb±. Zasada jest jedna: je¶li ju¿ malujemy model natryskiem, to malujmy go w ca³o¶ci t± technik±. Wdety nie ma widocznych ró¿nic, jak ma to miejsce przy malowaniu wiêkszych czê¶ci aerografem czy spreyem a mniejszych pêdzelkiem. Pozdrawiam
grodzio - 16 lip 2007, o 22:53
" />Mój problem z aero wygl±da tak, ¿e poprostu nie mam gdzie sobie tego zorganizowaæ. Nie mam gdzie postawiæ sprê¿arki (bo je¶li kupowaæ to jak±¶ lepsz±). Poza tym przera¿a mnie konserwacja. Je¶li chodzi o farbê, to chyba doszed³em o co chodzi. Problemem mo¿e byæ upa³, jaki dzi¶ u nas panowa³, a konkretnie wilgoæ. Wcze¶niej malowa³em tak samo i tymi samymi farbami kabinê Volvo i by³o ok. Mo¿e wiêc chodzi w³a¶nie o to?
Praetorian - 16 lip 2007, o 23:42
" />Ja bym nie powiedzia³... No chyba, ¿e spraye sta³y na balkonie w s³oñcu lub w bardzo gor±cym pomieszczeniu (pow.40 stopni).
Je¶li jest temperatura wysoka to tym lepiej! Przecie¿ w wiêkszo¶ci profesjonalnych lakierni temperatura siêga 50 stopni celsjusza. ::)
grodzio - 17 lip 2007, o 08:31
" />Ale chodzi o wilgoæ, nie o temperaturê sam± w sobie.
SmalTrak - 19 lip 2007, o 22:17
" />Siemka
Bêdê powoli przymierza³ siê do malowania kabiny od Mana FE aerografem bo do sprayów straci³em cierpliwo¶æ. St±d te¿ moje pytanie...
Jakie farby najlepiej wybraæ do malowania ? Pactra, Humbrol a mo¿e Revell ? Zastanawiam siê która z farb da najlepszy efekt po³ysku. Z w³asnego ma³ego do¶wiadczenia wiem, ¿e Humbrole zostawiaj± dosyæ niez³y po³ysk bez pokrywania go bezbarwnym.
Druga sprawa to podk³ad. Czy istnieje podk³ad do aerografu ? A mo¿e poprostu u¿yæ szarej matowej farbki ? Koledzy po fachu na forum PWM u¿ywaj± podaj¿e podk³adu Grunze (chyba tak to siê nazywa). On jest w puszce, ale idealnie zgrywa siê z farbkami modelarskimi.
Trzecia sprawa to ró¿norodno¶æ farb. Chcia³bym aby podk³ad, baza i clar by³y jednakowej firmy (producenta). Chyba, ¿e które¶ z farb idzie ze sob± ³±czyæ bez obawy zwa¿enia siê.
Czwarta i ostatnia sprawa to polerka. Chcia³bym siê dowiedzieæ który z dostêpnych na rynku produktów najbardziej nadaje siê na polerke modelu ? Gdzie¶ czyta³em, ¿e pasta Tempo bêdzie dobra, ale czy ona czasami nie ma za du¿ego "ziarna" ? Mog³oby to bardziej uszkodziæ i porysaæ powierzchnie ni¿ wypolerowaæ. Proszê w tej sprawie pisaæ z konkretami (firma, typ itp.)
Z góry dziêkuje za wszelk± pomoc.
RoadTrain - 20 lip 2007, o 06:15
" />Z tego co wiem tp bardzo dosc dobrze wypadaja farby Pactry. Uzywam ich czasami i jestem jak narazie zadowolony. Poza tym nie sa az takie drogie, acz kolwiek musisz liczyc sie z tym ze troszke wybulisz...
Kuba J. - 20 lip 2007, o 11:39
" />Ja aerografem maluje albo farbami model mastera albo lakierami samochodowymi. podk³ad dla mm to po prostu szara farba. a do polerki u¿ywam pasty polerskiej tamiya.
pozdrawiam
Praetorian - 20 lip 2007, o 13:28
" />A wiêc tak...
Gunze s± bardzo chwalonymi lakierami przez wszystkich osobówkarzy, ¿e tak siê brzydko wyra¿ê. Humbrolami da siê uzyskaæ na prawdê ¶wietny efekt, ale trzeba do¶æ uwa¿aæ na clear'a, bo wszystko siê do niego lepi i trzeba zaraz po pomalowaniu przepsikaæ aerograf rozpuszczalnikiem. Malowa³em humbrollami Lamborghini i wygl±da³o to tak:
-podk³ad (niestety nie matt, ale satin, ale te¿ da³o radê) -baza- 222- indigo gloss (piêkny kolorek) -clear humbrol (jedna warstwa starczy³a- o dziwo) -papierek wodny 2000 -polerka samochodow± past± polersk± nieznanego pochodzenia (zamiast tego lepsze jest mleczko polerskie. w³a¶nie co¶ takiego zakupi³em i muszê przyznaæ, ¿e przy odrobinie wysi³ku efekt- bomba. mo¿na siê przejrzeæ w lakierze. Pasta tempo te¿ jest dobra, ale ta lekko¶cierna. Inne mog± zniszczyæ lakier. Moje mleczko by³o zakupione w E.Leclerc za 5,50- "POLER II" firmy Eurocolor)
Obecnie zaczynam kombinowaæ z samochodówkami, ale zaczynam siê powa¿nie zastanawiaæ nad pactrami ze wzglêdu na straszny syf jaki robi± samochodówki oraz humbrole. Mycie po pactrze to po prostu przemywanie aero wod± destylowan±, lub kranów±.
Na razie mogê Ci powiedzieæ tyle. Jak bêdziesz mia³ jeszcze jakie¶ pytania to wal. Postaram siê pomóc. A je¶li chcesz zobaczyæ efekt polerki moim mleczkiem to daj znaæ- poka¿ê Ci co zrobi³em z moim Western Starem
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plalbionteam.htw.pl
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plcichooo.htw.pl
|
|
|
|