|
|
|
|
Proźba o materiały na temat transportu ponadnormat
sliwek - 5 maja 2007, o 21:58
" />Witam, jestem tu nowy i od razu mam do Was wielk? pro?bę. Nie wiem czy dobry dział wybrałem jak nie to prosze "góre" z forum o przeniesienie. Piszę pracę na temat transportu ponadnormatywnego, nie ukrywam zbyt wielu materiałów nie ma :/ a przepisy się szybko zmieniaj?.. czy jest ktos kto mógłby mnie wspomóc w mojej pracy jakimi? materiałami? nie chodzi mi tu o zdjęcia bo tych jest do?ć sporo lecz o jakie? teksty, czasopisma, artykuły lub jakie? opisy działania naczep (tzn to jak jest na nie umieszczany ładunek, te całe osie skrętne, zasady działania)... z góry dzieki za wszelak? pomoc!
..jeszcze taka mała pro?ba, aby podać Ä˝ródło tych informacji gdyz jest mi to niezbędne do umieszczenia w pracy..
Pozdrawiam Sliwek
kanioma - 5 maja 2007, o 22:53
" />oj u nas specjalistow od gabarytow nie brakuje, jestem pewna ze koledzy z pewnosci? Ci pomog?:))
Mateusz C - 6 maja 2007, o 08:11
" />Dużo poczytaj dział Bred Last u nas na forum, tam też jest bardzo dużo informacji na różne tematy, może znajdziesz co? dla ciebie
sbzdz - 6 maja 2007, o 14:14
" />Witaj
chętnie Ci pomożemy, ale proszę o bliższe szczególy: np temat Twojej pracy, czego potrzebujesz (ale konkretnie) itp
sliwek - 8 maja 2007, o 18:44
" />Hello, tematem pracy jest ogólnie transport samochodowy ponadgabarytów. Obecnie piszę o pilotowaniu takich pojazdów (wszystko biorę z rozporządzenia ministra infrastruktury, więcej nic nie mam), potem bede musiał opisać przyczepki. Może posiadacie jakieś takie opisy poszczególnych typów. Bo wiem, że jest ich kilka: rozciągane, niskopodwoziowe, niskopodwoziowe-wysokotonażowe, zagłębiane (pełna podłoga, belka po środku), modułowe. Są jeszcze jakieś rodzaje? No i jkaie sa sposoby załadunku? -> dźwig, pojazd sam wjeżdża na naczepkę...
Teraz tak, jedne z nich posiadają ten cały "balkon". To są tylko zagłębiane czy jeszcze jakieś go mają? Piszę pracę ogólnie o tym transporcie także nie chce się zagłębiać w jakieś tam szczegóły tylko tak co by to miało ręce i nogi Tutaj chciałym wrzucić jakieś fotki z załadunku i opisać te foteczki (na forum widziałem taki cały załadunek chyba autorstwa sbzdz-a chodzi o palownice, mógłbym użyć fotek? )
Kolejna rzecz to ciągniki. Nie bede opisywał marek itp bo to sie mija z celem bo ich jest zbyt dużo. Chodzi mi tylko ogólnie o typy (czyli tam liczba osi, specjalna budowa(?) itp), że zazwyczaj mają więcej osi, moc itp. Potem w niektórych przypadkach mają nakładany ten balast cały, przeważnie w tych modułowych nie? Bo one zazwyczaj albo pchają albo ciągną nie mają do siodła naczepki podczepionej, czy się mylę? No i trzecia rzecz zezwolenia. To tez wezmę z przepisów tzn rozporządzenia na ten temat. I to by było na tyle z teorii.
No i pozostaje część praktyczna, czyli na podstawie jakiejś firmy wszystko to co w teorii było tylko w odniesieniu do rzeczywistej firmy. Tzn jak sie tam załatwia zezwolenia, kto je załatwia, czy pilotów swoich mają czy "wynajmują"
Wiem.. dużo tego.. Ale w miarę Waszych możliwości czy to co napisałem wyżej bardzo mija sie z prawdą? Jest ktoś ze śląska? Czy wszyscy z odległych rejonów? Chciałem uderzuć do ZTE Katowice ale może tutaj ktoś jest z okolic i pracuje w takiej branży?
Pozdrawiam i dziękuje ..strzeliłem "pościka"
I jeszcze jedno (do pilotów) - czy Wy musicie mieć jakieś specjalne ubranka? I co musicie mieć na wyposażeniu? Jest to gdzieś zapisane? Co musicie mieć, w jakiej ilości itp?
NobelEXC - 8 maja 2007, o 19:32
" /> "> Teraz tak, jedne z nich posiadaj? ten cały "balkon". To s? tylko zagłębiane czy jeszcze jakie? go maj?? Piszę pracę ogólnie o tym transporcie także nie chce się zagłębiać w jakie? tam szczegóły tylko tak co by to miało ręce i nogi Tutaj chciałym wrzucić jakie? fotki z załadunku i opisać te foteczki (na forum widziałem taki cały załadunek chyba autorstwa sbzdz-a chodzi o palownice, mógłbym użyć fotek? )
Kolejna rzecz to ci?gniki. Nie bede opisywał marek itp bo to sie mija z celem bo ich jest zbyt dużo. Chodzi mi tylko ogólnie o typy (czyli tam liczba osi, specjalna budowa(?) itp), że zazwyczaj maj? więcej osi, moc itp. Potem w niektórych przypadkach maj? nakładany ten balast cały, przeważnie w tych modułowych nie? Bo one zazwyczaj albo pchaj? albo ci?gn? nie maj? do siodła naczepki podczepionej, czy się mylę? No i trzecia rzecz zezwolenia. To tez wezmę z przepisów tzn rozporz?dzenia na ten temat. I to by było na tyle z teorii.
Wyróżniamy dwa balkony: - przedni, czę?ć naczepy która nachodzi na ci?gnik tzw. łabędzia szyja ( ghose neck ), znajduje się tam swożeń tzw. królewski czyli 2,5" - 3,5", przedni balkon może być wypinany, co pozwala na załadunek/wiazd towaru od przodu naczepy. - tylni, czę?ć naczepy nad kołami naczepy ( głownie w zabłebianych tak okre?laj? tył naczepy )
Co do ci?gników to: - moc oczywi?cie jest uzależniona od wagi towaru, czasem wystarczy 480 HP a czasem 660 HP jest zamało - ilo?ć osi to mozna spotkać skromne gabaryty z 2 osiami, ale generalnie od 3 do 6 osi. - balast jest zakłada sie do ci?gników balastowych ( nie mylić z siodłowymi ) różnica jest taka, że balastowy ma w miejscu siodła zamontowany balast, często jednak jest możliwo?ć demontażu i pojazd może spełniać dwie role. Ci?gniki balastowe pchaja/ci?gn? naczepy/przeczepy modułowe. Napisalem naczepy/przyczepy ponieważ do niektórych modułów można dołożyć łabędzi? szyje i już mamy naczepe modułow?
Narazie tyle z mojej strony, mam nadzieje, ze nic nie pokręciłem, jakby co? koledzy napewno poprawi?.
Polecam www.schwerlastinfo.de
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plalbionteam.htw.pl
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plcichooo.htw.pl
|
|
|
|