|
|
|
|
Renault Kerax
Krzysztof - 17 lut 2007, o 20:04
" />Renault Kerax oferuje klientom 5 typów podwozi i 3 typy ci?gników, ł?cznie 13 różnych rozstawów kół, można ł?czyć je z dwoma rodzajami silników i różnymi wariantami mechanizmów napędowych, uzyskuj?c pojazd optymalny do oczekuj?cych go zadań. Nawet je?li pojazdy używane na placach robót 70% czasu pracy spędzaj? na drogach – i tak na czoło wysuwa się ich przydatno?ć w warunkach budowy. Prze?wit podwozia Keraxa wynosi 40 cm z przodu i 32 z tyłu, co pozwala mu bezpiecznie pokonywać przeszkody. Podobnie jak we wszystkich pojazdach budowlanych, tak i w tym przypadku specjalnie zabezpieczono elementy szczególnie narażone na ryzyko uszkodzeń: przed reflektorami umieszczono kratki ochronne, zderzaki wykonano z metalu, cylindry hamulcowe osadzono wysoko, zamontowano specjaln? obudowę chłodnicy, a najniższy schodek kabiny daje się złożyć. Z my?l? o wygodzie kierowcy przy wsiadaniu i wysiadaniu we wnętrzu szoferki zastosowano tzw. Concept Access: kierownicę można przesun?ć w kierunku szyby czołowej, a fotel prowadz?cego opu?cić. Wydech umieszczony jest pionowo, a wlot filtra powietrza usytuowano bezpiecznie wysoko. Ci?gnik napędzany jest silnikiem Renault MIDR o mocy od 260 do 385 KM. Od 1998 roku wprowadzono nowy 6-cylindowy silnik MIDR 06.23.56 o pojemno?ci 11,1 litra zaprojektowano z my?l? o serii Renault Premium Route. Przy 2 000 obrotów na minutę osi?ga on moc 392 KM, a w przedziale od 1 100 do 1 300 obr./min. uzyskuje maksymalny moment obrotowy 184 kgm. Tak wielki potencjał mocy przes?dził o dostosowaniu silnika do wykorzystania w pojazdach budowlanych. Montowano go w modelach o konfiguracjach 4x4, 6x4, 8x4 i 8x8. Pozostałe warianty serii Kerax (4x2 i niektóre 4x4) były napędzane jednostkami o mocy od 260 do 385 KM. Jednocze?nie Renault oferował transportery w wersji ciężarówek specjalistycznych o konfiguracjach 6x4 i 4x2: ich konstrukcja uwzględnia montaż dÄ˝wigu za szoferk?. Oba warianty (budowlany i specjalistyczny) posiadaj? tak? sam? kabinę.
Kabina krótka
Kabina długa
Kabina Global
Camillo - 18 lut 2007, o 21:35
" />Renault bardzo mnie siĂŞ podoba Na szóstej, a zwÂłaszcza siódmej fotce widaæ juÂż eksploatowane wnĂŞtrze. Kierowca chyba nie wytarÂł dobrze butów. Widaæ bÂłoto Widac, Âże to Renault jest bardzo uniwersalne.
Wojtek K. - 18 lut 2007, o 21:58
" />Kerax jest bardzo fajnym pojazdem budowlanym, Camillo ten akurat egzemlarz był używany w takich warunkach, że nic nie pomoże, nawet chodzenie w kapciach ::) Na wszystkim jest nalot pyłu, musi pracwoać w ciężkich warunkach
Camillo - 19 lut 2007, o 17:55
" />Niepomy?laÂłem o tym... Przecierz Renault nie s? pyÂłoszczelne
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plalbionteam.htw.pl
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plcichooo.htw.pl
|
|
|
|