ďťż
  Renault Premium



Krzysztof - 14 lut 2007, o 16:59
" />Aby zrealizować projekt modelu Premium Route, firma Renault użyła całego swojego potencjału wiedzy specjalistycznej i do?wiadczenia. Zainwestowała przy tym w przedsięwzięcie niebagatelne ?rodki (np. budowa nowej lakierni, najnowocze?niejsze w Europie, kosztowała 200 milionów franków!). Naczeln? dywizj? podczas realizacji projektu stała się najwyższa jako?ć. Szczególnie wiele uwagi po?więcono stylistyce i ergonomii: linie tego ci?gnika s? opływowe i dynamiczne. Przed wprowadzeniem modelu na rynek zbudowano ł?cznie 40 prototypów i 500 egzemplarzy podseryjnych, celem przetestowania w warunkach rzeczywistych wszystkich parametrów technicznych. Produkowane s? dwa typy tych ci?gników siodłowych: siodłowych konfiguracji 4x2 (do naczepy) oraz 6x2 i 4x2 (do naczepy i przyczepy). Podobnie jak w przypadku większo?ci ciężarówek, oferta obejmuje różne rozstawy kół, długo?ci, wersje silników i układów napędowych. Do wyboru s? też 3 typy kabiny (krótka, głęboka i Privilege). Aby zredukować ciężar pojazdu, jego konstruktorzy analizowali każd? czę?ć z osobna. Klient ma do wyboru 2 rodzaje silnika: o pojemno?ci 9,8 l i mocy 338 KM oraz o pojemno?ci 11 l i mocy 380KM; oba sterowane elektronicznie (ACE) i wyposażone w zintegrowany system ITC (Injection Timing Control), zapewniaj?cy wtrysk paliwa do silnika w optymalnym momencie.
Do 1998 roku Renault Premium napędzał sze?ciocylindrowy agregat o mocy 381 KM, która nie satysfakcjonowała jednak niektórych użytkowników. Z tego względu producent dokonał modyfikacji instalacji wtryskowej i turbosprężarki, co pozwoliło podnie?ć moc silnika do 392 KM. Jednocze?nie maksymalny moment obrotowy jednostki wzrósł o 16,5 kgm – do 194 kgm w przedziale od 1 100 do 1 300 obr./min. Firma zasygnalizowała ponadto, że nadal zamierza podnosić moc agregatu. Nie dokonano żadnych zmian w 18-biegowej skrzyni, na któr? składało się 16 biegów zsynchronizowanych i dwa górskie. O? tylna posiadała proste przełożenie redukcyjne. Układ hamulcowy tworzyły chłodzone powietrzem hamulce tarczowe w osi przedniej i hamulce bębnowe w tylnej. Kabina Single wzbudzała zachwyt wzornictwem i wyposażeniem. Fotel pasażera zast?piła osadzona na pode?cie leżanka. Kierowca może poruszać się we wnętrzu w pozycji stoj?cej. W desce rozdzielczej i nad szyb? czołow? rozmieszczono praktyczne schowki. Pod wysuwanym blatem stolika znalazła się szafka, przewidziana na lodówkę lub kompresor. Dobre o?wietlenie przestronnego wnętrza zapewnia siedem lamp. Ci?gnik Premium, z nadzwyczajn? komfortow? kabin? Single, jest na dodatek tylko niewiele droższy od pojazdu z tradycyjn? szoferk? Priviliege.
Ci?gnik Renault Premium 400 napędzaj? 4 rodzaje silników: jednostka o pojemno?ci 9,8 l i mocy 298 lub 338 KM oraz o pojemno?ci 11,1 l i mocy 381 lub 392 KM. 6-cylindrowy agregat o mocy 392 KM zaprezentowano jako realizację oczekiwań klientów w 1998 roku. Wprowadzono w nim pewne modyfikacje, dzięki którym oprócz mocy silnika wzrosła także warto?ć jego maksymalnego momentu obrotowego – do 184 kgm w przedziale od 1 100 do 1 300 obr./min. Prac? jednostki steruje elektroniczny system ITC (Injection Timing Control), zapewniaj?cy precyzyjn? regulację wtrysku paliwa. Dzięki temu zredukowano jego zużycie oraz emisję spalin przy uruchamianiu agregatu oraz przy jeÄ˝dzie z dużym obci?żeniem. Użytkownicy maj? do wyboru dwa typy skrzyni biegów: 9- oraz 18- biegow?, z dwoma biegami górskimi. Obie posiadaj? obudowy z aluminium. W osi tylnej zastosowano proste przełożenie redukcyjne. Rama o standardowej wysoko?ci powierzchni górnej 1 100 mm zapewnia łatwo?ć sprzęgania i rozprzęgania konwencjonalnych naczep siodłowych. Renault Premium należy w swej kategorii do ci?gników o najmniejszym ciężarze własnym. Przestronn?, wysok? kabinę typu Privilege o aerodynamicznym dachu wyposażono w dwie leżanki, z których jedna jest składana, dzięki czemu pełni jednocze?nie funkcję praktycznego schowka.
W sze?ciocylindrowym silniku o pojemno?ci 11,1 l układ wtryskowy bazuje na systemie Common Rail. Cech? podstawow? takiego rozwi?zania jest utrzymywanie wysokiego ci?nienia wtrysku w szerokim zakresie prędko?ci obrotowej wału korbowego. Własno?ci tej nie maj? klasyczne pompy wielosekcyjne, a pompowtryskiwacze, którym się to prawie udaje, z technicznego punktu widzenia nie daj? jednakowych parametrów na każdym cylindrze. Common Rail jest przez wielu producentów zapowiadany jako sposób na Euro-4. Zauważalny jest bowiem znaczny spadek gło?no?ci w kabinie i elastyczny napęd oszczędzaj?cy mieszanie biegami. Można też spodziewać się przedłużenia żywotno?ci silnika zapowiadanego przez jego konstrukcję. Zmiany dotycz? głowicy, układu rozrz?du zasilania, także układu korbowo-tłokowego. Tłoki wykonane s? z dwóch oddzielnych czę?ci: płaszcza ze stopu aluminium i denka wraz z czę?ci? pier?cieniow? ze stali. Cylindry zamyka pojedyncza głowica z 24 zaworami. S? one sterowane przez dolny wałek rozrz?du za po?rednictwem popychaczy. W układzie dolotowym zastosowano turbo - sprężarkę pracuj?c? znacznie ciszej niż jej poprzedniczka. Nie można tego powiedzieć o kompresorze, a mogłoby to znacznie poprawić wrażenia słuchowe towarzysz?ce pracy nowego silnika. Zużycie paliwa, wynosi w terenie płaskim: 28,5 l/100 km, a w górach: 42,1 l/100 km. Powodem jest układ zasilania paliwem, którego wydajno?ć znacznie przekracza możliwo?ci urz?dzenia pomiarowego, jakiego zwykle używamy.

Leżanka w kabinie typu Single

















maciek_traker - 15 lut 2007, o 15:18
" />Premiumki ogólnie mi się podoba, ale według mnie ładniejsza jest ta wersja po liftingu(ze srebrn? atrap? chłodnicy). Ładniejsza też jest wewn?trz(szczególnie tablica zegarów). Nie podoba mi się ta półka z przodu. Nie jest ona na całej szeroko?ci kabiny, tylko kończy się mniej więcej w połowie.



Camillo - 15 lut 2007, o 18:59
" />Moim zdaniem Renault Premium ma nieciekaw? stylistyke podobn? do Laguny... bliÂżej jej do samochodu osobowego. WnĂŞtrze kabiny prezentuje sie nieco lepiej.



ScaniaV8 - 26 mar 2007, o 12:22
" />Witam

Dzisj miałem okazje sfotografowac RENAULT PREMIUM 385 KM mojego znajomego:

Wnętrze:









Kabina]tylko jedna fotka ponieważ bateria mi padła:



Pozdrawiam




muzzy_polo - 31 mar 2007, o 20:47
" />W pekaesie kiermani mówi? na Premiumki "u?miech ParyÂża"
Znajomy jeÂĄdzi singlem ale jak dla niego jest to nietrafiona koncepcja.



Szymek-tir - 5 cze 2007, o 19:48
" />Witam. Pracuje na myjni dla ciężarówek i myłem ostatnio taką właśnie premiumke . była naprawdę super urządzona w środku cała obita właśnie taką niebieską skutą trochę nie pasowało to bo nawet kierownica była w takim kolorze ale tak to naprawdę super utrzymana i fajny mini tuning wewnątrz. Szkoda ze nie miałem wtedy aparatu to bym zrobił kilka zdjęć ale od jutro codziennie biorę ze sobą aparat . Zawsze myje 2-3 ciężarówek dziennie to na pewno trafi się jakaś fajnie urządzona.POZDRAWIAM!!!
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • albionteam.htw.pl
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • cichooo.htw.pl