|
|
|
|
Renault VE 20
Wojtek K. - 29 gru 2006, o 11:12
" />Model VE 20 powstał na bazie modelu VE 10 z 1985r. w ramach zapocz?tkowanego przez Renault w 1981r., a wspieranego przez państwo francuskie programu badawczo - rozwojowego "Virages" ( Vechicule Industriel de Recherche pour I'Amelioration de la Gestion de I'Energie et la Securite ). Po raz pierwszy koncept Renault został zaprezentowany w 1995r. Model VE 20 to laboratorium na kołach i nigdy nie wejdzie do produkcji seryjnej. Służy do testowania nowych technologii w warunkach rzeczywistych. W porównaniu ze swoim poprzednikiem VE 10, model VE 20 zużywa o 10-20% mniej paliwa, jest też bezpieczniejszy ze względu na udoskonalony układ hamulcowy i lepsze warunki widoczno?ci kierowcy. Jest to ci?gnik o konfiguracji 6X2, z umieszczonym poziomo, zblokowanym silnikiem i skrzyni? przekładniow?. Bardzo szerokie opony Michelin pozwalaj? zrezygnować w nim z podwójnych kół na tylnych osiach. Wszystkie koła wyposażone s? w hamulce tarczowe i ABS o sterowaniu zależnym od obci?żenia. Aerodynamiczna kabina kierowcy charakteryzuje się niespotykanie dużym przeszkleniem, gwarantuj?cym nieograniczon? niemal widoczno?ć w przód i na boki. Do kabiny o płaskiej podłodze prowadzi pięć schodków, drzwi sterowane s? hydraulicznie. Komfort zapewnia hydropneumatyczne resorowanie kabiny, sprzężone z automatyczn? stabilizacj? kołysania bocznego.
Dane techniczne:
Producent: Renault V. I., La Part-Dieu (69), Francja Model: VE 20 (prototyp) Konfiguracja: 6x2, ci?gnik z silnikiem pod kabin? Silnik: Renault MIHR 06.20.45. B/42 moc 450 KM (331 kW) Skrzynia biegów: hydrauliczna, przeł?czalna (podwójne "H"), 11 biegów Resorowanie: z przodu Mc Pherson, z tyłu resorowanie pneumatyczne Rama: kratownica aluminiowa Hamulce: tarczowe, ABS Ciężar całkowity: do 26 ton UdÄ˝wig całkowity: do 44 ton Rok produkcji: 1995
miqs - 29 gru 2006, o 12:32
" />Dobrze, ze sluzy tylko do testow:)
NobelEXC - 29 gru 2006, o 12:35
" />to taki pierwszy Longline, szkoda ze nie poci?gneli wyżej kabiny
Wojtek K. - 29 gru 2006, o 13:25
" />No to się bardzo przydało do testów, ale zauważcie, że to nie Mercedes z Michelinem wpadł na pomysł szerokiego ogumienia Single na osi napędowej, tylko Renault z Michelinem już w tamtych czasach
magnum - 31 gru 2006, o 13:10
" />A ja osobi?cie powiem, że mi się to autko strasznie podoba. No i oczywi?cie ma płask? podłogę ;D
kierowca - 31 gru 2006, o 14:18
" />płaska podłoga wcale nie musi odpowiadac ilosci miejsca w srodku zobacz jak masz w magnumce niby płaska podłoga a wcale kabina nie jest super wysoka i ma mało schowków
Wojtek K. - 1 sty 2007, o 19:56
" />No dobra Kierowco, ale w którym trucku się porz?dnie wyprostujesz ? Tylko w Magnum ;D
magnum - 2 sty 2007, o 12:58
" />Oj nie ma idealnego trucka każdy ma jakie? wady i zalety (oprócz scani streamline ) ale tak naprawde robi?c mały OT to magnum ma wewn?trz 1,87 cm, ale i tak do 4 metrów mu brakuje więc jakby chcieli to by podniesli kabinke jeszcze wysoko?ciowo oczywi?cie wnętrze ;D.
No dobra to koniec już OT !!
Marcin - 9 lut 2007, o 18:12
" />Mona polemizowac ze podobne do Magnumki.
mario_scania - 10 mar 2007, o 14:26
" />hmmm ciekawa stylistyka ale troche przegiecie jest z ta kabinka bo tak trochu smiesznie wedlug mnie wyglada
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plalbionteam.htw.pl
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plcichooo.htw.pl
|
|
|
|