ďťż
  Rozporządzenie Euro VI



janex - 13 sty 2009, o 15:38
" />Nie wiem czy umieściłem ten temat w dobrym dziale ale chyba tak:

Jeszcze w grudniu Parlament Europejski przyjął propozycję Komisji Europejskiej dotyczącą standardów emisji spalin oraz dostępu do danych technicznych służących naprawie samochodów, czyli tzw. rozporządzenie Euro VI.

Jednym z celów rozporządzenia Euro VI jest redukcja emisji zanieczyszczeń do powietrza pochodzących z samochodów ciężarowych i autobusów w roku 2012. W rozporządzeniu występują też przepisy dotyczące dostępu do danych technicznych dla niezależnego rynku motoryzacyjnego. W tej kwestii niezależny rynek proponuje użycie podobnego słownictwa, jakie występuje w rozporządzeniu Euro V dotyczącym samochodów osobowych, nakładającym obowiązek na producentów samochodów do zapewnienia niezależnemu rynkowi "nieograniczonego i ustandaryzowanego dostępu do informacji technicznych, narzędzi diagnostycznych i niezbędnego oprogramowania".

Propozycja Komisji Europejskiej dąży do zredukowania emisji tlenku azotu (NOx) o 80% i zanieczyszczeń pyłowych o 66% w porównaniu z Euro V, którego obostrzenia prawne weszły w życie w październiku 2008 roku.

Poponowane rozporządzenie Euro VI odwołuje się do art. 6 i 7 z rozporządzenia Euro V, które wprowadzają obowiązek producentów samochodów do udostępnienia niezależnemu rynkowi nieograniczonego i ustandaryzowanego dostępu technicznego - podkreśla Alfred Franke Prezes Stowarzyszenia Dystrybutorów Części Motoryzacyjnych. Przy czym, jak dodaje Franke informacje te muszą być czytelne i pozbawione jakiejkolwiek dyskryminacji, zgodne z wymaganiami technicznymi tzw. formatu OASIS.

W tej kwestii, OASIS nie jest w pełni odpowiedni dla pojazdów ciężarowych, przyszłe rozporządzenie Euro VI powinno wyjaśniać, która część standardu OASIS będzie przyjęta do sektora ciężarowego, a która wymaga dalszego opracowania, na przykład poprzez CEN (Europejski Organ Standaryzacyjny).

Międzynarodowe jak i polskie środowisko niezależnego rynku przyjmuje pozytywnie odpowiedź polityków, by zapobiec lukom prawnym w przepływie informacji. Informacja techniczna dotycząca samochodów ciężarowych jest potrzebna na każdym etapie ich produkcji, dlatego obowiązek dostarczenia danych technicznych spoczywał będzie zarówno na finalnym producencie samochodu jak i producencie pracującym na każdym z etapów produkcji.

Knud Sorensen, Prezes Międzynarodowej Federacji Niezależnych Dystrybutorów - FIGIEFA twierdzi, że "ten przyjęty przez Radę instrument prawny, będzie zapewniał ochronę środowiska, poprzez gwarancję równego dostępu do informacji dla wszystkich niezależnych uczestników rynku motoryzacyjnego."

Kolejnym etapem na drodze legislacyjnej będzie rozpatrzenie rozporządzenia przez Radę Ministrów Unii Europejskiej, odbędzie się to w trakcie 2009 r.

Źródło: onet.pl




Mateusz C - 13 sty 2009, o 16:00
" />Kolejny pretekst by podnieść opłaty za autostradę w Niemczech

A tak na serio, to ciekawie będzie wyglądać wyścig technologiczny producentów ciężarówek. Ciekawe jakie rozwiązania zastosują w następnych modernizacjach swoich jednostek napędowych. Już przy euro 5 widać odejście od technologi AdBlue. Ciekawe jak to będzie z euro 6? Gdzie znajdą jeszcze tą oszczędność dwutlenku węgla itp



miqs - 13 sty 2009, o 16:04
" />No proszę, jeszcze ojro 5 na dobrze się nie zadomowiło, a już jest o 6, a pewnie 10 w planach

Mateusz wszystko idzie w stronę elektrycznych silników, nie zdziwiłbym się jakby nie długo leciała chłodnia z bateriami słonecznymi i one dają moc dla agregatu i wszystkich urządzeń ciężarówki, tylko przy większym wysiłku załączał by się spalinowy, tradycyjny silnik.



Kuba J. - 13 sty 2009, o 16:06
" />no no no juro6.. podobnie jak mateusz ciekawi mnie co też wymyślą inżynierowie scanii czy volvo




kierowca - 14 sty 2009, o 15:18
" />Ostatnio się zastanwaiłem nad tym ile straci producent Ad Blue. Gdy zaczęły pojawiać się pierwsze auta z mocznikiem producent zacierał ręce i myślał, że to już będzie cały czas, że z tego jego produktu wszyscy będą korzystać a tu teraz producenci ciężarówek odchodzą od jego stosowania. I niestety góra grosza dla niego się kończy. Fakt jest już w miare dużo pojazdów z Ad Blue ale ta ilość nowych już sie zmniejsza i za pewnien czas pewnie znikinie także, zyski napewno będą spadać.



Truckman - 14 sty 2009, o 16:11
" />jak by tak wprowadzili silniki elektryczne to tragedia:/ Nie chce jeździć elektrowozem To już powoli zaczyna schodzić na złą droge



miqs - 14 sty 2009, o 16:18
" />No nic, dobrze że modeli nie robią z szybko rozkładającego się plastiku dla wyższej ekologi



kierowca - 14 sty 2009, o 17:22
" />
">jak by tak wprowadzili silniki elektryczne to tragedia:/ Nie chce jeździć elektrowozem To już powoli zaczyna schodzić na złą droge

Ostatnio słyszałem ciekawą wypowiedź jakiegoś naukowca, który mówił, że ocieplenie klimatu było jest i będzie niezależnie od tego jak żyje człowiek. I nawet w czasach gdy żyły dinozury też było, a nasze środowisko czyli drzewa, kwiatki itd na dzień dzisiejszy są w stanie przyjmowac jeszcze więcej dwutlenku węgla bez problemu.

Dla mnie ta ekologia to tylko jedna wielka nagonka na kase



janex - 14 sty 2009, o 17:35
" />
">
Dla mnie ta ekologia to tylko jedna wielka nagonka na kase


Zgodzę się z tobą, po prostu pic na wodę fotomontaż Mój tata zawsze się śmieje z ocieplenia klimatu jak na dworze jest -20 Ocieplenie jak nic
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • albionteam.htw.pl
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • cichooo.htw.pl