ďťż
  Scania 113H 380 Streamline "WW"



Wojtek K. - 17 maja 2009, o 23:58
" />Jako, że matury się kończą - postanowiłem odkurzyć swój warsztat, na którym od lipca 2008 nic poważniejszego się nie działo Od zawsze marzyłem o Streamline, więc musze ją zrobić. Zaczynam robotę ze znaną Scanią równie znanego Pana W. Zanim zrobie model, to Wojtek na pewno jeszcze jakoś ją upiększy, więc najpierw zabieram się za ramę. Nie ukrywam, że model ma być najdokładniejszy w moich skromnych zbiorach i zamierzam się do niego mocno przyłożyć Dość gadania, pora na fotki oryginału:











Update obiecuje przynajmniej raz na tydzień !




Mateusz C - 18 maja 2009, o 06:09
" />No oby wkońcu ten projekt wypalił Scania owszem ładna, ma to coś a zaraz w miarę prosta do wykonania Powodzonka mój parmezanku



miqs - 18 maja 2009, o 06:19
" />Ekstra! W końcu coś normalnego, a nie jakieś gabaryty, tuningi i takie tam



Truckman - 18 maja 2009, o 07:27
" />
">Ekstra! W końcu coś normalnego, a nie jakieś gabaryty, tuningi i takie tam
Dobrze prezes gada Piekno tkwi w prostocie czy jak to tam było




Kuba J. - 18 maja 2009, o 11:33
" />Truckman, mamy maturkę, to wykształcenie zobowiązuje, co nie?

Widzę, że szybka i niespodziewana decyzja. mam nadzieję, że ukończysz ten model Czekam na aktualki.



ScaniaV8 - 18 maja 2009, o 12:05
" />Witam

Projekt zacny,nie wiem ale ta Scania niby nic a wygląda zajebiaszczo

Pozdrawiam



Bodzio - 18 maja 2009, o 13:17
" />Super Scania i miejmy nadzieje model też będzie supcio - w co nie wątpię Powodzenia .

P.S. Silnik ma się rozumieć będzie rzędowy ?

Pozdrawiam.



janex - 18 maja 2009, o 14:19
" />Powodzonka w budowie. Czekam na pierwsze foty z budowy.



Wojtek K. - 18 maja 2009, o 22:59
" />Bodzio jak tylko mi się uda znaleźć odlew, to będzie rzędówka, jak nie, to szpachla, szpachla i jeszcze raz szpachla

Słabe fotki z prac:

Oszlifowana cała rama - usunąłem szwy, nadlewki, niepotrzebne elementy Italeri itd... bardzo żmudna robota
Dołożyłem pare elementów z blaszki - to narazie początek.



Pierwsze próby nadania odpowiedniego kształtu zderzakowi, dalej już tylko szpachla



Usunięte łączenie tylnego mostu - będzie dorobiony korek na górze i zawór spustowy oleju na dole. Zlikwidowałem także strzemiona - będą drobione z drutu. Dodam także pare śrub i dodatków jak w oryginalnej trójce



Coco jambo i do przodu



ScaniaV8 - 19 maja 2009, o 05:09
" />Witam

Widać że się starasz i oto chodzi Będziesz robił okablowanie?

Pozdrawiam



miqs - 19 maja 2009, o 05:42
" />ScaniaV8, myślę, że przy takim poziomie przeróbek to pytanie było nie na miejscu

Ładnie sobie poczyniasz. Tzn, ładnie przygotowujesz elementy do szpachli



ScaniaV8 - 19 maja 2009, o 10:20
" />Witam

No wiesz,przykładowo pazio też robi dużo przeróbek,a okablowania nie ma więc się pytam

Pozdrawiam



Wojtek K. - 19 maja 2009, o 10:25
" />To w takim razie po co bym montował te profilowane blaszki jak bym nie robił okablowania ?



seba - 19 maja 2009, o 12:38
" />
">To w takim razie po co bym montował te profilowane blaszki jak bym nie robił okablowania ?

To jeszcze mogłeś zrobić tam imitacje śrub, bo z tego, co dobrze pamiętam te obejmy są przykręcane do ramy, dodałoby to jeszcze więcej realizmu



SmalTrak - 19 maja 2009, o 12:50
" />Potrafisz zaskakiwać Wojtku. Prace zmierzają w bardzo dobrym kierunku. Jeśli taką dokładność budowy utrzymasz do końca z pewnością będzie to świetna Scania.

Z Sebą się zgodzę. Wszelkiego rodzaju śrubki, nakrętki są niezbędne przy tego typu przeróbkach. Na kropelkę chyba tego nie kleją.



Wojtek K. - 19 maja 2009, o 13:08
" />Spokojnie Napisałem, że przybędą śruby i nakrętki - czekam do soboty, bo na Festiwalu Modelarskim u mnie w Będzinie jednym z partnerów jest Aber i właśnie na jego stoisku wyposaże się w te dodatki



seba - 19 maja 2009, o 13:17
" />Masz na myśli blaszkę abera z imitacją śrub? Będziesz je doklejał do blaszek na CA?



Wojtek K. - 19 maja 2009, o 13:18
" />O ile dobrze pamiętam to Aber robi śruby do skali 1:35 - myśle, że idealnie będą pasować tutaj. A to odradzasz mi klejenie tego na CA ?



seba - 19 maja 2009, o 13:22
" />Mam tą blaszkę i na pewno będą pasować. Ja nie mogłem sobie poradzić z klejeniem na CA, ani CA w żelu ani normalnym CA więc zamiast kleić to lutowałem.



Wojtek K. - 19 maja 2009, o 13:26
" />Takich umiejętności z małymi elementami to nie mam, ale spróbuje kleić, jak nie da rady, to będe myślał. Dzięki za radę



Kuba J. - 19 maja 2009, o 13:27
" />noo z blaszkami zawsze jest problem, choć ja fototrawkę z KFSu kleiłem na SG i dało radę. Wojtek, nie byłoby wygodniej sześciokątny profil kupić?



Wojtek K. - 19 maja 2009, o 13:29
" />Też dobry pomysł, ale jak będe miał w rękach te śruby z Abera to dopiero powiem co i jak... jak to mówią "jeszcze Maciek w dupie, a już mu kaszę studzą"



janex - 19 maja 2009, o 14:26
" />
">czekam do soboty, bo na Festiwalu Modelarskim u mnie w Będzinie jednym z partnerów jest Aber

Dobrze że powiedziałeś, trzeba będzie się zaopatrzyć w niektóre rzeczy.

Jak na razie niby mało zrobione ale już widać ze się porządnie przykładasz, na pewno do końca dociągniesz z takim poziomem wykonania modelu.



Piotr - 19 maja 2009, o 14:58
" />Ja polecam również śruby z papieru laserowo cięte (w temacie SmalTrak-a jest link do sklepu) są świetnym uzupełnieniem Aberowskich śrub(te czasami są za płaskie).
Papierowe mają taką zaletę, że jest ich dużo za małą cenę w różnych srednicach



MiloszKr - 19 maja 2009, o 16:58
" />No No proszę Co ja widzę Piękna i jakże żmudna robota Ciebie czeka. Ale myślę że podołasz

Będę tutaj zaglądał i obserwował postęp prac.



SmalTrak - 19 maja 2009, o 20:41
" />Papierowe śruby mogę śmiało polecić. Są o wiele lepsze niż te od Abera. Ich główną zaletą jest odpowiednia grubość.



PrzemekM - 23 maja 2009, o 08:42
" />No Wojtku projekcik na model naprawde ciekawy. Z miłą chęcią bede sledził ten temacik do konca. Powodzonka w budowie



kierowca - 25 maja 2009, o 20:45
" />Pomysł na model super, a po fotkach widać, że wykonanie również będzie na wysokim poziomie, nic tylko życzyć powodzenia



Wojtek K. - 12 cze 2009, o 17:24
" />Dzięki

Aktualnie postęp prac:





ScaniaV8 - 12 cze 2009, o 17:27
" />Jakiej marki szpachli malowałeś?



miqs - 12 cze 2009, o 17:28
" />Motipem



ScaniaV8 - 12 cze 2009, o 17:29
" />Zapewne Motip FILLER tak?Bo mam zamiar kupić i nie wiem czy się opłaca dać 18zł.



Wojtek K. - 12 cze 2009, o 17:31
" />
">Jakiej marki szpachli malowałeś?

Troche składnia się kupy nie trzyma, ale mniej więcej moge wykminić coś, co napisałeś... Najpierw na większych dziurach i ubytkach był używany dwuskładnikowy Novol, a jako podkład idzie Motip Filler, czyli szpachla w spreju

18 to chyba za jakiś malutki pojemnik... ja za 400ml dałem 36 zł

A szczerze, to się nie opłaca... zamiast wyrównywać, to ona jeszcze bardziej wyciąga te nierówności... ale delikatnie pomaga i jako podkład może być



ScaniaV8 - 12 cze 2009, o 17:34
" />No to stary przepłaciłeś,u mnie w Zabrzu 18zł 400ml Czyli jej nie kupie .



miqs - 12 cze 2009, o 17:35
" />To nie jest tak, że po wyszlifowaniu zrobi się gładko? Przecież dając nową warstwę farby nie pokryjesz rysy.



Wojtek K. - 12 cze 2009, o 17:41
" />No nie tak całkiem gładko... wyszlifujesz i itak widać co szlifowałeś, a jade gradacją - najpierw pilniczek, później gąbeczka ścierna i na koniec papierek gładki. I jakoś nie chce głupia pokryć ładnie... albo załadować grubiej od razu i już



ScaniaV8 - 12 cze 2009, o 17:44
" />Nie ryzykowałbym z grubą warstwą



SmalTrak - 12 cze 2009, o 19:13
" />
">Update obiecuje przynajmniej raz na tydzień !

To tak na wstępie.

Ważne, że w ogóle coś z nią działasz. Model nie jest skomplikowany więc wypadałoby go skończyć.

Dzielnie walczysz z odlewem rzędówki. Bez nerwów do niej, a będzie lepiej.



Wojtek K. - 12 cze 2009, o 21:48
" />Do silnika chyba nie będe miał zdrowia, ale "chuj, poczekam"



ooo zapomniałbym... Pozdrawiam !



Mateusz C - 13 cze 2009, o 07:22
" />z podkładem wygląda co najmniej podniecająco



Wojtek K. - 17 cze 2009, o 18:26
" />Mało zrobione, ale cały czas do przodu

Doszedłem do porozumienia ze zderzakiem - jest równy. Dorobiłem także z drutu uchwyt od haka holowniczego.


Skończyłem przerabiać nadkola po Italeri...


Znów poprawa po Włochach - mocowanie wlotu filtra powietrza - dorobione z PCV i rurka z drutu o średnicy 1,5 mm. To co dają z Italeri nijak ma się do rzeczywistości Dowierciłem także trochę otworów w ramie.




Początek prac nad nadkolami, żeby wyglądały realniej


Wielkie podziękowania dla Szałka za fotki Scanii Wojtka ze zlotu w Bydgoszczy

Chwilowo wstrzymuje mnie nie kto inny jak Poczta Polska, ponieważ czekam na piasty tylne... bez nich nie założe tylnego mostu i nie skleje zawieszenia

Pocieszmy się - czyż nie jest piękna ?





PrzemekM - 17 cze 2009, o 18:38
" />No jak narazie bardzo ładnie Ci idzie, oby tak dalej Widać, że dbasz o szczegóły- to mi sie podoba



miqs - 17 cze 2009, o 18:39
" />Prace idą w dobrym kierunku. Zderzak wygląda na ładnie zrobiony. Powodzenia!



Mateusz C - 17 cze 2009, o 18:56
" />Nooo Wojtuś, ładnie ładnie! Nic tylko chwalić



MarcinK. - 17 cze 2009, o 19:10
" />Pełny profesjonalizm panie Kmera
Czy oryginał nie ma przypadkiem przerobionego wnętrza



Wojtek K. - 17 cze 2009, o 20:20
" />Przypadkiem ma i mój model także będzie miał





pazio - 17 cze 2009, o 20:38
" />Bardzo bardzo ładnie. Dobrze że ta Scania jest kogoś znajomego to zawsze łatwiej o fotki A jeśli chodzi o wnętrze to respeckt. Jeśli je odwzorujesz idealnie będzie kozak



muzzy_polo - 17 cze 2009, o 20:50
" />Dzisiaj widziałem tą skakankę w Wawie na Wisłostradzie, ciągnęła kontener. Wygląda zajebiście. Czy będziesz do niej robił naczepę?
Zapowiada się równie zajebisty model



Wojtek K. - 17 cze 2009, o 20:53
" />Dzięki za miłe komentarze, nic tak nie daje powera do prac

Tak, dzisiaj Bachu był w Warszawie, więc mogleś ją widzieć.

Jak skończe ciągnik, to będe myślał nad naczepą



SZUPEK777 - 17 cze 2009, o 21:28
" />Scania jak i przeróbki które robisz bardzo ładnie się prezentują. Szczerze mówiąc to nie wiedziałem że Wojtek obszywał wnetrze. Życze powodzenia w dalszych pracach i czekam na nastepną aktualizacje



janex - 18 cze 2009, o 08:04
" />Popieram słowa moich przedmówców, wkładasz dużo pracy i wysiłku w budowę tej scanii. Oby tak dalej. Dbaj o szczegóły bo dokumentacje masz na pewno sporą, a będzie z tego piękny model.



mazdamer - 18 cze 2009, o 16:56
" />nie to ze się czepiam ale ta scania (w realu) nie powinna mieć oznaczenia 113M? scanie serii "3" były podzielone na M-Medium Duty H-Heavy Duty i E- Extra Heavy Duty. modele H i E były przeznaczone do ładunków ponadnormatywnych (wynika z nazw oznaczeń) wiec jeśli ta scania ma 380 Km i konfiguracje 4x2 to powinna mieć raczej oznaczenie M ale mogę się mylić

pozdro



Wojtek K. - 18 cze 2009, o 17:17
" />Nie żebym się czepiał, al emożesz stosować się do ogólnych zasad języka Polskiego ? Zaczynamy z wielkiej litery, kończymy kropką itd. ?

Nie powinna mieć oznaczenia M. Do ponadnormatywnych i ciężkich były serie między innymi E.

Samochody Scania Serii 3 dzielą sie na trzy grupy według wytrzymałości nadwozia:
- Klasa M - oznacza srednią wytrzymałość podwozia, czyli samochód jest przeznaczony
do mniejszych ładunków.
- Klasa H - oznacza dużą wytrzymałość podwozia, czyli samochód jest przeznaczony do
średnich ładunków.
-Klasa E - oznacza bardzo dużą wytrzymałość podwozia, czyli samochód jest
przeznaczony do ciężkich ładunków.

Tu prosty przykład, że 9 litrowa Scania serii P ma oznaczenie H:



No i chyba oryginał ma H prawda ?



Co do modelu - to dziś kolejny procent na plus - wstępnie zrobiony wydech, poszpachlowany i wyszlifowany, na to podkład, aby uwidocznić, co jeszcze do poprawek Powstał on z połączenia 3 wydechów z akcesoriów. Na trzech końcówkach będą jeszcze takie małe obrączki, bo końcówki z Italeri są co jedna to inna...







Miki_RDE - 18 cze 2009, o 19:15
" />Wow Wydeszek wygląda jak rodem z KFS-u Fakt ma parę minimalnych skaz ale i tak jest odjazd Nic tylko życzyć powodzenia abyś skończył ten model



ScaniaV8 - 18 cze 2009, o 21:03
" />Wydech wygląda ładnie,czekam aż położysz na niego chrom



pazio - 18 cze 2009, o 21:24
" />W pierwszym momencie pomyślałem że to JCL. Ale tak czytam czytam no i muszę powiedzieć bardzo ładnie wygląda ten wydech. Brawo.



Bodzio - 19 cze 2009, o 08:59
" />Piwo za wydech



SmalTrak - 19 cze 2009, o 09:28
" />Wydech za piwo.

Ładnie Pan sobie poczynasz. Nareszcie coś się dzieje w Twojej relacji. Poprawianie Italerki to to, co nas najbardziej kręci nieprawdaż? Widać, że wydech i przy 1:1 i w 1:24 to raczej Polski wyrób, bo ma nieco za duże odstępy między wylotami. Ale skoro prawdziwa Scania tak ma to pozostaje tylko pogratulować, bo wygląda identycznie.



janex - 19 cze 2009, o 12:27
" />Wszyscy już napisali to co miałem na myśli więc nie będę się powtarzał, i napisze tylko - wydech naprawdę ładny, bez skazy

A jaka czapkę ma



seba - 19 cze 2009, o 13:51
" />Wydech pierwsza klasa!

Mam pytanie odnośnie silnika. To jest odlew JCL? Ten silnik sam w sobie wygląda żenująco będziesz go jakoś przerabiał? Pytam się, bo chyba zdecyduję się na zmianę w mojej koncepcji scanii i zdecyduje się na wstawienie silnika R6. zastanawiałem się właśnie nad zastosowaniem tego odlewu, ale jakość mnie zniechęciła. Jedynym sensownym rozwiązaniem jest odcięcie wszystkiego od bloku i rzeźbienie od podstaw. A może Ty zrobiłeś ten silnik od podstaw a ja to przegapiłem?


">Widać, że wydech i przy 1:1 i w 1:24 to raczej Polski wyrób, bo ma nieco za duże odstępy między wylotami.
Gdzie to widać?



SmalTrak - 19 cze 2009, o 15:59
" />
">Gdzie to widać?

Z moich kilkuletnich obserwacji i znajomości tuningu wynika, że większość tego typu wydechów, które montuje się za granicą (Holandia, Belgia, Niemcy) mają wyloty spalin usytuowane blisko siebie niemal jeden za drugim. Nie zaprzeczam, że i Polskie firmy potrafią zrobić taki wydech, ale to głównie w u nas buduje się te inne, które nieco odstępują od "norm". Na zachodzie również można spotkać wydechy podobne do tego zamontowanego na Scanii Wojtka, ale jak wspomniałem wcześniej jest to niewielki procent.



Wojtek K. - 19 cze 2009, o 16:39
" />Dobrze mówisz Paweł

Seba masz rację, że to odlew JCL. Jest tragiczny, ale postaram się poprawić conieco... odciąłem już blok od skrzyni biegów, ponieważ miejsce łączenia było nie do przyjęcia

A do swojej klasycznej Szwedki polecałbym jednak V8, choćby z tego względu, że obchodzi w tym roku 40. lecie



Wojtek K. - 20 cze 2009, o 11:52
" />Sorry, że post pod postem, ale inaczej się nie da

Kolejne fotki z prac nad Scanią, dziś troche wnętrza. Kabina niestety poszła do Kreta, ale może wyzdrowieje

Podłoga z poprawionym tunelem - usunięty schowek i zaszpachlowane wszystkie wnęki.



Teraz to co tygryski lubią najbardziej, czyli skóra W miejscu łączenia bocznej ścianki ze skórą przy drzwiach będzie zaszpachlowane



Łóżko w modelu jest jak jest, ale będzie podniesione powyżej tunelu, tak jak ma oryginał.





Zrobiłem także strzemiona tylnego mostu - w modelu Italeri nijak to się miało do rzeczywistości






miqs - 20 cze 2009, o 12:06
" />Skóra wygląd bardzo dobrze. Tunel po drobnych poprawkach też będzie fajny.



janex - 20 cze 2009, o 12:17
" />Kurde się rozpędziłeś Skóra fajnie wygląda, jak uzyskałeś taki efekt??



Mateusz C - 20 cze 2009, o 12:25
" />Piasty pod wyrem przemycasz? Rozumiem alkohol, rakiety papierosów ale bez przesady

Tempo prac masz zachwycające, nic tylko patrzeć i podziwiać piękną prace



Bodzio - 20 cze 2009, o 12:27
" />
">Skóra fajnie wygląda, jak uzyskałeś taki efekt??

Przyłączam się do pytania. Najlepiej napisz z czego to zrobiłeś ,bo nieźle się prezentuje skóra



Wojtek K. - 20 cze 2009, o 12:29
" />Jest to odlew żywiczny



ScaniaV8 - 20 cze 2009, o 12:31
" />A gdzie kupiłeś ten odlew ?



janex - 20 cze 2009, o 12:39
" />
">Jest to odlew żywiczny

No to muszę poprawić swoją wypowiedź, nie fajna skóra ale fajny odlew



SmalTrak - 20 cze 2009, o 12:45
" />Skóra ta była do kupienia w Jabbeke. Nie jest dostępna w Polsce i raczej nie będzie.

Skóra we wnętrzu prezentuje się jeszcze piękniej. Już widzę jak to będzie u mnie wyglądać. Pięknie Wojtku.



seba - 20 cze 2009, o 13:22
" />
">Zrobiłem także strzemiona tylnego mostu - w modelu Italeri nijak to się miało do rzeczywistości

Czy to na zdjęciu jest wersją finalna?



Wojtek K. - 20 cze 2009, o 13:25
" />Raczej tak, ale jeśli masz jakieś uwagi i pomysły, chętnie wysłucham



seba - 20 cze 2009, o 13:39
" />To jesteś tak samo daleko od oryginału jak italeri.

Zdjęcia mocowania dokładnie tego samochodu zrobiony w Bydgoszczy.









M@rcin - 20 cze 2009, o 19:09
" />
">Kabina niestety poszła do Kreta, ale może wyzdrowieje

To chyba nie był najlepszy pomysł. Szpachla Motipa jest dość odporna na kreta i DOTa..

Kiedyś moczyłem kabine prawie dwa tygodnie w DOTcie i nie udało sie zmyc tego cholerstwa



ScaniaV8 - 20 cze 2009, o 19:11
" />To chyba dobrze że dot i kret tego nie puszcza W tym przypadku akurat nie.



SmalTrak - 20 cze 2009, o 19:12
" />A to niby dlaczego?



ScaniaV8 - 20 cze 2009, o 19:13
" />Bo tyle się za to płaci to chyba musi być odporne co nie ?

PS.A dlaczego nową kabine już do dota wkładasz?Co się stało?



Wojtek K. - 29 cze 2009, o 18:01
" />Kolejne nowości w modelu

Piasty:





Dorobiłem także linie łączące profile od płyty siodłowej z ramą, których w Scanii z pudła nie było

Ogólnie na dzień dzisiejszy wygląda to narazie tak:





Mateusz C - 29 cze 2009, o 19:00
" />Ładnie, naprawdę ładnie. Widać, że dbasz o każdy milimetr ramy



miqs - 29 cze 2009, o 20:08
" />No nieźle ci idzie. Niebawem chyba zobaczymy ramę na kołach



janex - 30 cze 2009, o 06:57
" />Alle luja i do przodu Co mogę dodać, robisz powoli ale bardzo dokładnie i starannie.

Jak tam silnik??



Miklóś - 30 cze 2009, o 14:17
" />ale pasztet idziesz jak przecinak. Daj no jakiś termin ukończenia Fajnie że dbasz o detale, bo szczegóły rzecz święta

Nie zapomnij o rancie na tarczach hamulcowych



seba - 30 cze 2009, o 15:04
" />
">Nie zapomnij o rancie na tarczach hamulcowych
W sumie to w tej scani są bębny….

Szkoda, że nie poprawiłeś mocowania mostu, nadal można powiedzieć:

">nijak to się miało do rzeczywistości

Możesz zrobić dokładniejszą fotkę tych piast?



Wojtek K. - 30 cze 2009, o 15:10
" />To są zwykłe piasty KFSu do Scanii z doklejonymi nakrętkami z papieru. Te żywiczne były można powiedzieć lekko nie udane



seba - 30 cze 2009, o 15:16
" />To już wszystko jasne. Właśnie nad tym się zastanawiałem, co to jest to białe. Piasty kfs ogólnie są nieudane, śruby to porażka, w dodatku piasty są strasznie krzywe, ale to dobra baza, aby je pociąć i zrobić własne na podstawie dokumentacji.



Wojtek K. - 1 lip 2009, o 14:45
" />Miklóś planuje Scanię ukończyć w sierpniu



janex - 2 lip 2009, o 06:54
" />
">Miklóś planuje Scanię ukończyć w sierpniu

Na MTM A wiadomo już coś o tegorocznym MTM`ie?? Bo tak jakby tylko 2 miesiące zostały.



miqs - 2 lip 2009, o 07:49
" />Nic narazie nie wiadomo. Trzeba czekać



Miklóś - 4 lip 2009, o 08:35
" />
">Miklóś planuje Scanię ukończyć w sierpniu

Hehe, stary trik określ jeszcze rok

dziwne że skakanka nie ma tarcz



Wojtek K. - 4 lip 2009, o 12:56
" />Tak jsem zase trosku pokrocil... snad uz popracoval kabelaz na podvozku 60% okablowania pneumatyki jest zrobione, jeszcze tylko przód i 3 kable do hamulców z tyłu i finisz. Pozostała elektryka, którą już mam lekko zaczętą Wszystkie przewody hamulcowe zostały wykonane z drutu w izolacji. Główne przewody od rozdzielacza mają 0,9 mm średnicy, a pozostałe do poduszek i zbiorników 0,6 mm. Dorobiłem także metalową osłonę kabli - z puszki po Red Bullu, oraz dodałem parę śrub tu i tam. Dziękuje za uwagę

Podziękowania dla Piotra i Szałka za fotki ramy Scanii











Dodałem śruby w zderzaku, tak jak ma oryginał.






Miki_RDE - 4 lip 2009, o 13:13
" />Musze powiedzieć że jesteś MEGA kozzzak bo świetnie Ci to idzie

Na instalacjach się zbytnio nie znam, ale bardzo ciekawie to wygląda i powiem szczerze że jeżeli Cię za ten model na mtm-ie nie postawią na podium to ja jestem papieżem

Pozdro



pazio - 4 lip 2009, o 14:17
" />Nom powiem Ci jest ciekawie a nawet bardzo ciekawie Miki podium w dużej mierze zależy też od konkurencji



M@rcin - 4 lip 2009, o 16:09
" />
">Miki podium w dużej mierze zależy też od konkurencji

No własnie...



Wojtek K. - 25 lip 2009, o 11:21
" />Kolejne nowości w Scanii, wszystko na fotkach

Tak więc poprawione piasty KFS.


Zrobione kable od elektryki, jeszcze tylko je zapiąć do skrzynki na końcu ramy.




Praktycznie w 75% zmieniony odlew felgi SS. Wywiercone dodatkowo po 10 otworów w każdej feldze, odcięty rant i zamontowany zeszlifowany rant z Italeri.




Nie patrzcie, że coś jest krzywo, ponieważ wszystko do przymiarki jest na sucho nie sklejone



Bodzio - 25 lip 2009, o 13:08
" />Świetnie prezentuje się fela !



pazio - 25 lip 2009, o 13:58
" />No pięknie Panie działasz oj pięknie. Felga wygląda wyśmienicie



NobelEXC - 25 lip 2009, o 14:43
" />tylko robić odlewy felgi



SmalTrak - 25 lip 2009, o 21:27
" />Nic nie jest w stanie Cię powstrzymać. Okablowanie prezentuje się bardzo ładnie. Lubię dobrze uzbrojone ramy. Podnosi to realizm modelu. Felgi również wykonałeś dobrze. Praktycznie w 100% zgodne z oryginałem. Należą się brawa za wytrwałość.

Pozdro wodzu!



Wojtek K. - 12 wrz 2009, o 09:37
" />Szybki update ( zostało 13 dni )










DoBo - 12 wrz 2009, o 09:40
" />Widzę że długo nie trzeba było Cie namawiać do wrzucenia nowych fot

Tak jak już pisałem Ci wcześniej, felgi wyglądają bardzo ładnie, a cała rama robi pozytywne wrażenie. Czekam na dalsze etapy



janex - 12 wrz 2009, o 10:27
" />Widać że wszystko ładnie czysto sklejone.
Masz już pomalowaną kabinę? Pokaż foty wnętrza kabiny o ile masz już coś zrobione.



seba - 12 wrz 2009, o 10:37
" />Rama wygląda nieźle! Ale trochę odbiegłeś od oryginału. Zbiornik paliwa jest inny, zbiorniki powietrza pod akumulatorem za zabudowane a w modelu nie. Nie podoba mi się rdza / bród na przednich piastach, wydaje mi się za piasty powinny być czyste.



Wojtek K. - 12 wrz 2009, o 11:08
" />Seba osłona zbiorników powietrza jest, a właściwie będzie montowana na końcu, do skrzynki na akumulatory dojdą gumowe mocowania. Z czym odbiegłem od oryginału jeśli chodzi o zbiornik i ramę, bo tego akurat nie moge wymyślić ?

Na dowód zardzewiałych bębnów - w każdym starszym samochodzie po dłuższym czasie rdzewieją, ponieważ osłona bębna nie jest używana i działają na nią tylko woda, brud, sól itd. W osobówkach np. brzegi tarcz rdzewieją tak, że po dłuższym czasie możesz zbić to tylko młotkiem





seba - 12 wrz 2009, o 11:33
" />
">


Dlaczego pokazujesz tylnie piasty skoro ja pisze o przednich?

">Nie podoba mi się rdza / bród na przednich piastach, wydaje mi się za piasty powinny być czyste.



">


Na widocznej części bębna jest rdza, wydaje mi się, że to zazwyczaj jest czyste. Zresztą tylnie piasty się świecą a przednie zardzewiałe, pozbawione to jest trochę logiki.


">Z czym odbiegłem od oryginału jeśli chodzi o zbiornik i ramę, bo tego akurat nie moge wymyślić ?

O ramie nie wspomniałem… a co do zbiornika to albo nie masz wlewu paliwa albo masz go w innym miejscu, bo w oryginale jest w lewym dolnym narożniku baku, patrząc na bak z góry.



Wojtek K. - 12 wrz 2009, o 12:14
" />A to o ten brud / rdze Ci chodzi Na potwierdzenie fotka oryginału



Zbiornik jeszcze nie ma wlewu paliwa - takie drobne elementy na końcu będe montował

Tylne piasty też są lekko przybrudzone w zakamarkach

TO NIE JEST SKOŃCZONA RAMA !



seba - 12 wrz 2009, o 12:22
" />to chyba troche za mocno przybrudziles tą piaste w modelu.

Swoją drogą brudzenie jest jeszcze trudniejsze niż dobre sklejenie modelu.



Wojtek K. - 12 wrz 2009, o 12:23
" />I tu masz racje Seba tylko tak wygląda na zdjęciach z lampą, na żywo jest bardzo delikatnie



SmalTrak - 12 wrz 2009, o 12:59
" />Wujek! Prawdziwy majstersztyk o czym Ci już pisałem wcześniej. Przy tym modelu się postarałeś i widać to gołym okiem. Ale i tak czekam na najważniejsze.



janex - 12 wrz 2009, o 13:00
" />A no moje pytanie nie odpowiedziałeś



Wojtek K. - 12 wrz 2009, o 13:26
" />Miło mi, że się podoba Janex jeśli miałbym pomalowaną kabine, na pewno bym ją pokazał Aktualnie zostały zmodyfikowane spoilery i mocowania i całość jest już po pierwszej warstwie podkładu



M@rcin - 13 wrz 2009, o 15:19
" />Podoba mi sie, a nawet bardzo
Fajnie Ci wyszła rdza na tylnim bębmnie noi nakrętki na przednim kole



ScaniaV8 - 13 wrz 2009, o 15:22
" />Bardzo mi się podoba,czekam na kabinę



Szałek - 14 paź 2009, o 12:30
" />A może tak galeria ukończonego modelu? ; ))



Wojtek K. - 14 paź 2009, o 21:50
" />Spoko szefie... będzie w swoim czasie

Jako, że już nigdzie się nie spieszę pokażę kilka fotek z budowy Scanii. Model w zasadzie jest ukończony - brakuje anten CB i owiewek na narożniki, które w niedługim czasie zamontuje

Sorry za zbyt dużą głębie ostrości na niektórych fotkach... nie mogę okiełznać aparatu przy takich zdjęciach

Próby nadania odpowiedniego kształtu zderzaka Streamline - jeden z dziesiątek błędów Włochów w tym modelu





Kolejny Zmiana kształtu nadkoli - te, które dał producent nie pasują do żadnej serii Scanii... jakieś science - fiction



I dalej... mocowanie i wspornik do filtra powietrza zrobione od podstaw.



Rura zrobiona z trzech wydechów z akcesoriów i szpachli



Zmienione strzemiona tylnego mostu.



Dalej usprawnianie zderzaka.





Początek poprawek w ramie - piasty, guma od filtra, okablowanie, stopień, skrzynka na akumulatory itd.













Tablica z przyłączami zrobiona od podstaw i z resztek akcesoriów, guma od filtra "zmiękczona" na ciepło - bardziej realistyczne kształty - zmęczenie materiału



Brakuje jeszcze dwóch kabli...



Prawie gotowa skrzynka zrobiona od podstaw z PCV i profili Evergreen.



Początek zabawy z felgami.



Łóżko obłożone skórą i zamontowane łączenia.



Bardziej realistyczne mocowania spoilerów zrobione od podstaw z blaszki - model ich nie miał w ogóle. Producent zaleca przykleić spoilery do narożników tyłu kabiny



Ubrudzona rama. Pordzewiałe bębny.



Początek montażu felg. Śruby pochodzą z USA - Scale Hardware - 1.0 mm thread acorn nuts. Zrobione drobne wycieki ze zbiorniczków. Ubrudzona zabudowa ramy smarem z siodła.





Tylny most z wyciekiem



Zrobiony od podstaw uchwyt za kabiną.



Wnętrze - skóra. Gryfy własnej roboty.





Kto nie widział - dla przypomnienia - tak wygląda skończona Fotka by Maxiu z 1-87.pl







Narazie tyle, dzięki za uwagę. Za niedługo jakaś galeria będzie



irizar2009 - 15 paź 2009, o 14:11
" />Wreście znalazłem jak wygląda ten model skończony
Szczena opada, model nic dodać nic ująć. Chciałbym tak sklejać i malować, może kiedyś, lata praktyki

Pozdrawiam



ScaniaV8 - 15 paź 2009, o 18:50
" />Scania wygląda obiecująco Czekam na galerię
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • albionteam.htw.pl
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • cichooo.htw.pl