ďťż
  Scania 143M 6x2



grodzio - 17 lis 2007, o 17:30
" />Prace nad DAFem zmierzają ku końcowi pora więc na Scanię. Będzie to przeróbka wreckera na solówkę w konfiguracji 6x2 z osią wleczoną z oponą pojedynczą. Narazie poskładałem do kupy kabinę i kokpit. Skleiłem także budę z Volvo Stobarta. Mam w związku z projektem dwa pytania. Czy buda nie wydaje Wam się za długa? Macie jakieś pomysły na fajne białe malowanie?








Szałek - 17 lis 2007, o 17:52
" />A jak sobie poradzisz z wlozeniem wnetrza, skoro masz juz cala kabine zlozona????



grodzio - 17 lis 2007, o 18:12
" />Na luzie, próbowałem i wchodzi. Nie mówię, że gładko ale wchodzi. Zawsze robię tak. Sklejam całość byle jak i sprawdzam czy wchodzi kokpit. Jeśli nie to przednią ścianę robię osobno, jeśli wchodzi (tak jak tu) sklejam całość "na mocno". Narazie taki problem miałem tylko w DAFie 95XF. Do pozostałych wnętrze wchodziło bez większych problemów.



Truckman - 18 lis 2007, o 11:33
" />zmierz bude-powinna mieć 32,5cm




Mateusz C - 18 lis 2007, o 11:41
" />Dokładnie, spójrz do mojego tematu, masz odpowiedz



grodzio - 18 lis 2007, o 21:14
" />Jest dokładnie tyle. Dzięki.
Podjąłem wyzwanie Piotrka Jóźwiaka w kwestii detali. Mój model nie będzie otwarty jak Scania Piotrka i nie będzie ubrudzony. Zobaczymy jak mi pójdzie.
Dzisiejszy rezultat:





kierowca - 18 lis 2007, o 21:34
" />Co to za czarny materiał? Zapowida się coraz lepiej ;D



grodzio - 18 lis 2007, o 21:36
" />To czarne to, tak jak u Piotrka, plastelina. Jeszcze raz, żeby było jasne. Nie chcę kopiować Piotrka, ale zrobić tak dokładną Scanię jak się da.



TiroManiaK_2006 - 19 lis 2007, o 21:11
" />Narazie zapowiada się ciekawie. Myśle że Piotrek udzieli Ci wielu wskazówek i rad.



grodzio - 19 lis 2007, o 21:28
" />Też na to liczę. Dzisiaj pomalowałem wszystko podkładem i do poprawki było całkiem mało. Póki co idzie więc dobrze.



grodzio - 21 lis 2007, o 13:34
" />Parę drobiazgów









miqs - 21 lis 2007, o 20:53
" />Jeżeli całość będzie taka jak te drobiazgi to ja nie mam pytań odnośnie jakości Rewelacja. Z jakiego kraju są to rejestracje?



Wojtek K. - 21 lis 2007, o 21:47
" />Ze Szwecji



grodzio - 22 lis 2007, o 15:00
" />Dokładnie ze Szwecji.
Deflektor:





TiroManiaK_2006 - 22 lis 2007, o 17:16
" />Gordziu albo mi się wydaje albo u dołu linia czarna nie idzie prosto.. albo to tylko złudzenie optyczne. Czyżby malowanie miało być biało czarne.



Miki_RDE - 22 lis 2007, o 17:21
" />
">Gordziu albo mi się wydaje albo u dołu linia czarna nie idzie prosto.. albo to tylko złudzenie optyczne. Czyżby malowanie miało być biało czarne.
cyba masz monitor troszke scentrowany bo u mnie jest prosto, ładnie grodziu, robota piękna nic dodać nic ująć jak zawsze wszystko z gustem



grodzio - 22 lis 2007, o 18:00
" />Dzięki, czarny jest prosty bo to naklejka. Malowanie będzie biało-szaro-pomarańczowe a czarny jest pod logo firmy. Tak na marginesie to ramka jest w chromie, którego będzie więcej.



grodzio - 26 lis 2007, o 20:17
" />Kabina, narazie na biało



Wnętrze, może narazie kontrowersyjne, ale poczekajcie na efekt końcowy.







Marcin - 26 lis 2007, o 20:21
" />Jak zwykle perfekcja w kazdym calu. Jak dla mnie nie ma sie do czego doczepic:)



M@rcin - 27 lis 2007, o 13:35
" />No...elegancko ale czemu przykleiłeś już boczki drzwi i tapicerkę wewnętrzną.?



Truckman - 27 lis 2007, o 13:38
" />
">No...elegancko ale czemu przykleiłeś już boczki drzwi i tapicerkę wewnętrzną.?

może zostanie białe....
Grodzio jak narazie naprawde swietnie sie to prezentuje.Oby tak dalej



grodzio - 27 lis 2007, o 13:44
" />Zawsze tak robię, taka ginekologiczna robota ;D



ScaniaV8 - 27 lis 2007, o 14:03
" />Wnętrze wygląda fajnie,pokazesz fotke spodu wnętrza?



Kolczan - 27 lis 2007, o 16:11
" />Wszystko, jak zawsze w Twoich modelach, wygląda super ;D Lakier jak zwykle idealny. Wnętrze bardzo ładnie i czysto się prezentuje.



PrzemekM - 27 lis 2007, o 19:53
" />Jak narazie to bardzo ładnie Ci idzie ze Scania zresztą jak z każym modelikiem ;D wnetrze bardzo mi się podoba



Miki_RDE - 28 lis 2007, o 11:02
" />Nie no wnetrze perfekt, już się nie moge doczekać końcówki bo sie zapowiada super ja inne



grodzio - 28 lis 2007, o 21:55
" />Jeśli chodzi o spód to lepiej było go nie robić przed malowaniem. Teraz już pozamiatane.



Wnętrze i silnik, obydwa elementy nieskończone.







Wojtek K. - 29 lis 2007, o 14:08
" />O co Ci Grodzio chodzi konkretnie z tym spodem ??? Wszystko cacy, wnętrze fajne, silnik ładnie okablowany, po prawej stronie widzę w spodzie zbyt grubą warstwę lakieru a po lewej jest w porządku



krecik - 29 lis 2007, o 14:41
" />Wszystko pieknie, mam prosbe co to za farbka jest na wnetrzu,czy to ta sama co malowaÂłes podwozie w VOLVO nr.kat czy cos?? JeÂśli moÂżesz napisz na PW lub w temacie pozdr.



TiroManiaK_2006 - 29 lis 2007, o 14:56
" />Bardzo podoba mi się wnętrze. Fajnie pomalowane.



TiroManiaK_2006 - 29 lis 2007, o 16:26
" />Czystośc wykonania jak zawsze u Ciebie na wysokim poziomie. ale mam wrażenie że spud podłogi wyszedł taki troskzu plastusiowaty.



grodzio - 29 lis 2007, o 17:00
" />Na spodzie jest czarny mat MOTIPa, który powinien raczej nazywać się satynowy. Zacieków, czy nierównych wartstw nie ma. Może fotka kłamie (aż się przyjżałem). Co do maty to naprawdę lepiej wyglądała przed malowaniem, była chropowata i wyglądała bardziej realistycznie.



Banshee777 - 29 lis 2007, o 18:17
" />
">Malowanie będzie biało-szaro-pomarańczowe a czarny jest pod logo firmy.


Prześwietne połączenie kolorów.Jestem jeszcze ciekaw w jakich proporcjach. Ale to już chyba zobaczę na następnych zdjęciach



grodzio - 29 lis 2007, o 19:41
" />Proporcje kolorów będą takie: kabina biała, jeden pasek siwy, dwa pomarańczowe.
Kokpit skończony:




Leżanka górna:


Turbina:




Mateusz C - 29 lis 2007, o 19:47
" />Świetnie idzie. Z tych proporcji o których mówisz to wnioskuje, że robisz Scanie podobą do tej jaką robił Tornado ostatnio



SmalTrak - 29 lis 2007, o 19:58
" />Wszystko ładnie pięknie, ale wydaje mi się, że mapa wielkościowo jest troszkę przesadzona.



grodzio - 29 lis 2007, o 20:40
" />Nie sądzę, na środku tego kawałka widać conajmniej jedno zgięcie, więc jest w normalnych proporcjach. Tak myślę.



TiroManiaK_2006 - 29 lis 2007, o 22:10
" />Smal mapy masz różnych wymiarów i nie sądzę,żeby była przesadzona.Jak dla mnie jest ok.Fajnie pomyślane z tymi gazetami.Podoba mi się to. Powodzonka w budowie bo widzę ,że pięknie idą prace.



grodzio - 29 lis 2007, o 22:35
" />No i prace mogą zwolnić. Dzisiaj stało się nieuniknione. Przyszedł sąsiad (zaje... facet zresztą) i spytał czy mógłbym zawiesić do wiosny malowanie w piwnicy, bo przez zimę trzyma tam jabłka czy ziemniaki. Nie ma więc wyjścia i trzeba robotę przyhamować. Zostaje jeszcze garaż, ale to tylko jak będzie pogoda.



kubamich1 - 29 lis 2007, o 22:44
" />Zglanuj go >:(



TiroManiaK_2006 - 30 lis 2007, o 01:10
" />Grodziu to mu tak wiesz sypnąć w potyliczke raz Powiedz mu że niebardzo się na to zgadzasz bo diecastów się nieda przebudowywać.



grodzio - 30 lis 2007, o 11:42
" />No właśnie rzecz w tym, że sąsiad to naprawdę wporzo gościu. Nawet jak mnie o to prosił to czaił się zanim powiedział o co chodzi. W sumie go rozumiem, sami wiecie jaki syf zostawia MOTIP. Piwnicę mam fajnie położoną, bo tylko dwa boksy są w jednym korytarzu. Ale spoko, do garażu mam 30 sek od wyjścia z domu i nawet w mrozach jest tam ok. 10 stopni. Nie powinno być więc problemu.



grodzio - 2 gru 2007, o 14:11
" />Silnik skończony w 50%. Brakuje połowy instalacji i śladów eksploatacyjnych,







Szałek - 2 gru 2007, o 14:13
" />Masz moze zdjecia silnika z okablowaniem ale bez lakieru? Jak mozesz to daj, jak najbardziej dokladne



grodzio - 2 gru 2007, o 14:18
" />Jedyne co mam to fotka z poprzedniej strony.



Marcin - 2 gru 2007, o 14:19
" />piekny silniczek :happy0159: :happy0159: :happy0159: naprawde chcesz go brudzic?? :sad0122:



ScaniaV8 - 2 gru 2007, o 14:20
" />Jak zawsze pięknie i czysto.Czekam na efekt końcowy.Ja bym nie brudził silnika :rolleye0017:



TiroManiaK_2006 - 2 gru 2007, o 14:22
" />Mam takie pytanko jak byś ten silnik brudził?? Chodzi mi o to czym czyli czy farbami czy innymi pastelami oraz czy aero czy innym sprzętem.



grodzio - 2 gru 2007, o 19:42
" />Silnik będzie lekko przybrudzony metodą dry brushing czyli prawie suchy pędzelek + normalna farbka.
Narazie gotowy czysty.






Wojtek K. - 2 gru 2007, o 19:57
" />Piękny motur Grodzio czemu będziesz go brudził prawie suchym pędzelkiem i farbką, nie myślałeś o starciu suchych pasteli i umieszaniu odpowiedniego koloru brudu, dodać rozcieńczalnika, wymieszać, przetrzeć całego mocno, i potem wacikiem lub drugim pędzelkiem zrobić wyjściowo ślady eksploatacji takie jak chcesz



grodzio - 2 gru 2007, o 20:11
" />Sprawdzę tą metodę, następnym razem zrobię jak piszesz. Mi chodzi o efekt umytego auta z w miarę czystym silnikiem, ale nadgryzionym zębem czasu (przetarcia i stare plamy). Narazie zrobiłem przetarcia i przyrdzewienie kolektorów. Zadowolony z tego za bardzo nie jestem, ale to jeszcze nie koniec.









kubamich1 - 2 gru 2007, o 20:20
" />PKP(pikniekurwapiknie) :wow: Âładny silniczek.



grodzio - 2 gru 2007, o 20:33
" />I finito. Pamiętajcie, że to mój pierwszy brudzing. W realu wygląda nieco lepiej.










SmalTrak - 2 gru 2007, o 20:42
" />Można w tym momencie zacytować tekst z takiego jednego polskiego filmu...

Ty to jesteś fachura :happy0159:

Lekkim brudzingiem tego nazwać nie można, ale to nawet lepiej. W końcu to nie jest Scania R500 V8 z 2005 roku tylko weteran 143M...



grodzio - 2 gru 2007, o 20:45
" />Dzięki, fakt wyszło nielekko. Teraz będzie trzeba tak samo upaprać ramę, kabinę od spodu, a może wogóle zrobię brudzing na całości. Zobaczymy.



Wojtek K. - 2 gru 2007, o 21:09
" />Cudo, istne cudo, nie ukrywam, że przydałoby się trochę rdzy na kolektorach i turbo, a nie złotego... takiego rdzawego mattu :happy0159: Do ramy i kabiny spróbuj tej metody co napisałem



Piotr - 2 gru 2007, o 23:07
" />Jak na pierwszy raz to nieźle ale brakuje brudu w zagłębieniach przez to wygląda trochę sztucznie rościecz mocno czarną farbę a najlepiej umbre naturalną i wpuśc w zagłębienia to uplastyczni powierzchnie i w tedy przetrzyj suchym pędzlem ale aluminiowym kolorem całą górę silnika może nie są to przetarcia ale odpryski farby. Przykład na moim silniku


kolektor pomaluj suchymi pastelami dają ciekawy efekt i sa matowe
mój silnik jest sfatygowany, ale twój nie musi tak wygląda wystarczy mniej brudu(farby nałożyc) i odprysków dac mniej.
Zycze powodzenia w dalszym brudzeniu
Pozdro



grodzio - 2 gru 2007, o 23:13
" />Dzięki, jutro popróbuję. Szczególnie te zagłębienia, bo z kolektorem będę nieco ostrożniejszy, ale ślady rdzy tu i tam się przydadzą. Teraz już raczej nic nie skopię. Jakiego koloru pastelówki są najlepsze?



kierowca - 3 gru 2007, o 00:37
" />Silnik pierwsza klasa, ale może to wina lampy lecz świeci się jak psu **** więc jak na Scanie z lat 90 to troche nieprzystoi



Piotr - 3 gru 2007, o 08:15
" />kolor pasteli to pomarańczowy, czarny, brązowy. Pastele rościęcz w benzynie ekstrakcyjnej(szybko paruje) i nakładaj pędzelkiem



Archi - 3 gru 2007, o 09:49
" />Panowie, a ja mam pytanie. Niech ktoś mnie dokształci Zastanawiaja mnie te ślady przetarcia lakieru na bloku silnika i skrzyni biegów. Oryginał jak sie nie mylę jest odlany z żeliwa. Czy w związku z tym sugerowane przez Was kolory przetarcia na wspomnianym bloku są prawidłowe? Innymi słowy jakiego koloru był silnik w oryginale przed pomalowaniem na zielono?
Pozdrawiam!



grodzio - 3 gru 2007, o 11:43
" />Przed pomalowaniem będzie na 100% srebry, aluminiowy, metaliczny, nie wiem jak dokładnie nazwać ten kolor, ale jak chcesz odpowiedź to zajrzyj pod maskę jakiejkolwiek osobówki, tam siliniki nie są malowane. No i oczywiście żeliwo nie koroduje.



Archi - 3 gru 2007, o 16:16
" />No właśnie:) Bo korpus silnika w Scanii wraz z obudową skrzyni biegów są wykonane z żeliwa szarego, więc ten aluminiowy kolor tak nie bardzo:/ Chociaż mogę się mylić. Ustalenie dokładnej barwy elementu za pomocą tylko fotografii jest bardzo trudne.



grodzio - 3 gru 2007, o 17:19
" />Fakt, ale wciąż jest to kolor metaliczny, a pomieszany z brudem na żywo wygląda całkiem realnie. Te błyski na fotkach to wina mocnej lampy. Nie mam studia z miękkim światłem więc elementy mogę doświetlać tylko lampą.
Silnik wersja ostateczna (chyba







Lekko zmęczony spód kabiny:




M@rcin - 3 gru 2007, o 17:39
" />Spód kabiny wygląda rewelacyjnie, natomiast jeśli chodzi o silnik to...hmmm.... jak by to powiedizeć? yyy... to może powiem tak: Perfekto :happy0159:



Piotr - 3 gru 2007, o 17:52
" />z tymi kolorami jest różnie fotki nieraz przekłamują kolory i dla tego jest ciężko ustalic, podam kilka przykładów




można zmieszac dwa kolory aluminiowy z szarym
fotki allegro i szałek



TiroManiaK_2006 - 6 gru 2007, o 11:27
" />No Grodziu widać że nieźle Ci to idzie . Starasz się jak możesz i wychodzi to na plus. Ale jak wiadomo każdy ma jakiś pogląd na wyobrażenie jak ma dany element wyglądać.



Archi - 6 gru 2007, o 12:04
" />
">Ale jak wiadomo każdy ma jakiś pogląd na wyobrażenie jak ma dany element wyglądać.

Fakt.Jednak istotne w tym wyobrażeniu czy zachowujemy jakiś stopień prawdy historycznej, czy też ową historię (umyślnie bądź nie) fałszujemy. Bo modelarstwo redukcyjne to także odtwarzanie historii. Zarówno tej współczesnej, jak i z przed wielu lat.



grodzio - 8 gru 2007, o 13:29
" />No staramy się ją zachować. Na potwierdzenie - koła:
Oś przednia i zapas


Oś wleczona


I przerobione piasty osi napędowej


Całość jeszcze bez brudzingu.



M@rcin - 8 gru 2007, o 13:58
" />Pewnie wina zdjęcia ale... coś mi się nie widzą te tylne "przerobione" piasty osi napędowej. Jakieś, takie dziwne. Pozostałe koła są :happy0159:



grodzio - 8 gru 2007, o 14:38
" />A to pewnie wina fotek, bo robiłem je wg. Twoich.
Lekko przybrudzone:








Grex - 8 gru 2007, o 14:44
" />Bardzo fajne koÂła oraz silnik.MoÂże pobrudz teÂż opony a nie same felgi.



grodzio - 8 gru 2007, o 14:57
" />Opony są też brudne, trochę kiepsko to widać na fotach, ale robiłem tak samo i felgi i opony.



Kolczan - 8 gru 2007, o 18:19
" />Oponki jak i felgi wyglądają naprawde ładnie, przedewszystkim super prezentują się przerobione piasty. Fajnie wyszedł efekt przybrudzenia, od razu widać że opony straciły swój połysk.



PrzemekM - 8 gru 2007, o 18:26
" />Jka dla mnie koła wygladaja bardzo fajnie, piasty bardzo ładnie zrobione



grodzio - 12 gru 2007, o 16:53
" />Dzięki za miłe słowa.
Nadkola ubrudzone tylko od spodu, z zewnątrz ubrudzę razem z kabiną.


Kabina z szarym paskiem






TiroManiaK_2006 - 12 gru 2007, o 17:08
" />Fajnie to wszystko wygląda:D Dobrze,że na kabinie jest ten pasek bo kabina nie jest taka monotonna cała biała.



krecik - 12 gru 2007, o 17:52
" />Jak zwykle pieknie i czysto,bardzo mi sie wszystko podoba oby tak dalej powodzenia :happy0159:



Bocian - 12 gru 2007, o 18:03
" />Wszystko pięknie, ale czy to będzie wersja z owiewkami ??



grodzio - 12 gru 2007, o 20:36
" />Dzięki za opinie. wersja będzie bez owiewek i spojlerów. Jedyne co będzie to deflektor dachowy.
Dopiero co pomalowane. Niedoskonałości na łączeniu kolorów będą oczywiście poprawione. Wystarczy papier 2000.






Truckman - 12 gru 2007, o 20:49
" />wygląda lekko mówiąc zaje****ie :wow: jak słysze u brudzeniu jej to mi sie płakać chce



grodzio - 12 gru 2007, o 21:25
" />Mi też, jak zobaczyłem jak fajnie zgrały się kolorki. Obiecuję, że brudzing kabiny będzie nieznaczny, tzn. wyjechał z myjki i zrobił ze 100 km w taką pogodę jak dziś.



DoBo - 12 gru 2007, o 21:39
" />No zgranie kolorków wyszło na prawde super. Co do jakości powłoki to już wygląda super, a co dopiero po szlifowaniu łączeń... :evilgrin0039:. Jeżeli jeszcze mógłbym prosić o fotkę kabinki z przyłożoną maską?



grodzio - 12 gru 2007, o 21:46
" />Not yet. Dzisiaj pomalowane.



mario_scania - 15 gru 2007, o 21:11
" />Silniczek wyszedl ci suuperancko, Kabina swietnie pomalowana a te paseczki dodaja jej hmmm temperamentu



miqs - 15 gru 2007, o 21:12
" />:wow: o kurcze! Poszedłeś ostro z tym modelem :happy0159:



Maciek - 16 gru 2007, o 09:50
" />Kabinka cudnie pomalowana paski wyszÂły idealnie.



grodzio - 16 gru 2007, o 14:51
" />Dzięki. Na kabince jest już klar. Wyszło całkiem spoko. Tym razem nie będę poprawiał drobnych niedociągnięć bo ukryję je pod brudzingiem.

Atrapa.


Całość prawie gotowa z wierzchu.




miqs - 16 gru 2007, o 15:48
" />Miodzio... aż szkoda brudzić, bo ja nie dociągnięć nie widzę



M@rcin - 16 gru 2007, o 16:33
" />No żal 4litery ściska, jak sobie pomyślę, że będziesz to brudzić... Ja bym się jeszcze raz głęboko zastanowił na twoim miejscu co do brudzingu Bo kabina wygląda miodzio w takiej postaci :wow:



TiroManiaK_2006 - 16 gru 2007, o 17:33
" />Cudnie to wygląda. Oby moja podobnie wyszła.



Grex - 16 gru 2007, o 17:43
" />Kabina piĂŞkna!!!DokÂładnie szkoda brudziĂŚ NiedociÂągnieĂŚ nie widzĂŞ...



PrzemekM - 16 gru 2007, o 18:50
" />Jak dla mnie kabina wygląda rewelacyjnie, nic dodac nic ując



grodzio - 16 gru 2007, o 19:21
" />Dzięki, ciąg dalszy:




Miklóś - 16 gru 2007, o 19:26
" />:wow: eeeeeeeeee... cudo. Zarąbiście to wszystko wygląda i tak czysto sklejone, ja bym tak nie umiał



kierowca - 16 gru 2007, o 19:36
" />Na takiej 3-ce ksenonowe halogenki o prosze tylko taka uwaga, ksenonowe halogeny nie mają chromowanej obudowy. I chyba lepiej by wyglądały na rogach osłony przeciw słonecznej. Ale pozatym coraz bardziej mnie się podoba :happy0159:



grodzio - 16 gru 2007, o 21:18
" />Pomarańczowe obwódki to wymysł kiermana a nie ksenony





Miklóś - 16 gru 2007, o 21:19
" />Aż szkoda brudzic. Powiedz ty mi tylko dlaczego chcesz brudzic wnętrze ??? Tak w sumie to o co chodzi, dywaniki brudne albo kurz ???



grodzio - 16 gru 2007, o 21:22
" />No właśnie nie wiem co tam zdziałać. Trochę kurzu, jakieś błotko na dywanik. Wszystko po to, by wnętrze nie było całkiem sterylne.



Miklóś - 16 gru 2007, o 21:24
" />Ja bym nie brudził, może tylko troszkę błota na dywanikach, tyle. Co za dużo to nie zdrowo. Według mnie to brudzenie wnętrza może zepsuc efekt.



Kolczan - 16 gru 2007, o 21:29
" />Jak zwykle perfekcja. Model poprostu idealny, szczególnie ładnie wygląda powłoka lakiernicza. Co do brudzenia wnętrza to proponuję ubrudzić przedewszystkim podłoge od butów i zrobić wytarte siedzenia od czterech liter



DoBo - 16 gru 2007, o 21:31
" />Witam! No kabina perfecto, co do brudzenia wnętrze to myśle że błotko na dywaniki i przetarte siedzisko kierowcy, no i myśle że tyle wystarczy. Pozdrawiam i czekam na efekty.



Wojtek K. - 16 gru 2007, o 21:34
" />Tak jest zrób tak jak u Piotrka Jóźwiaka w Scanii :happy0159: Stary kabina miazga konkretna :wow: Szacuneczek Dlaczego spolier jest w miejscu czarnej obwódki i prostokąta wycieniowany na biało



grodzio - 16 gru 2007, o 21:38
" />
"> Dlaczego spolier jest w miejscu czarnej obwódki i prostokąta wycieniowany na biało


światło zrobiło psikusa. obwódka jest w chromie.
teraz małe pytanie: jak zrobić lekko wytarte siedzisko?



TiroManiaK_2006 - 16 gru 2007, o 21:49
" />http://www.lkw-urbanski.com/proste_przerobki1.html
Grodziu myślę że w artykule na samym dole tej strony można by było wykorzystać rady archiego mimo że opisywane jest to na tle fotela skórzanego i przenieść to do innego materiału.

Myślę że jakoś Piotrek Jóźwiak może pomóc.

Ogółem efekt Twojej pracy bardzo mi się podoba czystość składanych elementów jak zawsze u Ciebie na duży plus. Jedynie nie pasuje mi obwódka czerwona na halogenach na dachu. Ładniej by wyglądała czarna ale to Twój model.

Co do brudzenia wnętrza to jestem jak najbardziej za błotkiem na dywanikach i niczym więcej. No i jakiś mały nieład we wnętrzu.



Marcin - 17 gru 2007, o 18:38
" />Piekna kabinka :wow: :wow: Nawet nie mysl o tym by brudzic.....



PrzemekM - 17 gru 2007, o 18:43
" />kabinka jest poprostu miodzio :wow: z tym brudzingiem to ja bym sie zastanowił



TiroManiaK_2006 - 17 gru 2007, o 21:18
" />A może Tak Panowie jakaś konstruktywna wypowiedz dla czego miał by tego modelu nie brudzić ??

Zaczynacie być jak taka Papuga jeden paplnie to zaraz drugi jak by mógł to by w słowo w słowo napisał.



grodzio - 17 gru 2007, o 22:25
" />Spoko Miłosz. Jak ja patrzę na kabinkę to też trochę szkoda mi ją brudzić. Dlatego też brudzing będzie nieznaczny. Tymczasem włożone wnętrze. Weszło z małymi problemami. Gdyby ktoś chciał robić tą metodą to konieczne jest powiększenie wcięć w podłodze kabiny.








Ubrudzony spód kabiny




TiroManiaK_2006 - 18 gru 2007, o 11:45
" />Pobrudzenie kabiny od spodu dało bardzo dobry efekt wizualny. Sama kabina od zewnątrz prawidłowo wygląda i nie ma się do czego przyczepić jedynie wciąż swoim zdaniem nie jestem pewien tych czerwonych obrysówek na halogenach.

Ten sam problem Grodziu jest z Toplanerkami jak się chce wnętrze wstawić trzeba nieco podłogę przypiłować w odpowiednich miejscach. i



grodzio - 18 gru 2007, o 12:03
" />Ale to i tak lepiej niż sklejać pomalowane ściany kabiny. Co do obrysów na halogenach to są one pomarańczowe.



ScaniaV8 - 18 gru 2007, o 13:04
" />Witam

Kabinka wygląda rewelacyjnie,wolałbym jak by została czysta,ale to twój wybór.

Pozdrawiam



Wojtek K. - 18 gru 2007, o 15:10
" />A ja bym wolał, żebyście się zamknęli z tym czy ma brudzić czy nie :[ To jest jego model i zrobi co zechce :happy0159:



grodzio - 18 gru 2007, o 19:50
" />No więc

A tu dół kabiny ubrudzony w stopniu, w jakim chcę zrobić całość:










kierowca - 18 gru 2007, o 20:14
" />Teraz tak mi wpadło do głowy, że może zamiast brudzić ją błotem czy kurzem, może by zrobić ośnieżone auto? Akurat by spasowało pod szwedzki zestaw taki oblepiony śniegiem, łańcuchy na ramie pozawieszane, przed osią napędową skrzynki z piaskiem do posypywania pod koła, i do tego 4 osiowa przyczepa, ahh ale się rozmażyłem



grodzio - 18 gru 2007, o 20:20
" />Ze śniegiem to niegłupi pomysł. Łańcuchy i tak miały być. Na przyczepę nie ma szans.



miqs - 19 gru 2007, o 13:45
" />
">Ze śniegiem to niegłupi pomysł. Łańcuchy i tak miały być. Na przyczepę nie ma szans.
Chyba na wettringerze była kiedyś taka relacja nawet...



TiroManiaK_2006 - 19 gru 2007, o 15:21
" />Bardzo gustowny ten brudzing od spodu. Widać że starasz się by to faktycznie miał być delikatny brudzing. Co do przyczepy 4 osiowej na styl skandynawski to byłoby to coś kozackiego Albo 5 osiowa .

Zimowy brudzing też by był całkiem lux nawet jest zestaw tamiya winter.



SmalTrak - 19 gru 2007, o 15:35
" />
">Co do przyczepy 4 osiowej na styl skandynawski to byłoby to coś kozackiego Albo 5 osiowa .


Grodzio wyraźnie napisał "Na przyczepę nie ma szans." więc po co ciągniesz ten temat dalej ?... :/



grodzio - 19 gru 2007, o 16:48
" />No nie ma szans z uwagi na miejsce na półce, którego robi się coraz mniej. W planach mam Broshuisa do Volvo i to mi trochę przestrzeni zajmie. Poza tym czeka strażacki Volviak, Iveco z przyczepą i Steyr.



grodzio - 12 sty 2008, o 16:12
" />Czas odgrzebać temat. Rama przedłużona z tyłu:


Tylna zawiecha:






Całość:










Instalacja widoczna na fotkach to ok. 30% całości.



NobelEXC - 12 sty 2008, o 18:26
" />Z jakiego materiału korzystałeś przy przedłużaniu ramy?



przemas - 12 sty 2008, o 19:40
" />Model bardzo Âładny i ubrudzenie go w lekkim stopniu to dobry pomysÂł. Nie podobajÂą mi siĂŞ przesadnie uÂświnione modele. A tak wracajÂąc do kabiny czy twoja przednia owiewka przeciw sÂłoneczna nie jest za wysoko nad szybÂą???





grodzio - 12 sty 2008, o 22:26
" />Ramę przedłużałem kartą Inteligo. Co do blendy to jest ona regulowana.



Kuba J. - 12 sty 2008, o 23:02
" />Standardowo równo ładnie i pięknie. :happy0159: :happy0159: już czekam na końcowy efekt. jeśli nie doczytałem to sorki, planujesz pod nią jakąś dioramke ?



przemas - 13 sty 2008, o 19:05
" />
">RamĂŞ przedÂłuÂżaÂłem kartÂą Inteligo. Co do blendy to jest ona regulowana.
Pierwsze sÂłysze jest regulowana w modelu czy w prawdziwej ciĂŞÂżarówce???



grodzio - 13 sty 2008, o 21:21
" />Dioramki niestety nie będzie. Blenda jest regulowana w realu oczywiście. Potrzeba do tego drabiny i klucza, ale się da - widziałem.



Truckman - 14 sty 2008, o 10:42
" />powtarzam sie ale Scania jest idealna.Co do blendy-fakt jest regulowana



Kuba J. - 14 sty 2008, o 14:57
" />Rozumiem ze miejsce cie nieco ogranicza, ale gdyby tak... zresztą nieważne:) czekam na kolejne aktualki :happy0159: :happy0159:



grodzio - 24 sty 2008, o 18:04
" />No to skończyłem ramę wraz z ramą pomocniczą pod zabudowę.













miqs - 24 sty 2008, o 18:09
" />No coż...lakier prezentuje się elegancko, przedłużenie perfekcyjne. Ja się do niczego nie przyczepię ponieważ nie znam się na ciężarówkach :evilgrin0039:



grodzio - 24 sty 2008, o 18:29
" />Dlaczego tak uważasz? Godzinę temu podwozie wyglądało tak:












Jeśli chodzi o ślady eksploatacyjne to rama jest dopiero "zaczęta", brakuje rdzy i brudu wykonanego kredkami świecowymi.



miqs - 24 sty 2008, o 18:35
" />Dlaczego? hmmm... Dobre pytanie, ja po porstu uważam się za miłośnika dużych pojazdów, ale nie zagłębiam się w technikę budowy.



grodzio - 24 sty 2008, o 22:50
" />eeeee tam opowiadasz. coś tam wiesz. tymczasem samochód został ukończony. została zabudowa i finalna wersja brudzingu. to co widać w realu podoba mi się bardziej.

















TiroManiaK_2006 - 25 sty 2008, o 01:16
" />Piotrze ładnie to się wszystko prezentuje brudzing też mi podchodzi tylko ten połysk na ramie doprowadza do oczopląsu.. nie spotkałem się z ciężarówką która by miała taki połysk.. no chyba że to tuningowa. Zamierzasz ją jakoś lekko zmatowić nadać pół połysku?



miqs - 25 sty 2008, o 06:58
" />Teraz widzę co wy widzicie w Scanii :evilgrin0039: Piękny pojazd, zarówno w 1:1 jak i w twoim wykonianiu 1:24. Tylko trochę mnie ciekawi czysta kabina, przy brudniej ramie i nadkolach



Wojtek K. - 25 sty 2008, o 10:24
" />Świetnie Scania wygląda Grodzio :wow: Mnie również ten połysk dziwi... przecież jeżeli podwozie, silnik i parę innych elementów jest brudnych, to wiadomo, że rama pomocnicza też powinna być, takie są prawa fizyki, że cały brud i kurz idzie do góry... brakuje troche takiego pyłu (cienia) wyrzucanego przez przednie koła na boki kabiny, a powinno to być, co więcej, możesz pociągnąć tą smugę spod przednich kół na zabudowę :happy0159: Jak już ubrudziłeś wszystko prawie, to zrób to samo z kabiną i ramą pomocniczą, a będzie pięknie Będą dekle na śrubach kół przednich :evilgrin0039:



Miki_RDE - 25 sty 2008, o 10:33
" />Scania świetna, moim zdaniem także ten bród nie bardzo, nienaturalnie to wygląda, trzeba troszke to dopracować, i zrobić tak jak napisał mój przedmówca, wtedy efekt bedzie odjazdowy



grodzio - 25 sty 2008, o 11:18
" />już wyjaśniam. rama będzie dobrudzona jak będę miał gotową budę. wczesniej nie ma sensu, bo mółby się zetrzeć przy przenoszeniu i dopasowywaniu. teraz można bez problemu chwycić za ramę. kabinę dobrudzę razem z budą, żeby wszystko tworzyło logiczną całość. także połysk ramy zniknie całkowicie.



Wojtek K. - 25 sty 2008, o 11:48
" />No to wspaniale :happy0159: Trzymam kciuki



Banshee777 - 26 sty 2008, o 01:45
" />To co sprawdzało się na silniku, nie bardzo sprawdza się przy tak dużej powierzchni jak rama. Ślady eksploatacji są na niej totalnie nierealistyczne i mówiąc szczerze bardzo mnie to martwi, ponieważ sama w sobie jest wykonana bezbłędnie. Tu potrzebny jest aerograf i tyle .



RoadTrain - 26 sty 2008, o 12:48
" />Na podsatawie budowy dioram moge stwierdzic, ze rama jak i caÂła kabina jest troszke za czysta. O ile slady rdzy sa Âładnie zrobione to czemu uzyÂłes zÂłotych ÂłaĂącuchów? Moge ci podpowiedziec, ze do zrobienia rdzy uzywaj farby wymieszanej z talkiem lub innym srodkiem tego typu, uzsykacz dzieki temu taka ... jakby chropowata strukture rdzy, bardziej zblizona do oryginaÂłu. Bzyknij delikatnie, bardzo maÂły strumieniem jakims odpowiednim kolorkiem rame i czesc kabiny, tak jak zrobiÂł to Smal Trak w swoim Manie i bedzie idealnie. Poza tym model perfecto.



Krzysztof - 26 sty 2008, o 13:44
" />scania wykonana świetnie jedynie wypadało by pobrudzic bardziej ramę oraz kabine delikatnie i będzie super



miqs - 26 sty 2008, o 13:59
" />
">odpowiednim kolorkiem rame i czesc kabiny, tak jak zrobił to Smal Trak w swoim Manie i bedzie idealnie. on ma aero.



grodzio - 26 sty 2008, o 16:19
" />Spokojnie, do końca jeszcze daleko, a za rady dziękuję, zapewne skorzystam.



grodzio - 26 lut 2008, o 22:33
" />Przyszedł czas na pytanie do publiczności. Uwaga. Od dłuższego czasu patrzę tak na tą swoją skakankę i coraz mniej podoba mi się pomysł zabudowania jej izotermą. Dlatego też chciałbym Was spytać o pomysł na zabudowę, może podpowiecie mi coś ciekawego. Mi po głowie chodzi flatbed z jakimś ciekawym ładunkiem, skrzynia bez plandeki, skrzynia z niską plandeką (jak do przewozu żwiru) lub ta nieszczęsna izoterma. Co o tym sądzicie? Może ktoś z Was ma lepsze pomysły?



kierowca - 27 lut 2008, o 00:32
" />może coś takiego:
1. http://www.lastbilar.dk/foton/2188.jpg
2. http://www.lastbilar.dk/foton/2507.jpg
3. http://www.lastbilar.dk/foton/219.jpg
4. http://www.lastbilar.dk/foton/2643.jpg
5. http://www.lastbilar.dk/foton/6748.jpg



Miki_RDE - 27 lut 2008, o 09:46
" />Super by wyglądała z agregatem



TiroManiaK_2006 - 27 lut 2008, o 10:09
" />Według mnie super by było ze skrzynią. Wszyscy teraz robią solówki z izotermami firankami itp. Za to ze skrzynią było by tak nietypowo



grodzio - 27 lut 2008, o 12:17
" />też myślę o skrzyni albo nawet o platformie bez burt z jakimś fajnym ładunkiem. choć te skrzynie z niską plandeką, które pokazał Dawid też są fajne.



kierowca - 27 lut 2008, o 14:27
" />to trzymaj w gratisie jeszcze

http://www.hegges.se/nov_06/8.jpg

http://www.hegges.se/nov_06/18.jpg

http://www.hegges.se/feb_06/4.JPG

http://www.hegges.se/feb_06/15.JPG



grodzio - 28 lut 2008, o 16:32
" />No i wydumałem. W tych kolorach wygląda nieciekawie, ale całość będzie w kolorze ramy. W "okienku" na przedniej ścianie będzie siatka.









I pytania:
- zostawić sztyce?
- myślałem żeby między sztycami dać łańcuch (na górze) albo siatkę, co o tym sądzicie?



Patryk9312 - 28 lut 2008, o 16:39
" />Ja bym dał kilka burtów, ale nie wszystkie, np. 3 z jednej strony i z drugiej 2.

Łańcuch na sztycach hmm.. ciekawie by to wyglądało, ale co wtedy przewozić?



Miki_RDE - 28 lut 2008, o 16:44
" />Czy ja widzę windę załadowczą z przodu?? nie szkoda ci jej ?? tak ogólnie to spoko



grodzio - 2 mar 2008, o 19:19
" />Zabudowa jest robiona z resztek. Z rampy udało mi się tylko skołować platformę. Póki co nie była mi do niczego potrzebna, w razie czego mogę zawsze sobie zrobić od podstaw.
Tymczasem po rozmowie z Miłoszem postanowiłem zmienić koncepcję. Scania będzie miała pakę do przewozu paszy. Nie martwcie się o takie drobiazgi jak brak rygli w górnej części drzwi, ponieważ od góry będzie plandeka.











Miki_RDE - 2 mar 2008, o 19:45
" />Te drzwi to też odpadki ?? Fajna koncepcja, a plandeka to bezie taka krótka czy bezie szła troche w góre jeszcze?



grodzio - 2 mar 2008, o 19:48
" />drzwi nie, są od izotermy, z której podwozie będzie miało inną misję. plandeka będzie szła od góry i schodziła ok 1/3 wysokości na obie burty.



picasso_n - 2 mar 2008, o 22:29
" />Mam takie jedno pytanko. ZauwaÂżyÂłem tam takie coÂś przypominajÂące siÂłownik. Czy taka zabudowa do przewozu pasz sÂłuÂży jako kiper ?? JeÂżeli tak to chyba rama jest ciut za dÂługa - nie pĂŞkÂłaby przy kiprowaniu ?



grodzio - 2 mar 2008, o 22:52
" />Trudno powiedzieć coś na temat ramy. Wiem jedno. Będąc na statku widziałem całe konwoje ciężarówek do przewozu paszy/zboża i miały przeróżne wymiary i konfiguracje. Zazwyczaj zboże wyciągało się rurami, na koniec podnosili kiper żeby wysypać resztki. Jest to zapewne tylko jedna z technik, ale tak jak pisałem, są nawet naczepy z kiprem, więc...



mario_scania - 3 mar 2008, o 07:02
" />Grodzio ta rama jest za dlugo za tylna osia zeby bylo mozliwe kiprowanie w tyl. Zazwyczaj samochody z przyczepami ktore woza zboze, nie maja kipra do tylu tylko na boki (dlatego mogles widziec z rozna konfiguracja) chodz zdazaja sie takie ktore moga kiprowac do tylu, ale wtedy rame z tylu maja krotsza, wiem co mowie bo troche z tym ciulostwem po pomorzu jezdzilem i rozne bryki widzialem :happy0159:



grodzio - 3 mar 2008, o 11:13
" />No trudno, ramy niestety już nie przerobię. :[



mario_scania - 3 mar 2008, o 14:15
" />Hmmm to moze zrobisz taka solowke zeby tylko na boki kiprowala i z boku miala klapo/drzwi czy jak juz tam uwazasz:D Bo troche nie fajnie bedzie wygladac wywrot do tylu z taka rama, bo w kwestii konstrukcji jest to nie mozliwe i nie realne



Marcin - 3 mar 2008, o 14:27
" />Koncepcja bardzo ciekawa, aczkolwiek tak jak powiedziaÂł Mariusz wywrotka solo ma gÂłówni kiper na boki. Miki, coÂś Ty taki ciekawski??:P



Miki_RDE - 3 mar 2008, o 15:06
" />
">Koncepcja bardzo ciekawa, aczkolwiek tak jak powiedział Mariusz wywrotka solo ma główni kiper na boki. Miki, coś Ty taki ciekawski??:P
W konstytucji nie pisze nic na temat że nie można być ciekawskim

A co do tego kipra to faktycznie cieżarówki do paszy mają wywrot na bok, lub na wszystkie strony auta, czasem można to zauważyć w programie Agro biznes na programie TVP3 jeżeli ktoś taki posiada, tam są informacje ile wynosi wartość zboża itd. i są pokazane zdjęcia jak przywożą i wyładowywują



krecik - 3 mar 2008, o 15:33
" />WidziaÂłem raz Scanie 113 tylko ze z dzienna kabina która woziÂła WYSÂŁODKI i miaÂła tylko kiper do dyÂłu i sama paka miaÂła ponad 6m,podzielona trzema przegrodami w Âśrodku wiĂŞc duÂżo przypominaÂła twojÂą nwet tez byÂła biaÂła i dumanie tutaj nad dÂługÂą rama chyba jest troszke pochopne bo w³¹snie w tamtej scani od ostatniej osi do koĂąca paki byÂło okoÂło metra a moze i nawet wiĂŞcej wiĂŞc tutaj by sie wszystko zgadzaÂło



mario_scania - 3 mar 2008, o 15:46
" />I pewno dlugo ta Scania juz nie pokiprowala, popatrz sie na Scania Grodzia, i wyobraz sobie ze takim wozem ktos kipruje do gory do tylu cos, w polowie podnoszenia czegos ciezkiego co by na troche przyczepilo sie do paki(np zamarzniety piasek zwir wyslodka) to pod koniec podnoszenia tyl rmay osiadl by na glebie lub rama by pekla bo takie przeciazenie by bylo:D to tak z punktu widzenia mojego gdyz troche z tymi wywrotkami i solowkami wywrotkami obcowalem i obcuje



Marcin - 3 mar 2008, o 19:21
" />Ale teraz to Âżaden problem Âżeby zrobiĂŚ kiper do tyÂłu. Popatrzcie jak bĂŞdziecie mieli moÂżliwoœÌ na wielko-kubaturowe wywrotki takie po 80 kubików. One majÂą podpory (Âłapy) na koĂącu naczepy. Grodzio, jak moÂżliwoœÌ spotkania to popatrz na naczepy z firmy Krzysztof StaÂśkiewicz, które ÂśmigajÂą pod R-kami



grodzio - 3 mar 2008, o 19:59
" />No dobra. Przygotowałem do malowania kiper i izotermę. Zamieszanie było niepotrzebne. Będzie izoterma. Poprostu wygląda lepiej na trójce. Poza tym przekonaliście mnie tą długością tylnego zwisu. Nie chce mi się kombinować z podporami z tyłu, a o skróceniu ramy nie ma mowy. Co będzie z kiprem? Zamontuję go na Steyra, gdzie miała być izoterma. Zrobię krótszą ramę i po sprawie. Dzięki za zaangażowanie.



kierowca - 3 mar 2008, o 20:22
" />A ja jestem inny i stwierdzam jak byś skrócił kiper było by zajebiaszczo albo nawet sama platforma z podporami bocznymi tak jak na jednym zdjęciu do tego jakaś skrzynka albo płaty blachy i było by super, bo jak dla mnie izoterma to za bardzo oklepany temat



grodzio - 3 mar 2008, o 20:56
" />No tak, ale ja jeszcze na półce nie mam żadnego modelu ze skrzynią, a trudno mi sobie wyobrazić lepszą solówkę nie trójka.



magnum - 3 mar 2008, o 21:46
" />Nieźle :happy0159: zobaczymy jak wyjdzie ta skrzynia :evilgrin0039: ale kabina pomalowana świetnie.

P.S Sorry ale zapomniałem od płytce.



TiroManiaK_2006 - 3 mar 2008, o 22:18
" />Oj Piotrze ale mieszasz w tym projekcie sam nie wiesz na co masz się zdecydować. A może tak Izoterma ale z rozsuwaną boczną ścianą jak w skandynawskich zestawach ?? Zaznaczenie linii podziału i zamocowanie klamek do drzwi. Myślę że mogli byśmy coś tam pod chandlować klameczkami.

Pomyśl nad tym...



grodzio - 10 mar 2008, o 21:59
" />Początek prac nad izotermą:







grodzio - 6 kwi 2008, o 14:36
" />Udało mi się skończyć Scanię. Choć to chyba za dużo powiedziane. Dopóki nie było brudzingu, wyglądała świetnie, teraz już tak fajnie nie jest. Z pewnością był to mój pierwszy i ostatni brudzing (przynajmniej na razie). Jedyne pocieszenie to, że w rzeczywistości wygląda trochę lepiej niż na fotkach.

















miqs - 6 kwi 2008, o 14:51
" />No nie jest za fajnie :/ Jednak tragedii też nie ma, na pewno na żywo jest ok
Chciałem podobnie brudzić naczepę w moim VN, ale chyba zrezygnuję i wybiorę stary sposób metodą natryskową...



Archi - 6 kwi 2008, o 15:06
" />Zgodzę się z Tobą Piotrze...Nie bierz moich uwag jako złośliwości, lecz myślę, że Twój model jest przykładem złego postępowania (błędu) wielu modelarzy. Polega on na pewnej niekonsekwencji. Pracowałeś nad tym modelem sporo czasu i szło wszystko dobrze do pewnego momentu. Tą chwilą było zdecydowanie się na odtworzenie śladów eksploatacji. W efekcie Twoja Scania wygląda jak brudny model, a nie brudna ciężarówka. To jest dość subtelna różnica, którą ciężko modelarzowi wyczuć. Inna prawda to, że niewielu modelarzy pamięta o takiej zasadzie, która mówi nam: jeśli dany ślad powstał na ciężarówce przez przypadek, w skutek jej normalnego użytkowania, to na modelu ten sam ślad eksploatacji już nie może być przypadkowy!. Ponadto zabierając się do brudzingu modelu, warto zastanowić się, w jaki sposób ten rzeczywisty brud powstał na ciężarówce? Co go spowodowało? A nie skupiać się tylko, jakiego koloru farby użyć do jego odtworzenia.
Poza tym prawdą jest, że nie wszystkie ślady eksploatacji da się wykonać bez użycia aerografu. Mało tego, aerograf jest jednym z podstawowych narzędzi do odtwarzania realnego brudzingu!
Moim zdaniem, jeśli to jest możliwe, powinieneś albo poprawić swój błąd lub całkiem zrezygnować w tym modelu ze śladów eksploatacji. Zwróć uwagę, że efekt, jaki uzyskałeś tylko zniechęcił Cię do malowania brudzingu w przyszłości i tylko dlatego, że on Ci nie wyszedł tak, jak należy. Gdybyś wykonał go lepiej, to z pewnością Twoja postawa byłaby odwrotna. Szkoda jednak rezygnować z brudzingu w przyszłości, ponieważ jest to jedna z niewielu technik, która pozwala urealnić nasz model do tego stopnia, że będzie on przypominać rzeczywistego trucka, a nie zabawkę.
Pozdrawiam



grodzio - 6 kwi 2008, o 18:03
" />Po pierwsze powiem przewrotnie, że wcale nie wygląda tak tragicznie w realu. Postaram się zabrać ten model na Master Truck, żeby nie być gołosłownym. Fakt, prawda jest taka, że nie wygląda to do końca tak jak powinno i z tym się wcale nie kryję, ale nie myli się tylko ten co nic nie robi. czasem trzeba się sparzyć na błędach swoich. Trochę źle się wypowiedziałem - nie mam zamiaru więcej robic brudzingu tą metodą. Zapewne wrócę do tematu jak kupię aero. Niestety narazie z przyczyn technicznych nie wchodzi to w grę, a szkoda. Mam nadzieję, że czas przyniesie zmiany. Bez solidnego warsztatu pewne rzeczy nie wchodzą w grę. Teraz to wiem.
Usunąć śladów niestety się już nie da. Trochę je tylko zmniejszyłem.
A teraz przewrotnie stwierdzę, że im dłużej na nią patrzę tym bardziej mi się podoba. A przecież o to chodzi.
Dzięki za krytykę. Pozdrawiam.



TiroManiaK_2006 - 6 kwi 2008, o 22:38
" />Grodziu jak kabina wyszła bardzo ładnie, tak izoterma beznadziejnie wybacz za stwierdzenie ale jestem szczerym człowiekiem. Brud na ramie wyszedł już lepiej. Ogólnie podziwiam Cię za ten model bo wyszedł bardzo ładnie nie licząc brudzingu .

Ps dziękuję za fotki VNki .



TiroManiaK_2006 - 7 kwi 2008, o 16:39
" />brudzing kabiny i ramy wyszedl ladnie, a nawet bardzo ladnie. a co do izotermy to, jak juz inni pisali, nie mam zbyt dobrego zdania. pozostaje jedynie wierzyc w twoje slowa, ze w realu wyglada to znacznie lepiej.
jednak mimo wszystko model ladnie sie prezentuje



M@rcin - 7 kwi 2008, o 18:18
" />A mnie sie podoba Pewnie dlatego, że sam bym lepiej tego nie zrobił Może nie wygląda zbyt realistycznie, ale jest ok :happy0159: ale prawa strona wygląda lepien niż lewa



grodzio - 7 kwi 2008, o 19:01
" />Dzięki za komentarze i proszę modów o zamknięcie tematu, bo budowa jest już skończona.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • albionteam.htw.pl
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • cichooo.htw.pl