ďťż
  Scania G



Mateusz C - 2 paź 2007, o 17:50
" />Scania zaczyna produkcje nowych kabin i silnikiów, nowa seria G będzie zasilana silnikiem 13L Euro5, najmocniejsza wersja - 480 KM. Inaczej przejściówka między R a P ;D Albo kuznka FMki czy CFa



Ma ktoś może jakieś fotki?




Wojtek K. - 2 paź 2007, o 18:29
" />Kurcze co to jest, czym to się z zewnątrz i w ogóle różni od eRki ??? Po co inna seria, w ogóle co oni kombinują ??? Czyżby taka do cięższych zastosowań ??? Więcej infooo



Mateusz C - 2 paź 2007, o 18:46
" />Też właśnie szukam info dotyczące tej seri, ale wydaje mi się, że to jest niższa eRka a wyższa P, wersja dla "ubogich" szefów...



mario_scania - 2 paź 2007, o 19:34
" />
z tego co mi sie zdaje to Scanie nie roznica sie kabina ani wnetrzem ;D a G to moze sobie ktos tak dla jaj tlyko przykleil i tyle




miqs - 2 paź 2007, o 19:38
" />Jak ktoś kojaży tego grilla co dał kiedyś Dobo. To zauważcie, że tam też było G, które pochodziło od Grill, a więc to po prostu projekty przodów do grilli



Wojtek K. - 2 paź 2007, o 19:39
" />Nie nie jest taka naprawde, tutaj dowód ze strony Scanii z Botswany Dużo konstrukcji z Ameryki Południowej i Afryki przybywa do Europy

" G General

Robust all-round trucks with many alternatives for individual solutions.

The G-class is Scania's special class. It is designed for customers with special requirements which are distinctly different from other requirements in the other transport segments. The G-class is designed for both special vehicles and for individual special applications in particular markets, such as road trains, heavy tractors for weights up to 150 tonnes, forestry trucks, cranes, tankers, bulk haulage trucks, emergency vehicles and the like. Only in the G-class, for example, can hub reduction and air suspension be specified together.

The characteristic of the G-class is robust design solutions both inside and out. The trucks are basically designed for tough operating conditions and poor roads and they offer good reliability. In short, a perfect choice for Africa.

Trustworthy
Scania G-class trucks are built to offer excellent reliability in all imaginable and unimaginable situations. These may be trucks which are often driven where roads are poor with any load from fluids such as in tankers or bulk transporters to extremely heavy and bulky loads.

Open class for individual solutions
Special solutions are the speciality of the G-class. Many operators require a chassis for completely unique bodies. Others are not always sure of the precise application the chassis will be put to when it is ordered. The Scania G-class offers almost unlimited possibilities for individual solutions to match a particular application.

Great difference between the conditions inside and out
It is never possible to know what driving and working conditions a driver in the G-class will have to deal with. But in most cases they can be classed as difficult or tough. This is why Scania G-class cabs offer a basically good interior working environment, which can than be perfected by being adapted to individual requirements.

The unusual becomes the norm
There are not really any typical trucks in the G-class and special vehicles are more the norm. These can be anything from multi-purpose trucks to ones intended for specific applications and which have an unusual body. Some examples of G-class trucks are:
ROAD TRAINS

This is a typical tractor unit used in Australia where extremely high load capacity combined with good handling for fast haulage place very special demands on frames, axles, spring strength and characteristics and strength of the drivetrain, fuel economy and reliability.

HEAVYWEIGHTS

For tractors hauling up to 150 tonnes, the G-class with its high-strength chassis and drivetrain, is the right choice combined with the GRS900 gearbox with torque converter.

UP TO 24 METRE LONG FORESTRY TRUCKS

The special requirements of timber transport, for mobility on narrow forest tracks and sometimes long-distances on fast roads to the point of delivery, are met by the chassis and drivetrain in the G-class, even when forestry trucks are very different in different markets.

CRANE TRUCKS

2, 3 and 4-axle trucks fitted with a crane normally require the robust chassis of the G-class to cope with large torsional forces and heavy loads.

TANKERS AND BULK HAULAGE

Distribution and long-haul runs with fluid loads such as tankers and bulk haulers are normally sorted under G-class to meet their special requirements.

EMERGENCY VEHICLES

Fire trucks, tow trucks and other emergency vehicles which require special cabs, chassis and drivetrains are best specified from the G-class."



mario_scania - 2 paź 2007, o 19:42
" />Bym wolał zamiast nieróżniącej sie zbytnio serii G powrót królowej serii T ORPEDO ;D



DoBo - 2 paź 2007, o 19:53
" />Jest to nowa Scania, ma być do zastosowań w transporcie krajowym i budownictwie. Mnie osobiście bardzo przypadła do gustu. Co do silników to w wersji Euro 4 dostępne będą: 230, 270, 310, 340, 380, 420 i 580, a w wersji Euro 5: 380 i 420. Poniżej zdjęcie na którym można zobaczyć czym różnia się poszczególne kabiny Scani. Pozdrawiam





Falarek - 4 paź 2007, o 14:24
" />

GÂłówna róÂżnica to taka ze G jest niÂżej zawieszona w stosunku do R-ki przez co ma wiĂŞkszy tunel silnikowy a tak poza tym to jest ta sama kabina. Scania zmieniÂła teÂż boczne schowki ale z tego co widziaÂłem na fotkach to nie tylko G bĂŞdÂą miaÂły je nowe ale i R-ki teÂż.



kierowca - 4 paź 2007, o 15:42
" />Z tymi schowaki to wreszcie beda większe, widac ze podpatrzyli od volvo



magnum - 4 paź 2007, o 15:45
" />Nareszcie normalne schowki no i widać że w standarcie stalowy zderzak Generalnie ciężkie zastosowania, pewno pod wywrotki itp..



Melon - 4 paź 2007, o 16:07
" />To ma być luka między P a R



Marcin - 4 paź 2007, o 18:33
" />Tak jak typowy pojazd budowlany tylko ze na dluzsze dystanse:P Zapewne przede wszystkim pod wywrotki, cysterny itp.



Mateusz C - 5 paź 2007, o 11:40
" />W ostatnim Polskim Trakerze macie artykuł o tej własnie scani, nowych silnikach i o jeszcze kilku nowościach producenta



Marcin - 5 paź 2007, o 15:33
" />aa i zapomnialem ze 4'ki tez byly serii G. Nie wiem czy wczesniejsze generacje takze, ale mi sie wydaje ze tak, wiec nie wiem czemu sie dziwicie.



Wojtek K. - 5 paź 2007, o 21:57
" />Tak był taki podział: P, R, T - rodzaje kabin, oraz L, D, G, C - zastosowanie. Kiedyś było jeszcze E, H i M. Czyli np. Scania R124L 420 to samochód ciężarowy z kabiną R z 12 - litrowym silnikiem, 4 generacja, L - long haulage - dalekobieżny, o mocy 420 KM. Przedtem było to lepiej zorganizowane, niż obecnie dla podtypu eRki tworzyć nową serie G, mnie sie taki system nie bardzo podoba



mario_scania - 7 paź 2007, o 20:47
" />Zobaczymy co im wyjdzie z tej serii Scanii ;D Ocenie ja dopiero gdy ja zobacze na zywo i dotkne lub sie nie przejade ;D



DoBo - 23 paź 2007, o 14:56
" />Podałeś oznaczenia Scań seri 4 .

znajomosc tematu sie klania conie ;D do mikiego



Marcin - 26 paź 2007, o 11:56
" />
">Klasa L to pojazdy przeznaczone do szybkiego transportu na dÂługich trasach.
Klasa C najlepiej nadaje siĂŞ do pracy w ciĂŞÂżkich i trudnych warunkach np. na budowie.
Klasa D to pojazdy idealnie sprawdzajÂące siĂŞ w dystrybucji na krótkich trasach i w mieÂście.
Klasa G jest przeznaczona do wielu zastosowaĂą, zwÂłaszcza do bardzo ciĂŞÂżkich Âładunków. Typowymi przykÂładami pojazdów klasy G sÂą ciĂŞÂżarówki do transportu drewna, dÂźwigi samojezdne i pojazdy do transportu Âładunków gabarytowych.

MoÂże tym coÂś wniose do tematu


A to Wojtek napisal jakies niecal 3 tygodnie wczesniej


">Tak byÂł taki podziaÂł: P, R, T - rodzaje kabin, oraz L, D, G, C - zastosowanie. KiedyÂś byÂło jeszcze E, H i M. Czyli np. Scania R124L 420 to samochód ciĂŞÂżarowy z kabinÂą R z 12 - litrowym silnikiem, 4 generacja, L - long haulage - dalekobieÂżny, o mocy 420 KM. Przedtem byÂło to lepiej zorganizowane, niÂż obecnie dla podtypu eRki tworzyĂŚ nowÂą serie G, mnie sie taki system nie bardzo podoba


Miki pogratulowac umiejetnosci czytania



mazdamer - 18 cze 2009, o 17:21
" />
">Obrazek Obrazek

Główna różnica to taka ze G jest niżej zawieszona w stosunku do R-ki przez co ma większy tunel silnikowy a tak poza tym to jest ta sama kabina. Scania zmieniła też boczne schowki ale z tego co widziałem na fotkach to nie tylko G będą miały je nowe ale i R-ki też.


ale w scaniach R series schowek miałeś tylko z lewej strony (otwierany zewnętrznie) a z prawej tylko od środka, a tu na fotce widać jak z prawej schowek jest otwarty

ps. to teraz mamy scanie od najmniejszej P-G-R



Wojtek K. - 18 cze 2009, o 17:25
" />Schowki są zależne od wyposażenia pojazdu, można sobie je dowolnie skonfigurować i w zależności od wnętrza będą wówczas ustawione
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • albionteam.htw.pl
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • cichooo.htw.pl