Scania SBA i SBAT



Krzysztof - 17 lut 2007, o 20:43
" />Modele Scanii SBA i SBAT o solidnej konstrukcji i dużej głęboko?ci brodzenia były jakby stworzone na potrzeby armii, ale odniosły także duży sukces w sektorze cywilnym. Chętnie skorzystała z nich straż pożarna, służby ratownicze oraz ekipy ł?czno?ci. Model SBAT o konfiguracji 6x6 wyposażono w specjaln? kabinę, któr? dla łatwiejszego utrzymania w porównaniu z wersj? seryjn? znacznie uproszczono. Opuszczało się j? hydraulicznie pod k?tem 55 stopni. Jej dwuczę?ciowa szyba czołowa w razie potrzeby otwierała się do góry po stronie kierowcy. Fotele miały własne resorowanie. Model SBAT 111 napędzał sze?ciocylindrowy silnik o mocy 296 KM z turbosprężark?. Współpracowała z nim sze?ciobiegowa skrzynia automatyczna – na tablicy przyrz?dów znajdowały się przyciski, umożliwiaj?ce wybór ż?danej funkcji: N (Neutral) – bieg jałowy, D (Drive) – jazda do przodu, S – blokada dyferencjału i R (Reverse) – cofanie. Odrębny przycisk służył do wł?czania przekładni rozdzielaj?cej. Mechaniczny wskaÄ˝nik na kierownicy wskazywał k?t wychylenia kół przednich, co ułatwiało kierowcy podejmowanie decyzji podczas manewrowania. Przekładnie bocznikowe w piastach pozwoliły zredukować rozmiary obudów osi, z korzy?ci? dla prze?witu. W resorowaniu tylnych osi pióra półeliptyczne osadzono na wspornikach.
Model 6x6 do różnych zadań
Scanię SBAT zaprojektowano na potrzeby wojska. Przy ciężarze użytecznym 9 t mogła ona ci?gn?ć nawet 12-tonow? przyczepę. W trzymiejscowej kabinie w dachu po stronie kierowcy znajdowało się wyj?cie awaryjne. W wersji seryjnej producent przewidział pojedyncze koła. Model SBAT przystosowano do wyposażenia w różne nadwozia i urz?dzenia, w tym hydrauliczne lub elektrohydrauliczne dÄ˝wigi o no?no?ci od 1,1 do 1,5 t. Pojazdy do od?nieżania posiadały podwójn? kabinę, z dwoma fotelami kierowcy ustawianymi w przeciwległych kierunkach.

Scania SBA 4X4

Scania SBAT 6X6

Scania SBAT 6X6






Wojtek K. - 17 lut 2007, o 21:14
" />Ojj fajne te Scanie, tak? SBAT to nawet stuningował Svempa i nagrode dostał ;D



Model Scania SBAT 111 (Scania Bulldog Allhjulsdrift Tandem), odkupiona od wojska, wygrała w 1980 konkurs Nordic Trophy. Wczesniej, w 1978 roku SBAT i dwa inne pojazdy z floty Svempy brały udział w wyci?ganiu rosyjskiego samolotu Iljuszyn, który ugrz?zł na obszarze lotniska Arlanda w Sztokholmie.



Marcin - 22 lut 2007, o 20:43
" />Super to wyglada.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • albionteam.htw.pl
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • cichooo.htw.pl