ďťż
  Scania V8 - 40 lat legendy



Wojtek K. - 27 kwi 2009, o 19:11
" />Legenda kończy 40 lat.



Moc, doznania i charakterystyczny dźwięk - oto nieodłączne elementy legendy silnika Scania V8.

Dodaj do tego doskonałą ekonomikę paliwową w tej klasie mocy, reputację niezniszczalnej jednostki napędowej i wysoką wartość przy odsprzedaży, a otrzymasz produkt, który nie ma sobie równych. Wraz z wprowadzeniem na rynek w roku 2000 wersji 16-litrowej, znakomita reputacja jaką zdobył sobie pierwszy, 14-litrowy silnik V8 została przeniesiona w zupełnie nowy wymiar.

Większe koszty zakupu są uzasadnione opłacalnością eksploatacji w dłuższym okresie! Wyższe osiągi oznaczają większe prędkości średnie. Ponadprzeciętna trwałość i niezawodność przekładają się na większą dyspozycyjność. W porównaniu do okresu czteroletniego, w typowym, sześcioletnim okresie eksploatacji następuje mniejszy spadek wartości rynkowej pojazdu, zwłaszcza przy wysokiej cenie odsprzedaży.

Dla wielu klientów są to czynniki decydujące o wyborze Scania V8. Duża grupa użytkowników nie potrafi się rozstać ze swoim silnikiem. Niekiedy, po osiągnięciu przebiegu około 2 milionów kilometrów, wystarczy wykonać naprawę główną, by tchnąć nowe życie w jednostkę napędową. Znane są przypadki, że samochody ciężarowe z silnikiem Scania V8 wciąż pozostają w eksploatacji, mimo osiągnięcia przebiegu 5 milionów kilometrów lub więcej.

10 głównych rynków dla silnika V8 w latach 1988-2008

1. Włochy 30 242
2. Niemcy 16 850
3. Szwecja 14 942
4. Hiszpania 13 230
5. Francja 10 561
6. Norwegia 8368
7. Wielka Brytania 7237
8. Holandia 6709
9. Dania 6503
10. Austria 5403

Narodziny króla.
Gdy pod koniec lat sześćdziesiątych ubiegłego wieku Scania zaprezentowała 14-litrową jednostkę napędową V8 o mocy 350 KM , był to najmocniejszy europejski silnik przeznaczony do samochodu ciężarowego. I przez wiele lat nie oddał palmy pierwszeństwa. Silnik V8 uczynił ze Scania prawdziwą królowę szos.

Prace projektowe rozpoczęto w czasach, gdy za wystarczającą moc uznawano 250 KM. Ale inżynierowie Scania-Vabis zdali sobie sprawę, że w przyszłości taki poziom mocy może być niewystarczający, zwłaszcza w transporcie dłużycy drzewnej i transporcie ciężkim. Dlaczego więc nie zdecydować się na odważniejszy krok i jako pierwsza firma na rynku nie zaoferować mocniejszego silnika ?



Może coś ruszymy na forum, bo znowu przestój




Kuba J. - 27 kwi 2009, o 19:33
" />Kuźwa to już 40 lat.. a mi się wydaje jakby to było wczoraj.. nie no klasa sama w sobie



MarcinK. - 27 kwi 2009, o 19:39
" />No,no jak ten czas leci ... Czy ma powstać jakaś special edition z tej okazji??



Kuba J. - 27 kwi 2009, o 19:41
" />Z tego co wiem to chyba powstał.. taka czarna Rka, kiedyś na v8power pokazywali...




Wojtek K. - 27 kwi 2009, o 19:42
" />Narazie nic nie wiadomo, ale na początku 2009 roku powstała specjalna wersja KING OF THE ROAD, więc może 40 lat V8 będzie jej kontynuacją Jak tylko się coś pojawi, to wrzuce newsa.



miqs - 27 kwi 2009, o 19:42
" />Piękny klasyczny dźwięk. Oby następne 40 lat było równie udanych



Kuba J. - 27 kwi 2009, o 19:56
" />oo widzisz to z king of the road mi się porypało, Wojtas, masz fotki tej wersji?



Wojtek K. - 28 kwi 2009, o 13:28
" />







Specjalna edycja obejmuje między innymi:

- Loga V8 na drzwiach
- Loga King of the road
- Deska rozdzielcza ze wstawkami specjalnymi
- Xenonowe reflektory
- Chromowany napis SCANIA
- Chromowane logo modelu
- Chromowane obwódki lamp przeciwmgielnych
- Chromowane obręcze felg z lekkich stopów
- Chromowane klamki
- Chromowane wytłaczane loga V8 na nadkolach
- Chromowane stopnie wejściowe
- Chromowana listwa na przodzie sypialni
- Klimatyzacja Climate Control
- Skórzana tapicerka
- Loga V8 haftowane we wnętrzu
- Luksusowe fotele kierowcy i pasażera
- Podwójne oszklenie kabiny




pazio - 28 kwi 2009, o 13:32
" />Piękność to kto bierze się za taki modelik??



miqs - 28 kwi 2009, o 13:35
" />Ślicznotka



Wojtek K. - 28 kwi 2009, o 13:48
" />Po maturach można się wziąć



miqs - 28 kwi 2009, o 13:50
" />Po maturach to trzeba skończyć to co się ma, a potem się pomyśli...



Bodzio - 28 kwi 2009, o 14:39
" />Niezła . I takie najbardziej lubię

A co do "fał ósemek" ,fajny mix nagranych charakterystycznych silników V8 :

http://www.youtube.com/watch?v=gkGHq-f2LOo

Pozdrawiam.



janex - 28 kwi 2009, o 15:05
" />I ktoś jeszcze ma jakieś wątpliwości co do tego która marka najładniejsza



miqs - 28 kwi 2009, o 15:15
" />janex, co do tego nie ma wątpliwości bo to jest oczywiste. Taki romb w logo i nazwa na R.



janex - 28 kwi 2009, o 16:22
" />
">janex, co do tego nie ma wątpliwości bo to jest oczywiste. Taki romb w logo i nazwa na R.




Kuba J. - 28 kwi 2009, o 17:10
" />
">
- Chromowany napis SCANIA
- Chromowane logo modelu
- Chromowane obwódki lamp przeciwmgielnych
- Chromowane obręcze felg z lekkich stopów
- Chromowane klamki
- Chromowane wytłaczane loga V8 na nadkolach
- Chromowane stopnie wejściowe
- Chromowana listwa na przodzie sypialni



Chromowana szczęka dla kierowcy też jest przewidziana?



Mateusz C - 29 kwi 2009, o 07:45
" />Ciekawe czy dadzą chromowane dildo dla żony kierowcy



Kuba J. - 29 kwi 2009, o 08:03
" />
ale zauważcie to zdanie:

"Prace projektowe rozpoczęto w czasach, gdy za wystarczającą moc uznawano 250 KM."

czym jest 250kM dla 700KM ? Gdzie jest granica? I jak myślicie, który producent wyskoczy z silnikiem 720?



miqs - 29 kwi 2009, o 08:07
" />Scania



ScaniaV8 - 29 kwi 2009, o 10:57
" />Witam

Scania wygląda pięknie,wszystko współgra ze sobą

Pozdrawiam
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • albionteam.htw.pl
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • cichooo.htw.pl