|
|
|
|
Setra S 415 HD Marti
Wojtek K. - 29 gru 2006, o 15:23
" />Szwajcarski przewoźnik, firma Ernst Marti AG z miejscowości Kallnach koło Berna, jest jednym z najstarszych klientów Setry. Firma ta słynie z wysokich wymagań stawianych producentowi z Ulm, wyszukanego standardu posiadanych autobusów oraz bogatej oferty turystycznej. Spółka Ernst Marti AG przez prawie 50 lat kontaktów handlowych z Setrą okazała się prekursorem w dziedzinie poprawy komfortu oraz udoskonalania autobusu turystycznego, czym zdobyła sobie uznanie w branży. Z okazji jubileuszu 100-lecia istnienia Ernst Marti AG ma do zaoferowania swoim pasażerom wyjątkową nowość. Pod kierunkiem zespołu konstruktorów z fabryki Setry i badaczy z działu rozwoju w koncernie DaimlerChrysler stworzono model S 415 HD z serii TopClass 400 o zupełnie nowej koncepcji wnętrza, którą charakteryzuje niespotykane dotąd rozmieszczenie foteli oraz ukształtowanie dachu. Autobus zapewnia 5-gwiazdkowy standard. Znajduje się w nim 20 pojedynczych foteli umieszczonych w odstępach po 900 mm. Każdy z foteli ma szerokość 480 mm i posiada z boku schowek o wymiarach górnego blatu 250 x 350 mm, do którego umocowano monitor wideo dla pasażera siedzącego na fotelu z tyłu. Wyróżniającym elementem wnętrza w tym autobusie jest przezroczysty dach, który - poprawiając znacząco widoczność - umila pasażerom podróż. Dach został wykonany w nowoczesnej technice foliowej, umożliwiającej sterowanie stopniem przepuszczalności światła. Pomiędzy foliami umieszczono przezroczyste elektrody i ciecz zawierającą drobne kryształki. Po włączeniu prądu (prąd stały) światło dzienne przedostaje się do wnętrza poprzez odpowiednio ukierunkowane kryształki. Po odłączeniu prądu kryształki są nieuporządkowane i przez to stają się mniej przepuszczalne dla światła z zewnątrz, a dach pozostaje przyciemniony. Czas przełączania ze stanu "jasno" do stanu "ciemno" wynosi mniej niż sekundę, przy napięciu na elektrodach do 120 V. Przezroczysty dach zapewnia 25-procentową przepuszczalność światła, co odpowiada normalnej szybie. "Ciemne" ustawienie oznacza zaledwie 2-procentową przepuszczalność i jest porównywalne ze stopniem przyciemnienia np. w goglach narciarskich. Spośród wszystkich możliwych do zastosowania w szklanym dachu rozwiązań technicznych technika foliowa okazała się najlepszą, ponieważ m.in. bardzo dobrze sprawdza się na płaskich powierzchniach i jest łatwa do wykonania. Dla poprawy warunków świetlnych w autobusie, konstruktorzy Setry zdecydowali o zmniejszeniu o połowę w stosunku do innych modeli serii TopClass 400 półek po prawej i lewej stronie pojazdu. Posunięcie to zapewniło większy dopływ światła przy zachowaniu wystarczającej powierzchni na drobne bagaże ponad głowami. Setra S 415 HD należąca do przedsiębiorstwa Ernst Marti jest pierwszym autobusem turystycznym na świecie, który wyposażono w sterowany przezroczysty dach. Rozwiązanie to, poddane obecnie próbom praktycznym, pozwoli na podjęcie decyzji, w których modelach Setry stosować w przyszłości takie ukształtowanie wnętrza - komfortowe rozmieszczenie foteli oraz przeszklony dach. Źródłem napędu w tym luksusowym autobusie jest stosowany seryjnie sześciocylindrowy silnik rzędowy Mercedes-Benz OM 457 LA o mocy 310 kW (422 KM). Do wyposażenia specjalnego zaś należy zautomatyzowana 12-biegowa przekładnia AS Tronic marki ZF. Przejrzymy teraz najważniejsze wydarzenia z półwiecza współpracy pomiędzy firmami Ernst Marti AG i Setra: rok 1955 - Pierwsze zamówienie autobusów Setra w Ulm - modele S 6 i S 10; rok 1958 - z okazji Światowej Wystawy w Brukseli firma Ernst Marti wykonuje na trasie Berno - Bruksela codzienne połączenia liniowe autobusem Setra; rok 1971 - autobusy Setra serii 100 umożliwiły Martiemu, jako pierwszemu przewoźnikowi w Szwajcarii, wyposażenia autobusu w toaletę; rok 1981 - Ernst Marti odebrał w Ulm pierwszy autobus wysokopokładowy oraz dwupokładowy Setra serii 200; rok 2001- obecny dyrektor Heinrich Marti przejął w czwartym pokoleniu prowadzenie firmy od swego wuja Alfreda Marti; rok 2003 -przedsiębiorstwo przewozów turystycznych Ernst Marti AG świętuje stulecie istnienia. Tradycyjną gotowość do podejmowania innowacji podkreśla przy pomocy specjalnej edycji modelu S 415 HD, który realizuje zupełnie nową koncepcję wnętrza oraz wprowadza do użytku sterowany przezroczysty dach.
Mateusz C - 29 gru 2006, o 19:10
" />Super wnętrze, CZego to ludzie niewymy?la
Krzysztof - 29 gru 2006, o 19:16
" />autobus jak marzenie co? pięknego a jakie wnętrze
miqs - 29 gru 2006, o 19:29
" />Miodzio, jazda takim autobusem to przyjemnosc!
Kolczan - 29 gru 2006, o 21:24
" />Super autobusik. Takim to można jeÄ˝dzić w dalekie trasy
Wojtek K. - 29 gru 2006, o 21:43
" />No 5 gwiazdek przyznawane przez niemieckie konsorcjum ;D odstęp od oparcia pasażera do oparcia poprzedzaj?cego 92 cm. Rewelacja... no i jeszcze ten kryształkowy dach
PrzemekM - 4 sty 2007, o 16:11
" />Bardzo fajny autobusik, wnętzre niesamowite ;D JeÄ˝dzić taki czyms to tylko przyjemno?ć i komfort ;D
mario_scania - 4 sty 2007, o 20:52
" />moze i jazda takim autobusem to sama przyjemnosc i dalekie drogi nie mecza, ale z drugiej strony jest duzo mniej miejsc wiec zapewno bilety beda drozsze zeby zrekompensowac strate miejsc ???
Wojtek K. - 4 sty 2007, o 21:03
" />A wła?nie Mario tutaj nie masz racji ;D Firma zamówiła sobie ten autobus, poniważ ?więtowała jubileusz i cena biletów się nie zmienia. taki prezent dla elitarnych pasażerów ;D Jeszcze ten dach
przemas - 29 mar 2007, o 19:44
" /> ">WysÂłany przez: kierowca Umie?ĂŚ cytat tak tak dla "jaj" mów Âże jedziecie chlac bo to noma na wycieczkach klasowych szczeólnie w góry
a autobusik jest boski, gdybym takim jehcaÂł 2 lata temu do hiszpanii to by byÂło co? a nie bov?
Masz racje BOVA to ostatni gatunek autobusu.
Setra jest zajebista tylko szkoda Âże nie ma prawa bytu w polskich realiach nikt z biur podróÂży nie chciaÂł by wynaj?ĂŚ taki autobus bo tu siĂŞ liczy kasa a im wiĂŞcej ludzi tym wiĂŞcej kasy pÂłac?.
Wojtek K. - 5 kwi 2007, o 11:21
" />No tak, ale za t? kase masz niezawodno?ć, jako?ć i prestiż, bo Setra to numer jeden w?ród autobusów od lat Nawet wci?ż goni?cy j? Neo z Manem nie mog? dorównać Setrze, która od zawsze wyznacza nowe standardy Już nie raz jeÄ˝dziłem starymi 20 letnimi S215HD w super stanie i się lepiej jeÄ˝dzi niż nowszymi konstrukcjami, przede wszystkim dużo wygodniej; ja mam zawsze problem w autobusach, bo mam prawie 190 i do?ć długie nogi, więc w podróży bardzo sie męcze... ::) ale nie w Setrach ;D
przemas - 5 kwi 2007, o 15:05
" />Zgadzam siĂŞ z tob? za t? kase ma siĂŞ najlepszy autobus na ?wiecie ale polski przewoÂĄnik kupuj?c taki autobus wybierze standardowy ukÂład siedzeĂą.
Wojtek K. - 5 kwi 2007, o 19:25
" />No tak w Polsce wszycy stawiają na ilość, a nie na jakość... na zachodzie 12 metrowe Setry to najczęściej są 46 osobowe wersje 4 ****, a w Polsce pakuj? 50 osób w 3 ***
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plalbionteam.htw.pl
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plcichooo.htw.pl
|
|
|
|