Setra S 431 DT



Wojtek K. - 15 sty 2007, o 21:54
" />Na pocz?tku wakacji seria autobusów Setry TopClass 400 powiększyła się o kolejnego przedstawiciela, tym bardziej ciekawego, że rzadko spotykanego autobusu dwupokładowego. Setra S 431 DT została zbudowana od nowa i jest zupełnie innym pojazdem niż poprzednik S 328 DT. Nie tylko nowym, ale także bardziej ekonomicznym.

Nowa koncepcja wnętrza pozwala na wyposażenie autobusu w 89 + 1 foteli, tzn. o 4 więcej niż w poprzedniej wersji (dla standardu 3-gwiazdkowego, standard 4-gwiazdkowy to 78 lub 82 fotele na pokładzie autobusu). Na bagaż pasażerów przeznaczono luki bagażowe o ł?cznej objęto?ci 8,4 m3 (wliczaj?c w to miejsce do spania dla kierowcy) oraz dodatkowo przeznaczony do przewozu długich ładunków, np. nart, schowek w dolnej czę?ci nadwozia o pojemno?ci 0,8 m3. W zależno?ci od regulacji prawnych rynku, na który wysyłany jest autobus, może mieć on jedn? lub dwie klatki schodowe. Wysoko?ć wnętrza na dolnym pokładzie to 1824 mm, a na górnym 1683 mm. Inne udogodnienia dla pasażerów i obsługi autobusu to: toaleta wysokoci?nieniowa, zużywaj?ca połowę wody, lodówka umieszczona z przodu pojazdu mog?ca, w zależno?ci od wersji, mieć pojemno?ć 30 lub 60 dm3, a także kuchnia o modułowej budowie, któr? można dowolnie rozbudowywać.

Zarówno pasażerów, jak i bagaże chroni szkielet no?ny, który wykorzystuje now? technikę żebrowania (9 poprzecznych żeber) zapewniaj?c? większ? sztywno?ć skrętn? struktury autobusu. Szkielet jest zabezpieczany antykorozyjnie w k?pieli katodowej (KTL). Kolejn? cech? wyróżniaj?c? konstrukcję Setry S 431 DT jest sposób ułożenia kabli, rur i przewodów. Od miejsca kierowcy aż do komory silnika s? one schowane w zamkniętym kanale centralnym, co pozwala na lepsze ich odizolowanie od wilgoci otoczenia i wpływa na ograniczenie ilo?ci dÄ˝więków przedostaj?cych się do wnętrza.

Tyle o wygodzie pasażerów, teraz co? dla kierowców. Długi na 13 890 mm autobus ma ?rednicę zawracania 22 760 mm, co jest wynikiem odpowiedniego dobrania proporcji zwisów i rozstawów osi, ale także zastosowania osi tylnej sterowanej hydraulicznie. System ZF RAS skręca koła osi tylnej, gdy k?t wychylenia kół przednich jest większy niż 5°, system aktywny jest w całym zakresie prędko?ci jazdy autobusu, a także przy jeÄ˝dzie wstecz.

Setra S 431 DT napędzana jest silnikiem OM 502 LA oferowanym w trzech wariantach mocy 320, 350 i 370 kW. Z silnikiem współpracuje jedna z dwóch skrzyń: 6-biegowa MB GO 210 lub skrzynia z automatyk? zmiany biegów ZF – AS Tronic. Mercedesowska standardowo jest ł?czona z najsłabszym silnikiem, ZF-owska z najmocniejszym. Silnik o mocy 350 kW ł?czony jest ze skrzyni? Mercedesa, ale można wybrać także skrzynię ZF, obydwie skrzynie s? wyposażone w retarder.

Tradycyjnie już przednia o? Setry ma zawieszenie niezależne. Przy wszystkich kołach zastosowano hamulce tarczowe uruchamiane układem elektronicznym EBS.





Czyż nie pięknie się komponuje z t? klasyczn? architektur? ?

















Tutaj nadwozie Setry w łaÄ˝ni katodowej




miqs - 18 sty 2007, o 06:59
" />Bardzo ładnie wygl?da ten autobus, ?rodek jest bardzo ciekawy, a z zewn?trz także wygl?da nowocze?nie.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • albionteam.htw.pl
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • cichooo.htw.pl