ďťż
  Silniki Scani 12-litrowe EU2



M@rcin - 9 mar 2008, o 10:23
" />Mam małe zapytanie odnośnie silników Scanii 6cylindrowych, rzędowych, 12-litrowych spełniających normy czystości spalin euro2.
Gdzie jest różnicy pomiędzy silnikiem 360KM, a silnikiem 470KM? Większe turbo, intercooler? elektronika? czy... I przykładowo jeśli mój silnik ma 360KM to co z nim można zrobić aby miał przynajmniej 420kucy?
Dzięki za odpowiedź




kierowca - 9 mar 2008, o 10:57
" />340 jest 11litrowym silnikiem 360 to 12l



M@rcin - 9 mar 2008, o 11:21
" />
">340 jest 11litrowym silnikiem 360 to 12l


Upss... :happy0162: Rzeczywiście...

Już zmieniłem pierwszy post



Marcin - 9 mar 2008, o 19:26
" />Szczerze to teÂż mnie zastanawia. Bo z silnika 12L masz moc 380, 400 i 420 a potem 470. Z silnika 14L 440 a potem juÂż z Vki 16L 460 i 530 km.....




M@rcin - 9 mar 2008, o 19:36
" />
">...Bo z silnika 12L masz moc 380, 400 i 420 a potem 470. Z silnika 14L 440 a potem już z Vki 16L 460 i 530 km.....


Właśnie, właśnie... Tylko na czym polega różnica pomiędzy tymi rozbieżnościami mocy w silnikach 12-litrowych



kierowca - 9 mar 2008, o 20:39
" />
">Szczerze to też mnie zastanawia. Bo z silnika 12L masz moc 380, 400 i 420 a potem 470. Z silnika 14L 440 a potem już z Vki 16L 460 i 530 km.....


380 nie masz z 12 tylko 11
440 też jest z 12 a nie z 14

I dlatego 360 lepiej sie zbiera jak 380



Krzysztof - 12 mar 2008, o 20:58
" />
">Szczerze to też mnie zastanawia. Bo z silnika 12L masz moc 380, 400 i 420 a potem 470. Z silnika 14L 440 a potem już z Vki 16L 460 i 530 km.....


masz mały błąd bo 16 Litrowe V8 to 480 i 580 km
a 460 , 530 z 14 litrowych V8



Marcin - 13 mar 2008, o 07:12
" />
">Szczerze to teÂż mnie zastanawia. Bo z silnika 12L masz moc 380, 400 i 420 a potem 470. Z silnika 14L 440 a potem juÂż z Vki 16L 460 i 530 km.....


380 nie masz z 12 tylko 11
440 teÂż jest z 12 a nie z 14

I dlatego 360 lepiej sie zbiera jak 380

380 teÂż masz z 12 L. Wiem bo sprawdzaÂłem



Wojtek K. - 13 mar 2008, o 07:52
" />nie mozliwe.... przecież jest 114L 380 np. a nie 124L 380, takich silników chyba nie było



TiroManiaK_2006 - 13 mar 2008, o 10:06
" />12 litrowy 380 KM był napewno, ale chyba też kiedyś widziałem 114L 380.



kierowca - 13 mar 2008, o 10:08
" />
">
380 też masz z 12 L. Wiem bo sprawdzałem


We wszystkivh 4-kach był motor 380 11 litrowy w R jest 380 12 litrów



Wojtek K. - 13 mar 2008, o 18:32
" />No właśnie, wiedziałem, że w 114L było na pewno 380 :happy0162:



grodzio - 14 mar 2008, o 10:16
" />Z czego mogą wynikać różnice mocy w przypadku tej samej pojemności? Hmmm
Np. inne wałki rozrządu, inna elektronika, inne ciśnienie doładowania lub paliwa, inne sterowanie, skład mieszanki... jest wiele sposobów na zmianę mocy. Jedno jest pewne - im mniejsza moc w stosunku do pojemności tym lepiej silnik pracuje i mniej się zużywa, ale to jest raczej oczywiste.



M@rcin - 14 mar 2008, o 14:30
" />
">Z czego mogą wynikać różnice mocy w przypadku tej samej pojemności? Hmmm
Np. inne wałki rozrządu, inna elektronika, inne ciśnienie doładowania lub paliwa, inne sterowanie, skład mieszanki... jest wiele sposobów na zmianę mocy. Jedno jest pewne - im mniejsza moc w stosunku do pojemności tym lepiej silnik pracuje i mniej się zużywa, ale to jest raczej oczywiste.


No... wkońcu jakaś mniej-więcej sensowna odpowiedź! Dziękuje
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • albionteam.htw.pl
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • cichooo.htw.pl