Technologie stosowane w pojazdach ciężarowych



Wojtek K. - 22 sty 2007, o 22:50
" />Nowa technologia stawia czoło wysokim cenom oleju napędowego

Niższe zużycie paliwa dzięki nowoczesnej technologii

Wzrost cen paliwa do silników Diesla oznacza kolejne obci?żenia dla przedsiębiorców zajmuj?cych się transportem drogowym. Technologia redukcji emisji substancji szkodliwych - BlueTec - dla pojazdów użytkowych z silnikiem Diesla skutecznie przeciwdziała tej tendencji, ł?cz?c przy tym w wyj?tkowy sposób aspekty ekologiczne z korzy?ciami ekonomicznymi. Dzięki nowej technologii można zaoszczędzić od 1500 do 2000l oleju napędowego przy ?rednim przebiegu 150 tys. km rocznie w ruchu dalekobieżnym. Ekonomiczna jazda, któr? ćwiczy się na szkoleniach ECO (dotycz?cych ekonomicznej jazdy), organizowanych przez Mercedes-Benz dla kierowców samochodów ciężarowych, i któr? ustawicznie ocenia system FleetBoard, daje dodatkow? oszczędno?ć paliwa w wysoko?ci ok. dziesięciu procent.

Oferowane przez Mercedes-Benz ciężarówki z serii Actros i Axor to pojazdy należ?ce do najbardziej ekonomicznych w?ród konkurencji. Międzynarodowe testy porównawcze przeprowadzane przez czasopisma specjalistyczne wykazały, że szczególnie atrakcyjn? ofert? s? wcze?nie udostępnione pojazdy z rodziny BlueTec 5 charakteryzuj?ce się wyj?tkowo nisk? emisj? substancji szkodliwych. Technologia ta jest korzystna dla ?rodowiska, a w ostatecznym rozrachunku opłaca się także przewoÄ˝nikom. Ciężarówki z technologi? BlueTec 5 dla silników Diesla spełniaj? normę emisji spalin Euro 5, która od paÄ˝dziernika 2009 r. będzie obowi?zywała dla wszystkich nowo rejestrowanych samochodów ciężarowych.

Pojazdy należ?ce do tej rygorystycznej kategorii redukcji spalin emituj? do 80 procent mniej substancji szkodliwych, takich jak tlenki azotu czy cz?steczki stałe, niż dopuszcza obecnie obowi?zuj?ca norma Euro 3.

Oszczędzanie paliwa łatwiejsze dzięki skrzyni biegów nowej generacji
Koncepcja obsługi pojazdu przez kierowcę jest co najmniej równie ważna jak parametry techniczne. Aby wykorzystać potencjał ekonomiczny tkwi?cy w projekcie technicznym w rzeczywistym ruchu na trasie, stosuje się coraz to nowsze rozwi?zania. Niezbędne s? funkcje wspomagaj?ce pracę kierowcy. Dlatego już dziesięć lat temu w ciężarówkach Mercedes-Benz Actros przeznaczonych do transportu dalekobieżnego ręczne sterowanie skrzyni? biegów zostało całkowicie zast?pione sterowaniem czę?ciowo lub w pełni automatycznym. Kolejny etap w rozwoju całkowicie automatycznej skrzyni biegów jest już na wyci?gnięcie ręki. Mercedes PowerShift to 12- i 16-stopniowa, w pełni zautomatyzowana skrzynia biegów nowej generacji - będzie ona stopniowo wprowadzana w roku 2006. Skrzynia Mercedes PowerShift nowej generacji jest do 60 kg lżejsza. Tam, gdzie do tej pory wykorzystywano np. przekładnię przyspieszaj?c? z jednostopniowym przełożeniem, w przypadku skrzyni Mercedes PowerShift zastosowano przełożenie bezpo?rednie, a to sprzyja oszczędno?ci paliwa. Inne funkcje takie jak tryb manewrowy, tryb Power, tryb Rock-Free ("bez szarpania") i tryb EcoRoll również przyczyniaj? się do ograniczenia zużycia paliwa, a przy tym jeszcze skuteczniej i bardziej komfortowo pomagaj? kierowcy w najróżniejszych sytuacjach drogowych. Ponadto w odczuwalny sposób skrócona została długo?ć biegów.

Szkolenia ECO - zużycie paliwa mniejsze o dziesięć procent
Szkolenia ECO, od wielu lat organizowane przez Mercedes-Benz, wykazały, że dzięki treningowi można zmniejszyć zużycie paliwa o dziesięć procent. Nawet najnowocze?niejsze rozwi?zania technologiczne wspomagaj?ce kierowcę, jak czę?ciowo lub całkowicie automatyczna skrzynia biegów, musi być umiejętnie wykorzystywana w ciężkiej, codziennej pracy. Trenowanie takiej sprawno?ci wchodzi w zakres stale udoskonalanej oferty informacyjnej i szkoleniowej, któr? od ponad 30 lat Mercedes-Benz kieruje do kierowców.

Prócz intensywnego, fachowego instruktażu dotycz?cego pojazdu i techniki, odbywaj?cego się przy przejmowaniu nowego samochodu ciężarowego, w ostatnich dziesięcioleciach - ze względu na ceny paliwa, które znaj? tylko jedn? tendencję: wzrostow? - w zakładach w Wörth na znaczeniu ogromnie zyskały szkolenia profesjonalne. Podstawowe przesłanie tych szkoleń jest proste i zrozumiałe: kto jeÄ˝dzi ekonomicznie, ten oszczędza paliwo, zmniejsza zużycie samochodu, zwiększa bezpieczeństwo jazdy i przyczynia się do ochrony ?rodowiska. A dodatkowo zmniejsza się obci?żenie kierowcy.

Już przed ponad 30 laty, gdy pierwsze kryzysy energetyczne wstrz?snęły gospodark?, w największej w Europie fabryce produkuj?cej samochody ciężarowe szykowano pakiety informacyjne maj?ce na celu bliższe zapoznanie klientów z wła?ciw? obsług? pojazdów. Tutaj też swój pocz?tek maj?: centrum obsługi klientów w Wörth oraz szkolenia profesjonalne. W centrum informacyjnym dla kierowców w Wörth codziennie można uzyskać cenne porady teoretyczne i praktyczne - opracowane pod k?tem dydaktycznym i przygotowane dla każdej z branż. Oferta obejmuje cztery programy w zakresie ekonomicznej jazdy: kilkugodzinne szkolenie ECO organizowane w terenie, jednodniowe szkolenie ECO (również w terenie), dwudniowe intensywne seminarium ECO - wszystkie dla kierowców ciężarówek, jak również trzydniowe seminarium ECO przygotowane specjalnie dla instruktorów w przedsiębiorstwach przewozowych. Po dwudziestu latach do?wiadczeń w zakresie seminariów ECO w Wörth można zdecydowanie stwierdzić, że uczestnicy z reguły potrafi? osi?gn?ć dziesięcioprocentowe oszczędno?ci w codziennej pracy - kierowca musi tylko konsekwentnie stosować zasady ekonomicznej i przewiduj?cej jazdy.

FleetBoard - przejrzyste informacje o ekonomicznej jeĽdzie
Zużycie paliwa całej floty pojazdów można na stałe zmniejszyć o pięć do dziesięciu procent dzięki systemowi FleetBoard, który dostarcza przejrzystych informacji o tym, co się dzieje w parku samochodowym. Ta internetowa usługa oparta na rozwi?zaniach telematycznych w poł?czeniu ze szkoleniami profesjonalnymi i seminariami ECO przynosi wymierne efekty. Dane z komputera pokładowego ciężarówki przesyłane s? drog? telefonii komórkowej do centralnego serwera, tam przetwarzane, a następnie poprzez Internet udostępniane - po wprowadzeniu odpowiedniego hasła - spedytorowi. T? sam? drog? można przesłać dane od spedytora do ciężarówki. W przypadku usług zarz?dzania flot? z ciężarówki odczytuje się takie dane techniczne, jak ?rednie zużycie paliwa, zachowanie podczas hamowania i przeł?czania biegów, przebieg, a także terminy przegl?dów technicznych.

Bardzo istotne jest przyznawanie ocen za ekonomiczn? jazdę; na tej podstawie przedsiębiorca dobiera konieczne działania szkoleniowe dla swoich kierowców, opracowuje system premii oraz udziela wskazówek, w jaki sposób jeszcze ekonomiczniej i wydajniej, pod względem energetycznym, korzystać z samochodu. Szkoleniowcy w przedsiębiorstwach, które chc? skutecznie stosować FleetBoard w swoich parkach samochodowych, mog? liczyć na wsparcie ze strony profesjonalnych instruktorów centrum obsługi klienta Mercedes-Benz w Wörth.




sbzdz - 31 sty 2007, o 21:06
" />Jak rozumiem cytowałe? folder MB

a teraz trochę praktyki i matematyki:

oszczędno?ć 1500 l paliwa na przebiegu 150.000 km to:
1 litr na 100 km - przestało robić wrażenie - prawda? ;D

to mniej niż wynosi różnica w ?rednim zużyciu paliwa przy prędkosćiach 80 i 85 km/h ;D

następnie: przebieg 150 000 km rocznie oznacza, że miesięcznie samochód przejeżdża 12 500 km.
bior?c pod uwagę ustawę o czasie pracy kierowców, niezbędne czynno?ćii obsługowe, awarie, urlopy kierowców itp, można przyj?ć, że samochód może miesięcznie jeÄ˝dzić jakie? 21 dni - co daje dzienny przebieg 595 km.
bior?c pod uwagę, że kierowca w jednoosobowej obsadzie może prowadzić przez 9 h dziennie otrzymujemy ?rednia prędko?ć 66 km na godzinę. w polskich warunkach raczej mało realne. co innego gdy lata się po autobanach na zachodzie, albo po torze testowym firmy.

dalej - system fleet... Nie wiem ile to kosztuje w MB, ale Volvo liczy sobie ok 2000 euro za wóz. Czyli ok 7600 zeta. To równa się ok 2400 litrów paliwa (liczac po cenach netto). A wiec przez pierwszy rok użytkowania auta cał? oszczędno?c na paliwie z tytuły blue tec idzie na opłaty za fleet. a poza tym ta ci?gła konieczno?ć dolewania płynu do systemu blue tec >:(

foldery zawsze mówi? to co chc? ich twórcy powiedzieć ;D



Wojtek K. - 31 sty 2007, o 22:13
" />
">foldery zawsze mówi? to co chc? ich twórcy powiedzieć ;D


A no niestety to samo jest z reklamami i z promowaniem produktów, same zalety produktów i tylko to, co chc? powiedzieć twórcy ::)



maciek_traker - 13 lut 2007, o 19:04
" />Mercedes wprowadził system ABA (Active Brake Assist). W przypadku zagrozenia kolizj? potrafi on całkowicie zatrzymać Mercedesa Actrosa. Najbezpieczniejsza ciężarówka ?wiata-tak DaimlerChrysler nazywa pokazowego Actrosa. Urz?dzenie ABA używa czujników regulatora odległo?ci tempomatu, by rozpoznać przeszkody oddalone o 7-150m i stale regulować odległo?ć od poprzedzaj?cych samochodów. Gdy zaistnieje ryzyko wypadku, system ostrzega kierowcę podwójnym brzęczykiem, chwilę póÄ˝niej dÄ˝więk jest ci?gły, a urz?dzenie wył?cza radio i zestaw gło?nomówi?cy komórki. Je?li kierowca nie reaguje, system rozpoczyna hamowanie(30% dostępnej siły). Je?li nadal nie ma reakcji, rozpoczyna się pełne hamowanie. System może zostać w każdej chwili wył?czony, je?li kierowca wci?nie do oporu pedał gazu.




Wojtek K. - 13 lut 2007, o 20:45
" />
">Mercedes wprowadził system ABA (Active Brake Assist). W przypadku zagrozenia kolizj? potrafi on całkowicie zatrzymać Mercedesa Actrosa. Najbezpieczniejsza ciężarówka ?wiata-tak DaimlerChrysler nazywa pokazowego Actrosa. Urz?dzenie ABA używa czujników regulatora odległo?ci tempomatu, by rozpoznać przeszkody oddalone o 7-150m i stale regulować odległo?ć od poprzedzaj?cych samochodów. Gdy zaistnieje ryzyko wypadku, system ostrzega kierowcę podwójnym brzęczykiem, chwilę póÄ˝niej dÄ˝więk jest ci?gły, a urz?dzenie wył?cza radio i zestaw gło?nomówi?cy komórki. Je?li kierowca nie reaguje, system rozpoczyna hamowanie(30% dostępnej siły). Je?li nadal nie ma reakcji, rozpoczyna się pełne hamowanie. System może zostać w każdej chwili wył?czony, je?li kierowca wci?nie do oporu pedał gazu.


No wiem czy potrafi zatrzymać pojazd... ::) Widzieli?my to w Trailerze, gdzie wjechał w tył Mercedesowi E ::) Ten system nie zawsze potrafi zatrzymać całkowicie pojazd, a zminimalizować skutki wypadku
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • albionteam.htw.pl
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • cichooo.htw.pl