Transport podwozi d¿wigowych



NobelEXC - 16 lut 2007, o 22:23
" />Przedstawiam kilka fotek z transportu podwozi dĽwigowych do Liebherr'a LHM 400( mam nadzieje, ze dobrze to nazwa³em ), M³ody mia³ okaze podziwiaæ takie zestawy w siedzibie Liebherra, wiec moze co? wiecej powie o tym nietypowym ³adunku:















Wojtek K. - 16 lut 2007, o 22:44
" />Uooo kurde ale potwory, budz? respekt... ;D Podwozia, a co dopiero dĽwigi, ale montrum Man-y schwerlastzugmaschinen wymiataj? ;D ;D ;D



M³ody - 17 lut 2007, o 11:04
" />Zgadza siê, mia³em okazjê widzeæ te kolosy na ¿ywo i do dzisiejszego dnia jestem pod wielkim wra¿eniem gabarytów i technologii z jak? zosta³y wykonane te maszyny. Jest sporo rodzajów tych d¡wigów. Od LHM 100 do LHM 600. Ta maszyna nazywa siê Hafenmobilkran - t³umacz?c na nasz jêzyk jest to samobie¿ny d¡wig portowy. Mia³em okazjê widzieæ start transportu dwóch podwozi i dwóch nadwozi LHM 400 (4 ostatnie zdjêcia opublikowane przez Oskara - na pierwszym z nich nawet mnie widaæ - kole? w krótkich spodniach porzy samym podwoziu - to zdjêcie jest zrobione na parkingu przed fabryk? Liebherra). By³em tam wtedy pierwszy raz i nie mia³em ze sob? aparatu - i bardzo ¿a³ujê bo nic nie wygl?da³o piêkniej, jak czarny dym z kominów MANa TG 660 A, silnik na pe³nych obrotach rozpêdzaj?cy powoli, poprzez sprzêg³o hydrokinetyczne, zestaw o masie ponad 160 ton... Mia³bym piêkny filmik... Ale nastepnym razem jak jecha³em w trasê do Nenzing to pamiêta³em, ¿eby koniecznie zabraæ aparat i zrobi³em poni¿sze zdjêcia:

Tak wiêc najpierw zestawy, którymi je¡dzi³em do Austrii:

Tu ostatnie przygotowania przed wjazdem do Niemiec na Arece pod jêdrzychowicami


Tu remonciki po drodze do Jêdrzychowic - niestety... nie zmie?ci³em siê z moim ma³ym gabarytem i kilka s³upków zosta³o str?conych

Ju¿ podczas roz³adunku podwozia i nadwozia


Teraz drugi ciagnik, którym je¡dzi³em - "Ceglany"


Podczas roz³adunku


Wszystkich przyjezdnych do Liebherr Werk Nenzing wita³a stoj?ca przeciwwaga jakiego? d¡wigu


Biurowiec i parking dla pracowników


Trzeba przyznaæ, ¿e fabryka mie?ci siê w niesamowicie malowniczej dolinie


BauTrans wywozi jakie? maleñstwo

A tu ju¿ gwó¡d¡ tematu - podwozie Liebherr LHM 400


Konstrukcja podwozia stoi na hydraulicznie zawieszonych osiach typu Pendel - podobne, jak w naczepach

A tu ju¿ podwozie LHM 500 - Stonoga...???


Liebherr wyposa¿a swoje maszyny w opony Continental


Wszystkie osie s? obracane hydraulicznie. Najwiêksz? ciekawostk? jest to, ¿e kilka osi jest napêdowych i s? napêdzane tak¿e hydraulicznie!!!


Tego zdjêcia nie bêdê komentowa³

A tu wie¿a d¡wigu - do samego nieba...

Nie sposób by³o zmie?ciæ w kadrze ca³ego kolosa....


Po przejechaniu w dane miejsce, ramiona podporowe rozk³ada³y siê i unosi³y ca³y d¡wig poprzez si³owniki hydrauliczne i potê¿ne stopy d³ugo?ci 5,5m i szeroko?ci 1,8m






A teraz kilka danych
Najwiêkszy d¡wig nazywa siê LHM 600
Podwozie: d³ugo?æ - 23,3m; szeroko?æ transportowa - 6,4m; szeroko?æ robocza - 18m; masa - oko³o 130 ton
Nadwozie: d³ugo?æ - oko³o 16m; szeroko?æ 7,5m; masa oko³o 90 ton
Wysoko?æ wie¿y: 38,1m; maksymalny wysiêg ramienia - 58m, najwiêkszy ud¡wig - 208 ton, najmniejszy ud¡wig - 50 ton
Masa przeciwwagi - 200 ton
Masa u¿ytkowa ca³ego d¡wigu 540 ton



TiroManiaK_2006 - 17 lut 2007, o 12:44
" />No Bartku Wycieczke mia³e? niesamowit?. a ³aduneczke te¿ niczego sobie przewozi³e? Najlepsze by³y s³upki. tak to niewinnie napis?³es ;D Ale ¿uraw robi wra¿enie.




M³ody - 17 lut 2007, o 15:15
" />Tylko nadwozie by³o oplandekowane bo zauwa¿, ¿e nie jest polakierowane - podwozie jest ju¿ polakierowane wiêc nie trzeba by³o pzykryæ natomiast nadwozie by³o "surowe" i w tym czasie, zanim by?my je dowie¡li, by³oby ca³e pokryte nalotem rdzy... A nie op³aca siê piaskowaæ konstrukcji raz w Polsce i drugi raz w Austrii... O tyle ciekawa jest technologia wytwarzania tych konstrukcji, ¿e ich elementy s? piaskowane przed spawaniem w ca³o?æ... Na dobr? sprawê mo¿naby najpierw spawaæ a potem w Austrii piaskowaæ ale pospawan? konstrukcjê ciê¿ej jest oczy?ciæ z py³u i jest to zbyt czasoch³onne...



olokolo - 12 kwi 2007, o 18:07
" />Temat niedawno "odkrylem" - zazdroszcze fotek i widokow. A co do dzwigow - niezla mysl z samojezdnymi dzwigami portowymi - nie trzeba inwestowac w tory i cala infrastrukture portowa. Bedac w zeszlym roku w Kolobrzegu na nadbrzezu stal taki samojezdny dzwig - nie Liebherr, mniejszy - ale bylo co podziwiac.
Jako ze probuje "grzebac" cos w modelach 1/87 - pokazal sie model takiego dzwigu - jak na razie jest wypuszczone same podwozie (pozniej ma dolaczyc reszta) - firma GMD (http://www.gmdmodellbau.de). A na stronie http://www.hansebube.de/extra/hafenkran_1/start.html kto? juz zrobi³ dioramkê rodzajow? - przewo¿enie podwozia.
Aaaaa - ca³y model (konkurencyjnej firmy - Gottwalda) takiego typu dzwigu (dok³adnie Gottwald G HMK 7408) produkuje w skali 1/87 firma NZG - .
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • albionteam.htw.pl
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • cichooo.htw.pl