Uczeń nadobudliwy– wybrane techniki pracy z dzieckiem nadpobudliwym w klasie



Biuletyn ADHD - 29 kwi 2010, o 21:08
Zapraszamy do dyskusji na temat Uczeń nadobudliwy– wybrane techniki pracy z dzieckiem nadpobudliwym w klasie.

Przeczytaj cały artykuł ›




f.olka - 5 maja 2010, o 23:35
"Jeszcze jedna pomocna wskazówka
Dzieciom nadpobudliwym łatwiej jest zacz±ć robić co¶ nowego niż kontynuować rozpoczęte zadanie – lubi± przecież przerzucać się z jednej czynno¶ci na drug±. Dlatego zamiast mówić ‼przestań patrzeć przez okno” powiedzmy ‼spójrz w zeszyt” lub ‼otwórz ksi±żkę”. Istnieje wtedy większa szansa, że dziecko spełni polecenie."
Wszystko było by ¶wietne .Poproszę jednak o odpowiedĽ . Nie każde dziecko nawet poddane terapii ,dojdzie do swego celu "samodzielno¶ci".Co dalej ,co dalej będzie za klika lat ,jak pracodawca zleci pracę i nie pokaże palcem co ma zrobić ? Szkoła musi respektować opinię ,orzeczenia .Pracodawca już nie .



Administrator - 26 maja 2010, o 11:23
To prawda. Ale z wiekiem można zmniejszać intensywno¶ć "pokazywania palcem", ucz±c dziecko większej samodzielno¶ci, planowania. Kluczem jest planowanie - wielu dorosłych z ADHD, którzy doskonale radz± sobie w życiu zawodowym, ma szczegółowe plany dnia, tygodnia. Nie gubi± się wówczas.
Druga sprawa to fakt, że w wielu zawodach, zwłaszcza tych "wolnych", takie roztrzepania może nie przeszkadzać, a nawet być pewn± zalet±.
Sytuacja rzecz jasna nie jest komfortowa, ale wydaje się do opanowania.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • albionteam.htw.pl
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • cichooo.htw.pl