ďťż
  Vader



Cień_Anioła - 23 kwi 2009, o 16:53
Vader (IPA [ˈveɪ.dəɹ]) — polska grupa muzyczna, powstała w 1983 roku w Olsztynie. Styl muzyczny przez nią wykonywany początkowo był określany jako heavy metal, a od roku 1985 roku thrash metal. Z biegiem lat zespół zwrócił się w stronę death metalu. Jej liderem nieprzerwanie od początku istnienia jest gitarzysta a w póÄ˝niejszym okresie również wokalista Piotr "Peter" Wiwczarek. Vader, wraz z takimi grupami jak Imperator, Exorcist, Armagedon, Slashing Death i Convent, zaliczany jest dziś do prekursorów gatunku death metal w Polsce. W drugiej połowie lat 80. XX wieku grupa była Ä˝ródłem inspiracji dla póÄ˝niejszych grup muzycznych, takich jak Decapitated, Dissenter, czy Yattering.

Grupa była wielokrotnie nominonwana do nagrody polskiego przemysłu fonograficznego Fryderyka w kategorii album roku metal za wydawnictwa Black to the Blind (1997), Litany (2000), Revelations (2002), The Beast (2004) i Impressions in Blood (2006). Nazwa zespołu Vader nawiązuje do fikcyjnej postaci Dartha Vadera bohatera sagi Gwiezdne Wojny.

Historia zespołu ariusz Brzozowski podczas koncertu w paryskim klubie La Locomotive w 2008 roku (muzyk występował w zespole w latach 2005-2008)
Były basista grupy Vader Marcin "Novy" Nowak podczas koncertu z Vader na festiwalu Metalmania w 2008 roku (Nowak występował w zespole w latach 2003 – 2008)
Były gitarzysta grupy Maurycy "Mauser" Stefanowicz podczas koncertu z Vader na festiwalu Metalmania w 2008 roku (Stefanowicz występował w zespole w latach 1997 – 2008)
Paweł Jaroszewicz podczas próby z grupą Vader w warszawskim klubie Progresja w 2008 roku
Wacław "Vogg" Kiełtyka podczas koncertu w ramach Winterfest 2009, 22 stycznia 2009
Tomasz "Reyash" Rejek podczas koncertu w ramach Winterfest 2009, 22 stycznia 2009
Lider grupy Vader Piotr "Peter" Wiwczarek podczas koncertu w paryskim klubie La Locomotive w 2008 roku

1983-1993:
Grupa powstała w 1983 roku w Olsztynie z inicjatywy Piotra Wiwczarka (wówczas używającego pseudonimu "Behemoth") oraz Zbigniewa Wróblewskiego. Początkowo (do 1986 roku) funkcjonowała w składzie pięcioosobowym, wykonując heavy metal z wpływami Judas Priest. Skład ustabilizował się w latach 1985-1986. Wcześniej, w krótkich odstępach czasu w grupie występowało 20 różnych muzyków. W 1986 w składzie: Robert "Czarny" Czarneta (śpiew), Piotr "Peter" Wiwczarek (gitara), Zbigniew "Vika" Wróblewski (gitara), Robert "Astaroth" Struczewski (gitara basowa) oraz Grzegorz "Belial" Jackowski, grupa rozpoczęła organizację koncertów. Pierwszy z koncertów odbył się w 1985 roku w olsztyńskim klubie "Luzak". Zmiana brzmienia grupy rozpoczęła się w 1984 roku, kiedy to zespół, zafascynowany grupą Slayer, zdecydował się na zwrot w kierunku "ostrzejszych brzmień".

4 i 5 kwietnia 1986 roku odbył się festiwal szeroko pojętej muzyki heavymetalowej Metalmania, na którym Vader wystąpił drugiego dnia wraz z grupami Voodoo, Ferrum, Dragon, Stos, Killer, KAT, Alaska, wcześniej zgłaszając materiał demo, na podstawie którego zaklasyfikowano zespół. Sam występ był dużym wydarzeniem zarówno dla samych muzyków, jak i dla polskiej sceny metalowej, będącej wtedy w powijakach, grupę zaś okrzyknięto "polskim Slayerem", rzadziej "polskim Destruction". Grupa chcąc tworzyć ostrzejszą wersję heavy metalu rozstała się ze Zbigniewem Wróblewskim, który preferował klasyczną formę tej muzyki. Wróblewski do zespołu już nigdy nie powrócił, póÄ˝niej próbował sił w grupie Raxas. Obecnie zaś jest cenionym producentem przystawek gitarowych Merlin Pickups.

W 1988 roku nastąpiła całkowita zmiana składu. Pojawił się w niej Krzysztof Raczkowski znany jako Docent lub Doc (pseudonim pochodzi od zamiłowania muzyka do książek). Na przełomie lutego i marca 1989 roku zespół w dwuosobowym składzie dokonał nagrania demo Necrolust w Studio PR w Olsztynie, pracując pod kierunkiem Władysława Iljaszewicza, produkcją zajął się sam zespół. PóÄ˝niej, w tym samym roku do grupy dołączył Jacek "Jackie" Kalisz. W 1990 roku, w tym samym studio zespół nagrał kolejne demo zatytułowane Morbid Reich. Koszt nagrania wyniósł 40 USD, mniej więcej dwukrotność ówczesnej średniej pensji. Demo zostało ozdobione grafiką Roberta Ganczarskiego z charakterystycznym logo grupy. Realizacji nagrania podjęli się Władysław Iljaszewicz, Andrzej Włodarski oraz Vader, za produkcję odpowiedzialny był Mariusz Kmiołek oraz Vader. Demo wydane zostało przez Carnage Records, której właścicielem był Mariusz Kmiołek. Sprzedało się ono w liczbie ponad 10 tysięcy sztuk, taśma zaś została uznana przez Headbangers Ball/MTV za najlepiej sprzedające się demo w historii death metalu.

Rok póÄ˝niej, podczas występu na "Strash'ydła 91", w szeregach grupy zadebiutował Jarosław "China" Łabieniec. Liczne koncerty (już jako kwartet) m.in. na festiwalu Metalmania 1991 oraz uznanie w kraju i za granicą dzięki tzw. tape trading (wymiany taśm) zaowocowały kontraktem z Earache Records.

1993-1999 :
W roku 1993, w dziesiątą rocznicę powstania, ukazał się pierwszy studyjny album zatytułowany The Ultimate Incantation wydany nakładem Earache Records[4]. Przed nagraniem grupę opuścił "Jackie" (1992), w jego miejsce pojawił się Piotr "Berial" Kuzioła ze słupskiej formacji Betrayer, lecz i on również wkrótce odszedł, album został więc zrealizowany tylko przez "Petera" i "Docenta".

The Ultimate Incantation do dziś uznawany za jeden z najważniejszych albumów w historii grupy. Warto wspomnieć, że do pochodzącego zeń utworu Dark Age został zrealizowany przez amerykańską stację telewizyjną MTV teledysk, w którym występują "China" i "Jackie". Album zarejestrowany został w Rhythm Studios w Wielkiej Brytanii. Produkcji podjął się Paul Johnson, który realizował m.in. nagrania takich grup jak: Napalm Death oraz Benediction, grafikę zaprojektował i wykonał Dan Seagrave. Ciekawostką jest fakt, że album ten był nagrywany dwukrotnie: pierwszy raz w Studio Sunlight (nagrywały tam m.in. grupy Grave, Amorphis oraz Unleashed) za całość odpowiedzialny był Szwed Tomas Skogsberg. Problemem okazał się brak możliwości nagrania akustycznej perkusji (pady perkusji elektronicznej, słabo amortyzując, uniemożliwiają osiągnięcie dużej szybkości). Nagranie powtórzono we wspomnianym wcześniej angielskim Rhythm Studios. Od tej pory zespół regularnie wyjeżdżał za granicę, z powodzeniem koncertując wraz z najznamienitszymi grupami stylu thrash/death/black metal takimi jak: Morbid Angel, Deicide, Cannibal Corpse, Nile, Divine Empire, Samael, Grip Inc., Enslaved, Six Feet Under, Testament, Marduk, Immortal, The Crown, Krisiun, Behemoth, Decapitated, Immolation, Bolt Thrower, Suffocation, Dismember, Lost Soul, Vital Remains oraz wieloma innymi.

W 1993 roku wydana została pierwsza płyta koncertowa zatytułowana The Darkest Age – Live '93, (ponownie z Jackiem Kaliszem jako basistą). Płyta, zarejestrowana podczas koncertu w Hali Korony w Krakowie 13 grudnia, zyskała w Polsce uznanie. Obecnie jest oceniana raczej jako część drogi muzycznej, którą przebył zespół, niż pod względem czysto muzycznym. Krytykuje się ją ze względu na słabą produkcję oraz brzmienie, chwalona jest natomiast za oddanie specyficznej atmosfery "głodu koncertowego" (żywiołowej reakcji publiczności).

W roku 1994 zespół współpracował już z basistą Leszkiem "Szambo" Rakowskim, który ostatecznie zastąpił "Jackiego". Grupa w nowym składzie wydała minialbum pod tytułem Sothis (nagrania odbyły się w Gdyni i Olsztynie, odpowiednio w Modern Sound Studio oraz w ÂŚwiech Studio). Całość zrealizował i współprodukował, wraz z Vaderem i Mariuszem Kmiołkiem, Tomasz Bonarowski, grafikę wykonał natomiast Krzysztof Lutostański. Płyta, będąca swoistym zbawieniem dla małej wytwórni jaką była Baron Records (jej polski wydawca), nie zyskała jednak spodziewanego uznania na świecie (zmiana miała nastąpić dopiero za sprawą drugiego studyjnego albumu). Na rynek europejski, kanadyjski oraz amerykański album Sothis wydała wytwórnia Repulse Records. Wydawnictwo zawiera m.in. utwór grupy Black Sabbath o tym samym tytule z gościnnym udziałem Grzegorza Skawińskiego.

Na pewien czas grupa skoncentrowała się na działalności koncertowej wspólnie z Malevolent Creation, Oppressor oraz Solstice. Przed wydaniem drugiego studyjnego albumu pojawił się nowy kontrakt płytowy z System Shock/Impact, który przez trzy lata z rzędu zaowocował znaczącą liczbą koncertów, nowymi wydawnictwami płytowymi oraz wydaniem wcześniejszego materiału demo Necrolust i Morbid Reich na płycie CD opatrzonej tytułem Reborn in Chaos (1997). Wydane w tym okresie CD to De Profundis (rok 1995) poprzedzony w tym samym roku EP-ką An Act of Darkness / I.F.Y (zrealizowaną przez Adama Toczkę oraz Tomasza Bonarowskiego). Za brzmienie był odpowiedzialny sam zespół, mastering natomiast wykonał Grzegorz Piwkowski w Modern Sound Studio.

Future of the Past – album wydany w 1996 roku, zawierał w całości kompozycje grup szczególnie cenionych przez samych muzyków. Warto wymienić takie utwory jak "Silent Scream" grupy Slayer, "I Feel You" grupy Depeche Mode oraz "Death Metal" grupy Possessed. Pozostałe grupy, których twórczość znalazła się na płycie to Sodom, Celtic Frost, Black Sabbath, Anti-Nowhere League, Dark Angel, Terrorizer oraz Kreator.

Kolejny album to Black to the Blind nagrany w 1997 roku już bez "Chiny", którego zastąpił Maurycy Stefanowicz pseudonim "Mauser". Tym razem nagrań dokonano w olsztyńskim Selani Studio na przełomie lipca i sierpnia. Całość zrealizował Andrzej Bomba, współodpowiedzialny również za brzmienie, mastering wykonała Julita Emanuiłow, za stronę graficzną albumu odpowiedzialny był natomiast Jacek Wiśniewski (jego prace można zobaczyć m.in. na okładkach płyt zespołów Grave i God Dethroned). Samo Selani Studio stało się w tamtym czasie miejscem częstych nagrań grup metalowych, jednak coraz silniejsza (z początkiem nowego wieku) pozycja braci Wiesławskich jako producentów spowodowała zwrócenie się w stronę Hertz Studio, można tu mówić o charakterystycznym brzmieniu białostockim, które zyskują grupy w procesie realizacji.

W przypadku grupy Vader warto wspomnieć o warstwie tekstowej, której autorem jest m.in. główny kompozytor i wokalista Piotr Wiwczarek, wspomagany przez takich autorów jak: Paweł Frelik, Paweł Wasilewski, Tomasz Krajewski, Łukasz Szurmiński (można dopatrywać się różnych powodów szukania współpracy autorskiej w dziedzinie tekstów poza zespołem, jednak nie jest to rzecz nadzwyczajna w przypadku grup pop). W twórczości grupy dominuje motyw śmierci, cierpienia, człowieka oraz jego słabości jako jednostki.

Rok 1998 przyniósł grupie szerszy rozgłos, również dzięki albumowi koncertowemu zarejestrowanemu 31 sierpnia w Japonii w tokijskim Quatrro Club, który póÄ˝niej wydany jako Live in Japan odniósł spory sukces. Za miksy, zrealizowane we wrześniu w Gdańskim Red Studio, odpowiedzialni byli Tomasz Bonarowski, Piotr Wiwczarek oraz Krzysztof Raczkowski. Mastering wykonali w paÄ˝dzierniku Andrzej Bomba oraz Mariusz Kmiołek w Selani Studio. Płytę ozdobiła grafika Jacka Wiśniewskiego oraz fotografie Osamu "Tio" Suzuki. Wydawnictwo poprzedził minialbum zatytułowany Kingdom (zrealizowane ponownie w Selani Studio przez Andrzeja Bombę, za brzmienie odpowiadał Piotr Wiwczarek, mastering wykonał Grzegorz Piwkowski), oraz kaseta VHS zatytułowana Vision and Voice zrealizowana podczas koncertu 25 marca w krakowskim studiu w Łęgu. Kaseta zawierała przekrojowy materiał grupy, dodatkiem był teledysk do utworu "Kingdom". Całość uwieńczył nowy kontrakt płytowy z wytwórnią Metal Blade Records, dla której grupa nagrała trzy kolejne albumy studyjne: Litany (2000) , Revelations (2002) i The Beast (2004) oraz dwa minialbumy Reign Forever World (2001) oraz Blood (2003).

1999-2006 :
W listopadzie 1999 roku grupa weszła do Red Studio by nagrać przełomową w swojej karierze płytę Litany[5][6]. Jej realizatorami i producentami byli Adam Toczko i Piotr Wiwczarek. Płyta została poddana remasteringowi w grudniu w częstochowskim 333 Studio przez Bartłomieja KuÄ˝niaka. Album został wydany w marcu 2000. Promował go teledysk do utworu "Cold Demons", który odniósł sukces, choć zrealizowano go małym kosztem w domowych warunkach. Liczne trasy koncertowe, No Mercy Festivals 2000 wraz z zespołami: Deicide, Immortal, Cannibal Corpse oraz Marduk (w tym bardzo ważny dla grupy występ na prestiżowym Wacken Open Air 2000) oraz promocja ze strony dużej wytwórni płytowej wpłynęły na popularność tej płyty. Sprzedano 45 tysięcy sztuk w 3 miesiące od dnia premiery. W 2001 roku grupa wystapiła podcza festiwalu With Full Force[7] oraz Thrash'em All Festival wraz z takimi grupami jak Krisiun, Behemoth czy Lux Occulta[8].

W tym samym roku zespół odbył trasę koncertową po Europie wraz z Six Feet Under, podczas której "Docenta" zastąpił Marcin "Ząbek" Gołębiewski. Grupa zrealizowała w sierpniu minialbum Reign Forever World, na którym umieszczono trzy nowe utwory zrealizowane w Gdańskim Red Studio przez Piotra Łukaszewskiego. Na płycie znalazły się też dwa utwory koncertowe z Thrash’em All Festival, dwa utwory zawarte na japońskiej edycji albumu Litany, interpretacje kompozycji "Rapid Fire" grupy Judas Priest, "Freezing Moon" grupy Mayhem oraz "Total Desaster" grupy Destruction. Produkcja spoczęła na Piotrze Wiwczarku, mastering odbył się u Bartłomieja KuÄ˝niaka w 333 Studio, szatę graficzną przygotował Jacek Wiśniewski. Po wydaniu małej płyty grupa intensywnie koncertowała w USA, Polsce i Europie w towarzystwie grup takich jak Behemoth, Cryptopsy, Dying Fetus, Krisiun i innych.

W 2002 roku z grupy odszedł "Shambo", a w jego miejsce pojawił się Konrad "Saimon" Karchut, z którym grupa przystąpiła do prac nad nowym albumem zatytułowanym Revelations[9]. Podczas jego realizacji nagrano m.in. cover grupy Thin Lizzy "Angel of Death". Gitarowe solo w utworze oraz partie instrumentów klawiszowych gościnnie wykonali Jacek Hiro oraz Jerzy "U.reck" Głód z grupy Lux Occulta, sam utwór natomiast znalazł się na minialbumie Blood (2003), przygotowanemu na cześć grupy Morbid Angel oraz płycie tej grupy Altars of Madness. Gościnnie na płycie Revelations w utworze Whisper zaśpiewał Adam "Nergal" Darski z formacji Behemoth. Całość nagrań zrealizowano w Red Studio przy pomocy Piotra Łukaszewskiego, miksy ponownie wykonał Bartłomiej KuÄ˝niak w Studio 333, szatę graficzną ponownie przygotował Jacek Wiśniewski. Album był bardzo intensywnie promowany. Przez Empire Records został wydany "Angel of Death", singel poprzedzający płytę. Nakręcony został teledysk do utworu "Epitaph". Zespół koncertował w całej Europie, Japonii, Stanach Zjednoczonych i Brazylii. Popularność albumu przyćmiła pierwsze DVD grupy zatytułowane More Vision and the Voice, które zawiera zapis koncertu poprzednio wydanego na kasecie VHS zatytułowanej Vision and Voice. DVD zawierało również teledyski "Kingdom", "Incarnated" oraz "Cold Demons", a także koncertowe utwory "Intro / Dark Age", "Crucified Ones", "Carnal", "Wings", "Red Passage", "Intro / Xeper", "Cold Demons", "Blood of Kingu".

Rok 2003 to ponownie koncerty w Europie, wizyta w Izraelu, gdzie na koncercie zgromadziło się około tysiąca fanów, festiwale: Inferno Metal Festival i Motala Festival, Wacken Open Air, Nuclear Storm, Party Sun, udział w Metalmania Festival (po raz szósty, poprzednio w latach: 1986, 1991, 1994, 1998, 1999) oraz Przystanek Woodstock, gdzie grupa wystąpiła dla wielu tysięcy osób. Przed koncertem na Przystanku z zespołu odszedł "Saimon". Zastąpił go powszechnie znany na scenie metalowej Marcin "Novy" Nowak, który wcześniej wspierał sesyjnie zespół Behemoth.

Już z "Novym" zespół nagrał kolejny minialbum zatytułowany Blood[10], wydany 25 września 2003 roku. Szatę graficzną albumu przygotował Jacek Wiśniewski. Pięć nagrań na minialbumie pochodziło z poprzedniej sesji nagraniowej. Wydano je ponownie, jako że wcześniej dostępne były tylko jako utwory dodatkowe na edycjach płyty Revelations w poszczególnych krajach. Płytę rozpoczynały dwa nowe utwory zatytułowane Shape-Shiffting oraz We Wait, które zostały zrealizowane i poddane masteringowi w RG Studio w Gdańsku przez Piotra Łukaszewskiego oraz Michała Mielnika. Za brzmienie odpowiedzialny był Piotr Wiwczarek. Po ukończeniu prac nad płytą grupa wyruszyła w trasę koncertową Blitzkrieg, w trakcie której grała z grupami Decapitated, Frontside oraz Vesania, a potem w Art of Noise Part 2, gdzie współpracowała z Nile, Kreator i Amon Amarth.

W 2004 roku miał miejsce wypadek "Docenta"[11] (kontuzja ręki podczas planowanych nagrań partii perkusji w Selani Studio), zmiana perkusisty (zobowiązania koncertowe – trasa obejmowała 170 koncertów) i przyjęcie Dariusza "Daray" Brzozowskiego, z którym nagrano płytę The Beast[12]. Płytę poprzedził singel zatytułowany "Beware the Beast". Album zrealizowano jak zwykle w w RG Studio w Gdańsku przy pomocy Piotra Łukaszewskiego, mastering wykonał Jacek Gawłowski w JG Lab Studio w Warszawie, grafikę ponownie przygotował Jacek Wiśniewski. Nakręcono również dwa teledyski będące montażem ujęć z procesu realizacji płyty oraz krótki film dokumentujący proces rejestracji CD, która ostatecznie ukazała się 20 września. Na czas rehabilitacji "Docenta" zastąpiono go "Darayem", który oficjalnie miał być tylko muzykiem sesyjnym, ale na płycie został umieszczony na liście pełnoprawnych członków zespołu, co wywołało spory i kontrowersje. Album różnił się od wcześniejszych produkcji Vadera, więcej było w nim wpływów thrash metalu niż death metalu. Kilka miesięcy po premierze sprzedano 65 tysięcy sztuk płyty.

Po powrocie "Docenta", zespół skoncentrował się na działalności koncertowej. W ramach Blitzkrieg 2' i X-Mass Festivals grupa występowała w kilkunastu krajach takich jak: Rosja, Litwa, Łotwie, Estonia, Ukraina, Białoruś, Czechy, Słowacja, Niemcy, Holandia, Belgia, Wielka Brytania, Francja, Węgry, Rumunia, Bułgaria, Serbia i Czarnogóra, Macedonia, Chorwacja oraz USA. Zespół poprzedzał również koncert grupy Metallica oraz Slipknot na Stadionie ÂŚląskim przed 50-tysięczną publicznością[13].

W paÄ˝dzierniku 2004 Metal Mind Production wydała kolejny materiał DVD zespołu zatytułowany Night of the Apocalypse [14] zawierający trzy koncerty, z których jeden został zrealizowany w krakowskim studio na Krzemionkach, drugi miał miejsce na festiwalu Metalmania, a trzeci stanowił występ grupy poprzedzający występ Metalliki oraz Slipknot.

W marcu 2005 roku zespół rozstał się już oficjalnie z wieloletnim perkusistą grupy, Krzysztofem "Docentem" Raczkowskim, który zasilił szeregi grupy Sweet Noise, wspomagając jednocześnie na koncertach grupę Hunter. Zespół podpisał nowy kontrakt płytowy ze szwedzką Regain Records oraz oficjalne przyjął na stanowisko perkusisty "Daraya". W nowym składzie zarejestrowano wydany pod koniec roku minialbum zatytułowany The Art of War[15] . Płytę tę promował animowany teledysk wykonany w technice 3D przez Arkadiusza Jurcana, autora obrazu zdobiącego okładkę albumu. Nagranie zrealizowano w czerwcu 2005 roku w białostockim Hertz Studio. Produkcje, miksy oraz mastering nagrań wykonali Wojciech i Sławomir Wiesławscy, zdjęcia muzyków wykonał ceniony fotograf Krzysztof "Sado" Sadowski, znany ze współpracy z takimi grupami jak Behemoth, Vesania czy Kobranocka. Minialbum promowany do połowy 2006 roku m.in. na Metal Crusaders Tour 2006 i Bliztkrieg III spotkał się z dużym zainteresowaniem fanów i pochlebnymi recenzjami krytyki.

Po 2006 :Od Lewej: Maurycy "Mauser" Stefanowicz (gitara), Dariusz "Daray" Brzozowski (perkusja), Piotr "Peter" Wiwczarek (gitara) i Marcin "Novy" Nowak (gitara basowa) podczas koncertu na festiwalu Metalmania 8 marca 2008 roku
Od lewej: Wacław "Vogg" Kiełtyka (gitara), Piotr "Peter" Wiwczarek (gitara), Tomasz "Reyash" Rejek (gitara basowa) i Paweł "Paul" Jaroszewicz (perkusja) podczas koncertu w ramach Winterfest 2009, 22 stycznia 2009

W 2006 roku grupa przystąpiła do nagrań nowego albumu, roboczo zatytułowanego Impressions in Red[16], który skończono nagrywać w maju tego roku. Album był nagrywany od 22 kwietnia do 24 maja 2006 roku w białostockim Hertz Studio. ÂŚlady instrumentów klawiszowych gościnnie podczas sesji nagraniowej (czerwiec 2005) do mini albumu The Art of War zarejestrował znany z występów w grupie Vesania instrumentalista Krzysztof "Siegmar" Oloś. Na japońskiej edycji albumu ponadto dodatkowo ukazał sie utwór "Raining Blood", cover grupy Slayer. Layout oraz grafiki do fotografii Tomasza Lewandowskiego wykonał grecki artysta Seth Siro Anton. Premiera nowej, ósmej płyty studyjnej odbyła się 4 września 2006 roku, która ukazała się nakładem Regain Records w Europie, Candlelight Records w USA, Mystic Productions w Polsce oraz Avalon Marquee w Japonii. Impression in Blood, bo taki ostatecznie przyjęła tytuł płyta, okazała się sukcesem. Na potrzeby promocji albumu do utworu "Helleluyah!!! (God Is Dead)" powstał teledysk w reżyserii Andrzeja Wyrozębskiego do scenografii i zdjęć (odpowiednio) Janusza Króla oraz Sławomira Panasewicza. Obraz zrealizowano w dniach 9 i 19 sierpnia we współpracy z AW Film Studio.

Krótko po zakończeniu nagrań zespół pojawił się na prestiżowej trasie koncertowej po Stanach Zjednoczonych Metal Crusaders Tour 2006 m.in. w towarzystwie grup Destruction i Kataklsym. Nowe wydawnictwo było promowane podczas niemal 3 miesięcznej trasy Blitzkrieg IV wraz z grupami God Dethroned, Severe Torture, Nightrage i Bloodthron.

Wraz z nowym 2007 rokiem grupa zaanonsowała występy podczas Graspop MM Festival, Tuska Open Air Festival, Party San czy Brutal Assault. Koncerty te poprzedziła trasa Extreme the Dojo Tour Vol. 17 po Japonii wraz z reaktywowana w 2006 roku grupa Brutal Truth. 8 paÄ˝dziernika 2007 roku grupa wydała trzecie w swym dorobku DVD zatytułowane ...And Blood Was Shed in Warsaw, zawierające zrealizowany w lutym bieżącego roku koncert, promujący jej ostatni studyjny album pt. Impressions in Blood[17]. Na wspomnianym DVD znalazł się również utwór pt. "Sword of the Witcher" powstały na potrzeby gry komputerowej pt. WiedÄ˝min oraz zrealizowany do niego teledysk. Na listopad i grudzień bieżącego roku grupa zaplanowała ponadto występy na Death by Decibels Tour 2007 wraz z grupami Malevolent Creation, Cattle Decapitation, Abigaile Williams, Light His City i Veil of Maya, poprzedzające początkowo planowaną na rok 2008 trasę Blitzkrieg IV wraz z grupami Krisiun, Rotting Christ, Incantation oraz Funerus.

W 2008 roku zespół wystąpił na festiwalu Metalmania oraz zapowiedział również realizację kolejnego albumu grupy o roboczym tytule The Book of the Dead[18]. Wkrótce potem zespół poinformował o planowanym na maj bieżącego roku wydaniu dwupłytowego jubiluszowego wydawnictwa pt. XXV zawierającego ponownie nagrane wczesne utwory grupy w nowych aranżacjach oraz DVD o tym samym tytule którego premiera przewidziana została na rok 2009[19]. W czerwcu 2008 roku po pięciu latach w zespole odszedł basista Marcin "Novy" Nowak, którego podczas koncertów USA zastąpił Marcin "Martin" Rygiel znany z występów w grupie muzycznej Decapitated[20], natomiast w sierpniu zespół opuścili Maurycy "Mauser" Stefanowicz oraz Dariusz "Daray" Brzozowski[21].

We wrzeniu 2008 roku grupa poinformowała o dołączeniu do zespołu perkusisty Pawła Jroszewicza wystepującego w grupie Hell-Born oraz gitarzysty Wacława Kiełtyki znanego z występów w grupie Decapitated[22]. 3 maja 2009 roku grupa wystapi podczas festiwalu UK Deathfest w Leeds wraz z takimi grupami jak Origin, Benediction czy Akercocke[23].

W 2009 roku grupa przystapiła do prac nad ósmym albumem zatytułowanym Necropolis[24]. Album zostanie nagrany w białostockim Hertz Studio we współpracy z Wojciechem i Sławomirem Wiesławskim[24]. Natomiast produkcja albumu odbędzie się w Antfarm Studio, którą wykona Tue Madsen[24].




Lucyfer - 15 cze 2009, o 21:53
i nikt tu polskiej dumy nie komentuje to je polska duma metalowa zara po behemocie i kacie



Cień_Anioła - 1 lip 2009, o 12:44
http://hardcoree.wrzuta.pl/audio/86TAqH ... -_red_code

http://godzilla92.wrzuta.pl/audio/2VgvJ ... ning_blood

http://cisu668.wrzuta.pl/audio/6Wi9H0gX ... ansmission
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • albionteam.htw.pl
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • cichooo.htw.pl