|
|
|
|
Volvo
witek - 15 lut 2007, o 19:17
" />No to ja zaczne
Mateusz C - 15 lut 2007, o 19:20
" />Ostatni schemat sie przyda niejednemu. Takiego czego¶ my¶le nam brakowa³o.
witek - 15 lut 2007, o 19:24
" />A to dopiero pocz±tek
Truckman - 15 lut 2007, o 19:30
" />Wielkie dziêki witek
dodaj jeszcze ze te rysunki dotycz± starej generacji FH
witek - 15 lut 2007, o 20:21
" />Której wersji to ci nie powiem, ale pochodz± od FH
NobelEXC - 15 lut 2007, o 20:39
" />schematy pochodz? od chinczyka FH12/16
grodzio - 16 lut 2007, o 07:00
" />czyli nie pasuj± do New FH16 !!!
M³ody - 16 lut 2007, o 11:33
" />Pierwsza i dwie ostatnie ilustracje zawieszeñ s± odpowiednie dla zarówno nowych FH jak i FH16. Pod wzglêdem tylnych zawieszeñ Volvo nic nie zmieni³o wprowadzaj±c nowe pojazdy tak¿e spokojnie... - zmieni³y siê jedynie prze³o¿enia mostów ale to w tej chwili jest nieistotne... Natomiast troszkê inny kszta³t zawieszenia maj± ci±gniki Low Deck. Krótsze s± wsporniki, dr±¿ki stabilizatora i sam stabilizator te¿ ma trochê inne kszta³ty... Nie wspominaj±c ju¿ o ramie, która jest bardzo "wyszczuplona"... Kiedy¶ zabiorê aparat do Do d³ugo³êki i porobiê kilka fotek bo stoi znowu masa Low Decków dla RiCo. Nawiasem mówi±c, dzisiaj w D³ugo³êce wypatrzy³em na placu kolejny okrêt flagowy dla RiCo - FH16 660 calutki bia³y - pe³ne ospojlerowanie, Globetrotter XL, aluminiowe felgi i co ciekawe, w konfiguracji 4x2 posiada zwolnice w piastach napêdowych - co do tej pory by³o rzadko¶ci± w ci±gnikach Volvo... Ci±gnik ma blach W2 PRP
Pozdrawiam
Truckman - 16 lut 2007, o 12:18
" />Zaraz zaraz.Czyli te rysunki nie pasuj± do starego FH ??? przecierz nowe maj± chyba 2 poduszki a nie 4 w konfiguracji 4x2 ::)
grodzio - 16 lut 2007, o 12:24
" />W 6x2 z osi± pchan± skrêtn± masz jedn± poduchê na ¶rdokowej osi i dwie na tylnej. poza tym starsze wersje mia³y na wale ³o¿ysko oporowe, którego w nowych nie ma. chyba, ¿e co¶ pomiesza³em. nie do koñca jestem pewien tych podwójnych poduszek z ty³u.
M³ody - 16 lut 2007, o 12:27
" />do starego FH12/16 tzn do 1999r by³y stosowane takie zawieszenia jakie s± na drugiej ilustracji i na reszcie czarno-bia³ych. Po 2000r, kiedy wprowadzono hamulce tarczowe, stosowano zawieszenia, które s± do dzisiaj. Volvo w ciê¿arówkach powy¿ej 16t DMC nigdy nie stosowa³o zawieszeñ z dwoma poduszkami wiêc nie za bardzo wiêm sk±d Ci siê ta opcja nasunê³a... :- Natomiast w Volvo FL, które by³y do niedawna zastosowano w³a¶nie zawieszenie z dwiema poduszkami - czyli wspornik, pó³resor, poduszka... W nowych FL z kabinami Renault tak¿e stosowane s± te zawieszenia... Ale nigdy nie by³y w najciê¿szych Volvo...
grodzio - 16 lut 2007, o 12:33
" />czyli ostatnia o¶ standardowo 4 poduszki, pchana 2 - to napewno.
M³ody - 16 lut 2007, o 12:40
" />Tak, a ta ¶rodkowa poduszka w osi pchanej jest natomiast do jej podnoszenia... Inaczej jest ju¿ z osi± wleczon±... - tam podobnie, jak w osi napêdowej s± 4 poduszki... Wleczona to ta po prawej
http://www.lkw-urbanski.comimagesvolvo_6x2_tag_axle.jpg
grodzio - 16 lut 2007, o 12:46
" />M³ody, a czy nie jest to przypadkiem rama od straszej wersji FH16. Te nowe na 100% nie maja ³o¿yska na wale, a tutaj chyba jest.
M³ody - 16 lut 2007, o 13:13
" />To ³o¿ysko nie nazywa siê oporowe tylko podporowe. A jego istnienie nie ¶wiadczy o tym czy jest to stare FH16 czy nowe... To ³o¿ysko jest po to, aby umo¿liwiæ znaczne wyd³u¿enie pojazdu (np. podwozia ciê¿arówek skrzyniowych). Gdyby by³ jeden, d³ugi wa³, móg³by siê wyboczyæ i wywo³ywaæ du¿e drgania. Dlatego wa³ jest "podzielony na dwie czê¶ci" i w rezultacie powstaja jakby dwa wa³y. Pierwszy z nich z jednej strony jest zamocowany do skrzyni biegów a z drugiej strony jest podwieszony na ³o¿ysku podporowym a do jego koñca jest przykrêcony ten drugi wa³ napêdowy, który dalej przekazuje moment obrotowy na most napêdowy ale ju¿ pod innym katem... Nale¿y pamiêtaæ, ¿e d³ugo¶æ wa³u napêdowego nie powinna przekraczaæ 1,6m. Czasami w ci±gnikach siod³owych z osi± pchan± s± stosowane dzielone wa³y je¶li ci±gnik jest d³ugi - ale to s± rzadkie przypadki. £o¿ysko podporowe mo¿e czasami zast±piæ skrzynka rozdzielcza, która przekazuje napêd tak¿e na przedni± o¶ lub zewnêtrzny retarder - przedstawiam na ilustracji:
Mam nadziejê, ¿e w miarê zrozumiale wyt³umaczy³em istotê ³o¿yska podporowego
Pozdrawiam
grodzio - 16 lut 2007, o 13:32
" />³o¿ysko podporowe - jasne. mnie chodzi³o tylko o wersjê ze skrêtn± osia pchan±. tam w starym napewno by³o ³o¿ysko, a w nowym ju¿ nie ma. ró¿nic na ramie jest zreszt± trochê wiêcej, min. usytuowanie skrzynki na akumulatory.
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plalbionteam.htw.pl
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plcichooo.htw.pl
|
|
|
|