ďťż
  Życie truckera w Ameryce północnej



Truckman - 25 lis 2007, o 18:17
" />W piątek przyjechał z Kanady wujek który pracuje tam jako Owner operator-ma swoje VOLVO VN (stara wersja) i ciąga nim naczepy z firm spedycyjnych.Rozmawialem z nim dzisiaj przy zmrożonej whisky 0,7L na temat życia za kółkiem "tam"Mówił mi że jego Volvo ma juz przejechane troche ponad 2mln mil i w tym roku planuje już go podmienić na VT.Był u dealera Volvo rozeznać sie w cenach.Dowiedzialem się że VT w wersji z najlepszym wyposażeniem i ponad 600 konnym caterpillarem kosztuje tam +-100tysięcy dolarów kanadyjskich czyli około 220 tysięcy zł-wydaje mi sie że jak za takie auto to są grosze tymbardziej że zarobek miesięczny kierowcy to około 7 tysięcy dolarów Kolejna ciekawostka-jak powiedziałem mu że u nas średnio trasa trwa 1,5-3 tygodni to buchnał smiechem-podobno w kanadzie jak spedytor zleca kursy które mogą potrwać dłużej niż 3 dni wszyscy go olewają.Przykladowo towar z Toronto do Vancouver jezdzi pociągami bo nie znajdzie sie chętny który pojechałby taki kawał drogi ciężarówką.Poza tym jeżdząc na dlugich dystansach masz dużo mniejsze pieniądze niz jeżdząc na krótkich kursach.U nich nie ma zegoś takiego jak tacho czy czegoś na zasadzie ITD.Tam prowadzisz ksiązke pojazdu w której wpisujesz ile godzin jechałeś,od której do której i ile KM przejechałeś.-nie wiem jaki to ma sens ale OK Paliwo tanie jak borszcz w porównaniu z PL.Pytałem sie go ile sie mu zdarzyło spędzić najdłużej za kółkiem-kiedyś spedytorowi pomyliły sie terminy i musiał wracac do domu bez pauzy odcinek 2800 mil(z meksyku do toronto).Zeszło mu to 34 godzinki z jedną pauzą 15 minut na tankowanie i kawe Słyszałem ze w USA nie ma przepisow ograniczających długoś zestawu... To jednak lipa.Podobno zestaw nie może mieć więcej niż 21,5m.Przez godzine dowiedziałem sie tyle ciekawostek-kiedyś musimy siąść przy 0,7 x 2 to napisze więcej ;D




NobelEXC - 25 lis 2007, o 18:45
" />
">Słyszałem ze w USA nie ma przepisow ograniczających długoś zestawu... To jednak lipa.Podobno zestaw nie może mieć więcej niż 21,5m.

Ja słyszałem, ze istnieja tylko ograniczenia na naczepe, a ciagnik moze miec dowolną długość.



Truckman - 25 lis 2007, o 18:54
" />
">Słyszałem ze w USA nie ma przepisow ograniczających długoś zestawu... To jednak lipa.Podobno zestaw nie może mieć więcej niż 21,5m.

Ja słyszałem, ze istnieja tylko ograniczenia na naczepe, a ciagnik moze miec dowolną długość.

też tak słyszalem ale w TV Chyba że wujek mówił o kanadyjskich przepisach....



miqs - 25 lis 2007, o 19:04
" />
">Paliwo tanie jak borszcz w porównaniu z PL Racja, ale drożeje podobno. Mój wujek kiedyś wyskoczył z takim tekstem, znowu benzyna podrożała( taki straszny grymas, jakby narzekał), po czym powiedział do kolesia, który tankuje, że chce super( czyli 98 oktanówkę)


">7 tysięcy dolarów Jak się lubi zawód to nieźle

Truckam to obalcie 2x0,7, bo jestem ciekaw następnych opowieści




Marcin - 28 lis 2007, o 13:41
" />Ksiazka pojazdu byla tez bodajze w polsce, i nadal obowiazuje, jezeli w trasie zje**e Ci sie tacho a opowiesci superowe.....



Truckman - 3 gru 2007, o 20:18
" />dzisiaj z nudów wpisałem w google grafika nazwe firmy dla której wujek jezdzi na spedycji "Highland transport" i co było na 1 pozycji????

fota ze stronki hankstruckpictures czy jakoś tak



TiroManiaK_2006 - 3 gru 2007, o 20:29
" />
">Ksiazka pojazdu byla tez bodajze w polsce, i nadal obowiazuje, jezeli w trasie zje**e Ci sie tacho a opowiesci superowe.....


Pamietam jak jezdził mój tata jakieś 5 czy 7 lat temu albo i nawet dawniej (nieważne) to miał pozakładane takie zeszyty w których wypisywał początek trasy,zakończenie,ilość paliwa na starcie i po trasie itd....

Opowieści super.Az chciałbym tam jezdzić.Kierowca w Ameryce jest Panem A u nas "niszczycielem dróg".Trudno:( Tam jest inne zycie i nic z tamtego transportu do nas nie przyjdzie.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • albionteam.htw.pl
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • cichooo.htw.pl